Mondj nemet a Klubrádió megszüntetésére

Quoted post


Vendég

#5081

2011-12-25 03:37

Kérés a döntéshozókhoz! A Klubrádió azért jött létre, mert a közszolgálati rádióban, lemondtak a közszolgálatiságról és így egyúttal rólunk is.Egy kereskedelmi rádió, a Klubrádió képes volt ezt a közszolgálatiságot felvállalni, ami egyáltalán nem jellemző a kereskedelmi rádiókra. Ez egy nagyon példamutató dolog volt. A frekvenciák odaitélésekor valószínüleg félreértés történt a döntéshozók részéről, mert elfelejtették közölni, hogy ők egy kereskedelmi rádió frekvenciáját hirdették meg, amit nem adhatnak oda egy közszolgálati rádiónak,de a Klubrádió munkatársainak cserébe átengedik a Kossuth Rádiót, hiszen egyébként is őket korábban onnan üldözték el. Ha azonban az MTVA nem fogadóképes a Klubrádió munkatársaira, akkor viszont legyenek tekintettel a félmillió rádióhallgatóra, akik eddig a Klubrádiót hallgatták,a Kossuth Rádió helyett,és adják vissza a korábban megnyert frekvenciát, amit jogtalanul vettek el a Klubrádiótól. Tisztelettel Szolnoki András szerkesztő-producer

Válaszok


Vendég

#5082 Re:

2011-12-25 08:25:49

#5081: -

http://hu.wikipedia.org/wiki/Klubr%C3%A1di%C3%B3

"A Klubrádió azért jött létre, mert a közszolgálati rádióban, lemondtak a közszolgálatiságról és így egyúttal rólunk is.">Lószart.

 

Egyrészt ezért:

"A stúdió kiépítése, a munkatársak kiválasztása ezután következett, és a 95,3 MHz-es frekvencián 1999. április 12-én reggel 6 órakor megszólalt a magyarországi első közlekedési rádió - Hegedűs Oszkár, a MAK elnöke köszöntötte a hallgatót - a MAK rádiója, mely az európai autóklubok között elsőként és egyedüliként önálló frekvencián sugárzott napi 24 órában."

 

Másrészt a mostani ezért:

"A közlekedési rádiót a MAK el kívánta adni három év után, ezért több leendő vevővel tárgyalt dr. Kovács Zoltán, a MAK főtitkára 2001. március és október között. Végül több ismert üzletembernek, köztük a Dunaholding Rt. elnökének, Arató Andrásnak a tulajdonában lévő Monográf Rt. vásárolta meg a Klubrádió Szolgáltató Kft. többségi tulajdonát– még a közelgő 2002. évi választások előtt, noha nem az SZDSZ-hez közel álló konzorcium kínálta a legelőnyösebb gazdasági ellenszolgáltatást. 2002 második felében a cég 100%-os részesedést szerezett."

http://fn.hir24.hu/e-biznisz/2007/10/31/leleptek_fonokok_klubradiotol

 

Miért is bukta el?

 

http://www.gondola.hu/cikkek/79202-A_95_3-as_csapdaja.html

"Klubrádió-ügyben nem lehetett jó megoldást hozni, és ezt a Médiatanács éppúgy tudta, mint az erre a helyzetre kiváló stratégiát építő rádióadó. (Tisztelt Médiatanács, tetszettek volna előre gondolkodni.)

A megoldás legfeljebb az lehetett volna, ha betoldják a törvénybe: „a jogszabályok mindenkire vonatkoznak, kivéve a Klubrádiót, amely bármikor bármit megtehet, különben lábbal tiporjuk a jogállamot".

A saját bevallása szerint évek óta pénzügyi gondokkal küzdő kereskedelmi adó (a Klubrádió Szolgáltató Zrt. tavaly közel 240 milliós veszteséget hozott össze)"

 

http://www.reklamvonal.hu/new/alap.php?inc=dsp&id=222

"Hány ember dolgozik a Klubrádió műsorainak készítésén?

- Száz-százhúsz munkatársunk van, persze ez sokuknak nem jelent egész napos
elfoglaltságot."

Mondjuk, vegyük csak a fenti két szám átlagának a felét, 55-öt. Ha csak a munkáltató egy főre eső havi összköltségére 300.000 Ft-t veszünk (ami nem sok, még egyszerű bruttó bérnek sem), akkor is ~200 millió éves költség, csak ez. Úgy, hogy reklámbevétel (mert - ugye - kereskedelmi rádióról van szó) a töredékét nem fedezi a kiadásoknak.

 

Kis háttér a végén.

"A terjeszkedés láthatóan fontos stratégiai cél a rádió számára, hisz műsoruk már 11 frekvencián fogható országszerte. Értékesítési szempontból ez azonban nem feltétlenül teremt egyszerű helyzetet, hiszen a Klubrádió se nem helyi, se nem országos piaci helyzete leginkább a Juventuséra emlékeztet. A nagyobb lefedettség költségeit nehezen lehet érvényesíteni az árban úgy, hogy a hirdetők zöme vagy helyi, vagy országos rádióban szeretne hirdetni. Azt pedig a rádió vezetője is elismeri, hogy a frekvenciák egy részén hiába nyílik lehetőség helyi vállalkozók hirdetéseinek elhelyezésére, ebből számottevő bevételük nincs."

 

Saját állításuk szerint fél milliós halgatótábpruk van. Ezt "finoman" cáfolják a saját oldalukról letölthető pdf adatai:

http://www.klubradio.hu/data/files/mediaajanlat/klubradio_prezentacio_2011.pdf

 

Tehát az egész egy jól felépített politikai fogás, mert így egyszerűbb hírnévre és esetleges plusz hallgatottságra szert tenni, mint komoly munkával az egyébként is nehezen megszerzhető hirdetőket felkutatni. És sajnos a piac úgy működik, hogy ami kell az embereknek, azt megveszik. Sokszor azt is, ami nem kell nekik, de valaki(k) nagy pénz áldozva erre, lenyomják a torkukon. No, a Klubrádió sok embernek nem kell (a Gfk-Ipsos adatai alapján a magyar lakosság 8,5 milliós, 15 év feletti részéből átlagosan több, mint 8,2 milliónak nem kell, vagy nem tudták lenyomni a torkán, mert nem áldoztak rá elég sok pénzt. íarról nem is beszélve, hogy a hitelesség már az SZDSZ-szel való összefonódás okán is erősen megkérdőjeleződött, drágabolgáúr Fletó-fényezései pedig szintén nem segítették az adó népszerűségét. Ez van. Lehetett volna összedobni a pénzt a működés biztosítására. Végül is, 300000 embernek ez csak 1-2000 Ft/év, ha csak ezt a 31000 aláíró vesszük, nekik 1000 Ft /hó: két doboz cigi, három BKV jegy, 4 sör a kocsmában.  Nem érte volna meg? Bár akkor nem lehetett volna politikai hisztivé szélesíteni a történetet.