Tiltakozás az egész napos iskola ellen

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) Tiltakozás az egész napos iskola ellen petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#326 Re: a másik oldal.....

2013-08-20 22:04

#13: iii - a másik oldal.....

Tisztelt "másik oldal"!

 

Csak felteszem a kérdést: Ha a gyermekem 16'00-ig az iskolában van, akkor mikor fogom tudni vinni edzésre ill. nyelvórára? Tudni illik, mindkettőt még az ovis években elkeztük. Köszönjük szépen, de meggyőződésünk, hogy a gyermekünk jó helyre jár és ezen változtatni nem fogunk! És nagyon köszönöm a nagylelkű ajánlatot az iskola részéről, de maradnánk a jól bevált úton. Ha mindezeket mégis összeszervezzük, akkor kb. este 19"00-ra végzünk is, tehát jószerivel e gyermeknek már csak ágyba zuhanni marad ideje! Akkor hol is segítség ez nekünk?

S csak néhány szemelvény, ami méginkább megerősít abban, hogy ez a megoldás nem megoldás!

Az a tanárnéni tart nyelvórát fakultációban, aki felsőben 7. évvégén sikeresen befejezte a 6-os könyvet a gyerekekkel. A füzetbe kb. 3!! oldalt sikerült velük leíratni egész évben!

A gyerekek leckéje rendszeresen nincs kész. S amikor a szülő megkérdezi, hogy akkor mit csináltatok, akkor az a válasz, hogy x-t és y-t felzárköztatta a tanító néni!

..... és még sok hasonló! Akkor kérem, szeretném feltenni a kérdést, hogy már nem elég hígítás az integráció, most még a nyakunkba sózzák, hogy abban a közösségben a lehető legtöbb időt eltöltse a gyerekem?

Régen az embernek lehetősége nyílt a gyermeke képességeinek megfelelő iskolát választani, ahol nagyjából egyforma érdeklődésű és képességű gyerekek látogatták az intézményt. Aki akart, az maradt a napköziben, akinek pedig lehetősége volt, az mehetett haza. Én is jártam színjátszó csoportba, énekkarba, tömegsportra, néptáncra, de csupán azért, mert szerettem volna, s nem pedig azért, hogy úgy is ott kell lennem, akkor töltsük ki az időt. Nagy külömbség!

Most összeborolnálnak mindekit mindenkivel, mondván a "jobbak" majd felhúzzák a gyengébbeket, de mint ahogy a mondás is tartja: Sok lúd disznót győz! És itt most nem csak tanulmányi képességekről beszélek, hanem emberi hozzáállásról, mentális hatásokról stb.

Tisztelettel, egy anyuka

 

Tiltakozás!

#327 Re: a másik oldal.....

2013-08-21 15:43

#13: iii - a másik oldal.....

Aki ezt szupernek gondolja, az éljen ennek a lehetőségével. A gond ott kezdődik, hogy kötelező!!!! Én máshogy képzelem a gyerekem délutánját!!! Ennyi! Jogom van úgy beosztani a tanórákon kívüli idejét, ahogy ÉN azt a legmegfelelőbbnek vélem! Arról nem is beszélve, hogy mi az étkezést sem vesszük igénybe az iskolában, mert egy moslék! és mert nekem lehetőségem van számára sokkal egészségesebb, ízletesebb ebédet biztosítani. Ha 4-ig kötelező iskolában maradni, egész nap főtt étel nélkül kell lennie azoknak, akik NEM a menzán képzelik el gyermekük étkeztetését megoldani?? Az étkezés térítésköteles szolgáltatás. Milyen alapon mernek ilyenformán rákényszeríteni szülők ezreit erre?

Tiltakozás!

#328 Re:

2013-08-21 16:12

#283: Vendég -

Hát úgy néz ki ez nem így sikerült! Már ami a választhatóságot illeti!


Vendég

#329

2013-08-22 18:12

Hiába van a gyerek egész nap iskolában akkor is utána rákel tanulni a gyerekkel otthon.
És akkor számoljunk csak hány órát van terhelve a szegény gyerek.nem az a cél ,hogy legyen ki vigyázzon a gyerekre ,hanem mi jó a gyereknek.Szerintem mindenki suli utánn még átnézi a gyerek mit tanult vagy mi a lecke.és ez egész napos suli után is kötelező!
HH

#330 Re: a másik oldal.....

2013-08-23 10:07

#13: iii - a másik oldal.....

