A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája

Elkeseredett

#176 Re: Politik Raus!

2013-01-26 17:07

#175: St Gellért - Politik Raus!

Kedves St. Gellért!

Mintha magamat hallanám!! Szívesen beszélgetnék veled a problémákról, nagyon hasonlóan gondolkodunk. Ráadásul a német nyelvi vonal is stimmel :))) Einverstanden: Politik raus!

A karaván halad

#177 Re: Re: Politik Raus!

2013-01-26 17:53

#176: Elkeseredett - Re: Politik Raus!

A német nyelvvel nincs gond, csak nem szeretem, ha raust kiáltanak  Magyarországon, mert én itthon vagyok!

Ez a félresikerült felszólítás is mutatja, hogy kik és mire használják az aláírásokat.

Az a bizonyos szög meg az ő zsákja.  :(

A karaván halad

#178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 18:18

#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál.

A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt?

Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban.

Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele  az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára.

Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz.

A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye.

"A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig!

Erről is van véleményed?? A neten találtam:

1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2.  A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3.  Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4.  Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5.  A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6.  Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7.  A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9.  Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!”
diákhang

#180 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-26 18:37

#158: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

Karavánunknak, mely állítólag halad, ennyit a diákok véleményéről:

"Ennek a szívből jövő káosznak pedig van egy még szerencsésebb következménye. Az ilyen közegről lepattan a hazugság. Mert egyébként persze, hogy arról sem ártana beszélni most, hogy mi lesz a felsőoktatással, hogyan legyenek jobb egyetemeink, vagy hogyan lehet elérni, hogy a Schmitt–Gyurcsány–Semjén-módszer eltűnjön a szakdolgozatírás tudományából.

Lehet, hogy baltával kellene nekimenni a felsőoktatásnak, lehet, hogy csak szikével, de biztosan lenne mit tenni. Személyi hitelesség nélkül viszont ez nem megy, és ha más nem, Gyurcsány Ferenc tudna arról mesélni, milyen nehéz felmondani a hazugsággyárban. Orbán Viktor magazbiztosan kijelenti, hogy „a hét végéig megoldjuk a felsőoktatási reformot”, miközben helyettese a saját diplomáját sem tudta megoldani „tudományetikai vétség” nélkül."

http://index.hu/velemeny/2012/12/14/tinedzserkaosz_a_hazugsagspiralban/

St Gellért

#181 Re: Re: Re: Politik Raus!

2013-01-26 18:46

#177: A karaván halad - Re: Re: Politik Raus!

"Politik Raus" - olvasd, értelmezd! Itthon élsz? Senki nem küldött el sehova máshova, csak a politikai propagandát szeretnénk kívül látni. Ennyi, nem több.

"Ez a félresikerült felszólítás is mutatja, hogy kik és mire használják az aláírásokat." - örülök, hogy sikerült megragadnod a lényeget. Válaszolva a kérdésre/megállapításra: olyan pedagógusok, akik politikai hovatartozás nélkül képesek az önálló gondolkodásra, cselekedetre, és talán hisznek a demokratikus intézményrendszer működésében.

Igaz, a következő hozzászólásodat nem nekem szántad, de amennyi közhely és általánosítás van benne, komolyan elgondolkodtató. Dolgoztál-e már a közoktatás berkein belül? Tudsz esetleg valami konkrétumot is írni? Előtte mindenképp ajánlom figyelmedbe a következőt http://fn.hir24.hu/nagyinterju/2013/01/21/allamositas-igy-latja-a-klebelsberg-igazgatoja/ Őt ismerem, nem szokott félrebeszélni!

 

A #175 számú felvetésemből csak ennyi maradt meg? Sajnálom!

Elkeseredett

#182 Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 19:16

#178: A karaván halad - Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

És most majd minden más lesz?

Sok mindenben igazad van. Sok ponttal értek egyet azokból, amit leírtál. Csak én azt látom, hogy ezen a mostani oktatási reform nem javít a helyzeten, csak mindezen hibák  fölé pakolja a magáét.  Vagy tudsz akár csak egy pontot megjelölni az általad felsoroltak közül, ahol az új rendszer majd javulást hoz?? Csak halmozza mindazt, ami a pedagógusok munkáját megnehezíti.

