Védjük meg a csepeli HÉV-et

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) Védjük meg a csepeli HÉV-et petíció automatikusan generált fórumtémája

kiru

#51 Re: Re: Re: Re:

2016-01-31 16:03

#40: sztrovacsek - Re: Re: Re:  

A linkelt dokumentumok ellentmondanak egymásnak ebben a kérdésben, de valószínűleg a másodikat, a budapest.hu-t érdemes nézni, mert az a frissebb, és az lett elfogadva. (A 61-es villamos egyébként az elsőben is csak az olimpia ideje alatt van Csepelre terelve, a másodikban meg már akkor sem.)

Namost ha megnézed tehát a Helyszínválasztási Javaslatnak a 160. oldalán található térképet, akkor láthatod, hogy Csepelen egyetlen villamos járna, a HÉV-ből lett 7-es.

Valószínűleg ezt a mondatot értetted félre: "Az átalakítás eredményeképp a maival megegyező kapacitású, 2,5 perces közös követésű 1A és 6-os villamos járat adná a kötöttpályás kapcsolatot Csepel és a belváros között".
Csak az a baj, hogy ez úgy nézne ki, hogy a 7-es villamossal elmehetsz Csepelről a Közvágóhídig, és ott átszállhatsz a "lekanyarított" 1A és 6-os villamosra. 

Egyébként ettől függetlenül az átszállások mellett azt is érdemes mérlegelni, hogy mennyi a menetidő. A villamosok megállnak a piros lámpáknál, több megállójuk van, stb.

És végül: én csak most gyorsan olvastam el a Helyszínkiválasztási javaslatnak csak az ide vágó 159-160. oldalait, de ilyen rövid részletben is több ellentmondás van. Ha a többi része is ilyen, abból nagy műsor lesz.

Space

#52

2016-01-31 17:25

Azt a pénzt, amit a villamosra szánnak, azt a HÉV fejlesztésére kellene szánni.

CC

#53

2016-01-31 17:35

A villamos egy idő után nem bírná el azt az utas mennyiséget, akiket nap mint nap szállítania kellene és kénytelenek lennének visszaállítani a HÉV-et.

Sztrovacsek

#54 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-31 23:17

#51: kiru - Re: Re: Re: Re:  

 Igen, én is látom hogy ellentmondás van a két terv között, sőt azóta Borbély Lénárd is egy újabb "tervet" ígért egy nyilatkozatban (2 és 61, illetve 1/A és 6 helyett 2-es és 6-os - egyébként még ez tűnik a legértelmesebbnek...). De inkább te értesz félre valamit: ahol azt írják hogy: 61-es Hűvösvölgy - Csepel az bizony azt jelenti hogy a villamossal átszállás nélkül lehet utazni Hűvösvölgyből Csepelre. ahol azt írják hogy 6-os Széll Kálmán tér - Csepel, az bizony azt jelenti hogy a villamossal átszállás nélkül lehet utazni a Széll Kálmán térről Csepelre. Az pedig hogy a kb. a szennyvíztisztítóig berajzolt 7-es villamost te a Közvágóhídig tartónak nézed, arról én nem tehetek. Oda van írva, hogy az csak a játékok alatt működne úgy.

Sztrovacsek

#55 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-31 23:42

#54: Sztrovacsek - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Egyébként ez a rejtélyes "7-es" villamos valószínűleg a gumicsont: soha sehol semmilyen elképzelésben nem szerepel mint Csepel-Közvágóhíd viszonylat, így valószínűleg csak a merev ellenzők találták ki ezt riogatási célokra. Ráadásul a 7-es szám mint Budapest egyik fő buszjárata "foglalt", hiszen azonos számmal nem működik Budapesten két különböző viszonylat, mint az köztudott...

ACE

#56

2016-02-01 16:24

Ha Borbély Lénárd szernt kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely európai szintre emeli a közösségi közlekedést. A kettő közül melyik inkább európai szintű a lassú villamos vagy a gyors HÉV?

Space

#57

2016-02-01 18:48

Borbély Lénárd nem gondolt bele, hogy ahhoz, hogy a villamos úgyanannyi embert elszállítson csúcsidőben 1 percenként kénne közlekedniük. És még nem is beszéltünk az Olimpia idejéről, amikor több mint 100 ezer szurkolót is el kell szállítania naponta. Ekkor kb. fél percenként kénne közlekednie a villamosoknak. De így is 8-10 perccel később érne a Boráros térre, vagy a Mester utca Ferenc körút sarkára, mint a HÉV. Vagyis ma az átszállással is tovább juttunk be a városba, mint a villamossal átszállás nélkül. De ha a HÉV-et a ráckeveivel együtt bevinnék a Kálvin tére vagy az Astóriáig akkor a ma kb. 30 perces út, kb. 20 percre csökkenne. Így a közös szakaszon csúcsidőben 2-3 percenként közlekedhetnek a szerelvények ami az Olimpia idején a szurkolók szállítására is elég lesz.

