Ügyvédek tiltakozása a hajléktalanság kriminalizálása ellen
Hozzászólások
#601
A hajléktalanság nem bűn és nem szabálysértés.Takács Ildikó (Budapest, 2018-10-21)
#605
Nem a rendőrség a megoldás.Több és jobb szálló stb kellene a hajléktalanok számára.
Rita Dénes (Budapest, 2018-10-21)
#607
Aláírom, mert a legtöbb itt elhangzott véleménnyel egyetértek. De különösen fontosnak tartom aláírni, már csak azért is, mert ez a kérdés jól kitapinthatóan túlmutat a vizsgált problémakörön. Ez magyar jogfejlődés jelenlegi állapotát és irányát mutatja. Íme:Vitatkozni vagyok kénytelen - még, ha ez inkább nevezhető indirekt bizonyításnak, mint valódi vitának - a petíció itt idézett mondatával:
'A hajléktalanság nem bűn és nem szabálysértés.'
De az, tessék megnézni, mit mond erről a Szabs.tv. 178/B. §-a, mely a '133/B. Életvitelszerű közterületi tartózkodás szabályainak megsértése' címet viseli.
Tehát igenis szabálysértés - a mai jogunkban.
Milyen érvet hoztam fel? A jogpozitivista gondolkodás alaptételét, ami így hangzik:
'a jog az, amit a jogalkotásra feljogosított szervek által hozott szabályként a hatalom elfogad'
És éppen ez a gond! Azon olvasóknak írom - hisz nem csak jogász kollégák nézik ezt a portált - akik nem tudnák, hogy hová vezetett a jogpozitivista szemlélet mindenek feletti uralma: az abszolút diktatúrákhoz. Hitler és Sztálin államai voltak a végső kiteljesedései a jogpozitivista alaptételnek. Hiszen éppen az ő államaikban lehetett leginkább e törvények (pl. a zsidótörvények, a magántulajdon elkobzására hivatott, vagy éppen a Gulágra/Recskre deportáló törvények, politikai ügyekben hozott halálos ítéletek, stb.) 'hatályban létére' és 'társadalmi elfogadottságára' hivatkozni.
'Azért vannak e törvények elfogadva, mert a bennünket hatalomra juttató munkásosztály / nemzetiszocialista német árja-faj hatalmazott fel rá , hogy akaratukat érvényesítsük!'
Most mire hivatkozik a törvényt meghozó hatalmi elit? Arra, hogy '...Most már harmadszor választottak meg bennünket 2/3-dal - kell ennél nagyobb felhatalmazás?...'
Nem tudom, ki hogy van vele, de én érzem az áthallást a két idézet között. A petícióban bírált jogszabály pedig - szerintem - pontosan mutatja az irányt.
...és azt is gondolom még ezen felül, hogy nekünk gyakorló jogászoknak - főként ügyvédeknek és bíráknak, és persze mozgásterükhöz mérten az ügyészeknek is - nem csak felelősségünk a jogállamiság megvédéséért, pontosabban visszanyeréséért tennünk, hanem lehetőségünk is.
Fordítva is igaz: ez a mi lehetőségünk, és FOKOZOTT felelősségünk is!
Azon jogász-kollégákkal, akikkel privátban én beszélek, azoknak többsége elítéli ezt a jogfejlődési és jogalkalmazási folyamatot, ami ma zajlik.
Így talán okkal gondolom, hogy a jogász-társadalom többsége is.
Továbbmegyek:
Kb. 10 ezer praktizáló ügyvéd van ma Magyarországon.
Ha akarná, és bátran összefogna, az ügyvédség fele is elég lenne ahhoz, hogy ennek a folyamatnak véget vessünk.