Nem kell a jövőbe látnom. Még csak január van, de már érzem a saját bőrömön. Ha te nem, akkor valószínűleg nem is a közoktatásban dolgozol. Vagy a homokba dugod  a fejed. Az egyéni kezdeményezésemet meglehetősen megnehezíti az új rendszer. Csak egy példa: Versenyre viszem a gyerekeket. Ahhoz, hogy én útiköltségtérítést kapjak, a következőket kellett eddig tennem: bementem az iskolatitkárhoz, vittem a nevezési papírt, kitöltöttem egy nyomtatványt és kifizette az útiköltséget. Mit kell tennem most:

1. Engedélyt kérnem írásban a tankerülettől, hogy elvihessem a gyerekeket.

2. Számlát kell hoznom az útiköltségről. (egyelőre nem tudom, hogyan, mert autóval megyünk)

3. Az igazgatónak ki kell törltenie egy nyomtatványt, amivel igazolja, hogy ott voltunk.

4. Az igazgatónak ki kell töltenie egy, a tankerület által  rendszeresített nyomtatványt az utazásról. (Még nem láttam, nem tudom, mi van benne.)

5. Mindezt el kell küldeni a tankerületnek, aki elbírálja a jogosultságot, majd értesít arról, megkapom-e a pénzt.

6. Ha megkaptam az értesítést, be kell fáradnom a tankerületi központba, (pénztári órák: kedd: 10-12, szerda 13-15) és felvehetem a pénzt.

 

Ez nem kitaláció. Ez a valóság. Szerinted mi lesz a következmény?

Független Tanerők Hangja

#183 Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 20:25

#173: Sugógadep - Re: Fordítva bekötött pedagógus

Kedves Fordítva bekötött pedagógus! Megnéztem a hozzászólásaidat, és rájöttem, hogy nem is te pártoskodtál. Elnézésedet kérem, ha megvádoltalak vele. Bár a megjegyzéseid eléggé megosztóak, lehet, hogy ez nem baj, talán még erősítheti is a pedagógusok önfejűségét. Az sajnálatos, hogy egyes problémák megemlítése mellett az azokra adható alternatívát már nem kerested, így pedig lásd be, a bizonytalanabb kollégákat nem arra ösztönzöd, hogy tegyen önmagáért, holott az ő bekapcsolásuk pont válasz lenne a problémákra. Talán magad is bizonytalan vagy, hogy mit akarsz.

Igazad van, tévedtél a demokráciával kapcsolatban. Nem teheted azt, amit akarsz, mert az káoszhoz, anarchiához vezet. A demokrácia továbbra is a többség akarata, és most pár tanár szeretné elérni, hogy a pedagógusok többsége - ti. a kormányzattal szemben ezúttal - maga dönthessen a saját sorsáról, munkakörülményeiről, stb. Ha te ezt nem tartod ésszerűnek, akkor írd meg, mit tartanál annak!?

Szerintünk el kell érnünk, hogy a többség 1 irányba - vagy közel 1 irányba - húzzon, ne legyen megosztottság. Ha ebben partner vagy, akkor köszöntelek téged, ha nem, akkor ne bizonytalaníts el másokat is! Elhiszem, hogy félsz, sokan félnek közülünk, őket könnyű elbizonytalanítani. Pont ezért fontos, hogy többen legyünk, mert minél többen vagyunk, annál erősebben, hangosabban tudjuk a céljainkat követelni, az érdekeinket védeni.

A karaván halad

#184 Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 20:25

#182: Elkeseredett - Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Kitöltöd a papírt.

Ha én lennék az iskola igazgatója, akkor összegyűjteném ezeket a tanár által aláírt papírokat, és a gondnoktól beküldeném a tankerközbe. Ahol nincs helyileg tankerületi iroda? Gondolod, hogy beutazik a ped. és vissza? Nem.

A pénz a számlára érkezett eddig. Kényelmes volt, igaz.

 

Most gondolom az átállás miatt és a nyögdécselések miatt is bonyolultnak tűnik.

Feltételezem, azzal, hogy megszűnt az intézmények önálló gazdálkodása, 3 hét alatt nem működik olajozottan.

