Tiltakozunk a FSZEK etikátlan gyakorlata ellen

Quoted post

Gergő Melhardt
A petíció szerzője

#21

2014-12-11 08:22

Azt érezzük pofátlannak, hogy a könyvtár célja látszólag nem az, hogy jó szolgáltatásokat nyújtson és az olvasók érdekeit nézze, hanem az, hogy minél több pénzt szedjen be. Ez ellen tiltakozunk.

Válaszok

merengő

#22 Re:

2014-12-11 14:32:14

#21: Gergő Melhardt -  

 Aki késik, fizessen. Ha pontos, nincs késedelmi díj.  Az egyetemisták is jobb ha hozzászoknak ahhoz, hogy ez bizony így zajlik a valós életben is. Jobb ha megszokják a pontosságot és a felelősségteljes gondolkodást, tervezést fiatal felnőttként. A késedelmes közüzemi díjfizetést is hasonlóan kezelik a szolgáltatók.ráterhelik a késedelmi kamatot a későre és punktum. Gyorshajtásért is bünti jár. Szigorú, persze, de mégiscsak kevesebb az eszetlen száguldozó az utakon?!? 

Egyébként pedig a könyvtárak sem kezdeményezik, hogy aláírásgyűjtéssel tiltakozzanak azon olvasók ellen, akik úgy próbálnak kibújni a beiratkozási díj fizetése alól,hogy kihasználják az ingyenes tagságú kisgyermeket vagy nagyszülőt és az ő nevükre kölcsönöznek ki könyvet. Az talán nem pofátlanság? Mert szerintem érthető, hogy az ezekből származó bevétel-kiesést próbálják kompenzálni valahogyan...  S ismét hangsúlyozom: aki nem késik, nem kell fizessen késedelmi díjat. 

felnőtt

#23 Re:

2014-12-12 11:45:01

#21: Gergő Melhardt -  

 Szerintem alap, hogy mindenki időre visszavigye a könyvet, ha nem teszi, nem a könyvtár dolga utána rohangászni!

Ha egy napot késel az adóbevallással a NAV sem küld e-mail-t, vagy sms-t, hanem kapsz egy szép vaskos bírságot.

Az, hogy egyesek mit éreznek pofátlannak, egy dolog. Viszont ami valóban pofátlanság, hogy nem elég, hogy néhányan rendetlenül kezelik a dolgaikat, képtelenek betartani a kölcsönzési határidőt, még elvárnák, hogy e-mail-t, sms-t, stb. küldözgessenek nekik, mert ők képtelenek kezelni a saját dolgaikat.

Egy közkeletű bölcsesség:

Akinek rövid az esze, legyen notesze. ;)