Ügyvédek tiltakozása a hajléktalanság kriminalizálása ellen
Hozzászólások
#2804
FelháborítóTibor Péter Dr Károlyi (Vác, 2018-10-24)
#2807
szociális szakemberGabriella Welker (Délegyháza, 2018-10-24)
#2810
Egyetértek a petíciót megfogalmazók gondolataivalJudit Szymczak (Szolnok, 2018-10-24)
#2813
mert a jogszabály célja nem a probléma megoldása, hanem annak láthatatlanná tétele.Áder Zsolt (Mórichida, 2018-10-24)
#2817
Szociális munkásMagó Béláné (Kecskemét, 2018-10-24)
#2818
Mert felháborít, hogy mindig a társadalom számkivetettjei Kerülnek helyzetükhöz képest is megbélyegzett helyzetbe. Így volt ez a rokkantak esetében is, de az ő vesszőfutásukat nem kísérte ekkora értelmiségi ellenállás.József Szalai (Budapest, 2018-10-24)
#2822
Segítségre van szükségük és nem üldöztetésre.Krisztina Perge (Budapest, 2018-10-24)
#2828
Embertelen a hajlektalanok zaklatásaKrisztina Herczkuné Gigor (Budapest, 2018-10-24)
#2829
Egyetértekgyörgy adorján (Budapest, 2018-10-24)
#2834
Aláírom, mert embertelennek és elfogadhatatlannak tartom ezt a törvényt. Itt az ideje a változtatásnak.Zsuzsanna Pintér (Budapest, 2018-10-24)
#2835
Hajléktalanok legaljasabb megalázása ,megszégyenitése!Krisztina Szabó (Sopron, 2018-10-24)
#2845
Mélyen elszomorító az a tény, hogy a "honatyák" szerint a hajléktalanság kezelése büntetőjogi/szabálysértési kategóriát igényel. Nem csak ügyvédként, hanem józan emberként is csak annyit tudok ehhez hozzáfűzni, hogy szégyelljék el magukat és mihamarabb helyezzék hatályon kívül/semmisítsék meg ezt a finoman szólva is kegyetlen és embertelen jogszabályt, amely azt sejteti, hogy a hajléktalanság büntetőjogi szabályozással kezelhető. A hajléktalanság NEM büntetőjogi/szabálysértési kérdés! Aki ezt nem érti, annak semmi köze a joghoz (főleg a jogalkotáshoz) és annak nincs helye a Parlamentben! Attól, hogy a probléma esetlegesen nem látszik, attól még fennáll és csak megnehezíti azok dolgát, akik erőn felül és sokszor bármiféle kompenzáció nélkül segítenek az arra rászorulóknak. Szakmabeliként pedig még annyit tennék hozzá, hogy pusztán a hajléktalan "státusz" miatt kiszabott bárminemű büntetés is jogszerűtlen, hiszen nincs mögötte semmiféle tett, cselekvés, mulasztás stb. valamint önmagában a helyzetnek sem igazolható semmilyen tekintetben a társadalomra veszélyessége. Szégyen az egész úgy ahogy van...Sándor dr. Mile (Budapest, 2018-10-24)
#2847
Mert embertelennek tartom a törvényt.István Bukodi (Gyula, 2018-10-24)
#2855
Szociológus és szociális munkás végzettségű szakember vagyok.A törvény súlyosan sérti a legkiszolgáltatottabb emberek személyiségi jogait. Egyetértek azzal, hogy a hajléktalanság és a hajléktalan emberek problémáját megfelelő szociálpolitikai, pszichológiai, egészségügyi, pénzügyi stb. eszközökkel meg kell oldani, de nem így, képmutató és megalázó módon.
Jogsértő, a diktatúrákra jellemző eljárásnak tartom azt, ha egy ilyen súlyos problémát krimianalizálással kezel a Kormányzat.
Alexander Günter Semler (Budapest, 2018-10-24)
#2858
Aláírom, mert hazug, manipulatív és embertelen a rendelkezés.Magyar germanistaként az 1920-as évek utáni időket idézi meg előttem az elv és az eljárás módja is.
