Filmes alkotók állásfoglalása a hiteles történelmi filmek szükségessége és a hazai filmgyártás reformja ügyében
Hozzászólások
#1
Aláírom, mert szükség van a reformra!(Budapest, 2018-12-17)
#2
A tartalmával egyetértek!(Sarkad, 2018-12-17)
#3
Aláírom mert remélem hogy a filmes szakma öntisztulását segítő dialógus felszínre hozza a rendellenességeket és megmutatkozik ezáltal a megoldás.(Kecskemét, 2018-12-17)
#6
Egyetértek.(Alsónémedi, 2018-12-17)
#7
Aláírom, mert festőművészként is érzem ,hogy nemzeti önbecsülésünk megtartásához, megerősítéséhez MINDEN MŰVÉSZETI ÁGBAN HITELES ALKOTÁSOK SZÜKSÉGESEK.(Tatabánya, 2018-12-17)
#9
Aláírom, mert aktuális!(BUDAPEST, 2018-12-17)
#10
Sajnálatosan keveset, egyre kevesebbet tanultak az iskolában, középiskolában a hiteles magyar és európai történelemről. Az újabb kutatások sem épülnek be a hazafias nevelésbe. Lassan ott tartunk, hogy a bazár előtt emlegetett udvariassági látogatás volt a 16-17. századi Oszmán Birodalom részéléről az ország és Balkán megszállása! (Attól, hogy az újkori Török Köztársasággal jó a viszonyunk, ami megtörtént, mutassuk be hitelesen. Ez nem Hollywood!)(Budapest, 2018-12-17)
#12
Az én pénzemet ne költse az állam történelemhamisító filmek készítésére!(Baja, 2018-12-17)
#13
Magyar igaz,hiteles történelmi filmek kellenek.Ezáltal növelni kell az identitás tudatot, a jövő nemzedéke számára.
(Rétság, 2018-12-17)
#17
Egyetértek az objektív magyar történelmi múlt bemutatásával és a petícióval!(Kolozsvár, 2018-12-17)
#19
Ha hagyjuk, hogy elvegyék a történelmünket, akkor jövőnk sincs!(Tök, 2018-12-17)
#20
Ne juthassunk soha abba a helyzetbe, mint a most készülő Hunyadi-filmmel!(Székelyudvarhely, 2018-12-17)
#21
Aláírom, mert rendkívül fontosnak tartom az egészséges nemzettudat és múltunk ismerete szempontjából.(Budapest, 2018-12-17)
#22
A 2018. december elsejei fáklyás tüntetésünk jelszavai a Halászbástyán:1.'AZ UTOLSÓ BÁSTYA' FILM PROVOKÁCIÓ, A FILMALAPOT MAGYAR-FÓBIÁSOK (F)OSZTOGATJÁK!
