A közoktatásért!
A karaván halad |
/ #178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
|
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
A száj- és körömfájás (FMD -magyarul RSzKF) jelenlegi diagnosztikai és válságkezelési gyakorlatának azonnali felülvizsgálata, életpárti alternatívák bevezetése érdekében.
3643 Létrehozva: 2025-04-02
Az állatok, a gazdák és a magyar vállalkozások védelmében – emberséges, etikus és független járványkezelést!
1258 Létrehozva: 2025-03-30
Petíció az Isaszeg és Dány közötti 3102-es út felújításáért!
390 Létrehozva: 2025-04-17
Kiállok a Veres1 Színház mellett!!!
377 Létrehozva: 2025-04-13
Vonják vissza Vészabó Noémi amatőr, giccsfestő Munkácsy Mihály-díját
1836 Létrehozva: 2025-03-20
Gyermekeink érdekében: Ne szervezzék át a XVI. kerületi óvodák csoportjait!
565 Létrehozva: 2025-03-27
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
333 Létrehozva: 2025-04-18
Egy gyermekes családok SZJA mentessége/Támogasson minket
2297 Létrehozva: 2025-03-04
Húsvéti Nyilatkozat és baráti levél polgártársainkhoz - amicus curiae
276 Létrehozva: 2025-04-23
Ne zárják be a jászberényi Fürkész Óvodát!
160 Létrehozva: 2025-04-21
Petíció a Magyarkanizsa község és Szabadka közötti buszközlekedésért
152 Létrehozva: 2025-04-25
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
1556 Létrehozva: 2025-03-05
Állandó füst megszűntetése 2 iskola és 1 óvoda udvarán (az Endresz György u. 49.-ből)
108 Létrehozva: 2025-04-02
Maxim Imola úszásoktatásának engedélyezésére való kérelem
92 Létrehozva: 2025-04-15
Segítő szakemberek kiállása az agresszív közbeszéd ellen
5855 Létrehozva: 2025-03-17
Petíció a DSZC-s iskolák reggeli kezdési időpontjának módosításáért
71 Létrehozva: 2025-04-03
Követeljük a fideszes bűnözők teljes körű elszámoltatását és büntetőjogi felelősségre vonását!
7823 Létrehozva: 2020-07-28
Ne oltsák be a gyerekeket a szülő beleegyezése nélkül!
55 Létrehozva: 2025-04-15
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6931 Létrehozva: 2023-07-26
Maradjunk tagjai a Hágai Nemzetközi Büntetőbíróságnak!!!
44 Létrehozva: 2025-04-03