A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája

egy szilágyis szülő

#151

2013-01-24 23:25

Folyamatosan nyomon követem a petíció "sorsát" és az arra beérkező véleményeket. Mindenki annyira apatikus, félti a féltenivalóját, és talán nem is alaptalanul, meghúzódik, behúzódik a kis odújába és várja, hogy mi jöhet még. Vagy elmegy külföldre. Valahogy én is ilyen vagyok, befogom a számat, lapulok és szurkolok a nálam merészebbeknek, de csendben. De valahogy most elszakadni látszik a cérna. Milyen jövőképet adhatok én a gyerekemnek? Ha tényleg jót akarok neki, azt kell mondanom, hogy menjen külföldre. Ezt nagyon nem szeretném. Mi tudatosan választottuk ezt az iskolát. 3 helyre felvételizett a gyermekem, mindenhova felvették és mindenhova abba az osztályba, ahova akartuk. Sokat gondolkodtunk, hogy melyiket válasszuk. Végül a tanító nénivel való többszöri beszélgetés után döntöttünk a Szilágyi mellett. Neki az volt a fő érve, hogy a Szilágyi, azonkívül, hogy jó színvonalú oktatást nyújt, rendkívül sokoldalú és az oktatáson kívüli pedagógiai aktivitása (szakkörök, események, táborok, stb) igen sokrétű és egy olyan érdeklődő gyereknek, mint a fiam ez nagyon megfelelő. Minden szava beigazolódott, nagyon hálás vagyok neki a tanácsáért. Ebbe az iskolába jó járni. És sok más hasonló iskola van még. Nem attól félek én elsősorban, hogy nem lesz kréta, eddig sem volt sok. Sokkal nagyobb veszélyt látok abban, hogy ez az iskolai sokszínűség szűnik meg, vagy kopik meg alaposan. Pedig olyan fontos lenne a gyerekekben ébren tartani, továbbfejleszteni a kreativitást, az önálló gondolkodást. Nem egyenfazonúbbá, hanem sokkal inkább provokatívabbá kellene tenni az oktatást.

És a legborzasztóbb a dologban a bizonytalanság, a félelem a kiszámíthatatlan jövőtől, attól való félelem, hogy bármikor valamilyen szakmai köntösbe bújtatott, de valójában egyéb szempontok alapján meghozott döntések határozhatják meg az iskola sorsát. Még ha semmi sem történik, csak lebegtetve van annak az esélye, hogy megtörténhet, bőven elég ahhoz, hogy szorongással töltse el az érintetteket. Szomorú.

Jó néhány hete (még az iskola államosítás beélesedése előtt) beszélgettem egy ismerőssel az iskoláról és pedagógusokról úgy általában. Azt merészeltem mondani, hogy tulajdonképpen megértem azokat a pedagógusokat, akiknek már minden lendületük elveszett és belefáradtak a dologba, hiszen gyakorlatilag csak az elhivatottságuk tartja bennük a lendületet, abból pedig nem lehet megélni. Az ismerősöm kellőképpen fel is háborodott ezen a megjegyzésen, azt válaszolta, hogy ő nem érti meg és nem is akarja megérteni az ilyen pedagógusokat, mert iszonyú nagy károkat tudnak ezzel a magatartásukkal okozni. Igazat adtam neki. Tényleg így van, és gondolom, minden más szülő ugyancsak igazat ad neki. De ha így van, akkor most, amikor a pedagógusok megpróbálnak kiállni az oktatás színvonala, biztonsága és értékrendszere mellett, vagyis a mi gyerekeink érdekéért, mi szülők miért nem tudunk melléjük állni rögtön, fenntartások nélkül és támogatóan? Nekünk mi veszíteni valónk van a gyerekeink jövőjén kívül?
vélemény

#152 Re: z

2013-01-25 08:31

#149: z - z

"Tehát ki most Széchenyi, ki most Kossuth, Batthyány, Deák, Eötvös...? Orbán? Kövér? Balogh? Hoffmann?"

Teljesen igazuk van. Ők most az akkori Bécsből irányító abszolutizmust megtestesítő személyek megfelelői.

tucat
Vendég

#153 Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 11:53

#150: Sugógadep - Re: Re: Még mindig??

