A közoktatásért!

Quoted post

Sugógadep

#157 Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 19:06

#154: üzenő - Re: Re: Re: Még mindig??

Kiváló rendezvényszervezők vagyunk, jó programszervezők vagyunk. Pontosabban, voltunk.
Egészen addig, míg ezt jól el nem tanulták tőlünk, és mások nem végzik el helyettünk üzleti alapon. Körül kell nézni az iskola aulájában található hirdető táblán, mennyi fizetős programot kínálnak tanulóinknak iskolán kívüli intézmények, vállalkozók.- --Kiváló fejlesztők vagyunk. Pontosabban voltunk, mert ezt a tevékenységet is profik végzik helyettünk üzleti alapon. (Digitális oktatási anyagok, Csodák palotája, kalandparkok, stb.) A minőségbiztosítási rendszer kiépítését a mi kerületünkben külsős cégre bízták. Mi dolgoztunk ők pedig pénzt kaptak érte. :) Remek kreatív menedzserek vagyunk? Bizonyára vannak közöttünk ilyenek, de azért nem ettől működik az iskola. Nálunk egy szimpla éves karbantartás költségeit sem lehetne a legjobb menedzser kreativitásával összehozni. Jó szociális munkások vagyunk.  Biztosan így van. Négy gyerekünk van. Kettő egyetemista, egy középiskolás, egy általános iskolás. Fél évenként a különböző szociális juttatások és kedvezmények megszerzéséhez újra és újra be kell adnunk a legkülönbözőbb igazolásokat, kimutatásokat. Ezt a párom és magam intézem. Ő is pedagógus. Gyermekeink tanárai, oktatói ebben nem vesznek részt. Az iskolámban egy időben volt gyermekvédelmi felelős. Ilyen ügyekben hozzá fordulhattak a pedagógusok segítségért. A köznevelést, közoktatást nem lehet üzleti alapon szervezni. Ugyanakkor az oktatás, ahol az eladható tudást lehet megszerezni jövedelmező üzlet lett. Egy matematika, vagy nyelvtanár töredékét keresi meg az iskolában egy óra alatt annak, amit az iskolán kívül egy óra alatt megkeres. Ez egy jól érthető, világos értékmérő. A rendezvényszervezés, programszervezés, fejlesztés, kreatív menedzselés, szociális munka csak azok számára teremt megélhetési lehetőséget, akik célirányosan profi módon tudják azt a munkát végezni. Egy pedagógus már annak is örül, ha a tárgyait tisztességesen tudja tanítani, el tudja látni az osztályfőnöki munkáját, és az egyéb rá bízott iskolai feladatokat.

Válaszok

A karaván halad

#158 Re: Re: Re: Re: Re: Még mindig??

2013-01-25 19:59:18

#157: Sugógadep - Re: Re: Re: Re: Még mindig??

Vagyis azt kellene csinálni, ami a dolga. A menedzselés pl.: nem. A programszervezés, a fejlesztés mindig is a feladata volt.

Profizmusra csak ezekben az esetekben van szükség.

A pedagógus nem hazudhat a közéletben, mert akkor nem állhat a diákjai elé. Ahogy nem szabad lopni és csalni /máshol/, úgy ezen a pályán a hazudozás, félreinformálás fokozottan tilos. Azok az örökös aláírók, akik csak lázítanak, csak rózsikáznak, és csak ez ellen a kormány ellen lázítanak, azokra nem lehet a nevelést bízni, mert hiteltelenek. Egy középiskolás már átlát a szitán, és visszakérdez. Mármint akit otthon is neveltek, értékrendje van és gondolkodik.

 

Független Tanerők Hangja

#160 Fordítva bekötött pedagógus

2013-01-25 20:14:17

#157: Sugógadep - Re: Re: Re: Re: Még mindig??

Bocsi, te kivel vagy? Ez persze költői kérdés volt csupán. A hozzászólásaid nem arról árulkodnak, hogy pedagógusként éled meg a mindennapokat. A célod leginkább mindannyiunk elbizonytalanítása, összezavarása. Biztos akad, akinél bejön, de ettől még ne számíts sok vállveregetésre. Én pedig kérem jelezze, aki egyetért ezzel a "kollégával"? Én inkább azokkal értek egyet, akiket támadni iderendeltek munkaadóid, pártvezéreid, isteneid.

Te is és az összes hozzád hasonló jegyezze meg: ez a petíció és az összes valódi pedagógus által leírt gondolat vagy felhívás pártsemleges, igazi problémákkal foglalkozik, nem öncélú, és nem lehet érdektelen, mert 120000 pedagógus problémája mindenkit érint, vagy előbb-utóbb érinteni fog!