Védjük meg a csepeli HÉV-et
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Védjük meg a csepeli HÉV-et petíció automatikusan generált fórumtémája
kiru |
#51 Re: Re: Re: Re:2016-01-31 16:03#40: sztrovacsek - Re: Re: Re: A linkelt dokumentumok ellentmondanak egymásnak ebben a kérdésben, de valószínűleg a másodikat, a budapest.hu-t érdemes nézni, mert az a frissebb, és az lett elfogadva. (A 61-es villamos egyébként az elsőben is csak az olimpia ideje alatt van Csepelre terelve, a másodikban meg már akkor sem.) Namost ha megnézed tehát a Helyszínválasztási Javaslatnak a 160. oldalán található térképet, akkor láthatod, hogy Csepelen egyetlen villamos járna, a HÉV-ből lett 7-es. Valószínűleg ezt a mondatot értetted félre: "Az átalakítás eredményeképp a maival megegyező kapacitású, 2,5 perces közös követésű 1A és 6-os villamos járat adná a kötöttpályás kapcsolatot Csepel és a belváros között". Egyébként ettől függetlenül az átszállások mellett azt is érdemes mérlegelni, hogy mennyi a menetidő. A villamosok megállnak a piros lámpáknál, több megállójuk van, stb. És végül: én csak most gyorsan olvastam el a Helyszínkiválasztási javaslatnak csak az ide vágó 159-160. oldalait, de ilyen rövid részletben is több ellentmondás van. Ha a többi része is ilyen, abból nagy műsor lesz. |
Space |
#522016-01-31 17:25Azt a pénzt, amit a villamosra szánnak, azt a HÉV fejlesztésére kellene szánni. |
CC |
#532016-01-31 17:35A villamos egy idő után nem bírná el azt az utas mennyiséget, akiket nap mint nap szállítania kellene és kénytelenek lennének visszaállítani a HÉV-et. |
Sztrovacsek |
#54 Re: Re: Re: Re: Re:2016-01-31 23:17Igen, én is látom hogy ellentmondás van a két terv között, sőt azóta Borbély Lénárd is egy újabb "tervet" ígért egy nyilatkozatban (2 és 61, illetve 1/A és 6 helyett 2-es és 6-os - egyébként még ez tűnik a legértelmesebbnek...). De inkább te értesz félre valamit: ahol azt írják hogy: 61-es Hűvösvölgy - Csepel az bizony azt jelenti hogy a villamossal átszállás nélkül lehet utazni Hűvösvölgyből Csepelre. ahol azt írják hogy 6-os Széll Kálmán tér - Csepel, az bizony azt jelenti hogy a villamossal átszállás nélkül lehet utazni a Széll Kálmán térről Csepelre. Az pedig hogy a kb. a szennyvíztisztítóig berajzolt 7-es villamost te a Közvágóhídig tartónak nézed, arról én nem tehetek. Oda van írva, hogy az csak a játékok alatt működne úgy. |
Sztrovacsek |
#55 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2016-01-31 23:42#54: Sztrovacsek - Re: Re: Re: Re: Re: Egyébként ez a rejtélyes "7-es" villamos valószínűleg a gumicsont: soha sehol semmilyen elképzelésben nem szerepel mint Csepel-Közvágóhíd viszonylat, így valószínűleg csak a merev ellenzők találták ki ezt riogatási célokra. Ráadásul a 7-es szám mint Budapest egyik fő buszjárata "foglalt", hiszen azonos számmal nem működik Budapesten két különböző viszonylat, mint az köztudott... |
ACE |