Megédesíti... Igen, a recept ősidők óta megvan, meg a forma is, és a kormányzati cukrászműhely alagsorában már öntik is a formás csődörnyalókát.

Attól tartok, sikerült félreértenie a 145. sz. bejegyzést, amelyben ironizálva próbáltam a petíció aláírására biztatni az érintetteket: ha mindenki aláírná, akkor minden pedagógust ki kellene rúgni, ettől, és nem a sztrájktól állna le az intézményesített oktató-nevelő munka 2014. tavaszáig az iskolákban. Még egy kicsit segítek: :D Így már vili, ugye? ;)

üzenő

#154 Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 12:00

#150: Sugógadep - Re: Re: Még mindig??

" Vizsgáljuk meg, kik azok a kollégák, akik olyan tudással
rendelkeznek, amit más területeken is el tudnának adni."

Én azt látom, az a legnagyobb baj, hogy ez él a társadalomban és a pedagógusok körében is! Vagyis, hogy a pedagógus igazából "rendes szakmákra" alkalmatlan... Pedig nézzük csak: - kiváló rendezvényszervezők vagyunk (elvégre ingyen szervezzük a bálokat, szalagavatókat, ünnepi megemlékezéseket stb., máshol ilyen rendezvények létrehozása százezrekre rúg!)

- jó programszervezők vagyunk (elvégre az osztálykirándulások összes mozzanatát megoldjuk a buszrendeléstől a szállásig, programokig ingyen, saját telefonszámlára.)

- kiváló fejlesztők vagyunk (ki tudna úgy helyi tantervet, minőségbiztosítási programot készíteni, hogy sosem mutatta neki senki, sőt, sokszor azt sem tudja, mik a követelmények hozzá? És persze, ezt is ingyen. Mennyit is keres egy vállalati minőségbiztosítási főnök ezért???)

- remek kreatív menedzserek vagyunk (ha nincs az iskolának pénze a felújításra, hát megszervezzük: jótékonysági műsor, szülői szervezés, saját kétkezi segítség.... Mennyit is kap ezért egy munkaszervező? )

- jó szociális munkások vagyunk (Ki más foglalkozik a családok, a gyerek napi problémáival? Sok tanár az uzsonnáját adja oda az éhes gyereknek, papucsot visz a saját pénzén a kisfiúnak, akinek nincs váltócipője, és meghallgatja az elkeseredett gyerek panaszait munkaidő után is.)

Egyéb tevékenységeinkről már ne is beszéljek. Emeljük már föl végre a fejünket!!!! Nem az ország "eltartottjai" vagyunk, hiszen a jövő és a jelen nemzedékének tudását tudnánk biztosítani. Ha engednének végre oktatni és NEVELNI...

A mi tudásunktól és tehetségünktől jóval kevesebbel ülnek mások remek pozíciókban.

Legyen már bennünk egy kis tartás! Ha a társadalom nem becsül meg, legalább mi becsüljük ennyire magunkat!!!

 

papi

#155

2013-01-25 15:19

És nem utolsó sorban felelősséget is vállalunk.

Én csak annyit szeretnék, ha végre elsősorban munkaként tekintene mindenki(a pedagógusok is) a pályára, olyan munkaként amiért pénzt kell fizetni(kérni).Idő, és energia befektetéssel arányosan.
Sugógadep

#156 Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 17:45

#153: tucat - Re: Re: Re: Még mindig??



Értem. Világos. Számomra az is világos, pártunk és
kormányunk nem rúg ki annyi embert, mert ezt egyszerűen nem tudja megtenni, nem
is áll szándékában. Ebben az esetben nem tudna sikerekről beszámolni. A helyzet
pedig továbbra is az: kevés az aláírás. Miközben semmilyen hatásos ellenlépés
sem történik, pártunk és kormányunk teljes gőzzel folytatja az átalakítást.

Sugógadep

#157 Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 19:06

#154: üzenő - Re: Re: Re: Még mindig??

