A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#201

2013-01-27 12:43

A 22 év közoktató tevékenysége nem egy sikertörténet, az elbutulás és az igénytelenség kézzelfogható a kimeneten. Az vigasztaljon bennünket, hogy ez nem csak a pedagógiára jellemző.
csakazértis

#202 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 12:46

#198: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Hááááát.

Azt írtam, hogy a pénzköltés felügyeletén túl nincs kompetenciája elbírálni. Akkor meg felesleges a kezébe adni a döntést.

Normális esetben ez úgy menne, hogy az iskola felsorolja azokat a versenyeket, amelyeken a diákjai részt fognak venni.  Ezt megteszi az év elején, egyszerre. A tankerület erre rábólint, esetleg visszakérdez, de ha engedte, utána viseli a költségeket, mivel a versenyen indulásból a többi automatikusan következik. Mivel a diákok többsége hozzá tartozik az országban, így országosan kb. állandó költségről van szó.

Ha a versennyel kapcsolatos költségeket nem állja, az már a nevezés előtt derüljön ki. Ez azonban országosan és egységesen rendezhető, ekkor megint nem kell a tankerülethez fordulni.

 

Elkeseredett

#203 Re: Re: elkeseredés

2013-01-27 12:46

#200: rsz - Re: elkeseredés

Fogalmam sincs! Én megpróbáltam nálunk, de csak közömbös pillantásokat vagy éppen elutasítást kaptam. Azért, mert még nem érzik a bőrükön. Aki csak bemegy órára meg kijön, az nem is fogja érezni soha. Aki meg valamit tenne, verseny, továbbképzés stb. na, az megérzi. De többség jól elvan, tehát nem érdeke semmilyen tiltakozás. Azonkívül nem is tájékozódnak, nem tudják mi várható. Ha én megpróbálom kinyitni a szemüket, akkor rémhírterjesztő vagyok, mert"még semmi sem biztos, majd kialakul, de csináljak hangulatot már előre". Na. nálunk ez van. Az a gyanúm, hogy máshol is ez a helyzet. Na, ezért vagyok "elkeseredett".:(


Vendég

#204 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 13:27

#199: Elkeseredett - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

(Eddig egyébként nemigen kellett engedélyt kérni senkitől, hogy versenyre vigyük a gyerekeket. Örültek neki, ha vittük!)

Szabálytalan volt.

Mi lesz majd, ha még ennél is bonyolultabb kérdések kerülnek napirendre?

Szerintem néhány bpedagógus begolyózik, ha sokat hergeli magát. /ha van rá ideje./ Valszeg harcos szakszervezetisek, vagy az iskolabürokráciát működtető szorgalmas és buta emberek. /ped. végzettséggel/


Vendég

#205 Re: Re: Re: elkeseredés

2013-01-27 13:34

#203: Elkeseredett - Re: Re: elkeseredés

Te szerencsés vagy akkor!

Én tudok olyan iskolákról, ahol listára kerültek azok, akik bármit is remélnek ettől az új rendszertől. :)

Szerintem most gyűjtik az ellenzők a listákat, és majd egy kommandó ítélkezik.

Valszeg az új rendszer hívei 26 órát kapnak: tessék, itt van, ezt akartátok!

És ha visszajön a következő garnitúra, akkor le is út, fel is út.

Jujj!

 

Elkeseredett

#206 Cím

2013-01-27 14:27

Kedves vendég!

Több megjegyzésem is van.

(Eddig egyébként nemigen kellett engedélyt kérni senkitől, hogy versenyre vigyük a gyerekeket. Örültek neki, ha vittük!)

Szabálytalan volt.

Helyesbítek. Az engedélyt úgy kaptuk meg, hogy észre se vettük. (Tehát: Eddig egyébként nemigen kellett engedélyt kérni senkitől, hogy versenyre vigyük a gyerekeket. Örültek neki, ha vittük!) Év elején az iskola munkatervében be kellett terjeszteni az Önkormányzathoz, ahol rábólintottak. Na, ennyi volt.



