Tégy a szexista reklámok ellen


Vendég

/ #45

2014-04-03 01:52

A PETA reklámja olyan ellentétes hatásokat akar felhasználni, mint a ribiséta. Nem a nők testének szexuális jellege hangsúlyos, hanem az emberi test állati helyzetben való bemutatása, ezzel inspirálva az embereket az állati sors átérzésére. Csak ehhez ész kellene. A ribiséta arról szól, hogy ahogy egy építőmunkás is ledobhatja a pólóját anélkül, hogy egy nő vagy egy homoszexuális kihívó ribancnak kezdené miatta kezelni, úgy egy nő is azt tehessen a testével, amit akar, anélkül, hogy emiatt bárki jogot formálna rá és tárgyiasíthatná. A ribiséta pontosan olyan mértékben kíván a tárgyiasítás ellen hatni, ahogyan a hetero, fehér, európai építőmunkás pökhendi vetkőzése nyár idején, amivel közli, hogy akár meztelen is lehet, őt egyetlen homoszexuális/nő embertársa sem nézheti ribancnak. A ribisétát ugyanazért nem értik, amiért a PETA reklámot sem. A heteroszexuális, fehér férfi egyeduralkodó nézőpontja nem képes másképp értelmezni a női testet, mint szexuális momentumot és ezt az értelmezést akarja mindenkire ráerőltetni, amit a SlutWalk-on nem fogadnak el. A nő ezzel azt mondja, neki is joga van bárhogyan járni, és ettől a ténytől a férfiaknak változatlanul nem lesz közük a testéhez a beleegyezése nélkül.