#562016-02-01 16:24Ha Borbély Lénárd szernt kizárólag olyan fejlesztést támogatnak a kerületben, amely európai szintre emeli a közösségi közlekedést. A kettő közül melyik inkább európai szintű a lassú villamos vagy a gyors HÉV? |
Space |
#572016-02-01 18:48Borbély Lénárd nem gondolt bele, hogy ahhoz, hogy a villamos úgyanannyi embert elszállítson csúcsidőben 1 percenként kénne közlekedniük. És még nem is beszéltünk az Olimpia idejéről, amikor több mint 100 ezer szurkolót is el kell szállítania naponta. Ekkor kb. fél percenként kénne közlekednie a villamosoknak. De így is 8-10 perccel később érne a Boráros térre, vagy a Mester utca Ferenc körút sarkára, mint a HÉV. Vagyis ma az átszállással is tovább juttunk be a városba, mint a villamossal átszállás nélkül. De ha a HÉV-et a ráckeveivel együtt bevinnék a Kálvin tére vagy az Astóriáig akkor a ma kb. 30 perces út, kb. 20 percre csökkenne. Így a közös szakaszon csúcsidőben 2-3 percenként közlekedhetnek a szerelvények ami az Olimpia idején a szurkolók szállítására is elég lesz. |
CC |
#582016-02-01 19:10HÉV-vel 7-8 perccel lenne rövidebb az út az Astóriáig mint ma, villamossal 7-8 percel hosszabb. A kettő együtt 15 perc. |
Lac |
#592016-02-02 07:51A Csepeli Hév nem hagyja el Budapest területét.Ez természetes mert nem "hévnek" épült hanem gyorsvasútnak. Csepel gyorsvasút volt a becsületes neve így is üzemelt hoszú évtizedekig.Ha úgy tetszik ez volt Budapest 2. metrovonala -mindössze néhány kilométer keritést hagytak ki a tervekből.A metro ugyanis zárt pályás városi gyorsvasutat jelent. A -most már- Csepeli hévet nem kellene megszüntetni mert ez a sziget lakosságának egyetlen gyors közlekedési kapcsolata a várossal. Ahol útban van egyszerűen vigyék le a föld alá alakítsák vissza azzá ami volt gyorsvasúttá |
Amerigo Kiss |
#602016-02-02 09:21A csepelieknek nem modern villamosre hanem inkább modern HÉV-re van szükségük. A villamos lehet modern, de viszont lassú, túlzsufolt, leterhelné a felszíni közlekedést a Közvágóhíd környékén, a Közvágóhídnál a ráckevei HÉV-ről átszálló utasok alíg tudnának felszállni a zsufolt szerelvényekre és az Olimpia idején nem tudná elszállítani a plusz utasmennyiséget, amit a szurkolók jelentenek. Ezzel szemben a modern HÉV gyors, kényelmes és ha a ráckevei HÉV-vel együtt beviszik a Kálvin térre a belvárost is gyorsabban lehetne elérni. Az Olimpia idején lehetne sűríteni és képes lenne elszállítani a megnövekedett utasmennyiséget anélkül, hogy leterhelné a felszíni közlekedést. A HÉV-et lehetne, a villamos pedig nem lehetne a jövőben tovább fejleszteni. |
Csakmer |
#612016-02-02 17:47Azért mert csak |
A nagy csepeli megmondó |
#62 Re:2016-02-03 07:59Nem vagyok náci, de szerintem ez a komment durván becsületsértő szegény SS-re nézve. |
Vendég |
#632016-02-04 20:38A Csepeli HÉV egy fontos közlekedési eszköze Csepelnek. Inkább meg kéne hosszabbítani Halásztelekig. A kisebb kapacitású villamos, nem bír el olyan forgalmat, amit az elvisz. Jó a HÉV ott úgy, ahogy van. |