Kiváló rendezvényszervezők vagyunk, jó programszervezők vagyunk. Pontosabban, voltunk.
Egészen addig, míg ezt jól el nem tanulták tőlünk, és mások nem végzik el helyettünk üzleti alapon. Körül kell nézni az iskola aulájában található hirdető táblán, mennyi fizetős programot kínálnak tanulóinknak iskolán kívüli intézmények, vállalkozók.- --Kiváló fejlesztők vagyunk. Pontosabban voltunk, mert ezt a tevékenységet is profik végzik helyettünk üzleti alapon. (Digitális oktatási anyagok, Csodák palotája, kalandparkok, stb.) A minőségbiztosítási rendszer kiépítését a mi kerületünkben külsős cégre bízták. Mi dolgoztunk ők pedig pénzt kaptak érte. :) Remek kreatív menedzserek vagyunk? Bizonyára vannak közöttünk ilyenek, de azért nem ettől működik az iskola. Nálunk egy szimpla éves karbantartás költségeit sem lehetne a legjobb menedzser kreativitásával összehozni. Jó szociális munkások vagyunk.  Biztosan így van. Négy gyerekünk van. Kettő egyetemista, egy középiskolás, egy általános iskolás. Fél évenként a különböző szociális juttatások és kedvezmények megszerzéséhez újra és újra be kell adnunk a legkülönbözőbb igazolásokat, kimutatásokat. Ezt a párom és magam intézem. Ő is pedagógus. Gyermekeink tanárai, oktatói ebben nem vesznek részt. Az iskolámban egy időben volt gyermekvédelmi felelős. Ilyen ügyekben hozzá fordulhattak a pedagógusok segítségért. A köznevelést, közoktatást nem lehet üzleti alapon szervezni. Ugyanakkor az oktatás, ahol az eladható tudást lehet megszerezni jövedelmező üzlet lett. Egy matematika, vagy nyelvtanár töredékét keresi meg az iskolában egy óra alatt annak, amit az iskolán kívül egy óra alatt megkeres. Ez egy jól érthető, világos értékmérő. A rendezvényszervezés, programszervezés, fejlesztés, kreatív menedzselés, szociális munka csak azok számára teremt megélhetési lehetőséget, akik célirányosan profi módon tudják azt a munkát végezni. Egy pedagógus már annak is örül, ha a tárgyait tisztességesen tudja tanítani, el tudja látni az osztályfőnöki munkáját, és az egyéb rá bízott iskolai feladatokat.

A karaván halad

#158 Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 19:59

#157: Sugógadep - Re: Re: Re: Re: Még mindig??

Vagyis azt kellene csinálni, ami a dolga. A menedzselés pl.: nem. A programszervezés, a fejlesztés mindig is a feladata volt.

Profizmusra csak ezekben az esetekben van szükség.

A pedagógus nem hazudhat a közéletben, mert akkor nem állhat a diákjai elé. Ahogy nem szabad lopni és csalni /máshol/, úgy ezen a pályán a hazudozás, félreinformálás fokozottan tilos. Azok az örökös aláírók, akik csak lázítanak, csak rózsikáznak, és csak ez ellen a kormány ellen lázítanak, azokra nem lehet a nevelést bízni, mert hiteltelenek. Egy középiskolás már átlát a szitán, és visszakérdez. Mármint akit otthon is neveltek, értékrendje van és gondolkodik.

 

Független Tanerők Hangja

#160 Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-25 20:14

#157: Sugógadep - Re: Re: Re: Re: Még mindig??

Bocsi, te kivel vagy? Ez persze költői kérdés volt csupán. A hozzászólásaid nem arról árulkodnak, hogy pedagógusként éled meg a mindennapokat. A célod leginkább mindannyiunk elbizonytalanítása, összezavarása. Biztos akad, akinél bejön, de ettől még ne számíts sok vállveregetésre. Én pedig kérem jelezze, aki egyetért ezzel a "kollégával"? Én inkább azokkal értek egyet, akiket támadni iderendeltek munkaadóid, pártvezéreid, isteneid.

Te is és az összes hozzád hasonló jegyezze meg: ez a petíció és az összes valódi pedagógus által leírt gondolat vagy felhívás pártsemleges, igazi problémákkal foglalkozik, nem öncélú, és nem lehet érdektelen, mert 120000 pedagógus problémája mindenkit érint, vagy előbb-utóbb érinteni fog!