CC

#58

2016-02-01 19:10

HÉV-vel 7-8 perccel lenne rövidebb az út az Astóriáig mint ma, villamossal 7-8 percel hosszabb. A kettő együtt 15 perc.

Lac

#59

2016-02-02 07:51

A Csepeli Hév nem hagyja el Budapest területét.Ez természetes mert nem "hévnek" épült hanem gyorsvasútnak. Csepel gyorsvasút volt a becsületes neve így is üzemelt hoszú évtizedekig.Ha úgy tetszik ez volt Budapest 2. metrovonala -mindössze néhány kilométer keritést hagytak ki a tervekből.A metro ugyanis zárt pályás városi gyorsvasutat jelent.         A -most már- Csepeli hévet nem kellene megszüntetni mert ez a sziget lakosságának egyetlen gyors közlekedési kapcsolata a várossal. Ahol útban van egyszerűen vigyék le a föld alá alakítsák vissza azzá ami volt gyorsvasúttá

Amerigo Kiss

#60

2016-02-02 09:21

A csepelieknek nem modern villamosre hanem inkább modern HÉV-re van szükségük. A villamos lehet modern, de viszont lassú, túlzsufolt, leterhelné a felszíni közlekedést a Közvágóhíd környékén, a Közvágóhídnál a ráckevei HÉV-ről átszálló utasok alíg tudnának felszállni a zsufolt szerelvényekre és az Olimpia idején nem tudná elszállítani a plusz utasmennyiséget, amit a szurkolók jelentenek. Ezzel szemben a modern HÉV gyors, kényelmes és ha a ráckevei HÉV-vel együtt beviszik a Kálvin térre a belvárost is gyorsabban lehetne elérni. Az Olimpia idején lehetne sűríteni és képes lenne elszállítani a megnövekedett utasmennyiséget anélkül, hogy leterhelné a felszíni közlekedést. A HÉV-et lehetne, a villamos pedig nem lehetne a jövőben tovább fejleszteni.

Csakmer

#61

2016-02-02 17:47

Azért mert csak

A nagy csepeli megmondó

#62 Re:

2016-02-03 07:59

#4: -  

 Nem vagyok náci, de szerintem ez a komment durván becsületsértő szegény SS-re nézve.


Vendég

#63

2016-02-04 20:38

A Csepeli HÉV egy fontos közlekedési eszköze Csepelnek. Inkább meg kéne hosszabbítani Halásztelekig. A kisebb kapacitású villamos, nem bír el olyan forgalmat, amit az elvisz. Jó a HÉV ott úgy, ahogy van.

Vendég

#64

2016-02-07 18:11

Régóta bevált, jól működő, szükséges. 14 perc alatt a Borároson van.
ACE

#65

2016-02-17 17:35

A ráckevei HÉV föld alá vitele jó ötlet, de ezt megtehetnék a csepeli HÉV-vel is. Ha a két HÉV vonalat összekötjük a Közvágóhídnál, minndkét HÉV a Boráros térig közlekedhetne. Az állomások pedig akadálymentesek lesznek. Ez a megoldás életben tarthatja az évtizedek óta tervezett észak-déli regionális gyorsvasút gondolatát is. Ha a Stadler, a Bombardier vagy a Siemens új szerelvényeket akar gyártani a HÉV-hez, akkor jó lenne ha azok akadálymentesek lesznek, kialakítva rajtuk hely a kerekesszékek és a babakocsik számára. Akkor, így gyorsan és akadálymentesen be lehet jutni a városba.


Vendég

#66

2016-02-18 20:38

Mert Csepelen nagyon sok értelmes, intelligens és művelt ember él, akiknek bérletük van színházakba,hangversenyekre ! A tovább tanuló fiatalok pedig főiskolákra, egyetemekre ! Ez pedig csak a HÉV segítségével lehetséges, mert gyors és pontos sok embert tud szállítani kényelmesen ! Amióta az eszemet tudom így volt és így is kell maradnia ! Ezért még tüntetni is hajlandóak a Csepeliek !!!
Space

#67

2016-02-23 08:10

Szerintem jobb megoldás, ha a csepeli HÉV-et a soroksárihoz hasonlóan a föld alá visszik. Ebben az esetben a két HÉV-et a Közvágóhídnál összeköthetik és mindkettő bemehetne a Boráros térig.

Cat

#68

2016-02-23 10:37

Ha nagy nyilvánosságot kap az ügy és esetleges külföldi reakciók is érkeznek, talán jobb belátásra térítik majd azokat, akik kitalálták, hogy villamos legyen a HÉV helyet.