Jenő Dr. Oláh (Debrecen, 2018-10-21)
#609
Hamarosan lediplomázok a jogi egyetemen, és ügyvéd szeretnék majd lenni. Azért választottam ezt a hivatást, mert fontosnak tartom, hogy tudásommal és képességeimmel segítsem az embereket és a jog érvényre jutását minden lehetséges módon, így akár egy petíció aláírásával is.Lilla Pintér (Szombathely, 2018-10-21)
#610
Embertelen, kegyetlen intézkedés. Alkotmányellenes. Az emberi méltóság durva megsértése, és végrehajthatatlan intézkedés, szabályozás.Zsuzsanna Szászné Molnár (Karancskeszi, 2018-10-21)
#611
Felháborítónak tartom a törvénytGyuláné Oláh (Hajdúhadház , 2018-10-21)
#612
"Minden emberi lény szabadon születik és egyenlő méltósága és joga van. Az emberek, ésszel és lelkiismerettel bírván, egymással szemben testvéri szellemben kell hogy viseltessenek."(Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata, 1. cikk)
János Szurcsik (Großweikersdorf, 2018-10-21)
#617
Inkább segíteni kellene nekik, ez csak megalázása az embereknek. Szégyellje magát Orbán éskormánya. Iványi Gábor minden elismerést megérdemel.
Katalin Szunyog (Szeged, 2018-10-21)
#619
nem ertek egyett es melysegesen felduhit a hajlektalanok elleni tv! szegyenlem hogy ilyen kormanyzas alatt elem az eletem! szegyenlem az orszag azon lakosait, akik a hajlektakanok es nem a hajlektalansag ellen vallanak!!!Nora Farkas (Budapest, 2018-10-21)
#626
Tűrhetetlen és fojtogató a nyílt fasiszta erőszakpolitika, ami tragédia felé löki hazámat.Gábor Fischer (Pilisvörösvár, 2018-10-21)
#631
Nem értek vele egyet, és mert elegem van a jelenlegi "kormányból"László Milu (Budapest , 2018-10-21)
#633
felháborít, elítélem, elkeserítAnikó Szekeres (Győr, 2018-10-21)
#636
Mert igazsagtalannak tartom az egészet. Köszönöm ennek a peticionak létre hozatalát.Remélem hogy az elsö elitelt hölgynek segit valaki és a kutyusát is visszakapja. Undoritonak tartottam hogy egy másik szobabol video kapcsolatban volt a tárgyalás alatt. Még a szemébe se mert nézni a biro.
Monika Gelencser Casile (Malvaglia, 2018-10-21)
#639
Tisztességtelen a gyengébbet bántani.Azt aki bajba került nem segíteni hanem büntetni.
Ezzel a kormány Önmagát jellemzi, milyen gerinctelen, érzéketlen, szociálissan 0 emberekből áll
Gergő Leyrer (Szombathely, 2018-10-21)
#640
Egyetértek az ügyvédekkel.Károlyné Váradi (Budapest, 2018-10-21)
#643
Aláírom,mert felháborít engem is,ez a jogtalanság!Jenőné Füri (Pécs, 2018-10-21)
#645
Teljes mértékben egyet értek az Ügyvéd Úrral, köszönöm a leírtakat.Éva Halász (Budapest, 2018-10-21)
#647
Aláírom, ert maximálisan egyetértek.Mária Éva Barabás (Budapest, 2018-10-21)
#651
Le kell szogeznem, nem vagyok ugyved, sem hajlektalan. Nem vagyok kozvetlen erintett a fent emlitett peticioval kapcsolatban. Meg csak Magyarorszagon sem lakom, holott szuletett magyar vagyok. A kozelmultig otthon eltem, de ezt a tortenetet hagyjuk maskorra. Mindemellett napi szinten kovetem az otthoni dolgokat. Persze, hogy kovetem, hisz magyar vagyok, Magyaroszag a hazam. Az volt, az es az is marad. Lesulyt ami otthon tortenik, jelen esetben a hajlektalanok vegzalasa. Szornyu es szegyenteljes! Kotelessegemnek erzem, hogy hangot adjak a rosszallasomnak. Szamomra egyszeruen elfogadhatatlan, hogy az allam kepes a sajat polgarat, a sajat nepet, a sajat veret megbeklyozni mondvacsinalt indokkal. Buntetni a buntetlent az aktualis helyzete miatt. Ugy erzem ezzel a torvennyel az allam, a kormany elveszti emberi mivoltat, holott az allam mi vagyunk, Ti