A sasadi közlekedés környezetbarát megszervezéséért!
Rákó utca lakos |
/ #63 Rákó utcai lakos2012-11-28 15:56A Rákó utcában lakunk, és akár támogathatnám is a Dayka Gábor két részének összekötését. Mikor 4 éve ideköltöztünk, és szétnéztem a környéken hogyan tudnék a leggyorsabban bejutni a belvárosi irodámba, bennem is felmerült, és logikusnak tűnt az összekötés. De mégis ellenzem az útépítést mivel azóta belaktuk a környéket, melyhez az is hozzátartozik, hogy délutánoként, hétvégén rendszeresen a Dayka Gábor utcában, és az összekötű úttal érintett területen sétálunk a gyerekeimmel, nyáron biciklizünk, télen szánkózunk. Sokan teszik ezt, és nem csak a Dayka Gábor utcai lakosok. Ha a Rákó utcában egyáltalán nem lenne forgalom, akkor sem ott sétálnánk, azon egyszerű oknál fogva, hogy a természetvédelmi területtel, a "zölddel" nem a Rákó, hanem a Dayka Gábor utca határos. A Dayka Gábor utca felső részének, és a parknak, ahová az utat tervezik, egyértelműen rekreációs célokat kellene elsődlegesen szolgálniuk, akár még a meglévő forgalom csökkentésével is. Különösös fintora a sorsnak, hogy az 5. kerületben, ahonnan ideköltöztünk, azóta folyamatosan csökkentik, és szorítják ki az autóforgalmat (most éppen a Ferenciek tere átépítésével), itt pedig ezek szerint pont fordítva van, növelni akarják. Példa lehetne a Szabadság tér is az 5. kerületből: kb. 10 éve lezárták az autóforgalom elől, kutyafuttatót, játszótereket, parkot építettek, azóta a környék összes lakója odajár kikapcsolódni, közésségi életet is teremtve, és nem bosszankodnak azon, hogy a Vadász utcában kisebb lenne a forgalom, ha nem lenne park a Szabadság téren. A Dayka Gábor utcai park is érték, nem kellene veszni hagyni még akkor sem, ha ezáltal esetleg csökkenne a forgalom a Rákó utcában. De egyékbént nem csökkene számottevően, másrészt a reggel 7 és 8 óra közötti időszak kivételével számomra jelenleg sem zavaró a forgalom (pedi arra néznek az ablakaink), nagynak pedig egyáltalán nem lehet nevezni. Reggel 7 és 8 között valóban dugó van a Rákó felső részén, de ennek alapvetően az iskola és az óvoda által generált forgalom az oka. Sőt tapasztalataim szerint a Rákó legfelső részén lévő reggeli dugót nem is azok okozzák, akik a Rákó utcán jönnek fölfelé, hanem akik a Talaj és a Törcsvár utcán jönnek föl a Sasadi útról az Iskolához (olyan sokan, hogy nem is tudok behajtani az ovihoz (és igen, ha megnyitnák a Daykát, akkor sem arra mennék az ovihoz) a Törcsvár utca másik oldaláról) majd a kitűnő forgalomszervezésnek köszönhetően a szelektív gyűjtőknél becsatlakoznak a Rákó utcába, és úgy hajtanak ki a Németvölgyi útra. Ezen szerintem az új forgalmi rend még rontani is fog, de ne legyen igazam. A reggeli dugó egyébként sztem nem nagy a belvárosiakhoz, vagy ahhoz képest, hogy ha pirosat kapok a BAH csomópontnál, akkor sokkal többet kell várnom. A dugóhoz/torlódáshoz jelentősen hozzájárul még, hogy: - türelmes vagyok, és nem bosszankodom rajta, de tény, hogyszinte minden második reggel előfordul, hogy egy-egy anyukának 2 perc és 5 próbálkozás után sem sikerül tolatva beparkolni egy szűkebb helyre - mások a forgalmat akadályozva, szabálytalanul, megállni tilos tábla hatálya alatt parkolnak, vagy úgy, hogy nehezen lehet miattuk belátni a kereszteződést, vagy nehezen lehet bakanyarodni - vagy ugyan csak fél percre, de megállnak az út közepén, hogy kitegyék az iskolánál a gyereküket, ha sokan teszik ezt, ez sokszor fél perc Ezeken a problémákon a Dayka megnyitása semmit sem enyhítene, ellenben tönkretenne egy kitűnő szabadidős teret, ahová út helyett kisebb játszóteret, tanösvényt, padokat stb. kellene építeni. |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
565 Létrehozva: 2024-11-19
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
527 Létrehozva: 2024-11-25
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
474 Létrehozva: 2024-11-23
Petíció a Maglódon, a 31-es út mellett tervezett Dél-koreai gyártóüzem és kereskedelmi központ létesítése ellen
459 Létrehozva: 2024-11-08
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1507 Létrehozva: 2024-09-29
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
1357 Létrehozva: 2024-03-21
Hozzanak létre állatrendőrséget, akik a hatósági kötelékek között végzik tevékenységüket. AKik fel vannak hatalmazva hatósági intézkedésekre, a jogszabályok betartatására.
165 Létrehozva: 2024-10-28
Korcsolyapályát Egerben! 2024
161 Létrehozva: 2024-11-20
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
160 Létrehozva: 2024-11-21
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
138 Létrehozva: 2024-11-06
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
136 Létrehozva: 2024-11-25
Maradjon ingyenes a lakossági parkolás a XIII. kerületben!
118 Létrehozva: 2024-10-31
Keresztállítás Solymár-Kerekhegyen
89 Létrehozva: 2024-11-03
Za mađarsku dramu - Narodno Pozorište / Népszinház Subotica
86 Létrehozva: 2024-11-15
Ha Ön egyetért azzal, hogy Ponty Zoltán önkormányzati képviselő mondjon le, kérem írja alá.
85 Létrehozva: 2024-11-10
Támogatjuk a pomázi kutyafuttató megépítését
82 Létrehozva: 2024-11-02
A YETTEL mobilinternet/hanghívás szolgáltatásainak javítása Vámosszabadin
68 Létrehozva: 2024-11-25
Devecser vasúti közlekedésének drasztikus járatritkítása elleni petíció!
62 Létrehozva: 2024-11-03
STOP! Módosítsák a Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989 projektet!
52 Létrehozva: 2024-11-19
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6709 Létrehozva: 2023-07-26