Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

/ #88

2016-04-24 18:04

Ezzel az intézkedéssel a szakgimnáziumi tanulók ki lesznek rekesztve a felsőoktatásból, mert nem lesznek meg az alapjaik az ott oktatott tárgyakhoz, ill. nem lesz lehetőségük felvételizni sem. Jelenleg - tudomásom szerint - a szakgimnáziumi (ma még szakközépiskolai) tanulók egy részének elhatározott célja továbblépni a felsőoktatásba és diplomát szerezni. NEM szabad őket megfosztani ettől a lehetőségtől egy átgondolatlan intézkedéssel. Ha valamit csökkenteni akarnak, legyen az pl. a történelem. Jó, hogy látjuk, hogy mi VOLT, de tulajdonképp teljesen indifferens, ami 2000, vagy akár 500 évvel ezelőtt történt. Változtatni már úgysem tudunk rajta. Az irodalom is szép és jó, de gyakorlati haszna szintén vajmi kevés van. Nem sorolom ide a nyelvtant, mert a helyes beszéd és írás alapvető fontosságú minden korban és társadalomban.
A természettudományi tárgyak a MA, és a JÖVŐ ismereteit oktatják. A technika korában botorság lenne megtagadni tőlük pont ezeket az ismereteket. Úton-útfélen az innovációról, a K+F-ről cikkeznek. Ki fog fejleszteni, innoválni, ha nem lesz miből?? Ne mondja nekem senki, hogy csak és kizárólag a gimnáziumokban tanulnak erre hivatott ifjú fők!
Amit kellene tenni: TELJESEN átstrukturálni a tanítás szerkezetét. Az elmúlt néhány évtizedben oly mértékben fejlődött az informatika, az információszerzés mikéntje, hogy a mai gyerek fejét nem lexikával kéne teletömni, hanem SZEMLÉLETET kellene nekik adni, átfogó képet a történésekről, témákról, és AZT megtanítani nekik, hogy MIT és HOGYAN keressenek meg az - akár a telefonjukon is hozzáférhető - eszköztárakban, honlapokon, a Wikipédiában stb. Hol találnak tudományos értékű cikkeket, információkat. Ezt először egy 81 éves ember szájából hallottam és megdöbbentem a kijelentés igazságán és az úr éleslátásán. Mégsem volt értelmetlen a Vének Tanácsa!!!
A petíciót kezdeményező pedagógus diákja a lányom is, aki azzal mutatta meg nekem a felhívást, hogy a Tanárnőnek igaza van! Még akkor is, ha ő (a lányom) sem rajong azért, hogy még 2 évig fizikát kelljen tanulnia, de 16 évesen is érzi a reál tárgyak szükségességét és fontosságát.
Nem butítani kell a fiatalságot, hanem korszerű ismeretekkel ellátni őket.