vagytok. Ha minden valtozatlan marad az mindnyajunk felelossege, az mindnyajunk lelkiismeretet serti es kell, hogy sertse. Az elesetteket kotelessegunk segiteni, fuggetlenul az oktol, fuggetlenul a tortenettol. Nem allitom, hogy kotelessegunk felemelni mindenkit szubjektiv alapon, mindemellett nem fordithatjuk el a tekintetunk, nem legyinthetunk a tortentekre, merthogy minket nem erint, szerencsere. Ahogy a peticio iroja emliti, a jogalkoto hibazott, de ezt lehet orvosolni. Es orvosolni kell! Buszke vagyok ezen sorok irasa kozben, hogy azok az emberek kik kenytelenek kozremukodni ebben helyzetben eleg batrak, hogy hangot adjanak ellenvelemenyuknek, rosszallasuknak, akar fuggo helyzetben vannak, akar nem. A lelkiismeretuk erosebb, mintsem csak az egzisztenciajuk miatt aggodjanak. Ez csodalatos. Mind buszkek lehetunk azokra kik tenni akarnak es tudnak ezen szegyenteljes eljarassal szemben. Ilyenkor lehetunk igazan buszkek, igazan buszke magyarok, mert tanubizonysagot kaptunk, hogy van meg bennunk szeretet, empatia ember- es honfitarsaink irant. Boldog es buszke vagyok, masreszt tehetetlen, szomoru es vegtelenul csalodott. Orulok, hogy lehetosegem van alairni ezt a felhivast, talan kisse hozzajarulva a valtozashoz!Péter Szabó (Venlo, 2018-10-21)
#656
türhetetlen, embertelenség az amit ez a kormány elrendelt, és a birók, rensdörök, mind bünössé teszik magukat ha ebben a kezükre játszanak: civil engedetlenség kötelezö!!!Margit Borsanyi (29525 Ueelzen, 2018-10-21)
#659
Súlyosen sérti az emberi méltóságot a hajléktalansági helyzet szankcionálása és sérti az EJE Egyezmény 6. cikkét e miatt bármely eljáras indítása vagy szankció alkalmazása! Szégyen aki ezt kitalálta, még inkább aki törvényként gombnyomással elfogadta!Dr. Vancsura István (Kecskemét, 2018-10-21)
#662
Egyetértek vele!Dr Tóth László (Szombathely, 2018-10-21)
#668
mert ez az eljárás emberhez méltatlan.Andrea Dr. Válik (Szolnok, 2018-10-21)
#669
Aláirom, mert nem akarom szégyelni magam, hogy személyi okmányomban, milyen állampolgárság szerepel.Gábor Herman (Budapest, VI., 2018-10-21)
#670
Jogászkénk, ügyvédjelöltként és magánszemélyként is mélységesen elítélem ezt a fajta eljárást.Réka Pejov (Tatabánya, 2018-10-21)
#671
Minden módon, mindenkinek fel kell lépni az igazságtalanságok ellen !!!Takács Andrea (Budapest, 2018-10-21)
#675
A szegénység nem bűnBeatrix Erika Róla (Szolnok , 2018-10-21)
#691
Aláírom mert elegem van abból ami Magyarországin folyik... mert keresztény, hívő ember vagyok, és szégyen, hogy elesett emberekkel így bánnakKrisztina Tóth-Czakó (Miskolc, 2018-10-21)
#692
Mert felháborít ennek az eszement bagázsnak a tevékenysége!!!Margit Babarczi (Budapest, 2018-10-21)
#693
Mert nem tehetek mást, ha nem akarom szembeköpni magam és a tisztesség ideáját.Ágota Simon (Siklós, 2018-10-21)
#701
Felháborít az igazsàgszolgàltatás mai állapota.Péter dr. Gál (Budapest, 2018-10-21)
#702
aláirom, mert egyetértek. ezek a szabályok rosszak.Éva Csontos (Érd, 2018-10-21)
#703
Felháborít,hogy olyan embereket büntetnek és szényenítenek meg,akiknek már így sincs semmiük!!!Fruzsi Mohos (Budapest, 2018-10-21)
#704
Ugyan nem vagyok ügyvéd, de ezzel a peticióval egyetértek!Sándor Aszalós (Wien, 2018-10-21)
#705
Juhász IstvánIstván Juhász (Budapest, 2018-10-21)
#708
fontos, deviza hiteles vagyok, bármikor hajléktalanná tehet a bank, és a végrehajtók.2007-ben vettem fel a banktól lakás vásárlására pénzt, 2014-ig tudtam fizetni, utána már nem. BAR listára tett a bank.