Feltételezem, az állam, amely fizet, kíváncsi arra, hogy mire! :) Nem mellesleg, ahhoz képest, hogy azzal ijesztegették a pedagógusokat, hogy fizetést nem kapnak, ez ahhoz képest tűrhető...egyelőre.

Nekem az a véleményem, hogy hatalmas volt a káosz, az összevisszaság, és a rendetlenség pénzügyi téren. Ellenőrzés nuku. Illetve az önk.pénzügyekért felelőse volt az isten."Most melyik rublikába kerüljön az összeg?"

Tudod, ha rendben és törvényesen működött volna sok minden, akkor ma az átállás sem lenne ilyen felemás.

Gondolj bele, egy hónapja sincs a fenntartóváltásnak. Maga az önkormányzati rendszer is állami volt valamilyen szinten....Papíron.

Az igazgatóknak pénzek felett kellett gazdálkodniuk, pedig nem voltak pénzügyi szakemberek.

Nem rossz az, ha a pénztárnál fizetnek!  :)

Hetente 2 napot jelöltek ki? Én emlékszem, amikor a túlórapénzt 2 hónap múlva fizették ki.

 

"És most majd minden más lesz?"

Remélem nem: a tanító, a tanár nem lesz más. :) Teszi a dolgát, mint eddig. Ez nem megalkuvás. Ez felelősség.

Nem tudnád idemásolni a szöveget, amire mostanában esküsznek a pedagógusok a dipl. átvételekor?

Kíváncsi lennék rá.

Ez nem szívatás. Nem találom a neten.

 

 

Elkeseredett

#185 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 20:46

#184: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Majdem minden feltételezésed hamis. A mi iskolánknak nem is volt önálló gazdálkodása, nem volt elég nagy hozzá. Volt (még van) viszont titkárnője, aki gazdasági végzettséggel rendelkezett, tehát az igazgatónak nem kellett gazdasági ügyekkel foglalkoznia. Sem nálunk, sem másutt. Másutt meg volt/van gazdasági igazgató. (Ugyan írd már meg, te tényleg a közoktatásban dolgozol? Nem lehet, hogy inkább csak műkedvelő pedagógus vagy? Mintha nem lennél egészen kompetens a témában!)

Legyen az állam kíváncsi, de keressen egy egyszerűbb utat. Ha tud. Mint mondtam, a központosítás növeli a bürokráciát, nehézkessé, rugalmatlanná teszi a rendszert. (Ezt tanítjuk egyébként történelemórán a Kádár-rendszerről is.:) Ezt pedig te sem cáfoltad meg. Sőt! Arra sem válaszoltál, ami pedig engem a legjobban érdekelt volna: hogyan segít a központosíás az általad felsorolt, tényleg valós problémákon?

 

És ne hivatkozz a pedagógus kötelességére. Annak én és a többi kollégám is eleget tesz. De nem kötelességünk birkamód tűrni, hogy ellehetetlenítsék a munkánkat.

Én 25 éve végeztem, akkor a pedagógusok még  nem tettek esküt. (Te tényleg nem vagy pedagógus!!!) Most nem tudom, mi a helyzet. De ha tennének, akkor se lenne benne az alattvalói engedelmesség! :)

csakazértis

#186 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 21:42

#184: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Hinnye!

"Feltételezem, az állam, amely fizet, kíváncsi arra, hogy mire! :) Nem mellesleg, ahhoz képest, hogy azzal ijesztegették a pedagógusokat, hogy fizetést nem kapnak, ez ahhoz képest tűrhető...egyelőre."

Gondolkodj!

Meg tudja ítélni a központból, hogy Évikét és Pistikét kellett vinni versenyre? Meg tudja ítélni a központból, hogy egyáltalán kellett vinni versenyre diákokat? Akkor? Lesz egy újabb papír és kész. Kifizeti automatikusan vagy megtagadja érdemi érv nélkül.

Elkeseredett

#187 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 21:58

#186: csakazértis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Igen. És nem EGY újabb papír. Hanem NÉGY. Épp ebben rejlik az új rendszer lényege! :) Nem hiszem el, hogy nem érti meg.