Az én fiaim pontosan ilyen rendszerű iskolába járnak ezért hétköznap sosem kaptak házi feladatot. Hétvégén is minimális lecke volt feladva az alap tantárgyakból, hogy a szülő lássa, hogy a gyermeke hol tart a tanagyagban és hogyan halad vele, a tanárok pedig leszűrhették, hogy a szülő mennyire figyel a gyerekre. Az én fiaim délután 4 órakor energiától kicsattanva jöttek el az iskolából és a szabadidejükkel azt kezdhettek amit csak akartak.   Hozzátenném, hogy az egyik fiam elsőtől harmadik osztály végéig minden áldott nap úszni járt, ahová az iskola vitte-hozta, de lehetősége lett volna még kosarazni, focizni, teniszezni, tollasozni, ping-pongozni, valamilyen küzdősportot űzni, rock and roll-ozni, néptáncolni, volt matek szakkör, rajzszakkör, fazekas szakkör sakk szakkör... és még ki tudja mi minden ahol minden gyerek megtalálta a maga érdeklődési körének megfelelő elfoglaltságot és mindezt az iskolaidő alatt és nem a tanulás kárára.. Harmadik osztálytól emelték a házi feladatok mennyiségét, amit még az iskolában meg is csináltak.
A barátnőm nem volt ilyen szerencsés, ugyanis a hagyományos rendszerű iskolába iratta a fiát és ennek nagy hátránya volt. A barátnőm dolgozott és csak délután fél 5-re ért haza, de az idős nagymama ragaszkodott ahhoz, hogy minden nap elhozta ebéd után a gyereket, aki  minden tantárgyból kapott több oldal házi feladatot amit az anyukájával akart elkészíteni, ezért délután 5-7-ig még leckeírás volt. Hiába volt a vénasszonyok nyara, hiába volt szánkózásra alkalmas domb a közelben, vagy épp tavaszodott, hiába hívtuk őket a játszótérre, a leckeírás az leckeírás. Az első két osztály fontos egy gyermeknek és jó lenne, ha az iskolát szeretné és nem  utálná. Nos, ő Utálta azt az iskolát, át is vitték egy iskolaotthon rendszerűbe ahol a magatartása és az eredményei is javultak. Egy fáradt leterhelt 7 éves, aki még a szabadidejében is tanulni kényszerül nem túl jó dolog, főleg nem egy fáradt leterhelt anyukával, aki a munka után a napi háztartási munkák közt lavírozva még tanul is a gyerekkel.


Vendég

#331

2013-08-23 13:48

Hozzá szólnék ehhez a Petícióhoz,de a szavam és a lélegzetem is elakad, ennek a diktatúrai döntéshozatali micsodához,mert ilyen nincs ,nem tudom elhinni ,ez már sok ..........

Egy kettős Tartós beteg Gyermek nagymamája Király Attiláné Éva

Vendég

#332

2013-08-24 12:47

Egyúttal tiltakozom a vallás/erkölcstan oktatása ellen az alsó tagozatban. A gyerekem (ha lenne ilyen korú)születésével rendelkezik az életkorának megfelelő vallási érzülettel, és mivel velem nevelkedett, erkölcse is van!

Vendég

#333

2013-08-26 09:52

Az én gyerekem iskolájába 95% cigány származású, busszal jár haza a gyerek másik faluba. Ki garantálja, hogy nem lesz semmi baja!!!!!

Vendég

#334

2013-08-26 14:15

Szerintem is a gyerekeknek otthon a helyük azokban a családokban, ahol szeretettel gondozzák őket, és megadnak annyi közös játékot, programokat, amennyit csak lehet. Felesleges a 9 órai óvodai, iskolai fegyelmezésnek kitenni őket, mert akkor csak idegbeteg roncsokat csinálunk belőlük. És fogja fel végre a kormány, ebben az országban élnek olyanok, akik tudják mi a felelősség, akik nem a pénzért, hanem maguk örömére szültek.

Vendég

#335

2013-08-26 15:10

Az oktatásnak az oktatás, a tanítás a feladata, a szülőnek pedig az otthon teremtés és abban a meleg burokban a gyermekekkel való foglalkozás az életre szóló feladata. Ezt iskolában, délutáni foglalkozásokkal nem lehet pótolni.