Nem hergelem magam. Csak küzdök. Ellentétben azzal a sok okos, és megfontolt emberrel, aki beletörődéssel veszi sorsának alakulását, hiszen e világunk minden világok legjobbika. :)

Felhívnám a figyelmedet, hogy itt SZAKMAI vita zajlik és nem POLITIKAI. Ha megjegyzéseket fűzünk egymás meglátásaihoz, akkor csak szakmai és nem politikai szempontból, főként nem minősítjük a másik személyiségét.
Ezek alapján gondolom megérted, hogy veled nem vitatkoznék tovább. Kívánok neked sok szerencsét ebben a tökéletes, szép új világban!
A karaván halad

#207 Re: Cím

2013-01-27 14:44

#206: Elkeseredett - Cím

Hú, a lényegedre tapintottam. Én sem látom értelmét annak, hogy beszélgessünk, de kíváncsi voltam a reagálásra, bár biztos voltam abban, hogy kik vagytok.

Ez egy nyílt fórum.  De nem szakmai, csak próbálod úgy beállítani. Olvass vissza, mielőtt megjelentem, miket írtatok ide szakmaiság címén!

Szégyelld magad!

Ja és nem vagyok vendég. Én nem. /Elfelejtem beírni a nickem./ Itthon vagyok.

 

 

 

Elkeseredett

#208 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 14:50

#202: csakazértis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Átgondolva a versenyeztetést, valószínűnek tartom, hogy szeptembertől így fog működni. (Legalábbis ez lenne ésszerű) Most talán csak az évközi átvétel okozza ezt a szörnyű eljárásrendet.

tanerő

#209 körbekörbe

2013-01-27 14:56

Én azt sem értem, a legegyszerűbb dolgok hogyan fognak működni. (Mondjuk nálunk 2 hete nincs WC- papír, fénymásolópapír, kréta) Ha van valamennyi, azt tartalékoljuk. Arra viszont kíváncsi lennék, hogy írassak szövegértést a gyerekekkel fénymásolás nélkül? Mert az új "kulcskompetenciákat" meg kell tanítanom (pl. szövegértés), de hogyan, ha nincsenek feltételek???? Már eddig is sakkoznom kellett, hogy az engedélyezett 60 fénymásolás/hónap miként osztható el mondjuk 6 osztályra! Majd sorsolom, hogy ebben a hónapban ki írhat dolgozatot! Na, de ez nem probléma Rózsa szerint, majd a felügyelet mindent megold! Bejönnek az órámra, és 20 év tanítási gyakorlatom és 3 egyetemem, kiváló pedagógusi minősítésem után majd Nyikhaj Lujza megmondja, hogy nem jól tanítom a periódusos rendszert...
Az a legborzasztóbb, hogy ezt a gyerekek is érzik és látják, és épp ezért nem is akarnak semmit. Az érettségi színvonalán a béka csücsül, de van sosem használt interaktív tábla! Viszont ha az énekszakos kolléga le akar játszani egy kötelező darabot, hozza a saját magnóját, mert arra nem telik. Új DVD-ről vagy videómagnóról meg álmodni sem lehet. Pedig alapkellék lenne a "modern" okatáshoz. Nem 21. századot írunk?
Eddig a helyi tantervek egyénivé tételével vették el 3-szor az időnket, hogy legyen az oktatás sokszínűbb, most az egészet visszacsináljuk, legyen egységes! Nem tűnik fel senkinek, hogy a magyar oktatás Kőműves Kelemen története??? Amit rakunk estig, leomlik reggelre, de a munkánk benne van, sajnos!!!

csakazértis

#210 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 15:22

#204: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

http://www.klg.sulinet.hu/2012_13akt/tanev_rendje%202012_13.pdf

M A G Y A R K Ö Z L Ö N Y • 2012. évi 69. szám, Az emberi erõforrások minisztere 3/2012. (VI. 8.) EMMI rendelete
a 2012/2013. tanév rendjérõl 8§

(1) A 2. melléklet tartalmazza azoknak a tanulmányi versenyeknek a jegyzékét, amelyeket az oktatásért felelõs miniszter
által vezetett minisztérium (a továbbiakban: EMMI) hirdet meg az iskolák részére, továbbá amelyeket pályáztatás
nélkül anyagilag és szakmailag támogat.
(2) Az iskola a munkatervében határozza meg azokat a tanulmányi versenyeket, amelyekre felkészíti a tanulókat.
(3) Az iskola a jegyzékben nem szereplõ tanulmányi versenyre, továbbá diákolimpiára történõ felkészítést akkor építheti
be a munkatervébe, ha azzal az iskolaszék, iskolaszék hiányában az iskolai szülõi szervezet és az iskolai
diákönkormányzat egyetért.