Vendég

#69 Nem a szerelvényeket,a pályát újították fel ,kb. 6-8 éve. Re: Re:

2016-03-15 22:12


Vendég

#70

2016-05-24 07:16

Már nem Csepelen lakom, de ott születtem, és éltem 36. éves koromig. Mióta az eszemet tudom, mindenki a HÉV-vel járt be Pestre, a pestiek pedig Csepelre - dolgozni, amíg létezett a Csepel-művek! Hihetetlen, hogy ezt most el akarják kaszálni, ne hagyjátok, hajrá Csepel!
ACE

#71

2016-08-04 09:09

Amit a gödöllői HÉV-nél meg lehet csinálni, azt a csepelinél is meg lehetne. Az Észak-déli gyorsvasút lenne a jó megoldás.

Sztravinszkij

#72 Re: Re:

2017-02-27 08:09

#29: Sztrovacsek - Re:  

 Nem akarlak elkeseríteni, de a felmerült tervek egyenesen nevetségesek, a szakma nem tudja, hogy sírjon vagy nevessen rajtuk. Annyira rosszak. A nagykörúti villamosok (4-6, most már 17 is) rendkívül zavarérzékenyek. Bizony a 4-6-os megérezte a 17-es villamos rávezetését is. PEdig abból óránként a legnagyobb csúcsban is csak 8 megy el. Na már most a csepeli HÉV a legnagyobb csúcsban 5500 embert szállít óránként állítólag. Ebből jó 5000 ember a 4-6-ossal megy tovább. Ismerve a villamosokon a közlekedési kultúrát, 250 fővel többnél én nem tartom reálisnak a számolást, tehát 20 villamost kellene bezsúfolni. Tudod, mikor tudják ezt megtenni, mikor már most kapacitáshatáron van?

Egy dolgot lehetne csinálni, Dél-Buda felé alaposan lecsökkenteni a villamosforgalmat. Aki utazott már csúcsidőszakban a Petőfi híd budai hídfő felé, az pontosan tudja, hogy azok a villamosok csordultig vannak, hiszen ott van két egyetem is+az infopark. Vagy velük csesznek ki nagyon, vagy a csepeliekkel. Egy biztos, ez nem megoldás.

 

Úgy általában nézve pedig: nonszensz dolog, hogy egy város az egyik peremkerületének fő utazási irányát gyorsvasúti, elszigetelt üzemről lecserélje extrém zavarérzékeny villamosra. Fordítva még lenne is értelme a dolognak, mert szép dolog az átszállásmentesség, de szart sem ér, ha akár csak egy héten egyszer is elkésel a munkából, mert kevésbé kiszámítható lett a közlekedés. Ennél komolyabbat kellett volna előhúzni, hogy komolyan vehető legyen legalább rövid távon a villamosos terv. Hosszú távon (és közlekedést sehogy máshogy nem szabadna fejleszteni) meg szóba sem jöhet, hogy HÉV helyébe villamost. HÉV helyébe legfeljebb a metró logikus, nyilván ahol lehet, felszínen vezetve, és az utasforgalomhoz betétjáratokkal igazodva.

Sztravinszkij

#73

2017-02-27 08:14

Egyébként az nem állja meg a helyét, hogy a villamos nem bírna el ekkora forgalmat. Elbírná, ahogy a 4-6-os is elbírja, de a 4-6-os nem véletlen a világ legforgalmasabb villamosa, mert Nyugaton ilyet nem csinálnak, ott rég metró járna helyette. Csak nálunk, ahol folyton ígérgetnek, de csak 1%-ban valósítanak meg, nálunk jár villamos metró helyett. Az 5-ös metró pont ezt a gondot szüntethetné meg, a 4-6-os túlterheltségét, sokkal minőségibb közlekedést biztosítva. De itt nem hogy 5-ös metrót csinálnának, inkább még tovább süllyesztenék a nagykörúti villamosközlekedés színvonalát. Nyilván nem a Combinóvla van a gond, hanem a tempóval. A Boráros térig teljesen jó az utazási tempó, de ami utána jön... Főleg, ha valaki pl. az Oktogonra, Király utcába menne.

Gabriella Lenkei

#74 Re:

2017-05-10 06:59

#3: -  

 Jó a Csepőeli HÉV, de mozgássérült, idősebb embereknek, babakocsival igen nehéz a fel- és leszálás. Nagyon magasak a lépcsők.

Kalmár Erik Alex

#75 Akkor miért írtam alá a szavazást, ha szigethalmi vagyok?

2017-07-21 10:24

Lehet, hogy most Szigethalmon lakom, de azért az életem első 10 évét Csepelen töltöttem, tehát igenis részese voltam a város életének. Ráadásul Csepel egyik legnagyobb közlekedési vonala pont a 7-es HÉV, ami Csepel életének állandó helyszíne.