A forgalombénító budakalászi csomópont megoldásáért!
Quoted post
Fviktor76 |
#14 Re:2013-09-13 21:45#9: Sam - "Szerintem jo megoldas lehetne a HEV alatt vagy folott vezetni az utat, az mindent megoldana" Az a baj, hogy ez a kereszteződés jelentős helyközi forgalmat bonyolít le. Végső megoldás az M0 tovább vezetése lenne, de az még jó pár év, és sok kisebb beruházás nélkül semmit se érne. 1. M0/11/Madaras áruház körforgalom kiváltása. Szentendre felöl aki behajt a körforgalomba, biztosan felmegy a hídra, tehát közvetlen feljutással nem kén elsőbbségadásra kényszeríteni naponta többezer embert. 4. Amikor 1978-ban elkezdték építeni a "Kádár-lakótelepet", akkor épült meg az új 11-es út, addig az Budakalászon át haladt, a Budai út-Szentendrei út útvonalon. Innen maradt meg szerintem a régi főút vonalvezetése a kereszteződésben. A lakótelep terveiben kétszintű kereszteződés szerepelt a Pünkösdfürdő utcánál a 11-es út és a HÉV fölött/alatt (pontosan nem tudom), de 1983-ra elfogyott a pénz. A lakótelep felépült (úgy, ahogy, de ez még egy mise), viszont a normális csomópontból semmi se lett...pedig kéne.
Mi van most? Van egy zsúfolt HÉV-ünk, ami a Lenfonónál reggelente már tömött. (Előző munkahelyemre HÉV-vel jártam, és Pomázról a 7.23/33/48/8.01-es HÉV-ek valamelyikével mentem). Sűríteni nem lehet, mivel a békási betétekkel együtt a csúcsideji 4-6 perces sűrűség az átjárók miatt a környéket teljesen bedugítanák. Van egy tárgyi kereszteződésünk, amin ha az ember reggelente túljut, be tud menni akár az óbudai temetőig is. Visszafele délután van gond, oda a korábban említett lámpaprogram változtatás szükséges, illetve +1 forgalmi sáv a körforgalomtól a csomópontig a Szentendrei útra, hogy a Budai útra fordulók ne akadályozzák a Pomázi útra fordulókat, igy a Pomázi út felé akkor is lehetne zöld, ha onnan a visszairány engedélyezett. Viszont van egy 11-es út, ami vagy a felüljárótól vagy Békásmegyer határától a Pünkösdfördő utcáig áll. Miért? A válasz egyszerű. Pest felől régen Békásmegyer csak az Árpád hídon át, dél felöl volt megközelíthető, Most a Megyeri híd felől is. Tehát van egy folyton pirosat mutató HÉV átjáró a belső lakótelep felé, megspékelve, hogy az NKH közlekedésbiztonságra hivatkozva, 5 km/h-s sebességű áthaladást engedélyezett a HÉV-eknek, tehát még többet van zárva a sorompó. És van egy rövid zöldidős balra fordulás a Duna felöli lakótelep felé, ami szintén visszaduzzasztja a 11-es utat. Hozzátesszük, hogy a már említett Megyeri-hidra feljutás is legalább 10 perc reggel és délután, sőt ez utóbbi sokszor vasárnap is. Összefoglalva a forgalmi helyzetet. 1. Sokan nem menek át a Megyeri hídon, mert a nagyobb dugó ellenére is, a rövidebb út miatt érdemesebb bemenni az Árpád-híd felé. Reggelent egyébként a Váci úton a Tungsram előtt is dugó van, a szupeül összehangolt lámpaerdő miatt... 2. az 1. pont miatt sokan bemennek Budakalász felé, mert az gyorsabb. 3. Pomáznak van olyan része, ahonnan inkább Budakalász felé érdemes menni, mint Szentendre felé. Ha az ember bemegy Békásra, akkor mindenképp. 4. És még mindig ott van az Üröm irány, amivel nem tudunk mit kezdeni, amíg nem épül meg az M0, vagy a szitén tervezett Budakalász/Pomáz, részben közös elekerülő út.