2. HUNYADI, KAPISZTRÁN ÉS TÁRSNEMZETI KÖZÖS HŐSEINK, JOBBAT, MÉLTÓBBAT ÉRDEMELNEK!
3. NEKÜNK MAGYAR SZÍVŰEKNEK, NE 'OSZKÁROSOKNAK' TETSZŐ FILMEKET TÁMOGASSANAK!
(Budapest, 2018-12-17)
#26
Egyetértek!(Mátraszele, 2018-12-18)
#34
Okádék amit művelnek történelmünkkel,kultúránkkal. Véget kell ennek vetni minél előbb. A kormánynak abba kell hagyni a cinkos (kádári) kacsintással való pénzelésüket. A kormánynak a magyar nép nagyjait előtérbe kell helyezni az ajvékoló "kisebbség" ellenére is. Mi magyarok vagyunk. Akinek nem tetszik történelmünk az húzzon haza őshazájába,ne avatkozzon bele történelmünkbe,ne hamisítsa azt,főleg ne kormányzati pénzeléssel. Ne élősködjön rajtunk,amikor utálnak minket. Nagyobb a baj,mint amilyennek látszik.(Budapest, 2018-12-18)
#35
TÖBBEK KÖZT EZÉRT: ""1. Tiltakozunk a valós történelmi tényeket meghamisító Hunyadi-film, Az utolsó bástya tervezetének forgatókönyve ellen. Hunyadi Jánosról és a nándorfehérvári csatáról csak hiteles történelmi források alapján szabad filmet készíteni, ami a magyarság, a kereszténység és Európa egyik fő eposza lehet. A forgatókönyv megírására és film rendezésére a megbízását pályázati úton olyan alkotóknak kell adni, akik korábbi munkáikkal bizonyították szakmai és művészi alkalmasságukat, illetve hazaszeretetüket."Minden mással egyetértek!
(RÁCALMÁS, 2018-12-18)
#36
Egyetértek(Monor, 2018-12-18)
#42
Egyetértek(Budapest, 2018-12-19)
#44
Szeretem a hazámat, büszke vagyok nyelvünkre, hagyományainkra, kulturális örökségünkre.Örömmel látnám történelmünket hitelesen bemutató alkotások támogatását.
(Nadap, 2018-12-20)
#46
Mindennel egyetértek. A magyar történelem kimeríthetetlen hazafias film-témával rendelkezik.Sokkal gazdagabb, mint a most nagyon népszerű török történelmi filmsorozatok. A Hunyadi film pedig mindenek felett áll.(Budapest, 2018-12-20)
#48
Aláírom mert magyar vagyok,aláírom mert székely is vagyok és aláírom mert tartozom ezzel az őseimnek és az utódaimnak.(Péteri, 2018-12-20)
#51
Teljes mértékben egyetértek, a Nemzeti film legyen hiteles !(Dunaújváros, 2018-12-21)
#54
Kelecsényi Nándor(Budapest, 2018-12-26)
#55
Egyetértek(Nagymaros, 2018-12-26)
#63
Évtizedek óta várok egy rendes Magyar történelmi filmre, erre a rambóné fémjelezte filmalap kiakarja szúrni a szemünket ezzel a neoliberális szeméttel.(Miskolc, 2019-01-02)
#69
Szükség van hiteles történelmi filmekre(Budapest, 2019-01-02)
#71
Mert elég volt. Elég volt a pojácákból.Elég volt a hangoskodókból és a senki nemképviseló önjelöltekből-
(Budapest, 2019-01-02)
#72
Engem is felháborít, hogy az állam által finanszírozott filmek köszönő viszonyban sincsenek a magyar kultúra veretes műveivel. Ha a magyar állam forrásait, nem e nemzet kulturális értékeinek terjesztésére használják fel, ugyan kitől várhatnánk e cél megvalósítását.(Budapest, 2019-01-02)
#74
Pál Ferencné(Budapest, 2019-01-02)
#81
Sok barom semmitmondó "magyar" produkció helyett ideje medismertetni gyerekeinkkel azt a történelmet amelyre büszkék vagyunk, voltunk és leszünk.(Vajdahunyad, 2019-01-02)
#84
Egyetértek az állásfoglalással. Elég idegen ízlésű film készült. Állami támogatással a magyarság hőseit bemutató filmeket kell készíteni!(9771. Torony, 2019-01-02)
