Az olajgyári kémény megmentéséért

Hozzászólások

#405

Történészként, tanárként,építész gyökereim hitvallása miatt és az emberi butaság ellen

(Győr, 2016-11-24)

#409

Világítótornyaink tenger hiányában nincsenek de múltunkból érdemes megmenteni azt ami felülmagasodik percemberek anyagi érdekein.
XXI. században anyagi kárt okoz egy 60 méterre magasodó önmagában álló kémény??
Mobilszolgáltatók aranyárért bérelnek ilyeneken helyett antennáiknak. Az érkező 5G korszakban az ott lakók, a város nem sokára imádni fogja a múltat a jövővel összekötő győri műemlék "Adatsugárzó tornyát".

(Győr, 2016-11-24)

#414

Ne söpörjék el a múltat!!!

(Győr, 2016-11-24)

#417

A kémény - amellett, hogy értékes ipartörténeti emlék - szép mérnöki műalkotás. Az építész tehetségén (és a megbízó intelligenciáján) múlik, hogy ezt a páratlan művet milyen módon tudja beilleszteni a megépítendő környezetbe. Ha tehetséges, akkor a kémény terület szimbóluma lehet (ahogy ma is az).

(Győr, 2016-11-24)

#418

Melységesen egyetértek a peticióval. Gyönyörű kör alakú teret lehetne körülötte kialakítani, pl. Gnómon napóra funkcióval.

(Győrújfalu, 2016-11-24)

#425

Az értékeket meg kell őriznünk a jővő számára is.

(Győr, 2016-11-24)

#429

Pappné Mária

(Győr, 2016-11-24)

#430

Aláírom mert szerintem nem szabad lebontani! Hozzátartozik Győr-Sziget látképéhez!

(Győr, 2016-11-24)

#432

egyetértünk - Parafa-Fészek

(Győr, 2016-11-24)

#434

Építész vagyok

(Dunaújváros, 2016-11-24)

#437

A városrész fontos és szép ipartörténeti emléke !
Bűn elpusztítani!
Megőrizni és hasznosítani kell!

(Győr, 2016-11-24)

#442

Aláírom, mert szeretném ha az unokáim is láthatnák.

(Győr, 2016-11-24)

#443

Unikális ipari műemlék

(Debrecen, 2016-11-24)

#444

Aláírom, mert miért nem lehet meghagyni, és muzeális értéket gyártani belőle? Tőlünk nyugatabbra szerintem simán megoldanák ezt.

(Siklós, 2016-11-24)

#445

Egyetértek a petició célkitűzésével.

(Sopron, 2016-11-24)

#446

Fontosnak tartom Győr-Sziget jelképét, az olajgyári kéményt.

(Győr, 2016-11-23)

#448

Fontosnak tartom, hogy a múlt pótolhatatlan emlékeit megőrizzük az utókornak.

(Győr, 2016-11-24)

#451

Egyetértek

(Győr, 2016-11-24)

#452

győrszigeti hagyományőrzés, látkép
( valaki döntéselőkészítő sunyin megbújva netán megint azt dünnyögi, hogy 'aa múltat végképp eltörölni' ?! )

(Győr, 2016-11-24)

#455

Fontos ipari műemlék

(Győr, 2016-11-24)

#459

Barbárság lenne eltüntetni ezt is.

(Budapest, 2016-11-24)

#463

Fehérváron a vasútállomáson bontottak le egy műemléki eljárás alatt álló egyedülálló irányítótornyot, s építészként nem szeretném, ha több ilyen emlék, akkori remekmű eltűnne.

(Székesfehérvár, 2016-11-24)

#464

Mert bűn lenne.

(Pécs, 2016-11-23)

#470

A város ipari emlékeinek egyike!

(Győr, 2016-11-24)

#471

Lehetne belőle egy kilátó pl. kissé túlzásnak találom,azt az állítást, hogy 100 millióval csökkenti a telek értékét, és vajon milyen nyomasztó érzéseket keltene az ott lakókban, badarság kérem!

(Győr, 2016-11-24)

#473

Soós Tünde
építészeti műemlékké kell nyilvánítani

(Dorog, 2016-11-24)

#475

Nem támogatom a mindenen keresztülvágtató vak rombolást, a kizárólag anyagi és hatalmi érdekek mentén történő esztelen ámokfutást. Lehet értéket megőrizve is újat alkotni ésszel.

(Budapest, 2016-11-24)

#481

fontos megőrizni ezt az ipartörténeti emléket, mert ha gyermekeim megkérdezik, hogy itt mi volt, akkor legalább el tudjam mondani nekik, hogy milyen gyárak voltak Győrben, mik azok, amelyek Győrt naggyá tették a múlt században. Hisz nemcsak az Audiról szól Győr, hanem más kiemelt országos jelentőségű ipari cégek is működtek Győrben. Legalább azért szükséges, hogy megmaradjon ez a kémény, hogy az utókor tagjainak olyan kérdése legyen, hogy itt mi lehetett régen.

