A közoktatásért!

tanerő

/ #209 körbekörbe

2013-01-27 14:56

Én azt sem értem, a legegyszerűbb dolgok hogyan fognak működni. (Mondjuk nálunk 2 hete nincs WC- papír, fénymásolópapír, kréta) Ha van valamennyi, azt tartalékoljuk. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy írassak szövegértést a gyerekekkel fénymásolás nélkül? Mert az új "kulcskompetenciákat" meg kell tanítanom (pl. szövegértés), de hogyan, ha nincsenek feltételek???? Már eddig is sakkoznom kellett, hogy az engedélyezett 60 fénymásolás/hónap miként osztható el mondjuk 6 osztályra! Majd sorsolom, hogy ebben a hónapban ki írhat dolgozatot! Na, de ez nem probléma Rózsa szerint, majd a felügyelet mindent megold! Bejönnek az órámra, és 20 év tanítási gyakorlatom és 3 egyetemem, kiváló pedagógusi minősítésem után majd Nyikhaj Lujza megmondja, hogy nem jól tanítom a periódusos rendszert...
Az a legborzasztóbb, hogy ezt a gyerekek is érzik és látják, és épp ezért nem is akarnak semmit. Az érettségi színvonalán a béka csücsül, de van sosem használt interaktív tábla! Viszont ha az énekszakos kolléga le akar játszani egy kötelező darabot, hozza a saját magnóját, mert arra nem telik. Új DVD-ről vagy videómagnóról meg álmodni sem lehet. Pedig alapkellék lenne a "modern" okatáshoz. Nem 21. századot írunk?
Eddig a helyi tantervek egyénivé tételével vették el 3-szor az időnket, hogy legyen az oktatás sokszínűbb, most az egészet visszacsináljuk, legyen egységes! Nem tűnik fel senkinek, hogy a magyar oktatás Kőműves Kelemen története??? Amit rakunk estig, leomlik reggelre, de a munkánk benne van, sajnos!!!