A közoktatásért!
Quoted post
A karaván halad |
#178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
Válaszok
Elkeseredett |
#182 Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 19:16:24#178: A karaván halad - Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus És most majd minden más lesz? Sok mindenben igazad van. Sok ponttal értek egyet azokból, amit leírtál. Csak én azt látom, hogy ezen a mostani oktatási reform nem javít a helyzeten, csak mindezen hibák fölé pakolja a magáét. Vagy tudsz akár csak egy pontot megjelölni az általad felsoroltak közül, ahol az új rendszer majd javulást hoz?? Csak halmozza mindazt, ami a pedagógusok munkáját megnehezíti. Nem kell a jövőbe látnom. Még csak január van, de már érzem a saját bőrömön. Ha te nem, akkor valószínűleg nem is a közoktatásban dolgozol. Vagy a homokba dugod a fejed. Az egyéni kezdeményezésemet meglehetősen megnehezíti az új rendszer. Csak egy példa: Versenyre viszem a gyerekeket. Ahhoz, hogy én útiköltségtérítést kapjak, a következőket kellett eddig tennem: bementem az iskolatitkárhoz, vittem a nevezési papírt, kitöltöttem egy nyomtatványt és kifizette az útiköltséget. Mit kell tennem most: 1. Engedélyt kérnem írásban a tankerülettől, hogy elvihessem a gyerekeket. 2. Számlát kell hoznom az útiköltségről. (egyelőre nem tudom, hogyan, mert autóval megyünk) 3. Az igazgatónak ki kell törltenie egy nyomtatványt, amivel igazolja, hogy ott voltunk. 4. Az igazgatónak ki kell töltenie egy, a tankerület által rendszeresített nyomtatványt az utazásról. (Még nem láttam, nem tudom, mi van benne.) 5. Mindezt el kell küldeni a tankerületnek, aki elbírálja a jogosultságot, majd értesít arról, megkapom-e a pénzt. 6. Ha megkaptam az értesítést, be kell fáradnom a tankerületi központba, (pénztári órák: kedd: 10-12, szerda 13-15) és felvehetem a pénzt.
Ez nem kitaláció. Ez a valóság. Szerinted mi lesz a következmény? |
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
A száj- és körömfájás (FMD -magyarul RSzKF) jelenlegi diagnosztikai és válságkezelési gyakorlatának azonnali felülvizsgálata, életpárti alternatívák bevezetése érdekében.
3643 Létrehozva: 2025-04-02
Az állatok, a gazdák és a magyar vállalkozások védelmében – emberséges, etikus és független járványkezelést!
1258 Létrehozva: 2025-03-30
Petíció az Isaszeg és Dány közötti 3102-es út felújításáért!
390 Létrehozva: 2025-04-17
Kiállok a Veres1 Színház mellett!!!
377 Létrehozva: 2025-04-13
Vonják vissza Vészabó Noémi amatőr, giccsfestő Munkácsy Mihály-díját
1836 Létrehozva: 2025-03-20
Gyermekeink érdekében: Ne szervezzék át a XVI. kerületi óvodák csoportjait!
565 Létrehozva: 2025-03-27
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
333 Létrehozva: 2025-04-18
Egy gyermekes családok SZJA mentessége/Támogasson minket
2297 Létrehozva: 2025-03-04
Húsvéti Nyilatkozat és baráti levél polgártársainkhoz - amicus curiae
276 Létrehozva: 2025-04-23
Ne zárják be a jászberényi Fürkész Óvodát!
160 Létrehozva: 2025-04-21
Petíció a Magyarkanizsa község és Szabadka közötti buszközlekedésért
152 Létrehozva: 2025-04-25
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
1556 Létrehozva: 2025-03-05
Állandó füst megszűntetése 2 iskola és 1 óvoda udvarán (az Endresz György u. 49.-ből)
108 Létrehozva: 2025-04-02
Maxim Imola úszásoktatásának engedélyezésére való kérelem
92 Létrehozva: 2025-04-15
Segítő szakemberek kiállása az agresszív közbeszéd ellen
5855 Létrehozva: 2025-03-17
Petíció a DSZC-s iskolák reggeli kezdési időpontjának módosításáért
71 Létrehozva: 2025-04-03
Követeljük a fideszes bűnözők teljes körű elszámoltatását és büntetőjogi felelősségre vonását!
7823 Létrehozva: 2020-07-28
Ne oltsák be a gyerekeket a szülő beleegyezése nélkül!
55 Létrehozva: 2025-04-15
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6931 Létrehozva: 2023-07-26
Maradjunk tagjai a Hágai Nemzetközi Büntetőbíróságnak!!!
44 Létrehozva: 2025-04-03