A karaván halad

#161 Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-25 20:59

#160: Független Tanerők Hangja - Fordítva bekötött pedagógus

Milyen jogon veszed a bátorságot, hogy 120 ezer ember nevében szónokolj, amikor ezzel az aláírásgyűjtéssel is arcra estél.

Mi az hogy valódi pedagógus, életemben nem hallottam ilyen besorolást. Ez valami lista? Neked lehet listázni?

Olvass a fenti linkeken, mert nem vettem észre, hogy a témáról folyna a vita.

Tehát egészen pontosan mit szeretnél?

Ezt mióta szeretnéd?

A kedvenc pártod és kormányod uralkodása alatt gyűjtöttél-e aláírást? Emlékszel, amikor 10 ezernél is több pedagógust rúgott ki a kormányod? Hol van a 13. havi bér? Volt az utóbbi 5-6 évben fizetésemelés? Éltél akkor? Hogyan?

Helyesnek tartod, hogy te ugyanazért a munkáért megkaptad a fizetésed, egy ilyen vagy olyan módon tönkrement önkormányzat pedig nem tudta kifizetni a közalkalmazott bérét. Ne mondd, hogy ezt nem központosítással kell megoldani. Ugye tudod, hogy nem államosítás, ami most folyik? Igen?

Ne mondd, hogy szekták kezébe kell hogy kerüljön az iskola, mert a dolgozói csak így remélhették a megélhetést.

Milyen oktatás, nevelés folyik majd ott, ahol egy abszolút gyűlöletkeltésre hajazó szekta mondja meg a tanárnak, hogy mi a szeretet.

 

Ugye várod már hogy leváltsák ezt a kormányt, mert akkor egy csapásra lesz minden. Jellemzően ugyanazoktól várod, akik elvettek.

Társadalmi problémáról van szó 60 éve.

egy Majoros szülő

#162 Re:

2013-01-25 23:19

#151: egy szilágyis szülő -

Egyetértek. Folyamatosan osztom a petíciót egy-egy újabb kommenttel. Mozdítsuk, amit tudunk. Hátha megindul a lavina.

Nem vagyok Fideszes

#163 Re: Re:

2013-01-26 09:06

#162: egy Majoros szülő - Re:

Hátha megindul a lavina/foradalom.....tipikus liberális felfogás. Mozdítsuk, amit tudunk....? Talán ami a tiéd!

Szerencsére a szülők többsége nem így gondolkodik. Csak azokat lehet megvezetni, akik tájékozatlanok, tudatlanok, és természetesen kellőképpen orbánfóbiások. Na ezekből összeállhat a lavina, de az idegenszerű/nemzetközi. :)

Hányok tőlük.


Vendég

#164 Karaván haladj!

2013-01-26 10:10

#161: A karaván halad - Re: Fordítva bekötött pedagógus

:) Vicces vagy. Szerinted nem ugyanez lenne a petícióban, ha más lenne kormányon?

Elkeseredett

#165

2013-01-26 10:47

Folyamatosan olvasgatom a hozzászólásokat és most elkeseredtem. Látom már, sehova se fog vezetni a tiltakozás és ennek több oka van. Egyrészt a pedagógusok túlnyomó része passzív. Csak a "morgás jogát" követeli de tenni a változásért semmit nem hajlandó. Még egy petíciót aláírni se.
A maradék, aki megszólal, rögtön több "pártra" is szakad és siet egymásnak esni itt a fórumon. Itt is elkezdődik a libsizés, fideszezés, a vita, hogy ki az igazi pedagógus, ki nem. Hát ez az, ami elkeserítő.
Itt egy helyzet, amit a jelenlegi kormányunk állított elő. (Mindegy, hogy ez most épp a Fidesz) Mindenki, aki a közoktatásban dolgozik érzi, hogy rossz irányban mennek a dolgok. És nem azért, mert liberális felfogású, hanem mert a saját bőrén tapasztalja meg. Ez a mi kiindulópontunk. Ez ellen tiltakozunk. Ez nem párthovatartozás kérdése. Nem kell liberálisnak, jobbikosnak, mit tudom én minek lenni ahhoz, hogy lássuk, ez rossz. Sok kormánypárti is így gondolja. (ld. pl. Pokorni Zoltán)
Miért gondolják egyesek, hogy "magyarnak lenni" azt jelenti, hogy kritika nélkül elfogadok mindent, ami a kormánypárttól jön??? Aki pedig ezzel nem ért egyet, az feltétlenül más párthoz kell, hogy tartozzon esetleg biztosan "idegenszívű"? Egyáltalán:MIÉRT KELL IDEKEVERNI A PÁRTOKAT??? Ez az iskolák ügye, a cél, hogy javítsunk a helyzeten, amennyire lehet. NEM LEHETNE KIVÉTELESEN FÉLRETENNI A PÁRTVITÁKAT ÉS ÖSSZEFOGNI?

