Petíció a Kata szabályainak módosítása ellen

Hozzászólások

#4401

Nagyobb ugyfelprojektek menten szamlazok tobb, mint 3 MFt-ot

(Budapest, 2020-06-27)

#4409

Aláírom, mert teljesen természetes, hogy valakinek vannak nagy ügyfelei. A 40%-os pluszadót végül úgyis a kisadózó fizeti meg. Ez irreális, a legjobb emberek fognak emiatt elköltözni az országból megint :'(

(Budapest, 2020-06-27)

#4416

Nem hiszek abban, hogy ezt az összeget csak bujtatott munkaiszonnyal lehet megszerezni.

(Jánoshalma, 2020-06-27)

#4420

Sok lényegében alkalmazotti státuszú ember egyéni vállalkozó, mert a munkaadója erre kötelezi. Véleményem szerint a egyéni vállalkozókat támogatni kell és az alkalmazottjaik után járulékokat fizetni nem akaró vagy tényleges munkaidőt be nem jelentő munkaadókkal szemben kell fellépni ellenőrzéssel. A visszaéléseket megakadályozására nem az adóemelés és az adminisztratív terhek növelése (kollektív büntetés) a jó megoldás, hanem az ellenőrzés, vagy a tényleges visszaélőkkel szembeni bármilyen szigor.

(Vértesboglár , 2020-06-27)

#4448

Mezőgazdasági e.v.-k és fiatal gazdák nevében.
Ha valaki termelői csoport tagja, vagy pl. 60 km-s körzetben egy felvásárló van (pl. vágóhíd), az nem munkaviszony, viszont a gazdálkodó helyzetét ellehetetleníti.

(Orosháza, 2020-06-27)

#4459

Nem értek egyet a KATA szigorításával.

(Budapest, 2020-06-27)

#4472

Autószerelő vagyok, aki egyedül dolgozik. Az olyan ügyfeleket vesztem el, akiknek több kocsiját is javítom.

(Budapest, 2020-06-27)

#4473

Aláírom, mert túlzásnak tartom a 40% adót.

(Váchartyán, 2020-06-27)

#4476

Ez az új törvény gyakorlatilag megszünteti a KATA lehetőségét rengeteg embernek, akik eddig semmiképpen sem álltak munkaviszonyban. Lásd ügyvédek, ingatlanosok, külföldre számlázó ITsok, stb...

(Szeged, 2020-06-27)

#4484

Nem értek egyet. Eddig is ki lehetett zárni a munkaviszonyosokat, csak akarni kellett volna.

(Budaörs, 2020-06-27)

#4508

Mértéktelenek az adóterhek. Ellehetetlenítik az embert. Minden áron egy életszínvonal alá akarnak szorítani. Ha kicsit is többre tennék szert, azonnal visszakalapálnak. Nem hagynak élni, megélni. A kormánynak kell visszafognia magát a mértéktelen harácsolásban és mindenki jól járna. Csúnya világ lenne számukra, ha az emberek szabnák meg a kormány működését. Ez nem fehérítés. Fehéríteni úgy kell, hogy hagyják az embert élni, és nem akadályoznak abban, hogy megérje dolgozni.

(Dunaújváros, 2020-06-27)

#4509

Aláírom, mert egyáltalán nem életszerű a módosítás, és ellehetetleníti a vállalkozók helyzetét.

(Budapest, 2020-06-27)

#4522

Nem értek egyet a módosítással. A tisztességes KATÀ-s (pl: villanyszerelő, stb.) vállalkozó, aki a szolgáltatásait anyaköltséggel számlázza ki egy nagyobb munkánál ez meghaladhatja a 3 millió forintot. Vagyonvédelem, elektronika , gépipar, ezeknél a szakmáknál az anygköltség igen magas, viszont az anyagköltséghez képest a munkadíj alacsony mégis az egész összegről van kiállítva a számla. Így, ha őt emiatt külön adóval sújtják, nagy hátránnyal indul a piacon. A megrendelő nem a különadóval sújtott vállalkozótól fogja megrendelni a munkát.

(Győr, 2020-06-27)

#4529

Szerződéses építőipari munkáim vannak, melyekhez a szükséges anyagokat is nekem kell beszereznem, így az belefoglalódik az általam kiadott számlába. Pár nagyobb generálkivitelező cég által épített házakban végzem a villanyszerelő munkákat. Mielőtt katás lettem nem is ismertük velük egymást. Lehetetlen, hogy 3 milliónál kevesebbet számlázzak nekik egy évben. Így nem tudom elvállalni a munkát. Az egész éves munkámban a 3 millió a felhasznált anyagok árára sem elég, és hol a munkadíj?

(Tordas, 2020-06-27)

#4531

Aláírom, mert a filmesekkel nagy kiszúrás lenne.

