Tiltakozás a roma gyerekek szegregációjának legalizálása ellen
Quoted post
Vendég |
#212014-11-27 12:23Felháborító! Soha egyetlen embertől sem kérdezik meg, hova szeretne születni! Undorító és felháborító, hogy a roma gyerekeket nem kezelik ugyanúgy, mint az összes többit. Utána meg számon kérik rajtuk a többség kultúráját, meg azon ismeretek hiányát, melyeket sosem tanulhattak meg. Szűklátókörű és embertelen ez a vezetés. |
Válaszok
Vendég |
#23 Re:2014-11-27 13:35:50Vajon miért nem tanulják meg, amit kéne? Azért mert eleve olyan családból kerülnek be az óvodába/iskolába, ahol nem kapják meg a megfelelő alapokat. A szüleik sokszor nem tudnak rendesen beszélni, így a gyerek esélytelen, hogy megtanulja a magyar nyelv alapjait, alig tudnak írni olvasni, így nem olvasnak mesét a gyereknek, nem mondókáznak, stb., így a gyerekek értelmi fejlődése eleve sokkal alacsonyabb, mint a korosztályukba tartozó más környezetből érkező gyerekeké. Nem csak a normális családból érkező gyerek érdekeit szolgálja, hogy szétválasszuk őket, hanem azokét is, akik eleve hátránnyal indulnának. Nem a normális családból érkező gyereknek van szüksége a felzárkóztatásra, hiszen ő már stabil alapokkal kerül az óvodába, iskolába, hanem éppen annak, akinél az alapok is hiányoznak. Egy normál osztályban az ilyen gyerek mindig azt érzi, hogy ő buta, mert a többiek többet tudnak, azok kapják a piros pontot, vagy jó jegyeket, míg ő csak bukdácsol. Ha viszont külön választjuk őket és az a gyerek, aki egy normál osztályban max. az osztály bohóca címre pályázhat és sosem lesz éltanuló, először megkapja azokat a viselkedési és tudási alapokat, amit otthon nem kapott fel, akkor nagyobb eséllyel fogja beérni azokat a társait, akik már egy bőséges kezdő csomaggal, stabil alappal érkeztek. Így a hátránnyal induló gyerekeke élete sem lenne egy sorozatos kudarcok miatti csőd és nem adnák fel, hanem a saját fejlődési szintjükön lévő gyerekekhez hasonlítva ugyanúgy meg lenne a sikerélményük, még akkor is, ha az első osztály végére csak a betűket tanulták meg, közben a normál osztályban már olvasnak folyékonyan, de az értékelésnél nem a még betűkkel küzdő gyereket hasonlítanák a folyékonyan olvasóhoz. Akár azt is el tudnám képzelni, hogy a hátránnyal induló gyerekek egy évvel tovább maradjanak az általános iskolában, ne elsővel kezdjenek, hanem iskola előkészítő osztállyal és mire a 8 osztályt befejezik, elérik ugyanazt a szintet, mint a biztos alapokkal induló gyerekek. Innen valóban ki lehetne őket emelni, mert nem úgy maradnak ki az iskolából 16 évesen, hogy kijárták az elsőt négyszer, a másodikat négyszer és a harmadikat kétszer, hanem egy évvel később egy normálisan elvégzett általános iskolával esélyük lenne tovább tanulni valódi képességeiknek megfelelően, akár utána a felsőoktatásba jelentkezni. Akkor most mi is a cél? El kell venni tőlük az esélyt egy sikeres, normális élettől, hivatkozva mindenféle jogokra, vagy kezelni a problémát mind a saját, mind a többi gyerek érdekében, először felzárkóztatni, megadni az alapokat, majd utána követelni meg tőlük ugyanazt, mint azoktól a társaiktól, akik már az alapok birtokában érkeztek az oktatási intézményekbe? Nem hőbölögni kéne, hanem gondolkodni! |
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
A száj- és körömfájás (FMD -magyarul RSzKF) jelenlegi diagnosztikai és válságkezelési gyakorlatának azonnali felülvizsgálata, életpárti alternatívák bevezetése érdekében.
3590 Létrehozva: 2025-04-02
Vonják vissza Vészabó Noémi amatőr, giccsfestő Munkácsy Mihály-díját
1834 Létrehozva: 2025-03-20
Egy gyermekes családok SZJA mentessége/Támogasson minket
2286 Létrehozva: 2025-03-04
Az állatok, a gazdák és a magyar vállalkozások védelmében – emberséges, etikus és független járványkezelést!
1197 Létrehozva: 2025-03-30
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
1556 Létrehozva: 2025-03-05
Gyermekeink érdekében: Ne szervezzék át a XVI. kerületi óvodák csoportjait!
563 Létrehozva: 2025-03-27
Kiállok a Veres1 Színház mellett!!!
375 Létrehozva: 2025-04-13
Petíció az Isaszeg és Dány közötti 3102-es út felújításáért!
372 Létrehozva: 2025-04-17
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
288 Létrehozva: 2025-04-18
Segítő szakemberek kiállása az agresszív közbeszéd ellen
5851 Létrehozva: 2025-03-17
Kiállunk Vészabó Noémi emberi méltósága és művészete mellett
210 Létrehozva: 2025-03-25
Állandó füst megszűntetése 2 iskola és 1 óvoda udvarán (az Endresz György u. 49.-ből)
107 Létrehozva: 2025-04-02
Maxim Imola úszásoktatásának engedélyezésére való kérelem
92 Létrehozva: 2025-04-15
Magyar emberek kiállása az agresszív hazai közbeszéd ellen
1800 Létrehozva: 2025-03-18
Követeljük a fideszes bűnözők teljes körű elszámoltatását és büntetőjogi felelősségre vonását!
7821 Létrehozva: 2020-07-28
Petíció a DSZC-s iskolák reggeli kezdési időpontjának módosításáért
69 Létrehozva: 2025-04-03
Tiltakozás a Szolnok-Abony közé tervezett elektrolit gyár megépülése ellen!
1189 Létrehozva: 2025-03-09
Mentsük meg a KRE-BTK képzéseit!
938 Létrehozva: 2025-03-03
A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK ELLÁTATLANSÁGA AZ ÁLLAMI SZFÉRÁBAN!
4891 Létrehozva: 2023-04-02
Ne oltsák be a gyerekeket a szülő beleegyezése nélkül!
45 Létrehozva: 2025-04-15