Eddig befizettem: 8 millió Ft-ot, ez a pénz eltünt, nincs meg. Birósági tárgyalás nincs, de ha lett volna akkor is elutasitották volna a kereset levelemet.
Jelenleg 40 millió Ft-ot követel a bank tőlem.
Ügyem már tutti végrehajtónak át van adva.
Lassan várhatom, hogy hajléktalan leszek, én és a 41 éves fiam.
Borzalmas félelem, rettegésben élünk. Súlyos depressziós lettem. És nincs tartalék pénzünk.
Ezt már nem lehet kibirni, ami ebben az országban van.
Jánosné Szolyák (Budapest, 2018-10-21)
#709
Pint FerencFerenc Pint (Táplánszentkereszt, 2018-10-21)
#711
"„Ember vigyázz, figyeld meg jól világod:ez volt a múlt, emez a vad jelen, –
hordozd szívedben. Éld e rossz világot
és mindig tudd, hogy mit kell tenned érte,
hogy más legyen.”
Judit vidor (Budapest, 2018-10-21)
#717
Amíg az ország veezetése nem segíti az otthonhoz jutást, sőt határozottan megvonja annak támogatását (lásd a napokban történt botrányosan gyors eljárásban meghozott a lakástakarékok állami támogatásának eltörlése) addig ahhoz sincs joga, hogy az otthontalanokat bűntesse. Alkotmány és ember ellenes az, hogy egy otthontalant olyan körülményekbe erőszakolják, ami még az utcán élésnél is embertelenebb...Fanni Vrabély (Budapest, 2018-10-21)
#719
Úgy gondolom, ez a törvény így nem maradhat!Emőke Joób (Budapest , 2018-10-21)
#721
Aláírom, mert egy mocskos dolgot követnek el.Tünde Gabriel (Szigetszentmiklós, 2018-10-21)
#722
antihumánusZsuzsanna Supala (Budapest, 2018-10-21)
#725
Merr ügyvéd vagyok wa a períció szövegével egyet értek.Csaba Gadus (Miskolc, 2018-10-21)
#727
Igazsägtalan,a magäntulajdon es szabadsaghoz valo jog megserteseBence Balint (Budapest, 2018-10-21)
#730
EgyetèrtekErzsèbet dr.Kósa (Budapest, 2018-10-21)
#731
A hajléktalanságot nem büntetni, hanem megoldani kell.Ehhez munkahelyek - megélhetést biztosító fizetéssel, állami építésű bérlakások, otthonok kellenek.
Az embereket nem kilakoltatni kell az otthonukból, hanem megoldást kell találni a bankok uzsora kamatainak megszüntetésére.