csakazértis

#166 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-26 10:59

#158: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

"Egy középiskolás már átlát a szitán, és visszakérdez."

Érdekes. Ha a tanár szakmai kérdésben átlát a szitán és visszakérdez? Akkor mi történik? Néhányan megtettük. A legjellemzőbb reakció: csak azért ugrálunk, mert féltjük az állásunk...

Elkeseredett

#167 Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 11:04

#161: A karaván halad - Re: Fordítva bekötött pedagógus

Ha jól értem, neked tetszik ez a központosítás. Tényleg kíváncsi vagyok rá, a te mindennapi munkádat nem nehezíti meg ez a központosított rendszer?  Tényleg nem látod, hova fog ez vezetni? Tényleg azt gondolod, ez a megoldás az eltérő bérekre? Mert akkor biztos nem hallottad, Hoffmann Rózsa nyilatkozatát a cafeteriáról? A jelenlegi állaspont szerint, akik eddig kaptak ilyet, azok továbbra is kapni fogják, akik pedig nem, azok továbbra sem. "A pedagógusok egyenlő bérezését majd a pedagógusi életpálya bevezetése fogja megoldani" - nyilatkozta múlt héten. A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan. Tehát e deklarárt célt sem teljesíti az új rendszer.

A központosított rendszer elemei (az iskolák) működése valóban hasonlóvá válik, azonos tartalmakat fognak tanítani, nagyon hasonló módon. A rendszer átjárhatóvá válik, hiszen ugyanazt, ugyanazon tankönyvekből, és -köszönhetően az új tanfelügyeleti rendszernek- ugyanúgy fognak tanítani. Ez az előnye a központosításnak.

Kérdés, hogy mindez megéri-e? Mert a  központosított rendszer minden esetben sokkal rugalmatlanabb és bürokratikusabb, mint a helyi irányítású elemekből felépülő. Szinte borítékolható az iskolák egymáshoz "szürkülése" . Elvesztik egyéni színeiket, a tanárok pedig a kezdeményezőkészésgüket. Hiszen a rendszer a jelentéseken és az utasításokon alapul, minek ide egyéni kezdeményezés? Az igazgatónak "kiadványozási joga van minden olyan döntésben, ami érdemi megfontolást nem igényel" Ezt a KIK írta abban a dokumentumban, ami a közoktatásban dolgozók helyettesítési rendjét írja le. Tehát az igazgató nem lesz más, mint a helyi végrehajtás feje. A pedagógusok pedig... nem is szeretnék belegondolni. A jövő világa a formanyomtatványoké és a jelentéseké. (A KIK máris készített pár ilyet, már használatban is vannak, nézz csak utána. És ez még csak a kezdet. Ha versenyt akarsz szervezni saját forrásból, arra is engedély kell!!!)

TÉNYLEG EZT AKARJUK?

csakazértis

#168 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-26 11:16

#159: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

"http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/oktatasert-felelos-allamtitkarsag/hirek/a-koznevelesi-rendszer-szinvonalat-es-minoseget-biztositja-a-tanfelugyelet-video"

Tanfelügyelet. Aha.

"Nem szaktárgyi, nem szakos segítésről van szó.... itt általában pedagógiai munka ellenőrzéséről van szó... ellenőrzi a pedagógusok munkáját ... az intézményvezetők szakmai ellenőrzése ... maga az ellenőrzés egy kéttagú bizottság munkájából áll... tényleges terepmunka, óra, foglalkozáslátogatás, interjú, pedagógusonként 30 perc... "

Miképpen ítél meg bárki óralátogatás során az adott tárgy módszertanának ismerete (bizonyos esetben annak a nyelvnek ismerete nélkül) akár csak pedagógiai munkát?

