A közoktatásért!
Quoted post
A karaván halad |
#178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
Válaszok
Elkeseredett |
#182 Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 19:16:24#178: A karaván halad - Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus És most majd minden más lesz? Sok mindenben igazad van. Sok ponttal értek egyet azokból, amit leírtál. Csak én azt látom, hogy ezen a mostani oktatási reform nem javít a helyzeten, csak mindezen hibák fölé pakolja a magáét. Vagy tudsz akár csak egy pontot megjelölni az általad felsoroltak közül, ahol az új rendszer majd javulást hoz?? Csak halmozza mindazt, ami a pedagógusok munkáját megnehezíti. Nem kell a jövőbe látnom. Még csak január van, de már érzem a saját bőrömön. Ha te nem, akkor valószínűleg nem is a közoktatásban dolgozol. Vagy a homokba dugod a fejed. Az egyéni kezdeményezésemet meglehetősen megnehezíti az új rendszer. Csak egy példa: Versenyre viszem a gyerekeket. Ahhoz, hogy én útiköltségtérítést kapjak, a következőket kellett eddig tennem: bementem az iskolatitkárhoz, vittem a nevezési papírt, kitöltöttem egy nyomtatványt és kifizette az útiköltséget. Mit kell tennem most: 1. Engedélyt kérnem írásban a tankerülettől, hogy elvihessem a gyerekeket. 2. Számlát kell hoznom az útiköltségről. (egyelőre nem tudom, hogyan, mert autóval megyünk) 3. Az igazgatónak ki kell törltenie egy nyomtatványt, amivel igazolja, hogy ott voltunk. 4. Az igazgatónak ki kell töltenie egy, a tankerület által rendszeresített nyomtatványt az utazásról. (Még nem láttam, nem tudom, mi van benne.) 5. Mindezt el kell küldeni a tankerületnek, aki elbírálja a jogosultságot, majd értesít arról, megkapom-e a pénzt. 6. Ha megkaptam az értesítést, be kell fáradnom a tankerületi központba, (pénztári órák: kedd: 10-12, szerda 13-15) és felvehetem a pénzt.
Ez nem kitaláció. Ez a valóság. Szerinted mi lesz a következmény? |
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
556 Létrehozva: 2024-11-19
Petíció a Maglódon, a 31-es út mellett tervezett Dél-koreai gyártóüzem és kereskedelmi központ létesítése ellen
456 Létrehozva: 2024-11-08
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1488 Létrehozva: 2024-09-29
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
1357 Létrehozva: 2024-03-21
Hozzanak létre állatrendőrséget, akik a hatósági kötelékek között végzik tevékenységüket. AKik fel vannak hatalmazva hatósági intézkedésekre, a jogszabályok betartatására.
157 Létrehozva: 2024-10-28
Korcsolyapályát Egerben! 2024
139 Létrehozva: 2024-11-20
Maradjon ingyenes a lakossági parkolás a XIII. kerületben!
114 Létrehozva: 2024-10-31
Keresztállítás Solymár-Kerekhegyen
89 Létrehozva: 2024-11-03
Za mađarsku dramu - Narodno Pozorište / Népszinház Subotica
86 Létrehozva: 2024-11-15
Ha Ön egyetért azzal, hogy Ponty Zoltán önkormányzati képviselő mondjon le, kérem írja alá.
85 Létrehozva: 2024-11-10
Támogatjuk a pomázi kutyafuttató megépítését
82 Létrehozva: 2024-11-02
Devecser vasúti közlekedésének drasztikus járatritkítása elleni petíció!
62 Létrehozva: 2024-11-03
STOP! Módosítsák a Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989 projektet!
51 Létrehozva: 2024-11-19
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6709 Létrehozva: 2023-07-26
Tiltakozzunk a csepel.hu-n közölt óvodaösszevonási tervezet ellen
44 Létrehozva: 2024-11-22
AUTIZMUS DIAGNÓZISSAL RENDELKEZŐ GYERMEKEK, FIATALOK, FELNŐTTEK ELLÁTATLANSÁGA AZ ÁLLAMI SZFÉRÁBAN!
42 Létrehozva: 2024-11-12
Adózás könnyítése
66 Létrehozva: 2024-09-19
Csípőprotézis műtétek
38 Létrehozva: 2024-11-07
Drosztengedélyek maximalizálása
50 Létrehozva: 2024-09-19
BÜNTETÉS AZ ÁLLATKÍNZÁSÉRT!
156 Létrehozva: 2024-03-18