A közoktatásért!
A karaván halad |
/ #178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
8092 Létrehozva: 2024-06-21
El a kezekkel és fűrészekkel a Péterhalmi-erdő fáitól!
1506 Létrehozva: 2025-01-18
Petíció a magyarországi gyepmesteri telepek működésének törvényi szabályozásáért ‼️
963 Létrehozva: 2025-01-19
Adják le Megtévesztve 2.évadát
625 Létrehozva: 2025-01-25
Budaörs Pumpa Pálya
552 Létrehozva: 2025-01-22
Anconai szerelmesek
505 Létrehozva: 2025-01-29
NEM AKAROK SPORTLÉTESÍTMENYT , SEM BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOTA TERMÉSZET HELYETT!!!!!
410 Létrehozva: 2025-01-19
Szeretnénk Lidl áruházat Tiszakécskére!
1262 Létrehozva: 2021-07-09
Töltéshasználati engedélyek visszaállítása Baranya megyében a horgászok részére
275 Létrehozva: 2025-01-17
Hidradenitis suppurativa betegségben szenvedők részére adókedvezmény igénybevétele
271 Létrehozva: 2025-01-29
Életeket veszélyeztethet a Menczer – Lázár paktum Tát-Bajna – Szomor régióban. Ister-Granum Tiszasziget petíciója
269 Létrehozva: 2025-01-07
A PÉNZ SZÁMÍT, NEM AZ ÉLET?
257 Létrehozva: 2025-01-14
Közvetlen buszjárat Tiszalúc-Miskolc között
184 Létrehozva: 2025-01-17
Intézkedések az iskolai bántalmazások megelőzésére és kezelésére, Kisvárda
172 Létrehozva: 2025-02-03
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
529 Létrehozva: 2024-11-21
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1892 Létrehozva: 2024-09-29
Pumpapálya-építés támogatása Szegeden
121 Létrehozva: 2025-01-23
A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK ELLÁTATLANSÁGA AZ ÁLLAMI SZFÉRÁBAN!
4434 Létrehozva: 2023-04-02
A Tüskék és rózsák udvara (ACOTAR) könyvsorozat újrakiadásáért
114 Létrehozva: 2025-01-13
Aláírásgyűjtés a Mátrafüreden található általános iskola ismételt megnyitására
110 Létrehozva: 2025-01-15