Vendég

#336

2013-08-26 15:22

Mivel tartósan beteg a gyerekem nem szeretnék első osztályba egész napot töltene,mert a lányom is napközis olt 3.osztályba de én teljesen fölöslegesnek tarom,mivel sok a gyerek a kicsikre nincs idő és a házi feladat nem volt készen sosem,mert órák hosszat szaladgáltak az udVARON,MERT A TANÁR ÍGY PIHENTE KI MAGÁT EGY ELSŐS GYEREKNEK NEM ELÉG 1 ÓRA HOGY MEGTANULJON!!!TELJESEN FELESLEGES UGYANIS ITTHON ÚGYIS ÁT KELL NÉZNI,OLVASNI KIJAVÍTANI MERT A TANÁRT EGYÁLTALÁN NEM ÉRDEKLI
NYG

#337 felmentés kérése

2013-08-26 16:21

Minden iskola más, sokféle pedagógus, sokféle szülő és sokféle tapasztalat van mindkét oldalról, amit nem lehet egy igazsággá tenni. Ezt meg kell érteni, és nem kell hogy mindenben egyetértsünk. A KÖTELEZŐVÉ tett egész napos iskola, illetve a 3 éves kortól kötelező óvoda sajna nem az átlagos, normálisan élő családok miatt lett így kitalálva. A baj itt az, hogy a kisebb százalékban előforduló deviáns családok miatt, a nagy többség ellenében hoztak egy rossz törvényt, mert ez volt nekik a kényelmesebb megoldás. A törvény lehetővé teszi viszont, hogy a szülő kérvényezze a gyermeke felmentését, az óvodából is, és a délutáni iskolából is. A törvény szerint az igazgató dönthet ebben az ügyben, nincs szabályozva, hogy milyen indokkal, tehát bármi lehet.

Vendég

#338

2013-08-26 18:37

Mindenkinek üzenem, hogy beszélhetünk itt pro és kontra, ha szeretnénk, ha nem, ezt már eldöntötték helyettünk, és semmit sem tehetünk ellene. Elszomorító, és egyben félelmetes, hogy mi felé halad ez az ország.

Vendég

#339

2013-08-26 20:41

Hülye viktátor!milyen baromságokat fogsz még kitalálni?fideszes vén banyák,taták most örültök?ti választottátok ezt a majmot!Remélem 2014-ben elkotródtok a parlamentből ti mocskok!Tönkretettétek egész Magyarországot,nem vagytok ide valók-inkább 1 lakatlan szigetre!Pfujjj

Vendég

#340

2013-08-26 21:05

Tudományokat, művészetet tanulhattak eddig délutánonként a szülő, vagy a gyerek által választott tanártól. Sportágat, edzőt, egyesületet választhattak.
Mi lesz a hatása annak, ha hosszabb ideig korlátok közé szorítják a gyerekeket? A nyugati iskolákban már elég sok a lövöldözés, az agresszió, lássuk be, hogy ez az iskolai modell nem alkalmas sem a tehetségek fejlesztésére, sem a bűnmegelőzésre.

Vendég

#341

2013-08-27 06:56

Abban egyetértek h választható legyen..de vannak olyan családok ahol dolgoznak a szülők és nincs aki felügyeljen a gyermekre addig amíg dolgoznak..legyen választható és akkor mindenki maga dönti el mi a megfelelö,egyébként ez most is működik napközi formájában...köszönöm..
---

#342 Re: a másik oldal.....

2013-08-27 07:29

#13: iii - a másik oldal.....

Ha ez valóban így működne semmi kifogásom nem lenne ellene .Sajnos azomban van tapasztalatom az egész napos iskolákkal és ez nem jó !! Este 8-9 ig tanulás a gyerekkel mert éppen semmit nem tud mikor hazajön !! Ki is vettem onnan magán tanárokat fizettem ,hogy arra a szintre felhozzák ami az életkorának megfelelő utána itthon volt velem du-tánonként és most egy nagyon jó és erős iskolába tanul .A tanulópénzt megfizettem én is ő is ,még egyszer nem szeretném végig csinálni.