óraadó tanár

#188 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 22:40

#184: A karaván halad - Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

"Én emlékszem, amikor a túlórapénzt 2 hónap múlva fizették ki."

 

Ez tetszik nekem. Az én decemberi óradíjamat a mai napig nem fizették ki, de elképzelésünk sincs, hogy mikor és ki fogja kifizetni.

Sugógadep

#189 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-26 22:43

#183: Független Tanerők Hangja - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Tisztelt Független Tanerők Hangja!
Örömmel nyugtázom, megváltozott irányomban a hangvétele. Közelebb kerültünk
ahhoz a tárgyalási stílushoz, amiben az érvelés, a gondolatok kicserélése a
cél. Meg fogjuk találni azokat a pontokat, amiben egyetértünk. Nos: pártunk és
kormányunk is pontosan úgy vélekedik a demokráciáról, ahogy fogalmazol: a
demokrácia a többség akarata. Ezt a vélt többségi akaratot igyekszik rákényszeríteni
a köznevelésben, közoktatásban dolgozó „kisebbségre”. Ez a kisebbség azonban
saját útját akarja járni, olyan célokat óhajt elérni, amiket a többség is elfogad.
Ki ne akarná, hogy a gyereke jó iskolába járjon, és mindent, ami ebből
következik? Így tehát, az én elképzelésem a demokráciáról, miszerint az a
választások lehetőségét hivatott felkínálni a benne résztvevőknek, mintha meg
akarna valósulni. Ez esetben a köznevelésben dolgozók és kormányunk
összeütközésében. Nem tudom, mit értesz megosztottságon. Természetesnek érzem, amikor
mindenki a maga elképzeléseit, akaratát, szándékait, viszi bele érdekeivel
összhangban egy érdekérvényesítő konfliktusba. Persze olyanok is vannak, akik
azt várják, mások fogalmazzák meg számukra mit akarjanak. A hangerőben nem
hiszek, a másik fél ócsárlását pedig visszataszítónak tartom, ráadásul
ellenszenvet vált ki azokban, akik kívülről figyelik a történéseket. A
támogatók számát illetően egyetértek. A demokrácia már csak ilyen, ha nincs
számosság, amire hivatkozhatnak a felek, nincs miről tárgyalni. Végtére pedig
arra is válaszolnom kell, amit úgy fogalmaztál: „egyes
problémák megemlítése mellett az azokra adható alternatívát már nem kerested”.
Akkor most mit kéne tenni? Ha jól értem. Mivel pártunk és kormányunk ez idő
szerint nem vonta meg a kérdezés jogát, kérdezni kell. Minden
kormányhivatalnoktól, aki felettünk áll, mindenre rá kell kérdezni. Érvelni
kell és kérdezni.

Bizakodó naiv

#190 Alsó

2013-01-26 22:54

Csak egy adalék ahhoz, hogy nem lesznek elbocsátások az iskolákban:

Nálunk ugyan a kiindulási alap az, hogy 26 óra lesz a kötelező óraszám, amit naiv módon még mindig remélem, hogy nem fognak bevezetni, hiszen ez 18 %-os emelést jelentene, holott a legtöbben már így is túlterheltnek érezzük magunkat. Ráadásul még mindig kétséges, mi számíthat bele az óraszámunkba és mire fogják azt mondani, hogy azt pedagógiai asszisztens is elvégezheti. (Nyilván ezen is sokat lehet spórolni, hiszen az ő fizetésük valamivel alacsonyabb, az ebbe a programba bevont, néhány havonta cserélődő közmunkásokról nem is beszélve. És ugyebár az elbocsátott pedagógusok, mint pedagógiai asszisztensek szóba sem jöhetnek, hiszen még ha önként vállalnák az alacsonyabb bért, sem lehetne őket alkalmazni, hiszen ehhez a munkakörhöz túlképzettek lennének.)

Ennek következtében az iskolavezetés elképzelése szerint az alsó tagozaton bevezetjük a 2 osztály 3 pedagógusos modellt! Akárhogy is számolok, ez a pedagógusok 25 %-ának elbocsátását jelenti.

