Petíció a Kata szabályainak módosítása ellen

Hozzászólások

#4010

Az új szabályozás számomra erős akádályozó tényező lenne a vállalkozásom fejlődésében.

(Vàc, 2020-06-27)

#4012

sokan vagyunk nem bújtatott alkalmazottak, akiket mégis büntet a törvénymódosítás. unfair

(Várpalota, 2020-06-27)

#4016

A tervezett módosítás a KATÁS adószakértőket és könyvvizsgálókat is méltatlanul hátrányos helyzetbe hozza

(Budapest, 2020-06-27)

#4032

Kevés a 3 M. Ft.

(Budapest, 2020-06-27)

#4033

Aláírom, mert igazságtalan. Biztosan vannak olyanok, akik csalnak, kihasználják a Katát, de ezzel a törvénnyel büntetik a becsületes embereket is. Így megy ez ebben az országban. Ehhez asszisztál Parragh László is.

(Budapest, 2020-06-27)

#4037

Ha pénzt akar a kormány, akkor ne a nézhetetlen közmédiát, ne a popzenét támogassa. A 300 milliárdos lélegeztetőgép beszerzést kin kérhetjük számon? Kinek az állásába kerül ez?

(Csömör, 2020-06-27)

#4040

A sikeres Youtubereket is sújtja.

(debrecen, 2020-06-27)

#4047

Külföldi céggel van hosszú távú szerződésem. A 40% os adóval annyira megdragul a szolgáltatásom, hogy valószínűleg többet nem fgonak alkalmazni.

(Komádi, 2020-06-27)

#4050

Legális Katásként és apaként azt szeretném kérni, hogy azok akik szabályosan, törvénytisztelően adóznak ne szenvedjenek el büntetést.
A járványhelyzet miatti nehézségeket sikerült átvészelnünk, de ez a szigorítás ellehetetlenít bennünket és félek, hogy a családommal utcára kerülünk :(

(Budapest, 2020-06-27)

#4058

mellékállású KATA-sként igazságtalan az új törvény.

(Veresegyház, 2020-06-27)

#4060

Aláírom, mert nem értek vele egyet. Sok kisadózót hoz nehéz helyzetbe.

(budapest, 2020-06-27)

#4061

Aláírom mert a tervezett változtatás gazdaságellenes, és átgondolatlan

(Gyál, 2020-06-27)

#4063

Rendszergazdaként több helyen dolgozom, katás betéti társaságban. Mindenhol fel kellene vegyenek munkaviszonyba? Akinek egy katás szerződése van, tetejébe a régi munkaadójával, az a bujtatott munkaviszony.

(Esztergom, 2020-06-27)

#4064

Évek óta két partnernek dolgozom, de szabadúszó szak- és műfordítóként nálam nem áll fenn a bújtatott munkavállalás, mégis hátrányosan érintene ez a módosítás. Ezért csatlakozom a petícióhoz.

(Szeged, 2020-06-27)

#4067

Mert nem szeretném, hogy rontsanak az így is nehézkes megélhetésemen.

(Budapest , 2020-06-27)

#4069

Nem munkaviszonyban dolgozom, hanem megbízások alapján és át fogom lépni a 3 milliós limitet. Ha ilyen formában valósul meg ez a módosítás, akkor igazságtalanul fogja súlytani a vállalkozásomat!

(Budapest, 2020-06-27)

#4075

Kisvállalkozóként elfogadhatatlannak tartom a 40%-adókulcsot 3m ft bevétel felett. Jelenleg szállítmányozási tevékenységemet alvállalkozóként végzem. Szolgáltatásomat továbbszámlázza a logisztikai cég. Kizártnak érzem, hogy az ügyfeleik adatait rendelkezésemre bocsájtsák, illetve logisztikai tevékenységemet is képtelen volnék egyedül megszervezni! Az ilyen mértékű adó a vállalkozásom ellehetetlenüléséhez vezetne!

(Budapest, 2020-06-27)

#4084

A pénzügyi közvetítői szakmát ellehetetleníti.

(Dunakeszi, 2020-06-27)

#4085

Aláírom, mert a bevétel ilyen ilyen színtű kategórikus megkötésével nem értek egyet!

(Halásztelek, 2020-06-27)

#4089

Mert egyetértek vele

(Szeged, 2020-06-27)

#4090

Aláírom mert tevékenységi körömből adódóan nem valósulhat meg a munkaviszonyban foglalkoztatás. Rendkívül hátrányosan érintene ez a módosítás.

(Szigetszentmiklós, 2020-06-27)

#4092

Hatrányosan érintené a jelenlegi munkavállalásom

(Pécs, 2020-06-27)

#4102

Balhasi Balats

(Zirc , 2020-06-27)

#4104

A módosítás nem alkalmas arra, amire tervezték, viszont tisztességesen dolgozó embereket hoz (már megint) lehetetlen helyzetbe.

(Budapest, 2020-06-27)

#4108

Engem büntetne ,nem a vállalatot l

(Somogyszob, 2020-06-27)

#4116

Aláírim, mert ez a vállalkozói forma tette lehetővé eddig, hogy tisztességes jövedelemre tegyek szert. Ekkora adók mellett nem éri meg az országban maradni

(Hódmezővásárhely, 2020-06-27)

#4117

Jelenleg szabadúszó szoftverfejlesztőként dolgozom, projektmunkákon. A partnerek külföldi cégek. Néhány hónapos, esetleg 1-2 éves szerződéseim vannak. Már egy két hónapos külföldi projektmunka is nagyobb árbevételt jelent 3M forintnál.