"csak a teszt után tudjuk megmondani, hogy mire jó ez az ellenőrzés, a munkáltató, a fenntartó mire használhatja..."

Elkeseredett

#169 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-26 11:41

#168: csakazértis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

Nagyon jó idézetek! Épp ez vetíti előre, hogy a tanfelügyeleti rendszer nem lesz hatékony. Gondoljuk meg: a tanfelügyelő órát látogat egy kollégánál, aki mondjuk 10 éve tanít. Tartalmi szempontból nem tudja megítélni az órát, hisz "nem szaktárgyi segítségről" van szó. Marad a módszertan. (Esetleg a világnézet? Erre gondolni sem merek) Egy tanárnak, aki 10 éve tanít, már kialakultak a módszerei. Megvan a saját módszertani rendszere, ezen a tanfelügyelő mégoly jóindulatú tanácsa sem fog változtatni. Nem tudom, más iskoláknál hogy van, nálunk az igazgató és a munkaközösségvezetők rendszeresen látogatnak órákat. Látom, hogy a tanácsok csak a pályakezdőknél jelentenek valamit, a már sok éve tanítóknak meg vannak a kialakult módszereik, ebbe nemigen engednek beleszólást.

Épp emiatt gondolom, hogy a tanfelügyeleti rendszer nem lesz hatékony. Sokkal jobbnak találnám, ha ehelyett egy erős mentori rendszert építenének ki. A páylakezdőket mondjuk 3-5 évig mentorálja egy (esetleg több)  tapasztaltabb kolléga, segít kialakítani azokat az alapokat, melyek a hatékony oktatáshoz szükségesek. Ezek a kollégák mondjuk kapnának órakedvezményt, azzal a kikötéssel, hogy ezeket a "szabad" órákat kötelességük a kezdőknél óralátogatásra  és azt követő megbeszélésre fordítani. Ennek  a rendszernek lenne létjogosultsága.

Biztos vagyok benne, hogy nem találtam fel a spanyolviaszt, ez már sok pedagógus fejében megfordult. De hát ki kérdezett meg minket? Megint a fejünk felett döntöttek olyan dologról, amiben talán több egyeztetés többre vezetett volna. Miért gondolja minden kormány, hogy ők ismerik az egyedül üdvözítő  utat, ők a bölcsesség letéteményesei, nem szükséges senkivel egyeztetni? Pontosan ez a központosítás veszélye. Aki irányít, azt hiheti, ő tudja a tutit, a többiek dolga a végrehajtás. Többek között ezért nem is hatékony a központi irányításos rendszer, lásd szocializmus.

 

tücsök

#170 elkeseredés

2013-01-26 12:04

Tényleg nem tudom, a többi tanár alszik???!!! Lehajtott fejjel bemegy az óráira, és csinálja tovább, hogy meg ne álljon a kerék. Igen, a diák már átlát a szitán. Látja, hogy a tanárai megalkuvó, alárendelt, meg nem becsült emberek. És eszerint viselkedik.
Inkább úgy kerüljünk utcára, hogy kimegyünk mind, minthogy kitegyenek.
De látom, itt is elfajulnak a dolgok, és a politika mindenhová beszivárog, holott itt a szakmáról van szó. Arról, hogy az oktatási rendszerünk sok-sok éve a mélybe tart, és ezt minden tanár a bőrén érzi nap mint nap. A társadalom már érezgeti, de még nem akarja látni, majd 10-20 év múlva. Elvégre minden nemzet olyan oktatással rendelkezik, amilyet megérdemel.