Arról nem is beszélve, ami a gyerekek szempontjából döbbenetes, hogy az eddigi osztálytanító - napközis nevelő helyett mindkét osztály mellett lesz egy-egy osztálytanító és lesz mellettük egy fregoli ember, aki mindkét osztályhoz fog tartozni, de igazából egyikhez sem. Nem szeretném ezt a szerepet kapni, hiszen óriási teher lesz számára mindkét közösség és mindkét kolléga mellett egyformán állni. De nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy szerintem óriási vívmány volt, hogy alsó tagozaton délelőtt és délután minden nap ugyanaz a pedagógus volt a gyerekekkel, kialakulhatott a bensőséges viszony, kellő figyelmet kaphattak a gyerekek. Ma, amikor sok gyerekre a legtöbb figyelem sajnos az iskolában jut, és egyébként is az ébrenléte nagy részét az iskolában tölti, különösen nagy gond lenne. Ráadásul 21-28 fős osztályainkban gyakorlatilag minden gyerek napközis, tehát egész nap az iskolában van. Csoportösszevonásokról, legalább is a józan ész szerint szó sem lehet. (Bár állítólag már vannak olyan iskolák, ahol ezt bevezették, 35-40 fős mamut napközis csoportokkal - nem is működik "rendeltetés szerűen") A mindenféle rendezvényeken való részvételről, azokra való felkészülésről nem is beszélve. Vannak időszakok, amikor napokig, akár hetekig mindketten átfedéssel dolgozunk, hogy el tudjuk végezni a feladatainkat, meg tudjunk felelni a követelményeknek, elvárásoknak. (Itt visszautalnék egy korábbi hozzászóló megjegyzéséhez, mennyire kell szabadidő szervezőnek, rendezvényszervezőnek lennünk - egy-egy iskolai ünnepély, a farsang kapcsán mindannyian átalakulunk színházi szakemberekké, de természetesen két személyben mindenné: forgatókönyv íróvá, rendezővé, koreográfussá, jelmez- és díszlettervezővé, ennek kapcsán természetesen anyagbeszerzővé, és még örülhetünk, ha olyan szülői gárda van mellettünk, akitől ehhez némi segítséget kapunk. Persze az is egy alternatíva, hogy alább adjuk, erre nincs szükség. (?!)

Egyébként is, felső tagozaton, sőt tudomásom szerint a gimnáziumokban is minden osztályfőnök mellett van egy osztályfőnök helyettes. Remélem, ez így is marad. Tényleg csak alsóban nem lenne erre szükség?

Ezzel együtt egyetlen pozitív hozadéka mindenképpen lenne ennek a változásnak. Végre kialakítjuk a tantárgymegosztásos rendszert. Mindannyian taníthatunk és napközizhetünk is. Így a terhek jobban megoszlanának, a saját tantárgyainkra jobban koncentrálhatnánk, még alaposabban tudnánk a munkánkat végezni. De ehhez az 1 osztály 2 tanítós modell is megfelelő.
Elkeseredett

#191 Kedves bizakodó naiv!

2013-01-26 23:13

Hol tanítasz? Igazán kivételes iskola lehet: 2 osztály, 3 pedagógus, osztályfőnök-helyettes.Mifelénk ezek ismeretlen fogalmak!A felső tagozaton se és a gimnáziumokban se. Talán néhány egyházi gimnáziumban. Hát még az egy osztály 2 pedagógus! Azt elhiszem, az nálunk is nagyon jó lenne. Ki fizeti a pluszpedagógusokat? Bevezetjük... nem hiszem, hogy ez ilyen könnyen fog menni. Nálunk az egy osztály-egy pedagógus elv érvényesül. Nem tudom, hogyan lehetséges ez a rendszer. Gondolom, eddig azért volt lehetséges, mert az önkormányzat fizette a plusz pedagógust. De mi lesz most?
Mi inkább abban reménykedünk, hogy a szakszervezetek megállapodtak az EMMI-vel, hogy a pedagóguslétszám megállapításakor kötelező óraszámként a 22-t veszi alapul. Ha tartják a szavukat, talán kevesebb pedagógust bocsátanak el.
csakazértis

#192 Re: Alsó

2013-01-26 23:30

#190: Bizakodó naiv - Alsó

"Egyébként is, felső tagozaton, sőt tudomásom szerint a gimnáziumokban is minden osztályfőnök mellett van egy osztályfőnök helyettes. Remélem, ez így is marad. Tényleg csak alsóban nem lenne erre szükség?"