Beatrix Szederné Baranyai (Budapest , 2018-10-21)
#734
nem lehet nem aláírni.Papp Ferenc (Debrecen, 2018-10-21)
#735
Így tisztességes!Istvánné Lukács (Sülysáp, 2018-10-21)
#737
Teljes mértékben azonosulok tisztelt Kartársam által leírtakkal. Külön öröm számomra a bátor kiállás, amely az ügyvédi hivatás egyik legfontosabb eleme: nem félni, mert a demokrata nem fél. Tisztelettel: dr. Sajó GyulaGyula dr. Sajó (Budapest, 2018-10-21)
#738
Rendkívül elszomorít, hogy a társadalom peremére szorult embereknek a jogalkotás nem segít, hanem még egyet rúg beléjük, sőt az emberi (megmaradt) méltóságuk mellett a maradék kis tulajdonuktól is megfosztja őket, mindezt a jog nevében!Friderika dr. Lambert (Budapest, 2018-10-21)
#739
Aláírom, mert nem értek egyet azzal, hogy a hajléktalanság bűn vagy akár szabálysértés lenne.Anna Köczéné Roléder (Budapest, 2018-10-21)
#742
Az emberi méltóság és jogok mellett minden igaz magyarnak ki kell állnia.Endre Köcze (Bálványos, 2018-10-21)
#745
Teljesen egyetértek a petíció szövegével s bár már nyugdíjas ügyvéd vagyok az igazságszolgáltatás szégyenének tartom, hogy olyan embereket kell elítélni,a meghozott jogszabály alapján, akik megalázó szegénységük miatt kerültek az utcára ahelyett, hogy egy valóban működő megszervezett szociális segítséget kapnának.Tamara Murányi (Budapest, 2018-10-21)
#747
A letbizonytalansagban elo hajlektalanok megalazasa bun!Aliz Varga (Amsterdam, 2018-10-21)
#749
Aláírom, mert az ügyvédek munkáját szeretném segíteni, akik egy jó ügy mellé álltak.Szonja Szentmiklóssy (Szigetszentmiklós, 2018-10-21)
#753
Hova vezet az, ha elesett embertársainkat megpróbáljuk láthatatlanná tenni?Ferenc dr. Mátyus (Budapest, 2018-10-21)
#760
Nem végeztem jogot de azigazságérzésem azt diktálja, hogy énis kiálljak a becsületes nyitott szemü ügyvédek és bírók mellett akik észre veszik az ordító igazságtalanságot és embertelenséget ami az országunkban történik.Anikó Erdős ( Budapest, 2018-10-21)
#761
Aláírom mert,ez abszolut nem megoldás h.börtönbe zárják azokat akiknek nincs fedél a fejük felett/hontalanok/!Normális körülményeket lakhatást kell nekik is biztosítani és minimum közmunkát adni nekik!Éva Orsós (Tatabánya, 2018-10-21)
#764
Aláírom, mert a rohadt törvények egikének tartom.László János (Tatabánya, 2018-10-21)
#767
EmbertelenJudit Iloczky (Tatabánya, 2018-10-21)
#768
Aláírom, mert minden szavával egyetértek.Mária dr.Halasy (Budapest, 2018-10-21)
#772
Embertelen ami történik.Gabriella Benke (Biatorbágy, 2018-10-21)
#774
A magát kereszténynek hazudó kormány újabb szegény ellenes és embertelen intézkedése.Kovács Attila (Budapest, 2018-10-21)
#777
Alairom, mert anno en is eltem az uitcan, tudom milyen, tudom hogy alakulhat ugy, hogy odakerul a ember, onhibajan kivul, illetve O1GGabor Toth (Petersfield, 2018-10-21)
#784
Mert teljesen egyetértek a peticióval.István Sütő (Mályi, 2018-10-21)
#785
Egyetértek az ügyvédekkelZsuzsa Szántai (Tokod, 2018-10-21)
#790
a hajléktalanság nem bűn, hanem állapot, amibe legtöbbször önhibáján kívül kerül valaki, az állam dolga a segítségnyújtás, nem pedig a probléma szőnyeg alá seprése.Mária Driska (Budapest, 2018-10-21)
#791
Ügyvédként elfogadhatatlannak tartom, hogy olyan élethelyzetet kriminalizáljanak, mely valamennyi jogelvvel és az erkölcsi meggyőződésemmel is ellentétes.Előd Endrész (Budapest, 2018-10-21)
#793
Undorító disznóság. Érdekes, hogy olyan. New York dugig van hajléktalannal, mégis jobb ott élni. A pápát nem akarom itt felhozni, de mégis: együtt eszik velük, s igyekszik mindenben segíteni nekik.Rajki Márton (Budapest, 2018-10-21)
#799
A kormany embertelen jogszabalyt alkotott .Ennek sehol a vilagon nem szabadna megtortenni. Es biztos vagyok benne, hogy penz is es megoldas is lenne a hajlektalanok segitesere. Es ez allami feladat kell, hogy legyen.
Krisztina Tatár (Roermond, 2018-10-21)
#800
Aláírom, mert közterületen lehet mindenkinek tartózkodnia.Árpád Miskolczi (Győr, 2018-10-21)