(Hamrun, 2020-06-27)

#4120

Igazságtalan

(8200, 2020-06-27)

#4121

Katás rendszerben dolgozom, és teljesen feleslegesnek tartom ezt az egész módosítást, hisz egy kispolgárnak kiállított számlára teljesen felesleges az adószámát írogatni, ha sehogysem tud mit kezdeni a számlával. Továbbá felesleges időrablás az egész online folyamat, hogy minden számlát bepötyögni egy dilettánsok által kitalált programba. A számlatömb tartalmazza a számla másodpéldányát, így bármikor visszaellenőrizhető. Továbbá áfacsalás és egyéb visszaéléstől sem kell az alap katás rendszerben számlázóknál tartani, mivel úgysem tartalmaz áfát, valamint visszaigényelni, leírni sem tudok semmit....

(Dombóvár, 2020-06-27)

#4124

Nem értek egyet a fűnyíró-elv szerű változtatással.

(Debrecen, 2020-06-27)

#4125

Egyéni Vállalkozóként 2-3 cégnek dolgozok rendszeressen. (mikor van megrendelés) Ebből az egyik adja a bevételem 70%-át. Soha nem voltam egyik cégnek se alkalmazottja. Ezzel a módosítással elvesztem a legnagyobb ügyfelemet, mert fog helyettem keresni egy másik kft. bt. akinél nincs ilyen problémája. Én meg majd abbahagyom az egészet és megyek segélyért.

(Nagykozár, 2020-06-27)

#4127

A 3 millió feletti 40%-os plusz terhet visszataszítónak tartom!!!

(Helvécia, 2020-06-27)

#4128

Katásként nem fogok tudni megélni... ha bevezetik.

(Üröm, 2020-06-27)

#4130

Szakfordítóként soha nem voltam alkalmazotti jogviszonyban. Mivel minden megrendelőm külföldi, az összeghatárt meghaladom, és nem igazságos, hogy 40%-ot elvesznek abból, amiért én dolgozom meg - úgy, hogy egyértelműen nincs szó rejtett foglalkoztatásról.

(Biharkeresztes, 2020-06-27)

#4135

Elhibazottnak gondolom a tervezetet

(budapest, 2020-06-27)

#4139

Sok szakmánál egyáltalán nem életszerű, hogy 2-3-4 megbízónál többel dolgozzon a KATA-s vállalkozó. Ha pl. 4 megrendelőnek dolgozik az ember és majdnem kimaxolja az évi 12 milliós keretet, nagy eséllyel 2-3 megrendelő esetében is túllépi az évi 3 milliós korlátot, miközben egyértelműen nem rejtett foglalkoztatásról van szó.

(Budapest, 2020-06-27)

#4147

Ugynoksegen keresztul nagy ceg(ek)nek dolgozom Lengyelorszagban es KATA-zok idehaza. A lengyeleknel egy maganvallalkozo 19%-os adot fizet . A mostani rendelet miatt kilepek es fizetek inkabb ott adot mert igy mar sokkal jobban jovok ki odafizetni az adot.

(Solymar, 2020-06-27)

#4148

A szabályozás ebben a formában elfogadhatatlan!

(Budapest , 2020-06-27)

#4150

Külföldre dolgozom távmunkában, nincs normális alternatíva adózni

(Pápa, 2020-06-27)

#4153

Orvosként több korhazzal állok kapcsolatban. A kórházaknak erre nem lesz pénze.

(Szigethalom, 2020-06-27)

#4165

Nem értek egyet a kormány tervével.

(Nagykanizsa, 2020-06-27)

#4166

Ha a bújtatott foglalkoztatások szűrése a cél, arra megvan most is a lehetőség, ellenőrizzenek, tárjanak fel, büntessenek. Ez így egy sima sarc

(Budapest, 2020-06-27)

#4183

Érintett vagyok

(Balatonfenyves, 2020-06-27)

#4186

Átgondolatlan! A színlelt szerződéseket/ csalókat kell kiszűrni és nem mindenkit büntetni. Ugyanis az ügyfél meg fogja gondolni, hogy kössön e 3 m feletti szerződést, hiszen az neki nagyon sokba fog kerülni és ezzel végül is a tisztességesen dolgozó, adózó KATA-s adóźokat súlytják! Könyvelők, ügyvédek tanácsadók, stb. Ma már évi 3 m Ft nem sok, arra fognak kényszeríteni, hogy más megoldást keressünk, aminek az adó vonzata jóval kevesebb lesz! Szánjanak inkább energiát a színlelt szerződések kiszűrésére és brutális bírsággal szankcionálják de a korrekten tevékenykedő többséget ne ízélgessék!

(Dr. Fehér, 2020-06-27)

#4189

Buta javaslat

(Gyenesdiás, 2020-06-27)

#4190

Építészmérnökként -katás vállalkozóként, az én léptékemmel- "nagyobb" munka ára bőven meghaladhatja a 3 millió forintot, nem beszélve arról az esetről amikor egy megrendelő egynél több feladattal bíz meg egy éven belül. Életszerűtlen a 3 milliós határ, súlyosan bünteti azokat akik nagyobb értékű, hónapokon átívelő megbízásokat vállalnak szakmájukból adódóan. Egy katás építész így gyakorlatilag egy nagyobb családi ház engedélyezési+kiviteli tervének elkészítését nem tudja elvállalni piaci áron.

(Budapest, 2020-06-27)

#4191

Aláírom mert nem tudok többet fizetni, rengeteg a kiadásom, szüleim betegek, öcsémet támogatni kell. Ha igaz hogy 3 millió felett 40%-ot kell fizetni, lépek külföldre. Nem feltétlenül nyugatra

(Gyál, 2020-06-27)