Mondj nemet az LPG (autógáz) jövedéki adójának emelésére!


Vendég

#51

2012-07-15 06:54

OV monnyon le!
Ez vicc!

#52

2012-07-15 07:29

Matolcsyt kirúgják. Elmegy kenyérhordónak egy gázolajos autóval.
Simicska is megbukott. Ő CNG hajtású autóval hordja a kenyeret a szomszéd helységbe.
Szembetalálkoznak az úton.
Megállnak. Simicska kiszól az autóból. Neked megéri gázolajos autóval szállítani a kenyeret, amikor duplájába kerül a világpiacon, mint a CNG?
Meg, mer' hülye vagyok.
Gyors

#53

2012-07-15 07:42

Most bővítettem a műhelyemet gáz üzemű autók átalakítására. Hitelt vettem fel.
Ha 50 % lenne a jövedéki adó emelés talán még lenne annyi ügyfelem, hogy ki tudnám gazdálkodni a hitelt. De ezek nagyon éhesek. Addig nem nyugszanak, amíg tönkre nem tesznek.
Hol itt a környezetvédelem?

#54

2012-07-15 08:04

Európai kibocsátási szabványok határozzák meg a kipufogógáz elfogadható határértékeit az EU tagállamaiban. A kibocsátási normáknak egy sor európai uniós irányelvnek meg kell felelni. Az egyre szigorodó előírásokat fokozatosan vezetik be.
A gázüzemű autók kipufogó gáza nem tartalmaz kormot. Ezért Európa több nagyvárosában ezt preferálják, figyelembe veszik a behajtási zónákba való behajtás szabályozásakor.

Vendég

#55

2012-07-15 08:43

OV ne monnyon le!
Itt a lét a tét

#56

2012-07-15 09:07

Ne monnyon le OV. Itt nem ez a lényeg.
A lényeg az, hogy sokan átalakították az autójukat kettős, benzin-gáz üzemre. Olcsóbban szeretnének autózni és a légszennyezéstől óvni a környezetet.

Vendég

#57

2012-07-15 10:06

A pénz dumál, tehát ugy is emelni fogják.

Vendég

#58

2012-07-15 10:09


Én is azt mondom, ne monnyon le.
Szóljon Matolcsy Úrnak, hogy vonja vissza a gázautó jövedéki adó tervezetét.
Ezzel az orvosok járnak jól és az állampolgárok sem, mert környezet, a levegő sokkal szennyezettebb lesz, ha benzinnel vagy gázolajjal autózunk mint autógáz esetén.

Vendég

#59 Re:

2012-07-15 14:25

#44: Gastarbeiter - Soha nem jövök vissza.

Nagyszerű. Vidd magaddal a többi MSZP-t és gyurcsányistát is.

Egy kis számtan

#60

2012-07-15 17:49

Vessünk végre véget a pártoskodásnak, a marakodásnak! Maradjunk a világpiacon a benzinnél és a gázolajnál olcsóbban megvásárolható CNG és LPG autógáz témájánál.
Ha CNG-vel hajtott autóval szállítanák a kenyeret, olcsóbban lehetne árulni, mert egységnyi energiatartalmú CNG gáz olcsóbban megvásárolható külföldről az egységnyi energiatartalmú gázolajnál. Rövidlátó, aki csak az ÁFÁ-ban és a jövedéki adóban gondolkodik.
Vers Matolcsi Arisztidtól

#61

2012-07-15 17:51

Gázautó-korommentes tiszta lég,
Dögöljön meg az autógáz lehetőleg máma még.

Vendég

#62 Re:

2012-07-15 19:27

#52: Ez vicc! -

A szöveg helyesen az utolsó sorban: Meg, mert hülye azért nem vagyok.


Vendég

#63

2012-07-15 20:05

Külföldön mindenütt olcsóbb az autógáz. Akkor most mit csináljunk?
Régiopelos

#64 Re:

2012-07-15 21:00

#63: -

Lépjünk fel az adóemelés ellen!

Most fogalmaztam meg egy levelet a tv2 Napló című műsorának, hogy a segítségüket kérjük, szerepeljen a médiában a téma.

Sajnos elég rosszul tudok fogalmazni, ha más írta volna lehet hatásosabb lenne, de nem volt rá jelentkező.

Meglátjuk mit reagálnak!


Vendég

#65

2012-07-15 22:43

Kimondhatatlanul nagy hiba és rossz döntés az autógáz jövedéki adójának emelése, mivel ellentétes irányú minden józan gondolkodással szemben. Egész Európa támogatja, anyagilag segíti az autógázzal való közlekedést - környezetvédelmi szempontból elsősorban.
Ilyen mértékű ( 100 %-os ) adóemelés 5 hónapon belül - ez példátlan és ellent mond minden normális gondolkodásnak.
Sajnos az a szomorú helyzet, hogy ezt ma Magyarországon meg lehet tenni következmények nélkül....
Régiopelos

#66 Re:

2012-07-16 03:59

#53: Gyors -

Csatlakozhatnátok ti is az ellene való fellépéshez! Ti sokkal több mindent és jobban el tudnátok mondani, mind szakmai, mind felhasználói oldalról (az ügyfélkör megismerése révén) a gázüzemről, ill az emberek ahhoz való viszonyuéásáró, hogy mivel lehetne ösztönözni a használatát! Ha esetleg van több ilyen ismerősöd is, akinek gázrendszerbeszerelő műhelye van, nekikis mond el, hogy tenni akarunk ellene!