Ezek után nevetséges azt mondani, hogy miután felkészítette a gyereket, még engedély kell ahhoz, hogy elvigyék.

Elkeseredett

#211 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 15:40

#210: csakazértis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Erről el is felejtkeztem. Tényleg! A baj csak az, hogy az én két szakomból minden évben 1-1 versenyt hirdet meg az oktatási államtitkárság. Én azért emellett el szoktam vinni helyi versenyekre azokat a gyerekeket, akikről tudom, hogy a meglehetősen magas színvonalú "állami" versenyeken elvéreznének. Vajon, ha én ezeket engedélyeztetem a Szülői Munkaközösséggel és a Diákönkormányzattal, és aztán a tankerülettel, akkor fizetik a járulékos költségeket?

Az meg nevetséges, hogy én járjam a bürokrácia mindenféle lépcsőfokát, azért , hogy többet dolgozhassak! Na, emiatt gondolom, hogy csökkeni fog az egyéni kezdeményezőkészség az új rendszerben.

rózsatövis

#212 :) :(

2013-01-27 19:18

Életpálya modell...
Hoffmann Rózsa elmegy a fodrászhoz. Amikor belép, a fodrász felkiált: - Jó napot kívánok, drága államtitkár asszony!!! Milyen frizurát parancsol?
- Hát maga ismer engem?
- Persze. Tudja, én azelőtt tanár voltam, de kevés volt a fizetés, nem tudtam eltartani a családot, így hát elszegődtem fodrásznak.
Kész a frizura, az államtitkár megy haza taxival, ahogy beszáll, a taxis így szól hozzá:
- Jó napot kívánok, drága államtitkár asszony! Hová lesz a fuvar?
- Hát maga is ismer engem?
- Persze. Tudja, én azelőtt tanár voltam, de kevés volt a fizetés, nem tudtam eltartani a családot, így hát elszegődtem taxisnak.
Hazaérnek, kiszáll a taxiból, odamegy hozzá egy rongyos koldus:
- Jajj, aranyos drága államtitkár asszony! Adjon egy pár forintot, otthon éhen hal az asszony, meg a gyerekek.
- Ember, csak azt ne mondja, hogy maga is tanár volt!
- Jajj, dehogy, drága államtitkár asszony! Én még mindig tanár vagyok, csak most lyukasórám van...
elfelejtettem :)

#213 Re: Re: Cím

2013-01-27 19:26

#207: A karaván halad - Re: Cím

Felismertünk ám!:) Hiszen ilyen személyeskedő és lehurrogó csak Te voltál eddig is itt. Itthon vagy, persze, csak maradj is itthon, megérdemel ez a közeg. Elfejeltetted a ninckneved beírni??? A tanárok ennél dörzsöltebb technikákon is átlátnak, már az iskolások is jobbakat tudnak ennél, elvégre nem a teljesítményre szorgalmazza őket ez az oktatási rendszer. Hogy ki szégyellje magát, arra volna tanácsom: azok a vezetők, akiknek az "újításai" a saját gyerekeinknél is fontosabb. Mert egy valamit kérdeznék Tőlük és Tőled: hol a gyerek érdeke ebben az egész újbürokráciában, amit most bevezetnek??? Mert ha igazán itthon vagy a szakmában, egyet sem tudsz mondani. A karaván halad, csak kérdés, hogy merre... Ott a szakadék, mi már látjuk régen.

tanerő

#214 verseny

2013-01-27 19:38

Ez egy jó példa a versenyekkel kapcsolatban, mert év közben tényleg több helyi vagy megyei versenyt írnak ki, sőt, van, hogy a gyerekek találnak maguknak, akkor ezt majd hogy intézzük? Mert mire felmegy a KIK-hez és ki tudja még kikhez :), addigra lejár a nevezés, esetleg lefut a verseny. Ja, és ha engedélyezik is, XY majd a hivatalban tudni fogja, hogy Zénókának kiváló önbizalomerősítő lenne egy kreatív megmérettetés, vagy Balázska egy hónapot szánt a felkészülésre? DEHOGY! A gyerekekből és pedagógiai helyzetekből akták lesznek. IGEN-NEM akták. Ha meg tényleg engedélyezik is, fizessük zsebből, aztán meg majd 2-3-5 hónap múlva megkapjuk a töredékét. Elvégre a 100ezres fizetésünkből erre is telik!