Ezeket kéne mérlegelniük a közlekedéstervezéssel (a mi adónkból) foglalkozó "szakembereknek", és megérteni nekik valamint a települések vezetésének, beleértve a Főváros is, hogy regionális vonzatú promlémát nem lehet helyileg kezelni, hanem regionális összefogás kell az ügy érekében.
Elnézést, a hosszú írásért, de talán sikerült tágabb képet adni a környék problémáiról... Szép napot! Fontányi Viktor Pomáz |
Válaszok
szacsi |
#23 Re: Re:2013-09-15 09:45:53Előszőr is a jelentős helyközi forgalom az igaz, DE! Korábban is volt, mégsem volt ilyen tragikus a helyzet, mert aki amikor tudott átment a kereszteződésen. Most meg, ott állunk Pomáz felől a balra kanyarodóban és mivel mindenkit előbb enged a lámpa ezért átlag 5 percenként kapunk zöldet, ehhez hozzájön a plusz idő, ha HÉV jön. A gyalogosok is a kanyarodók előtt kolbászolnak tehát simán előfordulhat az, hogy ott várok 5 perce már mehetnék, de jön egy hév, nagy nehezen zöldet kapunk, elindul két autó, de megállnak, mert gyalogos van a zebrán, mire elcsoszognak piros a lámpa. 5 perc és újra zöld, elindul 4-5 autó, de a hévátkelő előtt piros a lámpa, nem értem miért, mett gyalogos sehol, nem tudnak tovább haladni, beragad a sor.
Szerintem megoldás lehetne a pomáziaknak, ha a régi átkelőt az ico-nál, a Bajcsi-Zsilinszky úttal szemben újra megnyitnák. Ott van hely, az ipartelep mellett elhaladó autók senkit sem zavarnának, így egy csomó pomázi, csobánkai szívesen elkerülné budakalászt! |
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
PETÍCIÓ A VÁCI, DUNA-PARTI VENDÉGLÁTÓHELYEK FENNMARADÁSÁÉRT ÉS FEJLŐDÉSÉÉRT
947 Létrehozva: 2025-02-03
Anconai szerelmesek
567 Létrehozva: 2025-01-29
Adják le Megtévesztve 2.évadát
636 Létrehozva: 2025-01-25
El a kezekkel és fűrészekkel a Péterhalmi-erdő fáitól!
1532 Létrehozva: 2025-01-18
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
8114 Létrehozva: 2024-06-21
Hidradenitis suppurativa betegségben szenvedők részére adókedvezmény igénybevétele
271 Létrehozva: 2025-01-29
Töltéshasználati engedélyek visszaállítása Baranya megyében a horgászok részére
277 Létrehozva: 2025-01-17
Intézkedések az iskolai bántalmazások megelőzésére és kezelésére, Kisvárda
173 Létrehozva: 2025-02-03
Petíció a magyarországi gyepmesteri telepek működésének törvényi szabályozásáért ‼️
967 Létrehozva: 2025-01-19
Emeljük a rokkantsági járadékot 120 000 forintra!
125 Létrehozva: 2025-02-02
NEM AKAROK SPORTLÉTESÍTMENYT , SEM BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOTA TERMÉSZET HELYETT!!!!!
412 Létrehozva: 2025-01-19
A Tüskék és rózsák udvara (ACOTAR) könyvsorozat újrakiadásáért
130 Létrehozva: 2025-01-13
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1897 Létrehozva: 2024-09-29
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1261 Létrehozva: 2024-11-25
Budaörs Pumpa Pálya
552 Létrehozva: 2025-01-22
Közérdekű feljelentés bankok, bíróságok, közjegyzők ellen
313 Létrehozva: 2025-01-01
Dözsa Lakásfenntartó Szövetkezet szétválása
19 Létrehozva: 2025-02-02
Jelfeldolgozás című tárgy tematikájának változtatása, oktató leváltása
16 Létrehozva: 2025-02-03
Szeretnénk Lidl áruházat Tiszakécskére!
1263 Létrehozva: 2021-07-09
Vegye ki a Győr Plusz Győrt a nevéből!
14 Létrehozva: 2025-01-29