én

#171 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-26 12:13

#158: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

" Egy középiskolás már átlát a szitán, és visszakérdez. Mármint akit otthon is neveltek, értékrendje van és gondolkodik." Talán ezért van, hogy a végzős középiskolások közül egy-kettő, ha tanári pályára jelentkezik, és ő is azért, mert máshová nem kerülne be. 20 év múlva ki fog tanítani???? Mert a jelenleg általad alkalmatlannak ítélt pedagógusok addigra "kihalnak" ám! A főiskolás is visszakérdez, csak elküldik haza, hogy pofozza meg az apját. Az oktatási rendszerünk példamutatói, ez az erkölcsi, nevelési példa, ilyen tökéletesnek kell lenni egy pedagógusnak (mert Ők is azok, nem?) / remélem, fogható az irónia a sorokban/

Elkeseredett

#172 Re: elkeseredés

2013-01-26 12:13

Sugógadep

#173 Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 12:18

#160: Független Tanerők Hangja - Fordítva bekötött pedagógus

„Bocsi, te kivel vagy? Ez persze költői kérdés volt csupán. A hozzászólásaid nem arról árulkodnak, hogy pedagógusként éled meg a mindennapokat. A célod leginkább mindannyiunk elbizonytalanítása, összezavarása.” Megkaptam a magamét! Íme, van, aki sokkal jobban tudja mik a szándékaim, mint én magam. Ezen kívül: miképpen lehet elbizonytalanítani és
összezavarni több ezer világos gondolkodású, szellemiekben kellőképpen felvértezett, tájékozott vitapartnert, akik érvekre, gondolatokra érvekkel és gondolatokkal reagálnak? Ha arra törekednék, találjak olyat akinek „ez bejön”, és ezért még vállveregetést is kapjak, akkor nem itt mondanám el a magamét, hanem a munkaadóimnál, pártvezéreimnél. „Te is és az összes hozzád hasonló jegyezze meg: ez a petíció és az összes valódi pedagógus által leírt gondolat vagy felhívás pártsemleges, igazi problémákkal foglalkozik, nem öncélú, és nem lehet érdektelen, mert 120000 pedagógus problémája mindenkit érint, vagy előbb-utóbb érinteni fog!” Furcsa! Miközben pártosságomra célzol, holott erről semmilyen információd sem lehet, és nincs is jogod bármit feltételezned rólam e tekintetben, mivel egyelőre mindenki szabadon alakíthatja politikai nézeteit, mégis pártsemlegességről beszélsz. Lehet, az én problémáim kicsinyesek, és nem érnek fel azokhoz, amiket
képviselsz, de a magam részéről megpróbáltam én is „igazi problémákkal foglalkozni”. A továbbiakra tekintettel arra kérlek, amennyiben nem értesz velem egyet, mutass rá gondolatmenetem hiányosságaira, azokra a szempontokra, amiket
nem vettem figyelembe, egy másik megközelítés lehetőségére, s ha ismereteimben
hiányosságokat vélsz felfedezni, mutasd meg nekem, amit tudnom kell. Én igyekszem jó diák lenni.:) Te viszont igyekezzél jó pedagógus lenni, mert ha az iskolában, ahol dolgozol, hasonló stílusban „értékeled” a növendékeidet, mint
engem, akkor kénytelen vagyok azt mondani te vagy az, aki nem pedagógusként éled meg a mindennapjaidat. Megint más: „Bocs, te kivel vagy?” Ez a kérdés ara utal, más lehetőség már nem is lehet, vagy az egyik táborba állsz be és ütöd a másikat, vagy a másik táborba állsz be és ütöd emezeket. Más lehetőség nincs? Amennyiben azt akarod, szimpatizáljak azokkal a törekvésekkel, amiket képviselsz, vagy éppen támogassalak céljaid elérésében, bánj velem kicsit finomabban, mert – mint látod – én nem haragszom meg rád, de lesznek olyanok, akiket a viselkedésed visszariaszt.