Elkeseredett

#215 Re: verseny

2013-01-27 21:10

#214: tanerő - verseny

Nagyon találó! Az akták megint fontosabbak leszenk, mint a gyerekek, Dehát minden központosított rendszer ilyen. Csak tudnám, miért gondolják, hogy a központosítás növeli az oktatás színvonalát. A színvonal mindig és minden rendszerben a tanárokon múlik és nem azon, aki a parancsokat adja és ellenőriz. A tanárképzésen ill. a fiatal pályakezdőkön kellene kezdeni a minőség emelését.

A tanár a mostani körülmények között rosszabbul fogja érezni magát. Nem elég, hogy a munkája körülményesebb lesz, de nyakára küldik a tanfelügyelőt, aki majd eldönti, jól tanít-e vagy sem. És - hallottam egy rádióinterjút bizonyos Prinzinger Péterrel - aki az Oktatási Hivatal elnöke, azt  nyilatkozta, hogy a tanfelügyelői jelentések a tankerülethez mennek, és "munkáltatói célokat" (sic!) is szolgálnak. Vagyis alapjai lesznek az alkalmazásról vagy elbocsátásról szóló döntéseknek.

Elkeseredett

#217 Re: kiadmányozás...

2013-01-27 22:42

#216: csakazértis - kiadmányozás...

Igen, ezt én is olvastam. Rám, mint egyszerű pedagógusra egyetlen mondat vonatkozik belőle és azt sem értem: "... az intézmény dolgozóinak helyettesítési rendjét a munkaköri leírások tartalmazzák" Hogyan?? Ezt kivitelezni szerintem képtelenség lesz.

De a kedvencem az igazgató hatásköréről szól: ő kiadmányozza "az érdemi döntést nem igénylő továbbítandó iratokat" Ez önmagáért beszél.

 

tucat

#218 Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-28 00:01

Tudorka2

#219 Re:

2013-01-29 09:52

#201: -

Ezzel nem értek egyet. Mást és másképpen tudnak a mai diákok, mint mi 40-50 évvel ezelőtt tudtunk. Érdemes a HaHa és a középiskolás diákok beszédeit, videóit, megnyilvánulásait abból a szempontból is nézni, hogy milyen tudás van mögötte. Az egészen biztos, hogy a mai diákok jelentős része legalább annyit megtanul, hogy a világ bonyolult és a bonyolultság kezelésére a legkülönbözőbb megtanulandó eszközök állnak rendelkezésre. Ezért is szelektívek nagyon: rengeteg mindent elengednek, amiben aztán igencsak butának tűnnek időnként. Viszont falvédő szövegekkel nehezebben manipulálhatóak, mint az idősebb generációk.

Elkeseredett

#220 Re: Re:

2013-01-29 10:37

#219: Tudorka2 - Re:

Igen, azzal a hozzászólóval sokan nem értettünk egyet itt a fórumon. Ő az, aki "a karaván halad" nicknéven szólt hozzá a témához, olvasd el a hozzászólásait!

Én is úgy gondolom, hogy másfajta tudásra van szüksége a mai gyerekeknek. Nem a mit-mikor-ki adathalmazra, tényanyag felhalmozására kell koncentrálnunk, hanem gondolkodni kell őket megtanítani, meg arra, honnan szerezhetik meg az információkat, ill. hogyan szelektálhatják őket. . Persze ehhez szükség van a tényanyag bizonyos fokú ismeretére, de nem szabad a felhalmozásra törekedni, mert nem marad idő az elmélyítésre. És éppen ebben rejlik pl.  az új történelem-kerettanterv hibája. Gyorsan-gyorsan, minél többet gyömöszöljünk a gyerekek fejébe és nem lesz időnk azzal foglalkozni, megérti-e a mélyebben fekvő okokat és következményeket, nem lesz idő projektekre, önálló ismeretszerzésre.

gondolkodó

#221 ?

2013-01-29 12:58

Azt egyébként tudja valaki, hogy az ellenőrző tanfelügyelők hogyan, mikor kerülnek kiválasztásra? Mert én egyetlen adatot sem találtam eddig erről. Érdekes.
Haragos

#222 Re: ?

