A Bükk és a Börzsöny természeti értékeinek megóvásáért!

Quoted post

Bebe

#26 Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt!

2018-12-29 10:40

#25: re. - Re: Re: Ennek így sok értelme volt! 

Őszintén? SENKI! 

Mikor 1990-ben leállították is otthagytak mindent! Az árvizek után szintén! Bánk mellett is volt egy piari kisvasút. Ugyan ez a csapat üzemeltette egy darabig aztán a sorsára hagyták. 
Ez amúgy régen nem a kisvasútról szól és nem is a természetvédelemről!
A kisvasutakban ma sok pénz van. Nem véletlenül épül kettő is Felcsútnál- igaz egyiken sem utazik a kutya sem. A zöldek pedig a 15 perc hírnév miatt csinálják. Évek óta nem szerepeltek szalagcímen. Akik ezt az egész cirkuszt és ezt az oldalt elindították más kisvasutakban van érdekeltségük ami most a nagy osztoszkodás közepette kicsit kevesebbett kapott. Azzal, hogy megfúrták az egészet számíthatnak a több zsozsóra. Ebben persze a kormány is cinkos, hisz sajnálják a pénzt a KBK-tól akik nem kormánypártiak. 
A kószákat sem kell sajnálni- megtalálták a vidéken a piaci rést. Sok olyan természetjáró van (mert a természetjárás ma divat) akik két métert nem tudnak a saját lábukon menni! Pont jó helyen van nekik a szigetvasút, a többi jött magától. 


Válaszok

Bebe

#27 Re: Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt!

2018-12-29 10:47:09

#26: Bebe - Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt! 

Még bővebben Metróért Egyesület facebook 2018 november 14. bejegyzés felcsúti kisvasút hálózatról.
(nem tudom sajnos a pontos posztot belinkelni)

https://www.facebook.com/metroert/

Re.

#28 Re: Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt!

2019-01-03 07:23:55

#26: Bebe - Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt! 

Amiről te írsz az a felsőpetényi agyagvasút! Bánk és a felsőpetényi agyagbánya között közlekedett. keskenynyomközű mint a kemencei, de itt csak teher vonatok jártak. Bánkon rakták át az árút nagyvasútra. Tíz éve mikor bezárt a bánya a  kemenceiek bejelentkeztek, hogy a kisvasutat és a bányát turisztikai céllal hasznosítanák. Eleve ez a vidék már a Cserhát ami nem annyira felkapott. Az egész projekt egy szezont élt meg, utána felszedték a sineket és a mozdonyokkal és kocsikkal együtt mindent Kemencére vittek. Valamit felhasználtak az ottani vasúthoz valamit eladtak! 

A bánya területének rekultivációja viszont elmaradt! Ennyit a kemenceiekről!