Ahol ismerős vagyok, ott van of-helyettes. Van. De sem órakedvezményt, sem pénzt nem kap. Azért van, hogy lehessen kihez nyúlni szükséghelyzetben.

Bizakodó naiv

#193 Re: Re: Alsó

2013-01-27 00:14

#192: csakazértis - Re: Alsó

Ha a tanítás 8-kor kezdődik, 1/2 8-tól vagyunk az osztállyal, általában intenzíven a gyerekekre figyelve. Délután 4-kor van vége a tanulási időnek. 4 és fél öt között viszik haza a gyerekek nagy részét, utána kezdődik az ügyelet. (Minimum 5-ig még ilyenkor is sok gyerek van, de gyakran 6-ig is jó páran maradnak. A reggeli ügyeletre bejövőkről nem is beszélve: 6-tól szállingóznak, 7-kor már elég sokan vannak, 1/2 8-ig meg már egészen szép létszám összegyűlik a három ügyeleti csoportban.) Ha csak 8-tól 4-ig számolunk, napi 8 óra, öt napra vetítve 40 óra. Még plusz 1 (figyelembe véve az 1 óra osztályfőnöki kedvezményt), illetve 2 órát egyéb foglalkozással kell töltenünk. De ha 3 pedagógus két osztály, a 26 órával nem jön össze, hiszen 80 órát kell 78 órában teljesíteni. Valaki rendszeresen fog túlórázni?

Én is ismertem olyan iskolát, ahol a pedagógusok egy része mindkét műszakot ellátta, tehát 40 órát volt a gyerekekkel. Feltehetően túlórapénzt kapott érte. De akkor megkérdezném, hogy az a kolléga mikor tudott felkészülni, dolgozatot, füzetet javítani stb.

Igen, elhiszem, hogy más iskolák szomorú gyakorlatához képest nekünk eddig "túl jó dolgunk volt", de nem hiszem, hogy az a normális, ami azokon a helyeken folyt és ahhoz kellene lesüllyedni mindenkinek.

Bizakodó naiv

#194 Re: Re: Alsó

2013-01-27 00:18

#192: csakazértis - Re: Alsó

Valószínűleg igazad van. De látod, én is felsoroltam jó pár dolgot, amit időt nem kímélve, és természetesen nem számolva bele a kötelező óraszámba, teljesítettünk.


Vendég

#195 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 11:14

#186: csakazértis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Ennyire nem lehetsz zaklatott...

Miért kellene a központnak megítélni ezeket? Te vagy a pedagógus, vagy nem? Évike és Pistike tanára...vagy mi....


Vendég

#196 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 11:31

csakazértis

#197 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 11:40

#195: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Olvastad-e, hogy mire született válaszként?

Olvasd el a 182-es, 184-es, majd végül a 186-os hozzászólást!


Vendég

#198 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 12:01

#197: csakazértis - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Engedélyt kell kérned, és meg is kapod...nem az eddigi felettesedtől,  nem az intézményedben, hanem a tankerület vezetője engedélyezi. Te már előre vetíted, hogy esetleg felülbírálja és nem engedi, hogy versenyre vidd a tanítványodat.  /Csúnya tankerületi vezetŐ.!/

A félelmed nem a megváltozott helyzetből ered...korábbi.

Elkeseredett

#199 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-27 12:17

#198: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus

Figyelj jobban! Nem az a kérdés aláírja-e vagy sem... (Eddig egyébként nemigen kellett engedélyt kérni senkitől, hogy versenyre vigyük a gyerekeket. Örültek neki, ha vittük!)

Hanem az ügyek intézése, ami sokkal bonyolultabbá válik. És ez csak egy picike példa. Csak egy egyszerű verseny. Mi lesz majd, ha bonyolultabb kérdések kerülnek terítékre?

rsz

#200 Re: elkeseredés

2013-01-27 12:38

#170: tücsök - elkeseredés

Ez borzasztó!Én is ezt látom!Hogyan lehetne felébreszteni a többieket???