Sugógadep

#174 Re:

2013-01-26 14:49

#165: Elkeseredett -

Egy állásfoglalást akkor írok alá, ha látom értelmét. Vagy: nem akarok szembeszegülni a környezetemben lévők
akaratával, mert ebből nagyobb károm származna, mint amennyi hasznom abból, hogy aláírok. (További meggondolásokat is lehetne sorolni.) Mindenki maga dönti el, aláír, vagy nem. Ebbe nem lehet beleszólni. Később lehet ennek örülni, vagy
bánkódni rajta. Hagyjuk az embereket dönteni. Én annak idején naivan, azt gondoltam, a demokrácia arra ad lehetőséget, megválaszthassam, merre akarok haladni. Lehetőségem lesz arra, válasszak. Ha például nem arra akarok menni, amerre a
többség, abból sem származik közvetlen hátrányom. Vagyis: a kissebségben maradók is helyet kaphatnak, és megmutathatják, hogy az ő útjuk is járható. Eredményes, és nem hátráltatja a többség boldogulását, a többséget abban, hogy céljait megvalósíthassa. Jelen pillanatban úgy látom, erre egyre kevesebb alehetőségem, állampolgárként, pedagógusként. Azt is látom azonban, hogy ezt a helyzetet nem lehet teljes egészében pártunk és kormányunk tevékenységéhez kötni. A rendszerváltás óta folyamatosan mentek az átalakítások, de hála a pedagógusok végtelen alkalmazkodó képességének mégis minden ment tovább. Lássuk be egy gazdasági megtorpanás, vagy valamilyen anyagi válság közvetlenül hat, azonnali megoldásokat igényel. Az embereket a megélhetés gondjai közvetlenül érintik. Ehhez képest az, ami ma történik a köznevelésben, közoktatásban, jóval később fogja kifejteni a hatását. Érvelhetünk azzal, milyen súlyos hatásai lesznek napjaink beavatkozásainak, de ez rövidtávon nem érzékelhető, ezért nem is hat annyira. Én nem tapasztalok nyugtalanságot a szülők körében, valószínűleg azért, mert ők is azt tapasztalják, az iskola megy tovább. Őket ez érdekli, mert ezt közvetlenül tapasztalják. Egy multinacionális cég megfelelően nagy érdekérvényesítési potenciállal rendelkezik pártunkkal és kormányunkkal szemben. Ha nem értékeli profitszerzés szempontjából elég gyümölcsözőnek kies hazánk gazdasági környezetét, elvonul. Ezután pártunk és kormányunk elkezdhet azon morfondírozni, miképpen lehetne újra vonzóvá tenni hazánkat a külföldi befektetők számára, akikből élünk. A magyar közoktatás viszont röghöz kötött, ennek megfelelően érvelni kénytelen. Igyekszik a józanészre hatni. Hatékony kényszerítő eszközök híján azonban a legkézenfekvőbb érvek is hatástalanok maradnak.

St Gellért

#175 Politik Raus!

2013-01-26 15:44

Kedves "A karaván halad" és "Nem vagyok Fideszes" hozzászólók!

Nappalaimat tanítással, éjjelbe nyúló estéimet a "központosítás" (jó lesz azt államosításnak nevezni) követésével, megértésével töltöm. Leszögezem, hogy több választás alkalmából is a Fideszre szavaztam. Gondolom nincs ezzel semmi baj, hiszen az általuk kommunikált értékrenddel értettem egyet, vagy állt hozzám közelebb. Ugyanakkor nem vagyok sem elvakult, sem naiv. 13 éve tanítok, és higgyétek el, mára látom az oktatási rendszer legfontosabb hibáit, de ami most zajlik, az messze nem a hibák megoldására összpontosít. Amennyiben igen, akkor viszont iszonyatosan előkészítetlen, kapkodó, tekintélyelvű (antidemokratikus), de legfőképp szakmaiatlan, arról nem is beszélve, hogy tanév kellős közepén történik, amikor a legnagyobb szükség lenne a határidők betartására. Borzalom! Olyan érzésem van, mintha egy rémálom közepén lennék és nem tudok felébredni belőle.
Kérdem én Tőletek, hogy mi van abban az esetben, ha jövőre a Fidesz elbukja a választásokat, és egy baloldali platform veszi át a kormányzást? Megmondom. Egy, felszámolja ezt a rendszert (akkor valóban sok értelme volt), kettő, átveszi felette az irányítást! :-O Akkor is így fogtok tapsikolni a "sikertörténetnek"?
Gondoljátok át!
Kérlek benneteket, a továbbiakban mellőzétek a politikai felhangokat és koncentráljatok a szakmai vonalra.
Szeretettel várunk minden építő jellegű érvet a témában.