Vendég |
#642016-02-07 18:11Régóta bevált, jól működő, szükséges. 14 perc alatt a Borároson van. |
ACE |
#652016-02-17 17:35A ráckevei HÉV föld alá vitele jó ötlet, de ezt megtehetnék a csepeli HÉV-vel is. Ha a két HÉV vonalat összekötjük a Közvágóhídnál, minndkét HÉV a Boráros térig közlekedhetne. Az állomások pedig akadálymentesek lesznek. Ez a megoldás életben tarthatja az évtizedek óta tervezett észak-déli regionális gyorsvasút gondolatát is. Ha a Stadler, a Bombardier vagy a Siemens új szerelvényeket akar gyártani a HÉV-hez, akkor jó lenne ha azok akadálymentesek lesznek, kialakítva rajtuk hely a kerekesszékek és a babakocsik számára. Akkor, így gyorsan és akadálymentesen be lehet jutni a városba. |
Vendég |
#662016-02-18 20:38Mert Csepelen nagyon sok értelmes, intelligens és művelt ember él, akiknek bérletük van színházakba,hangversenyekre ! A tovább tanuló fiatalok pedig főiskolákra, egyetemekre ! Ez pedig csak a HÉV segítségével lehetséges, mert gyors és pontos sok embert tud szállítani kényelmesen ! Amióta az eszemet tudom így volt és így is kell maradnia ! Ezért még tüntetni is hajlandóak a Csepeliek !!! |
Space |
#672016-02-23 08:10Szerintem jobb megoldás, ha a csepeli HÉV-et a soroksárihoz hasonlóan a föld alá visszik. Ebben az esetben a két HÉV-et a Közvágóhídnál összeköthetik és mindkettő bemehetne a Boráros térig. |
Cat |
#682016-02-23 10:37Ha nagy nyilvánosságot kap az ügy és esetleges külföldi reakciók is érkeznek, talán jobb belátásra térítik majd azokat, akik kitalálták, hogy villamos legyen a HÉV helyet. |
Vendég |
#69 Nem a szerelvényeket,a pályát újították fel ,kb. 6-8 éve. Re: Re:2016-03-15 22:12 |
Vendég |
#702016-05-24 07:16Már nem Csepelen lakom, de ott születtem, és éltem 36. éves koromig. Mióta az eszemet tudom, mindenki a HÉV-vel járt be Pestre, a pestiek pedig Csepelre - dolgozni, amíg létezett a Csepel-művek! Hihetetlen, hogy ezt most el akarják kaszálni, ne hagyjátok, hajrá Csepel! |
ACE |
#712016-08-04 09:09Amit a gödöllői HÉV-nél meg lehet csinálni, azt a csepelinél is meg lehetne. Az Észak-déli gyorsvasút lenne a jó megoldás. |
Sztravinszkij |
#72 Re: Re:2017-02-27 08:09 Nem akarlak elkeseríteni, de a felmerült tervek egyenesen nevetségesek, a szakma nem tudja, hogy sírjon vagy nevessen rajtuk. Annyira rosszak. A nagykörúti villamosok (4-6, most már 17 is) rendkívül zavarérzékenyek. Bizony a 4-6-os megérezte a 17-es villamos rávezetését is. PEdig abból óránként a legnagyobb csúcsban is csak 8 megy el. Na már most a csepeli HÉV a legnagyobb csúcsban 5500 embert szállít óránként állítólag. Ebből jó 5000 ember a 4-6-ossal megy tovább. Ismerve a villamosokon a közlekedési kultúrát, 250 fővel többnél én nem tartom reálisnak a számolást, tehát 20 villamost kellene bezsúfolni. Tudod, mikor tudják ezt megtenni, mikor már most kapacitáshatáron van?