(Győr, 2016-11-24)

#486

Aláírom, mert hibának tartom Győr egyik ikonikus tornyát lerombolni.

(Enese, 2016-11-24)

#487

szerintem a kémény bontása nélkül is elég nagy az a telek...

(Budapest, 2016-11-24)

#490

Aláírom, mert fontosnak tartom az építészeti- és történelmi emlékeink megóvását és az ilyen jellegű kezdeményezések melletti felszólalást.

(Dombóvár, 2016-11-24)

#491

nagy "érték"

(Abda, 2016-11-24)

#492

Én is fontosnak tartom a megtartását. Sokan bele sem gondolnak milyen fontos egy kémény, gyár megléte, mennyit jelentett a településnek és vonzáskörzetének, nem is beszélve az ott dolgozó több ezer gyári munkásnak és családjuknak. Bontani, pusztítani könnyű!
Gondolkozni kéne a megtartásán a jövő nemzedékeinek számára!
Kulturális idegenforgalmi tartalommal megtölteni, vagy csak, mert hozzá tartozik a városhoz és az emberek jó szívvel gondolnak rá.
Annyi minden került úgy is felszámolásra: várak, városfalak, tavak, csatornák, templomok, sportpályák stb. Hatalmi szóval meggondolatlanul pusztítottak. Ma már nem így kellene viselkedni. Ez és a hasonló ipari- építészeti műemlékek 150-200 évesen vagy idősebben lesznek a települések igazán nagy értékei a 22. századnak. Akkor fognak ritkaságszámba menni és csodájára járni az emberek.
Győr büszke lehet az ipari múltjára. Vagy mégse?

(Mosonmagyaróvár, 2016-11-24)

#494

hozzá tartozik győr ezen városrészének városképéhez

(várpalota, 2016-11-24)

#497

A kémény pont emeli a társasház lakóminőségét.

(Budapest, 2016-11-24)

#501

Szép, műemléknek való épület, az ország ipari kultúrájának része. Nem kíván különösebben nagy kompromisszumot a megtartása, nem nagy alapterületű, nem nagy tömegű...

(Budapest, 2016-11-24)

#504

ez a kémény érték és nagyon rossz üzenete van annak, ha a műemlékké nyilvánítás folyamata alatt elpusztítják.

(Győr, 2016-11-24)

#507

A jövő nemzedéknek is van joga Győr-Sziget múltját megismerni. Nincs szégyellnivaló múltunk!

(Győr, 2016-11-24)

#509

Győr-Sziget régi iparának fontos jelképe lehetne a kémény.
A Bercsényi ligetben lakom, ahol a kémény található.

(Győr, 2016-11-24)

#510

ipartörténeti emlék, melyet meg kellene őrizni

(Budapest, 2016-11-24)

#511

Csodaszép

(Veszprém, 2016-11-24)

#513

Sziget városképi arcának, kontúrjának fontos alkotóeleme, ráférne egy felújítás.

(Győr, 2016-11-24)

#514

Egy fontos ipartörténeti emlékről van szó! Minden szempontból fontos lenne megtartani.

(Győr, 2016-11-24)

#518

...mert minden egyes téglája egy csoda...

(Miskolc, 2016-11-24)

#519

Az utókornak megmentendő építészeti alkotásnak tartom.

(Debrecen, 2016-11-24)

#520

A helyszin múltjának egy ikonikus eleme - a jövöben is elférne. Új városképet is szervezhet ha ügyes a várostervezö.

(Lund, 2016-11-24)

#524

Szép ipartörténeti emlék.

(Győr, 2016-11-24)

#525

Mind építészeti, mind pedig ipartörténeti örökségünk védelmének szuksegessége miatt írom alá a petíciót, Zsuffa Zsolt, Ybl-díjas építesz

(Budapest, 2016-11-24)

#526

Gyönyörű, én rajongok érte! Sajnos a környéken már sok épület hiányzik (a Híd utcai nekem különösen), átalakult a városkép...

(Győr, 2016-11-24)

#530

Mert győri vagyok és szeretem a városom.

(Győr, 2016-11-24)

#531

A városrész életéhez tartozott és tartozik.

(Győr, 2016-11-24)

#534

Ez a kémény gazdaságtörténeti emlék és építészeti érték, ne dobjuk ki.

(Budapest, 2016-11-24)

#538

Gyerekkoromat és ifjúságomat a Bercsényi ligetben töltöttem, naponta jártam el az olajgyár mellett.
"..a lelkes eljár ősei sírjához, s gyújt régi fénynél új szövétneket..."

(Győr, 2016-11-24)

#539

építészeti és ipartörténeti emlék

(Győr, 2016-11-23)

#547

Egyetértek a petícióval.