Vendég

#343

2013-08-27 09:19

Ez a rendelkezés azt sugallja számomra, hogy egy gyermek életével a társadalom kíván rendelkezni, s a család szerepe mindössze a létfenntartó szerepre korlátozódhat. Amennyiben lehetőségként kínálják fel, üdvözlöm és támogatom. Amennyiben kötelező, tiltakozom, mert ez a szigorú beszabályozás komoly nehézségeket teremthet a családoknak. Határozott véleményem, hogy egy szeretetteljes, gondoskodó családnál nincs értékesebb háttér a fejlődő gyermek számára. Az óvoda felzárkóztató szerepe dicséretes, és talán a legműködőbbnek tartom ebben a társadalmi káoszban. A 3 éves kötelező korhatár nagyon ingoványos azonban és ahol áldás, ott átok is lehet. Az oktatási rendszer évtizedek óta instabil. A tömeggé olvasztás még jobban fokozza az amúgy is terhelt, szakmájukban elfásult pedagógusokat. Tisztelet a kivételnek. Aki megtehette, eddig is menekítette gyermekét a napköziből. Vajon mi a cél? Egyenlő esélytelenség? Csak nő a káosz. Elkeserítő.

Vendég

#344

2013-08-27 10:14

Nem támogatom az egész napos iskolát, miért legyen pluszban ott az a gyermek akiről délután otthon is tudnak gondoskodni????

Vendég

#345 Re:

2013-08-27 11:29

#1: -

Minden éremnek két oldala van! Ha nincs csak anya és apa, és mindkettejüknek dolgozni kell a megélhetésért, én személy szerint köszönöm az államnak, hogy lehetőséget biztosít órák után is bennmaradni a gyerekemnek, segítenek neki elkészíteni a házi feladatát, játszhat az iskola udvaron, felügyelet alatt van. Aki pedig három éves (véleményem szerint) annak igazán az óvodában és nem az anyja szoknyája mellett van a helye! Tessék szocializálni a gyerekeket!!! Sokkal jobb a gyereknek gyerekek között lenni, mint otthon egy felnőttel. Egyes esetekben pedig kifejezetten rossz dolga van otthon a gyereknek (nem fejtem ki, mindenki sejtheti mire gondolok). Persze minden éremnek két oldala van: ha apuka annyit keres, hogy anyuka otthon maradhat két-három gyerekkel a szép kertes házban, játszótérrel az udvaron, figyelheti a gyerek minden rezdülését, kívánságát, és szerinte ezzel teszi a legjobbat a gyerekének, akkor ne csodálkozzon majd, ha a 30 éves fia még mindig mellette (belőle) él!


Vendég

#346

2013-08-27 13:03

Így lehet tönkretenni egy korosztályt...Ráadásul egy idő után a szülők és a pedagógusok feszültségei a gyerekeken fognak csattani...

Vendég

#347

2013-08-27 13:57

Az egész napos iskolának opcióként kellene szerepelnie, nem pedig kötelezővé tenni! Számos családban van otthon felnőtt, aki együtt van a kicsivel, aki mellett sokkal jobban tud tanulni a gyermek, mint egy zsúfolt napköziben. Első osztályos kisfiamnak napi hét órája lesz az iskolában, emiatt semmilyen különórára nem mertem beíratni, még a vágyott zenére sem!Amit a kormány művel a gyermekekkel, az a legnagyobb szégyen, ami a családokat érintő politikában  valaha is volt.

 


Vendég

#348 Re: Re:

2013-08-27 14:08

#345: - Re:

Kedves kommentelő. Az éremnek két oldala van. Ezért vélem úgy, hogy csak lehetőség legyen a 3 éveseknek kötelező óvoda éppúgy, mint az egész napos iskola. Ahol azonban megoldható, igenis a gyermek hadd éljen-tanuljon a  családban. Csak legyen nyugodtan  mélyen hálás az államnak, amiért egész nap bent  tartja a gyermekét és gondoskodik róla. És ha azt iszi, az állambácsi ezzel teszi a legjobbat az ön gyermekével, ne csodálkozzon majd, amikor egyszer csak azon kapja magát, hogy a  gyermekéről szinte semmit sem tud, mert semmi kötődése nem lesz önhöz.  A hároméveset pedig nem kell még szocializálni!!!! (csak válaszképp ordibálok ám), Akiknek nincs otthon jó dolguk, -és akikről nem fejtett ki véleményt -, azok éppenhogy tesznek majd magasról a kötelezettségekre is és pont rajtuk nem fogják számon kérni a hatóságok, mert mindig is így volt, most, a rablókormány idejében szintúgy.  A gyerek nem otthon van egy felnőttel, hanem éli a mindennapokat a jáűtszótéren, a konyhában, bevásárlásnál, stb. Van Önnek gyermeke egyáltalán?


Vendég

#349

2013-08-27 18:12

A gyerekek kikészülnek és a tanárok életét is pokollá teszik !!!!!!!

Vendég

#350

2013-08-27 18:50

A Kurva anyátokot mocskos retkek!