2013-01-29 13:36

#221: gondolkodó - ?

Állítólag pályáztatják a helyeket. De erről csak Hoffman Rózsa nyilatkozott egy helyen, más hír nincs.

Engem nagyon érdekelne a minősítési rendszer is. Ha szeptembertől bevezetik (?) az életpályamodellt, akkor kategóriánként kapjuk a fizetésünket. (gyakornok, pedagógus1. stb) Ahhoz azonban minősíteni kellene bennünket. De hol vannak a kritériumok és feltételek? Vagy először mindenki gyakornok lesz?


Vendég

#223 Reményvesztett!!

2013-01-29 17:49

Na a mai napon betelt a pohár. Mint intézményvezetőnek elegem van ebből az egészből. Ez brutális, embertelen amit velünk csinálnak. Hol van itt a szakmaiság, a gyermekszeretet. Ki sem látszunk az adatszolgáltatásból. Minden napra van valami. Arról volt szó, hogy az iskoláknak gazdálkodási kérdésekkel nem kell foglalkozni, erre milyen táblázatok érkeznek. (Likvidáció stb.) Honnan a..... kell ehhez egy intézményvezetőnek érteni. Nem tudom mások oly könnyen boldogulnak a feladattal, vagy én vagyok ennyire tudatlan, de betelt a pohár.
Valószínűleg erre megy ki a dolog,(mármint, hogy ki mikor mondja azt, hogy elég és elmegy a francba) hogy ki mikor dobja be a törölközőt. Hát én Foffman Rózsát ültetném egy intézményvezető helyére és csinálja végig azt, amit az átadás-átvétel kapcsán nekünk kell.
Kedves kollégák még mindig hagyjuk, hogy ezt az embertelen játszmát űzzék velünk! Szégyenteljes és gyalázatos, ami történik! A pedagógusok még mindig nem látják, hoyg mire megy ki a játék. Az oktatást az "egészségügy színvonalával" teszik egyenlővé, sőt még lentebb süllyedünk. Szeptembertől biztos, hogy teljes káosz fog uralkodni, már most is ez van csak kicsiben.
Ha nem teszünk semmit ( az aláírások ezt bizonyítják), akkor nemcsak krétát, hanem egyéb dolgokat is mi vehetünk.
Itt nincs helye politikának, nem erről szól a történet! Itt gyerekekről és azok jövőjéről van szó.ITT A LÉT A TÉT: ÉS A JÖVŐ NEMZEDÉKÉÉ! Aki ezt nem látja az csukott szemmel jár.
Valaki észre akarja ezt venni?? Én úgy tapasztalom nem ez a cél.
Elkeseredett

#224 Re: Reményvesztett!!

2013-01-29 17:53

#223: - Reményvesztett!!

Tudom, mit érzel!

hiába

#225 Re: Reményvesztett!!

2013-01-29 19:06

#223: - Reményvesztett!!

Kedves Reményvesztett! Teljesen megértelek, és le a kalappal, hogy ezt elmondtad! Napra nap látom a sok tanárt, faarccal hajtja végre, amiket előírnak. Ha azt mondják, menjen más iskolába helyettesíteni, megy, ha elveszik a 2000 forintos kafetériáját, belenyugszik, ha nincs papír, diktálja a dolgozatot, vagy nyomtat otthon. És fél! Félti az állását, mert mindig azt mondták neki, nem kell sehova. Nincs hová mennie, elvették az erejét. Kérdés, hogy vegetálva hogyan és mire lehet gyerekeket nevelni. Fásultan, reményvesztve. És igazad van, ez senkit nem érdekel. Amennyiből ezt az egész rendszert most felállítják, lehetett volna a pedagógusbéreket rendezni. De itt már nem a pénzről van szó! Valóban itt van az ellenőrzési rendszer, hogy oda hogyan kerülnek emberek, rejtély! De a döntéseiket feltétel nélkül kell elfogadnunk. Egy normális, könnyen intézhető dologhoz innentől 4 kérvény, jóváhagyás kell. Nevetséges!

Miért hiszi minden kormány, hogy a pedagógusok ellenőrizendő, megdorgálandó, tehetetlen és buta lények??? (Ja, igaz, mert elviseljuk.)