(Fót, 2020-06-27)

#4534

Igazságtalannak tartom, abban az esetben, ha nincs munkaviszony csak europai árakon szeretnenk fizetni annak aki tisztessegesen dolgozik.

(Budapest, 2020-06-27)

#4535

A kormánynak minden eszköz a kezében van a bujtatott munkaviszony felderítésére. Ennek ellenére a rendes vállalkozókat is ellehetetlenítené akik csupán néhány nagy ügyfélnek dolgoznak.

(9021, 2020-06-27)

#4547

Nyugdíj melletti Katás vagyok, leginkább egy cég alkalmaz.
Természetesen több az éves bevételek. Miért kell az engem megbízó céget büntetni?

(Pécs, 2020-06-27)

#4556

Aláírom, mert:
- a szigorítás bevezetése visszaszürkíti, feketíti a számlaadási, ÁFA bevallási és megfizetési hajlandóságot, ezen gyakorlatokon keresztül a teljes magyar gazdaságot,
- teljesen hibás feltételezés, hogy el fogja viselni a katás társadalom a TAO/SZJA alá visszakényszerítés miatt a jövedelmének akár 30%-os csökkenését (már ha egyáltalán abban a szerencsés helyzetben van, hogy maradt még munkája a válság hatására és a régi megrendelője, megbízója egyáltalán hajlandó foglalkoztatni őt!!!),
- a kormány szembemegy azzal a meghirdetett gazdaságpolitikájával, hogy a GDP mellett a GNI-t is növelje, ezzel azt a lehetőséget is elveszi magától, hogy a katások olyan megtakarításokkal rendelkezzenek, amikből - saját, államtól független nyugdíjmegtakarítási célból - magyar államkötvényeket vegyenek a katás jövedelmükből, pedig ha jól tudom erre a magyar államnak igencsak nagy szüksége volna, és
- a katásoktól beszedni kívánt plusz adóbevétel kb. egy szinten van azzal az összeggel, amivel az MTVA éves költségvetési támogatását megemelik, hát ne tegyék, gazdálkodjon az MTVA abból a keretből, mint amit eddig kapott, hisz a focimeccseken kívül úgyse nézi a magyar állami TV-t senki sem!!!

(Budapest, 2020-06-27)

#4564

Aláírom, mert végre itt lenne az ideje, hogy kiszámítható és stabil adórendszere legyen az országnak és ne büntetés legyen az adózás. Ez a jogalkotás az adóelkerülésre és ügyeskedésre ösztönöz.

(Kerepes, 2020-06-27)

#4565

Aláírom, mert hátrányosan érint minden olyan vállalkozót aki tisztességesen kemény munkával dolgozik a megélhetéséért. A 40 %-os plusz teher pl. a mezőgazdasági vállalkozóknál értelmetlen, nincs bújtatott jogviszony, csak termény- ill. állat eladás egy partner felé, akár 3mft értéken felül is.

(Nagykanizsa, 2020-06-27)

#4566

Drotár Krisztina

(Borsodnádasd , 2020-06-27)

#4579

Nem értek egyet a "fűnyíró" elvvel. Nem így kell kiszűrni a visszaélő csalókat, kollektíven büntetni. A pénzügyi vezetésnek vannak más eszközei is ennek kiszűrésére.

(Karmacs, 2020-06-27)

#4582

Ha ez megvalósul, sokan viszik el a cégeiket külföldre. Ez óriási kárt okozna a magyar gazdaságnak. A többi részletről nem is beszélve, ami ártalmas a gazdaságnak. Miért lenne csaló az, aki egy ügynökségnek számlázza ki a hirdetési bevételeit?

(Budapest, 2020-06-27)

#4588

Nem értek ezzel egyet. Olyanokkal is kitolnak aki nem adóelkerülési céllal csinálja a Kata-t, hanem a működéséből adódóan lenne vesztese a változtatásának.

(Budapest, 2020-06-27)

#4590

Aláírom akit érint tudja

(Budapest, 2020-06-27)

#4591

Aláírom, mert másodállásban bedolgozok, többek között olyan cégeknek is akik évi 3 mFt felett rendelnek terméket, szolgáltatásokat de nem vagyok az alkalmazottjuk, soha nem is voltam. Más cégeknek is bedolgozom.

(Karcag, 2020-06-27)

#4595

Ez a szabálymódosítás egy nagyon rossz válasz a katás visszaélésekre, mert azokat is sújtja, akik teljesen tisztán működnek és adóznak.

Egyetlen ügyfelem van, a Google, webes reklámfelületet adok bérbe, ami nem bújtatott munkaviszony (nem végzek munkát a Google-nek). Nagyon sokan lehetnek még ugyanígy.

(Budapest, 2020-06-27)

#4596

Mert a visszaélések kiszűrése helyett mindenkit visszaélőnek tekintenek.

(Vép, 2020-06-27)

#4600

Mert a közalkalmazotti orvosbér szégyen.

(Miskolc, 2020-06-27)