Eszter Ferber (Budapest, 2018-10-24)
#2859
En ugyan nem jogaszkent, hanem segito foglalkozasukent (tanar es kreativ muveszetterapeutakent) tiltakozom a tarsadalom periferiajara kerult emberek vegzalasa ellen. Az eljaras, amivel a kormany a hajlektalanokat buntetni akarja nem csupan megalazo, de verlazoito is! Erre soha nem lett volna szabad, hogy sor keruljon. A problemat peldaul szocialis berlakasok epitesevel/azok finanszirozasaval lehetne orvosolni. Koszonom, hogy meghallgattak.Vivien Ráki (Dublin , 2018-10-24)
#2866
Mert elegem van abból, hogy alapvető demokratikus, jogállami alapokat tipornak sárba most már sokadjára azok, akikre a jogállam épülne.Dávid Müller (Agárd, 2018-10-25)
#2869
A szegénység nem bűn. Kell, hogy a társadalom figyelme rájuk is irányuljon, mert ez a valóság része. Ha nem láthatóak, nem alakul ki empátia sem, és valós segítség sem érkezik. A rejtőzködő életmód rontja az életbenmaradás esélyét is. Félő, hogy ezután az "önkéntes rendteremtők" céltáblái leszek ezek a "bűnözők".Nándor Szederkényi (Budapest, 2018-10-25)
#2870
A szegénység, a reménytelenség nem bűncselekmény. A jogszabályt nem szabadott volna megalkotni.Mária dr. Szabó (Szombathely, 2018-10-25)
#2871
A hajléktalanság nem kriminológiai fogalom. Embertelen, ha megengedjük, hogy bűnözőkként kezeljék őket szerencsétlenségük miatt.Mária Gilián (Piliscsaba, 2018-10-25)
#2875
Teljes mértékben egyetértek a peticióban foglaltakkal. Felháborít és elszomorít, hogy visszaélnek a törvényhozó hatalom lehetőségével. Egyébként az ellátó rendszer kapacitása sem elegendő a fedél nélküliek emberhez méltó ellátására.Zsuzsanna dr.Tiborfai (Gödöllő, 2018-10-25)
#2885
Aláírom, mert egyetértek a petícióban megfogalmazottakkal.Zsuzsanna Kölesné Bukovics (Budapest, 2018-10-25)
#2887
A hajléktalanság nem bűn hanem állapot. A rendszer hibáit nem az állampolgárokon kell leverni. Talán kevesebbet kellene stadionokra költeni!Tamás Horváth (Budapest , 2018-10-25)
#2890
Emberi méltóságukban alázzák meg a hajléktalanokat, akiket nem büntetni kellene, hanem segíteni rajtuk.Nem bűnözőt kell csinálni belőlük, hanem lehetőséget adni ahhoz, hogy talpra állhassanak, élhessék a normális ember mindennapjait.Erzsébet Cordierné Kovács (Szentkirályszabadja, 2018-10-25)
#2891
Átléptek egy határt ezzel törvénnyel.Zsolt Orosvári (Sárbogárd, 2018-10-25)
#2897
Kulcsár AntalAntal Kulcsár (Békéscsaba, 2018-10-25)
#2900
Szociális munkás,Katalin Rózsa (Budapest, 2018-10-25)
#2908
Aláírom, mert egyetértek a petícióval.Jozsef Márton Gold (Budapest, 2018-10-25)
#2909
Aláírom mert szabadon élni hagyni kell!Csaba Papp (Budapest, 2018-10-25)
#2916
A hajléktalanság nem bűn, és nem szabálysértés.Zoltán Aknai (Budapest, 2018-10-25)
#2918
Embertelenség !!János Kiss (Budapest, 2018-10-25)
#2923
Aláírom, mert egyetértek a kezdeményezéssel.Katalin Kádár (Budapest, 2018-10-25)
#2932
Embertelen a törvény és a gyűlöletet erősíti, nem a szolidaritást.Zsuzsanna Papp (Kecskemét, 2018-10-25)
#2933
Hajléktalanságot kellene felszámolni!Mária Barabás (Dunaújváros, 2018-10-25)
#2934
A problémát megoldani kell, nem pedig elzárni és úgy csinálni mintha nem létezne.Bálint Börzsei (Győr, 2018-10-25)
#2935
