Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!


Vendég

/ #264

2016-04-25 09:55


... hogy a XIX. századi oktatást ránk erőszakoló ámokfutó oktatáspolitikusok ne tehessék tönkre az esélyét annak, hogy gyerekeink értsék és szeressék a körülöttük lévő világot.
... hogy megértessük az emberekkel,

A FÖLDRAJZ NEM EGYENLŐ

* az európai unió iparának felsorolásával
* a cukorgyárak bemagolásával
* Elefántcsontpart kakaótermelésének volumenével
* és az Alpok gleccsereinek megnevezésével
* vagy a fővárosok és zászlók megtanulásával!


A FÖLDRAJZ mindaz, aminek a keretében találkozhatnak a gyerekek a következő (és még sok-sok IZGALMAS és ÉRDEKES) kérdéssel

* mitől van globális felmelegedés?
* mit tehetünk ellene? mi egyének is!
* mi a különbség a hulladék és a szemét között?
* mitől és hol reng a föld?
* mit mond a meteorológus?
* mitől halt meg a Holt-tenger?
* mit csinál a szél, amikor nem fúj?
* hová vándorolnak a kontinensek?
* bolygó-e a Plútó?
* hogyan tájékozódjuk a kiránduláson?
* tényleg ki fog száradni a Balaton egyszer?

Ha ezek a politikusok már menthetetlenek is, ha lesz földrajz oktatás, talán a gyerekeik megértik, hogy:

A Földet nem apáinktól örököltük, hanem az unokáinktól kaptuk kölcsön!

de vigyázni, és megmenteni csak az tudja, aki érti és szereti azt!