A sasadi közlekedés környezetbarát megszervezéséért!

Rákó utca lakos

/ #63 Rákó utcai lakos

2012-11-28 15:56

A Rákó utcában lakunk, és akár támogathatnám is a Dayka Gábor két részének összekötését. Mikor 4 éve ideköltöztünk, és szétnéztem a környéken hogyan tudnék a leggyorsabban bejutni a belvárosi irodámba, bennem is felmerült, és logikusnak tűnt az összekötés. De mégis ellenzem az útépítést mivel azóta belaktuk a környéket, melyhez az is hozzátartozik, hogy délutánoként, hétvégén rendszeresen a Dayka Gábor utcában, és az összekötű úttal érintett területen sétálunk a gyerekeimmel, nyáron biciklizünk, télen szánkózunk. Sokan teszik ezt, és nem csak a Dayka Gábor utcai lakosok.
Ha a Rákó utcában egyáltalán nem lenne forgalom, akkor sem ott sétálnánk, azon egyszerű oknál fogva, hogy a természetvédelmi területtel, a "zölddel" nem a Rákó, hanem a Dayka Gábor utca határos.
A Dayka Gábor utca felső részének, és a parknak, ahová az utat tervezik, egyértelműen rekreációs célokat kellene elsődlegesen szolgálniuk, akár még a meglévő forgalom csökkentésével is.
Különösös fintora a sorsnak, hogy az 5. kerületben, ahonnan ideköltöztünk, azóta folyamatosan csökkentik, és szorítják ki az autóforgalmat (most éppen a Ferenciek tere átépítésével), itt pedig ezek szerint pont fordítva van, növelni akarják.
Példa lehetne a Szabadság tér is az 5. kerületből: kb. 10 éve lezárták az autóforgalom elől, kutyafuttatót, játszótereket, parkot építettek, azóta a környék összes lakója odajár kikapcsolódni, közésségi életet is teremtve, és nem bosszankodnak azon, hogy a Vadász utcában kisebb lenne a forgalom, ha nem lenne park a Szabadság téren.
A Dayka Gábor utcai park is érték, nem kellene veszni hagyni még akkor sem, ha ezáltal esetleg csökkenne a forgalom a Rákó utcában.
De egyékbént nem csökkene számottevően, másrészt a reggel 7 és 8 óra közötti időszak kivételével számomra jelenleg sem zavaró a forgalom (pedi arra néznek az ablakaink), nagynak pedig egyáltalán nem lehet nevezni.
Reggel 7 és 8 között valóban dugó van a Rákó felső részén, de ennek alapvetően az iskola és az óvoda által generált forgalom az oka. Sőt tapasztalataim szerint a Rákó legfelső részén lévő reggeli dugót nem is azok okozzák, akik a Rákó utcán jönnek fölfelé, hanem akik a Talaj és a Törcsvár utcán jönnek föl a Sasadi útról az Iskolához (olyan sokan, hogy nem is tudok behajtani az ovihoz (és igen, ha megnyitnák a Daykát, akkor sem arra mennék az ovihoz) a Törcsvár utca másik oldaláról) majd a kitűnő forgalomszervezésnek köszönhetően a szelektív gyűjtőknél becsatlakoznak a Rákó utcába, és úgy hajtanak ki a Németvölgyi útra. Ezen szerintem az új forgalmi rend még rontani is fog, de ne legyen igazam.
A reggeli dugó egyébként sztem nem nagy a belvárosiakhoz, vagy ahhoz képest, hogy ha pirosat kapok a BAH csomópontnál, akkor sokkal többet kell várnom.
A dugóhoz/torlódáshoz jelentősen hozzájárul még, hogy:
- türelmes vagyok, és nem bosszankodom rajta, de tény, hogyszinte minden második reggel előfordul, hogy egy-egy anyukának 2 perc és 5 próbálkozás után sem sikerül tolatva beparkolni egy szűkebb helyre
- mások a forgalmat akadályozva, szabálytalanul, megállni tilos tábla hatálya alatt parkolnak, vagy úgy, hogy nehezen lehet miattuk belátni a kereszteződést, vagy nehezen lehet bakanyarodni
- vagy ugyan csak fél percre, de megállnak az út közepén, hogy kitegyék az iskolánál a gyereküket, ha sokan teszik ezt, ez sokszor fél perc

Ezeken a problémákon a Dayka megnyitása semmit sem enyhítene, ellenben tönkretenne egy kitűnő szabadidős teret, ahová út helyett kisebb játszóteret, tanösvényt, padokat stb. kellene építeni.