Aláírom, mert embertelen, amit ezekkel a szerencsétlen emberekkel művelnek. A hajléktalanság nem bűncselekmény, hanem egy borzasztóan keserű állapot, sokaknak életforma. Nem mindenki volt mindig olyan szerencsés helyzetben, hogy a barátai, vagy a családja támogassák a nehéz időkben. Nem eltakarítani kell a hajléktalan embereket szem elől, hanem megoldást találni a problémáikra. Rendes, tiszta szálláshelyeket kell kialakítani és tisztességesen meg kell fizetni a szociális munkásokat.Szabó Adrienn (Budapest, 2018-10-25)
#2937
A létező és olykor valóban zavaró közterületi hajléktalan problémát szociálpolitikai eszközökkel kell kezelni, nem kriminalizálni. Egy védtelen társadalmi csoportot nem lehet kollektíve megbélyegezni.Kálmán Varga (Budapest, 2018-10-25)
#2938
A petíció minden szavával egyetértek!Noémi Kárpáthegyi (Budapest, 2018-10-25)
#2939
Undorító jogszabályMarianne Rohonyi (Budapest, 2018-10-25)
#2941
A hajléktalanok "büntetése" embertelen! A hajléktalanság létrejöttének okait - pl. a devizahitelesek esete! - kell megszüntetni, illetve ha valaki kénytelen az utcán élni, segíteni kell az emberhez méltó lakhatás biztosításához (p. az üres lakások hasznosításával).Ilona Kurdi (Budapest, 2018-10-25)
#2943
Helytelen lépés a kormánytól a hajléktalanok likvidálása mint oly sok minden amit tett,és tesz.Géza Tóth (Pécs, 2018-10-25)
#2946
Az új törvény az emberi méltóságot sérti.Ágnes Relle (Budapest, 2018-10-25)
#2949
Nem ez a megoldás, az nem jogállami.Ildikó dr. Botosné Vigh (Deszk, 2018-10-25)
#2950
Ez dolgunk és kötelességünkBéla Dr. Szabo (Debrecen, 2018-10-25)
#2954
A közöny szó jelentése és eredete – ‘egykedvűség, nemtörődömség, közömbösség’. Származékai: közönyös, közönyösség.Nyelvújítási alkotás, a közönség közön tövéből alkották az átalány, hiány, magány mintájára. Eleinte melléknév volt ‘általános, közös’ értelemben, s csak évtizedek múltán vette fel mai, főnévi jelentését, főként a közömbös hatására.
Nem lehetünk közömbösek, mert közünk van ehhez.
Anikó Félix (Budapest, 2018-10-25)
#2955
Aláírom, mert a hajléktalanokat ugyanúgy megilleti az emberi méltósághoz való jog, mint minden más embert. Nem renitensek, ahogy néhányan "hirdetik", emberek!, fedél nélkül.Anikó Boros (Gyöngyös, 2018-10-25)
#2961
A szegénység nem bűn.Róbert Nagy (Szombathely, 2018-10-25)
#2963
közgazdászkatalin koncz e. (budapest, 2018-10-25)
#2965
Felháborító, igazságtalan.Zsuzsanna Mézes (Budapest , 2018-10-25)
#2966
Mélyen elítélem a hajléktalanság kriminalizálását.Judit Majoros-Tóth (Kiskunfélegyháza, 2018-10-25)
#2968
Egyetértek veleJózsef dr Molnár (Budapest, 2018-10-25)
#2970
Aláírom, mert maximálisan egyetértek a tartalommal! Félek azonban, hogy a politikai akarat, mely szülte ezt a törvényt nem véletlenül hibázott, s irányában kevésbé vagyok elnéző. Szomorú időket, hasonlóan embertelen, és ezért megbocsáthatatlan törvényeket idéz. Bár csak a hasonlóság ennyiben maradna...Ivan Pataki (Chartres, 2018-10-25)
#2974
Mert nagyon megérint. Ilyennek bűn megtörténnie. Sajnálom nagyon.Hódi Katalin (Budapest, 2018-10-25)
#2981
Ha az elesettekbe való belerúgás válik normálissá, az azt jelzi, hogy már a pokolban vagyunk.Iván Tóth (Szeged, 2018-10-26)
#2985
Nemértek vele egyet! EMBERTELEN!Éva V. (Hortobágy, Hajdu-Bihar, Hungary, 2018-10-26)
#2988
Holnap mi lesz tilos? A barna szem? A szemuveg?Judit Báder (Pécs, 2018-10-26)
#2990
Mert a hajléktalanság nem bűn, szociális bérlakások építése szükséges börtön helyett.Katalin Talyigás (Budapest, 2018-10-26)
#2996
A törvény embertelen, ráadásul úszít a legelesettebbekkel szemben. Pedagógusként ez elfogadhatatlan.Sándor Sipos (Zsámbék, 2018-10-26)