#86
Egyetértek!(Budapest, 2019-01-02)
#90
Egyetértek a petícióval.(Siófok, 2019-01-02)
#92
BábszkiLászlóné(Budapest, 2019-01-02)
#94
Szüksége lenne a felnövekvő nemzedékeknek, hogy Magyarország valós történelmét sajátítsák el, tanulják meg, hogy büszkén tudják vállalni nemzeti gyökereiket, hagyományaikat, kultúrájukat.(Hajdúszoboszló, 2019-01-02)
#95
Egyetértek vele...(Bicske, 2019-01-02)
#106
Aláírom, mert egyetértek a petícióban foglaltakkal.(Budapest, 2019-01-02)
#107
Azért mert minden pontjával egyetértek.(Vác, 2019-01-03)
#113
Aláírom, mert magyar vagyok (családnevem ellenére), mert számomra is fontos a magyarságtudatunk.(Mosonmagyaróvár, 2019-01-03)
#114
Lakatos László(Győr, 2019-01-03)
#115
Aláírom, mert elfogadhatatlannak tartom a Nemzeti Filmalap Hunyadi-filmmel kapcsolatos eljárását, különösen botrányosnak tartom, hogy a bíráló bizottság tagja nyerhette meg a forgatókönyv-pályázatot. Felháborítónak tartom, hogy egy ilyen bornírt és otromba filmtervvel kapcsolatban egyáltalán felmerülhetett, hogy megvalósítják, sőt a visszajelzések után is azt gondolják, hogy ezt büntetlenül, következmények nélkül megtehetik. Felháborítónak tartom, hogy a Nemzeti Filmalap meg merészeli tenni azt, hogy figyelmen kívül hagyja az ország által biztosított források mellé világosan meghatározott nemzetpolitikai célokat, mintha csak egy biankó csekket kaptak volna! Pedig nem. Ha a magyar filmszakma csak ennyire képes, csak egy ilyen ideológiai üzenetekkel terhelt primitív és hamis tanmese formájában képes elképzelni a Nándorfehérvári diadal megfilmesítését, akkor ez a filmszakma a szükséges szakmai alázat híján alkalmatlan a feladat elvégzésére. Javaslom, hogy forgassanak a szubkultúrájuk ízlésének megfelelő filmeket bátran - a maguk és szponzoraik pénzéből. De a magyar nemzeti identitástudat erősítésére biztosított filmes forrásokat egyszer és mindenkorra felejtsék el. Mert itt és most ez a feladat, nem pedig a tisztelt filmes urak és hölgyek önmegvalósítása!(Mogyoród, 2019-01-03)
#116
Unalmas már a magyar gyalázás, a történelem hamisítás és a bűntudat keltés! Magyar pénzből magyar filmet!(Mezőkövesd, 2019-01-03)
#117
Egyetértek a fent leírtakkal, ideje a hiteles történelmet publikálni, tanítani, illetve megfilmesíteni...egyáltalán tisztában lenni a múltunkkal,gyökereinkkel.(Gyula, 2019-01-03)
#118
... mert elegem van abból, hogy MAGYAR kultúra helyett IS magyarországi zsidó (=GLOBÁLKUFÁR) "kultúrát" gyártanak az adómból. Nem lehetne esetleg az Exodust megfilmesítenie Vajnának? Vagy azt, amikor Támárt erőszakolja a testvére? Amikor Noét itatják le a lányai, hogy... izé...(Budapest, 2019-01-03)
#119
Egyetértek,hogy szükség van hiteles történelmi filmekre(Rönök, 2019-01-03)
#121
Úgy tudom, hogy aki a film forgatókönyvét írta az a Filmalapnál olyan pozícióban van, hogy ő dönti el, mely forgatókönyvek kapjanak támogatást. Neki nem is lehetne joga pályázatot beadni még álnéven sem! Így pályázni nem csak erkölcstelen, de undorító is(Mezőkövesd, 2019-01-03)
#128
Egyetértek, támogatom(Budapest, 2019-01-03)
#135