(Budapest, 2016-11-24)

#549

a nagyszüleim háza az olajgyárral szemközt volt gyermekkoromban

(Budapest, 2016-11-24)

#550

műemléknek kellene lennie, nem emléknek :(

(Győr, 2016-11-24)

#554

Elég volt már az értelmetlen bontásokból, és az építész szakma véleményének figyelmen kívül hagyásából. (Széchenyi tér, Dunakapu tér, Ifjúsági ház, Vasas otthon stb.)

(Győr, 2016-11-24)

#556

Mert fontosnak tartom a város műemlékeinek védelmét

(Győr, 2016-11-24)

#557

Gyermekkori emlék fűződik hozzá. Édesapám hosszú ideig ott dolgozott a szerkesztésen.Egyszer bemehettem vele.Hatalmas élmény volt.Ma is,ha arra járók mindig eszembe jut. Szerdánként a müv házába jártunk moziba.Ez már több mint 60 éve történt,de ma is élő emlék.A többi gyárat már szinte nyomtalanul eltüntették. Legalább ennyi maradjon még belőle!!!

(Mosonmagyaróvár, 2016-11-24)

#558

Aláírom, mert gyönyörű.
(A régi tapolcai téglagyár kéménye a nyáron még állt, de a különleges gyárépület - http://indafoto.hu/simonok/image/10065317-ffe14ce6 - teljesen széthordva)

(Budapest, 2016-11-24)

#559

105 évig nem zavart senkit. Most kit? Maradjon állva!

(Érd, 2016-11-24)

#561

21 évig dolgoztam a gyárban,mint kazánfűtő.Sok régi emlék fűz ehhez a kéményhez.Szeretném ha emlékműként az utókornak megmaradna.

(Győr, 2016-11-24)

#562

Győr szimbolikus ipartörténeti ėpítménye.

(Győr, 2016-11-24)

#565

Maradjon építészeti műemlék.

(Győr, 2016-11-24)

#566

ilyen ipartörténeti emléket nem szabad meggondolatlanul lerombolni.

(Bécs, 2016-11-24)

#582

Győr múltjának ez a darabja is elveszne. Reménykedek, hogy mégsem következik be.

(Győr, 2016-11-24)

#585

Mentsük meg!

(Alistál, 2016-11-24)

#588

Mert egy ipartörténeti emlék, amit őrizni, nem pedig lerombolni kell. Kár, hogy ez Borkaiéknak nem számít, sajnos a Dunakapu-tér esetében is megmutatták, mit jelent - vagy inkább nem jelent - nekik a helyi történelem.

(Győr, 2016-11-24)

#589

Aláírom, mert egyetértek vele.

(Budapest, 2016-11-24)

#590

Mert egy ipartörténeti emlék, amit őrizni, nem pedig lerombolni kell. Kár, hogy ez Borkaiéknak nem számít. Sajnos a Dunakapu-tér esetében is megmutatták, mit jelent - vagy inkább nem jelent - nekik a helyi történelem.

(Győr, 2016-11-24)

#591

Mert egy ipartörténeti emlék, amit őrizni, nem pedig lerombolni kell. Kár, hogy ez Borkaiéknak nem számít. Sajnos a Dunakapu-tér esetében is megmutatták, mit jelent - vagy inkább nem jelent - nekik a helyi történelem.

(Győr, 2016-11-24)

#592

Mert egy ipartörténeti emlék, amit őrizni, nem pedig lerombolni kell. Kár, hogy ez Borkaiéknak nem számít. Sajnos a Dunakapu-tér esetében is megmutatták, mit jelent - vagy inkább nem jelent - nekik a helyi történelem.

(Győr, 2016-11-24)

#594

Ilyen történelmileg és városképileg kiemel ipari építmény egyre kevesebb van az országba. A múlt e fajta maradványait érdemes megtartani példaképpen a jövőnek.

(Sopron, 2016-11-24)

#595

szeretném ha a jövő generációja is láthatná a remekművet. És nagyon sok személyes élményem is kapcsolódik hozzá.

(Budaörs, 2016-11-24)

#596

Felelősséggel tartozunk, amit elődeink ajándékoztak. Remek kilátó lenne, kávézóval kiegészítve. Turisztikai célpont és látványosság lehetne.

(Győr, 2016-11-24)

#597

Nem akarom, hogy valós vagy állítólagos állagromlás miatt arra a sorsra jusson, mint a tűztorony, az 1-es posta, a Bisinger óvoda, a Kioszk, a Kisfaludy kávéház, a Duna-bástya, a Holler-ház, a Káldy villa, az Ibusz-pavilon és a többi, visszahozhatatlan érték.

(Abda, 2016-11-24)

#598

Azért, mert nem nyilvánították hivatalosan műemlékké, attól még az. Eleget romboltak a Széchenyi, és a Dunakapu-téren!! Álljon a kémény! Ha az Árkádnál megoldható volt a ottani kémény rehabilitációja, itt is legyen az!!

(Győr, 2016-11-24)

#599

ipartörténeti emlék

(Sopron, 2016-11-23)