Tiltakozunk a FSZEK etikátlan gyakorlata ellen

egyetemista

/ #8

2014-12-06 17:40

Látom, a 6-7. kommentelőnek "sikerült" megragadnia a lényeget, gratulálok hozzá...

Itt arról van szó, hogy ez ma már egy alapszolgáltatás. A sokszor emlegetett ügyfélbaráttal már nem is jövök, mert akkor szemléletmóddal kapcsolatos kérdésekbe kellene belemennünk, ami messzire vezet.

Én pl. nem használok google-naptárat. Viszont aktívan használok min. 5-6 kölcsönkönyvtárat. Heti szinten legalább 2-3-szor. Ilyen ez a popszakma. Tehát minden hónapban igen sok lejárati időm van. Azért elég érdekes, hogy minden egyes könyvtár képes min. 1-2 nappal a lejárati határidő előtt szólni, hogy tudd, melyik könyv mikor jár le (mert akkor szerzőt+címet is írogathatnék a nem is használt google-naptárba, hogy tudjam, melyik könyvtárból, melyik könyvekre és mikorra vonatkozik a lejárat), csak a fészek nem képes erre.

De ok, nézegetem a honlapon és igyekszem fejben tartani. Attól függetlenül, hogy baromi szar a rendszer ("Amit igazán inkorrektnek tartok, hogy a rendszer úgy van beállítva, hogyha 1 könyvvel akár csak 1 nap késésben vagy, akkor nem engedi meghosszabbítani a többi könyvet sem"), és finoman fogalmazva sem professzionális ma már, hogy nincs elektronikus értesítés.

De az, hogy bevezetik, és csak 17 nap késéssel értesít? Hát az bicskanyitogató és már-már gusztustalan, de min. etikátlan. És akkor ne is beszéljünk a kiszolgálás módjáról, és a kiírt és hangoztatott 15-20 perces raktári kérések helyetti átlagosan 45 perces várakozási időről. Akkor is, ha nincs tömegnyomor a pultnál.

Talán inkább ebben kellene keresni az aláírók nagy számát és a petíció szerzőinek szándékát, nem abban a minden aktuálisan fiatal nemzedék ellen hangoztatott álláspontban, ami valószínűleg elég kiüresedett és semmitmondó, amilyen mindig is volt, miszerint "a fiatalság elkényeztetett-földről jött, és nem képes tenni a problémái ellen, csak nyafog". Ja, hogy nem így van, ez csak egy óriási közhely? De rendben, kérem, így is lehet nézni a társadalmat, csak nem túl produktív. És elég egyoldalú...

És még szóba sem jött, hogy a 21. században élünk, bizony-bizony kapitalizmus van. Ha szolgáltató vagyok, talánbizony az ügyfeleimet kellene kiszolgálnom... Az értük folytatott verseny pedig nemcsak mennyiségről, minőségről is szól. Legalábbis kellene, hogy szóljon...