A közoktatásért!

Quoted post

Sugógadep

#173 Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 12:18

#160: Független Tanerők Hangja - Fordítva bekötött pedagógus

„Bocsi, te kivel vagy? Ez persze költői kérdés volt csupán. A hozzászólásaid nem arról árulkodnak, hogy pedagógusként éled meg a mindennapokat. A célod leginkább mindannyiunk elbizonytalanítása, összezavarása.” Megkaptam a magamét! Íme, van, aki sokkal jobban tudja mik a szándékaim, mint én magam. Ezen kívül: miképpen lehet elbizonytalanítani és
összezavarni több ezer világos gondolkodású, szellemiekben kellőképpen felvértezett, tájékozott vitapartnert, akik érvekre, gondolatokra érvekkel és gondolatokkal reagálnak? Ha arra törekednék, találjak olyat akinek „ez bejön”, és ezért még vállveregetést is kapjak, akkor nem itt mondanám el a magamét, hanem a munkaadóimnál, pártvezéreimnél. „Te is és az összes hozzád hasonló jegyezze meg: ez a petíció és az összes valódi pedagógus által leírt gondolat vagy felhívás pártsemleges, igazi problémákkal foglalkozik, nem öncélú, és nem lehet érdektelen, mert 120000 pedagógus problémája mindenkit érint, vagy előbb-utóbb érinteni fog!” Furcsa! Miközben pártosságomra célzol, holott erről semmilyen információd sem lehet, és nincs is jogod bármit feltételezned rólam e tekintetben, mivel egyelőre mindenki szabadon alakíthatja politikai nézeteit, mégis pártsemlegességről beszélsz. Lehet, az én problémáim kicsinyesek, és nem érnek fel azokhoz, amiket
képviselsz, de a magam részéről megpróbáltam én is „igazi problémákkal foglalkozni”. A továbbiakra tekintettel arra kérlek, amennyiben nem értesz velem egyet, mutass rá gondolatmenetem hiányosságaira, azokra a szempontokra, amiket
nem vettem figyelembe, egy másik megközelítés lehetőségére, s ha ismereteimben
hiányosságokat vélsz felfedezni, mutasd meg nekem, amit tudnom kell. Én igyekszem jó diák lenni.:) Te viszont igyekezzél jó pedagógus lenni, mert ha az iskolában, ahol dolgozol, hasonló stílusban „értékeled” a növendékeidet, mint
engem, akkor kénytelen vagyok azt mondani te vagy az, aki nem pedagógusként éled meg a mindennapjaidat. Megint más: „Bocs, te kivel vagy?” Ez a kérdés ara utal, más lehetőség már nem is lehet, vagy az egyik táborba állsz be és ütöd a másikat, vagy a másik táborba állsz be és ütöd emezeket. Más lehetőség nincs? Amennyiben azt akarod, szimpatizáljak azokkal a törekvésekkel, amiket képviselsz, vagy éppen támogassalak céljaid elérésében, bánj velem kicsit finomabban, mert – mint látod – én nem haragszom meg rád, de lesznek olyanok, akiket a viselkedésed visszariaszt.

Válaszok

Független Tanerők Hangja

#183 Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 20:25:07

#173: Sugógadep - Re: Fordítva bekötött pedagógus

Kedves Fordítva bekötött pedagógus! Megnéztem a hozzászólásaidat, és rájöttem, hogy nem is te pártoskodtál. Elnézésedet kérem, ha megvádoltalak vele. Bár a megjegyzéseid eléggé megosztóak, lehet, hogy ez nem baj, talán még erősítheti is a pedagógusok önfejűségét. Az sajnálatos, hogy egyes problémák megemlítése mellett az azokra adható alternatívát már nem kerested, így pedig lásd be, a bizonytalanabb kollégákat nem arra ösztönzöd, hogy tegyen önmagáért, holott az ő bekapcsolásuk pont válasz lenne a problémákra. Talán magad is bizonytalan vagy, hogy mit akarsz.

Igazad van, tévedtél a demokráciával kapcsolatban. Nem teheted azt, amit akarsz, mert az káoszhoz, anarchiához vezet. A demokrácia továbbra is a többség akarata, és most pár tanár szeretné elérni, hogy a pedagógusok többsége - ti. a kormányzattal szemben ezúttal - maga dönthessen a saját sorsáról, munkakörülményeiről, stb. Ha te ezt nem tartod ésszerűnek, akkor írd meg, mit tartanál annak!?

Szerintünk el kell érnünk, hogy a többség 1 irányba - vagy közel 1 irányba - húzzon, ne legyen megosztottság. Ha ebben partner vagy, akkor köszöntelek téged, ha nem, akkor ne bizonytalaníts el másokat is! Elhiszem, hogy félsz, sokan félnek közülünk, őket könnyű elbizonytalanítani. Pont ezért fontos, hogy többen legyünk, mert minél többen vagyunk, annál erősebben, hangosabban tudjuk a céljainkat követelni, az érdekeinket védeni.