Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!


Vendég

/ #158

2016-04-22 18:03

Én is földrajz tanár vagyok. Úgy gondolom, hogy a természettudományok tanítása épp napjainkban a legfontosabb, hiszen olyan környezeti problémákkal küszködünk, amelyeket meg kell érteni és kreatív módon kezelni tudni. Ismeretek nélkül csak tovább romolhat a helyzet. Persze, azt gondolom, hogy az általános iskolában még az élményen kellene a hangsúlynak lenni, ami a mai rendszerre nem jellemző.Azt tapasztalom, hogy egyre több és több ismeretet kellene a fejekbe önteni, ami miatt épp ellenkező hatást váltunk ki. A kevesebb több... lenne...A tantárgy nagyon fontos, de ne akarjunk már általános iskolában tudósokat nevelni. Hagyjunk időt, hogy élményhez jussanak, gyakorolhassanak alap feladatokat, ne rohanjunk óráról órára új ismeretekkel, mert semmi értelme. A nagy többség nem bírja a tempót. Épp ezért ne csökkentsük tovább az óraszámokat, mert így is szégyenteljesen alacsony! A heti 1 órát pedig már nem is lehetne másképp csökkenteni, csak ha megszűnne a tantárgy. Ez ellen pedig teljes felelősségvállalással tiltakozom!