Teljesen egyetértek az abban foglaltakkal!(Budapest, 2019-01-04)
#140
SZerintem csak tisztességes módon szabad a magyar történelemről filmet készíteni.De tudnék egy szép eposzt ajánlani amit szintén meg lehetne filmesíteni, mintegy válaszként Adolfína Merkolának és poroszainak:
http://www.rakovszky.eu/Rako-IWS-Site/A7_SiteRubrics/Military/R-Pal_1779/Barcsai_R-Pal_HH-orig.shtml Hősköltemény Rakovszky Pál haláláról
http://www.rakovszky.eu/Rako-IWS-Site/A7_SiteRubrics/Military/R-Pal_1779/Wrede_R-Pal.shtml A 8. Huszárezred és Rakovszky Pál
Rajta Magyar Rajta‼‼‼
(Taufkirchen Vils, 2019-01-04)
#141
Nagyon fontos.(New Cumnock, 2019-01-04)
#143
Aláírom, mert ez a tervezett forgatókönyv a magyar nemzet durva arcul csapása.(Veszprém, 2019-01-04)
#151
Ideje lenne már a dicső multunkról készülő fílmeket szakértő és nem magyargyűlölő abszolute hozzánemértő pancserek kezében tudni.(Budapest, 2019-01-04)
#152
Elég volt a magyarság ellenes történelemhamisításból!(Budapest, 2019-01-04)
#154
Igazsagtalan es felhaborito a magyar tortenelem meghamisitasara keszulo film engedelyezese,Raadasul ilyen nagy osszeggel tamogatni,kimondottan a nemzet elarulasa.(Calgary, 2019-01-05)
#158
Végre ez is megtörtént! Többszáz éves züllesztés után talán sikerül felébrednünk. A környezetemben tapasztaltak alapján talán már késő. Nagyon remélem Pió atya szavainak beteljesülését.(Marosvásárhely, 2019-01-05)
#160
Mert MAGYAR vagyok .(Makó, 2019-01-05)
#164
Egyetértek !!!!!(Debrecen, 2019-01-05)
#165
Egyet értek .A történelem hamisítás nem magyar érdek és bűn!(Sopron, 2019-01-05)
#169
Teljesen egyetértek az állásfoglalással.(Budapest, 2019-01-05)
#170
Egyet értek a levél aláíróival(Sárospatak, 2019-01-06)
#174
...egyetértek.(Debrecen, 2019-01-06)
#175
Dr. Fogarasi Gabriella(Budapest, 2019-01-06)
#178
Szzeretem a történelmi igazságot és a Magyar Múlt reális bemutatását, a Magyar film finanszírozását ne egy 5 tagú érintet bizottság döntse el !(Keszthely, 2019-01-08)
#181
egyetértek(Fülöpszállás, 2019-01-09)
#183
Egyetértek a petícióban foglaltakkal.(Karcag, 2019-01-10)
#185
Mert egyetértek a szakmai kritika állásfoglalásával.(Budapest, 2019-01-11)
#188
Vegyük végre kezünkbe és emeljük megérdemelt helyére a történelmünket. Sok sikert kívánok a Magyarságkutató Intézetnek is az elvégzendő feladatokhoz!(Kecskemét, 2019-01-14)
#189
Teljes mértékben egyetértek a petícióban foglaltakkal, a nemzeti morált tovább romboló alkotások (a jelek azt mutatják, a készülő Hunyadi-film is ilyen) rendkívül károsak a nemzetre! Napjainkban a morált, nemzeti büszkeséget erősítő alkotásokra volna szükség! A magyar kultúra csak nemzeti elkötelezettségű lehet!(Tatabánya, 2019-01-14)
#193
Géher Gyöngyi(Budapest, 2019-01-29)
#194
Várkonyi Zoltán, Zsurzs Éva szellemiségét kellene feléleszteni. Szakmai tudás, nemzeti elkötelezettség, humánum - nem szabad ennél lejjebb adni.(Budapest, 2019-01-29)
#199
Aláírom, mert egy egész ország lelkét tudja - rossz és jó irányban egyaránt - befolyásolni egy hatásos film. A filmművészet nem ment ki a divatból, annak eszközével, azaz nemes, jó és művészi értékű filmekkl egy nemzetet, népet lehet evangelizálni!(Budapest II., 2019-01-30)