Úgy általában nézve pedig: nonszensz dolog, hogy egy város az egyik peremkerületének fő utazási irányát gyorsvasúti, elszigetelt üzemről lecserélje extrém zavarérzékeny villamosra. Fordítva még lenne is értelme a dolognak, mert szép dolog az átszállásmentesség, de szart sem ér, ha akár csak egy héten egyszer is elkésel a munkából, mert kevésbé kiszámítható lett a közlekedés. Ennél komolyabbat kellett volna előhúzni, hogy komolyan vehető legyen legalább rövid távon a villamosos terv. Hosszú távon (és közlekedést sehogy máshogy nem szabadna fejleszteni) meg szóba sem jöhet, hogy HÉV helyébe villamost. HÉV helyébe legfeljebb a metró logikus, nyilván ahol lehet, felszínen vezetve, és az utasforgalomhoz betétjáratokkal igazodva. |
Sztravinszkij |
#732017-02-27 08:14Egyébként az nem állja meg a helyét, hogy a villamos nem bírna el ekkora forgalmat. Elbírná, ahogy a 4-6-os is elbírja, de a 4-6-os nem véletlen a világ legforgalmasabb villamosa, mert Nyugaton ilyet nem csinálnak, ott rég metró járna helyette. Csak nálunk, ahol folyton ígérgetnek, de csak 1%-ban valósítanak meg, nálunk jár villamos metró helyett. Az 5-ös metró pont ezt a gondot szüntethetné meg, a 4-6-os túlterheltségét, sokkal minőségibb közlekedést biztosítva. De itt nem hogy 5-ös metrót csinálnának, inkább még tovább süllyesztenék a nagykörúti villamosközlekedés színvonalát. Nyilván nem a Combinóvla van a gond, hanem a tempóval. A Boráros térig teljesen jó az utazási tempó, de ami utána jön... Főleg, ha valaki pl. az Oktogonra, Király utcába menne. |
Gabriella Lenkei |
#74 Re:2017-05-10 06:59Jó a Csepőeli HÉV, de mozgássérült, idősebb embereknek, babakocsival igen nehéz a fel- és leszálás. Nagyon magasak a lépcsők. |
Kalmár Erik Alex |
#75 Akkor miért írtam alá a szavazást, ha szigethalmi vagyok?2017-07-21 10:24Lehet, hogy most Szigethalmon lakom, de azért az életem első 10 évét Csepelen töltöttem, tehát igenis részese voltam a város életének. Ráadásul Csepel egyik legnagyobb közlekedési vonala pont a 7-es HÉV, ami Csepel életének állandó helyszíne. |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
NEM KÉRÜNK AZ EINSTANDBÓL! Ne legyen az Árpád Gimnázium a Közszolgálati Egyetem Gyakorlóiskolája!
1248 Létrehozva: 2024-12-06
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1174 Létrehozva: 2024-11-25
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
742 Létrehozva: 2024-11-23
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
677 Létrehozva: 2024-11-19
Lakossági tiltakozás Harkány városában az építményadó-mentesség kivezetése ellen
388 Létrehozva: 2024-12-02
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
314 Létrehozva: 2024-11-21
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
263 Létrehozva: 2024-11-25
Halasszák el az ügyfélkapu megszüntetését!
250 Létrehozva: 2024-12-09
Hozzon létre az állam állatrendőrséget, akik a hatósági kötelékek között végzik tevékenységüket. AKik fel vannak hatalmazva hatósági intézkedésekre, a jogszabályok betartatására.
225 Létrehozva: 2024-10-28
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
211 Létrehozva: 2024-11-06
Korcsolyapályát Egerben! 2024
188 Létrehozva: 2024-11-20
Támogatom, hogy a Fóti Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola a számára felújított új épületébe költözzön!
143 Létrehozva: 2024-12-11
Maradjon ingyenes a lakossági parkolás a XIII. kerületben!
159 Létrehozva: 2024-10-31
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1528 Létrehozva: 2024-09-29
Petíció a Maglódon, a 31-es út mellett tervezett Dél-koreai gyártóüzem és kereskedelmi központ létesítése ellen
464 Létrehozva: 2024-11-08
A YETTEL mobilinternet/hanghívás szolgáltatásainak javítása Vámosszabadin
114 Létrehozva: 2024-11-25
Kiállunk Pajor András atya mellett!
109 Létrehozva: 2024-12-06
Za mađarsku dramu - Narodno Pozorište / Népszinház Subotica
89 Létrehozva: 2024-11-15
Kérvényezni fogjuk Ózdon az éjszakai gyógyszertári ügyelet visszaállítását. Írd alá, hogy támogatod!
87 Létrehozva: 2024-11-29
Követeljük, hogy a Meta állítsa vissza Toroczkai László törölt profilját!
85 Létrehozva: 2024-12-10