Ez mindig politizál

#67 Re: Re:

2012-07-16 08:12

#59: - Re:

Te kis hamis! Már megint politizálsz? Aki dolgozik, az a politikából nem tud megélni. Talán te is politikus vagy?

Írjál már valamit az autógázról! Szereted? Útálod? Szereted a környezetedet? Nem szereted? Vagy talán orvos vagy?

 


Vendég

#68

2012-07-16 09:07

Ez már szemétség.

Vendég

#69 Re: Re:

2012-07-16 09:20

#64: Régiopelos - Re:

Az autógáz üzemű autók vesszőfutása Magyarországon

 

 

Kitekintés külföldre

 

Lengyelországban hosszú évek óta alacsonyan tartják az autógáz árát, ezzel serkentve a lengyel tulajdonú autógáz alkatrész gyártókat. A lengyel gazdaságirányítás elérte, hogy Lengyelország autógáz alkatrész gyártó nagyhatalom lett. Szinte a nulláról indulva hozzávetőleg több mint ezer cég gyárt, illetve kapcsolódik az autógáz alkatrész gyártók népes táborához. Ezek a közvetlen forgalmazással, beszállítással, szervízeléssel, beépítéssel foglalkoznak. A világ közel 100 országába szállító alkatrész gyártók a munkahely biztosításán felül jelentős exportot bonyolítanak le és a lengyel államot adóbevételekhez juttatják. Az előre látó és tervező lengyel gazdaságpolitika így szerez magának piacokat és így van jelen a saját fejlesztésű termékek világpiacán. Az autógáz alkatrészek a technika széles ma nagy hozzáadott értéket adó területéből merítenek. Ezek a hardver gyártás, a szoftver fejlesztés, az precíziós alumínium  öntés és a CNC forgácsolás, műanyag fröccsöntés. Hogyan jöttek létre ezek a cégek? Voltak, akik először importtal foglalkoztak. Voltak, akik már a szocializmusban is elektronikus gyártást végeztek. Termékeik minden kontinensre eljutnak, gazdagítva a lengyel államot.

Magyarországon is volt és van próbálkozás a gyártás kialakítására. A végiggondolatlan gazdaságpolitika azonban ezeket a kezdeményezéseket csirájukban fojtja el.

 

Az autógáz ára Európában

 

Szerbiában az autógáz ára 190 forint körül van. Németországban a mindenkori autógáz ára nem lehet több mint a benzinár 60 százaléka.

A autógáz üzemmódot társadalmi szelepnek is tekintik. Azok az emberek, akik nagyobb távolságra járnak dolgozni, akiknek a jövedelme alacsony egy lehetőséget kapnak arra, hogy ha szükséges az olcsóbb  megoldást választhatnak, az autógáz üzemmódot.

 

 

Az autógáz alkatrészeknek E jellel kell rendelkezniük.

 

Az "E" jelzés azt jelenti, hogy az autógáz alkatrészt egy erre szakosodott intézetben megvizsgálták és megállapították, hogy megfelel a rá vonatkozó ECE- szabványoknak.

Ezek"E" minősítésű darabok. Ez azt jelenti, hogy egész Európában használható, mert az országok egységesítették a műszaki követelményeiket és az ECE- szabványokat tekintik mérvadónak. Ezért a silány minőségű távolkeleti berendezések nem tudnak utat találni maguknak az európai piacon.

 

A károsanyag kibocsátás

 

Európai kibocsátási szabványok határozzák meg a kipufogógáz elfogadható határértékeit az új járművek értékesítésekor az EU tagállamaiban. A kibocsátási normáknak egy sor európai uniós irányelvnek meg kell felelni. Az egyre szigorodó előírásokat fokozatosan vezetik be. Az autógáz rendszerek a legszigorúbb EURO 5--ös európai előírásoknak is megfelelnek.

 

Jelenleg a nitrogén-oxidok (NOx), szénhidrogének (HC), szén-monoxid (CO) és részecske (PM) határértékeit szabályozzák. Az autógáz üzem a gázolajjal és a benzinnel és a gázolajjal szemben egy tiszta üzem. Jelentős tulajdonsága, hogy az égéstermék kormot nem tartalmaz. Egyébként is előírás, hogy gázüzemben a károsanyag kibocsátásnak kisebbnek kell lenni, mint benzinüzemben, A Diesel motor fejlesztők nem találtak olcsó és korrekt megoldást a un. részecske szennyezés ellen.

A jelenlegi technikai megoldások drágák, utólagos javításuk, alkatrész cseréjük is költséges.

 

Az autógáz ára Európában

 

Szerbiában az autógáz ára 194 forint. Németországban a mindenkori autógáz ára nem lehet több mint a benzinár 60 százaléka. Az autógáz ára Európa országaiban viszonylagosan alacsonyabb mint Magyarországon most is. Mi lesz 2013-ban?

A autógáz üzemmódot társadalmi szelepnek is tekintik. Azok az emberek, akik nagyobb távolságra járnak dolgozni, akiknek a jövedelme alacsony, egy lehetőséget kapnak arra, hogy ha szükséges az olcsóbb  megoldást választhatnak, az autógáz üzemmódot.

 

A helyzet jelenleg

 

Az elmúlt egy-két évben közel ezer szerelő szerzett autógázszerelő végzettséget.

Több száz autószervíz bővítette tevékenységét annak érdekében, hogy autógázzal kapcsolatos tevékenységet folytathasson. Átalakították a szerelő aknákat, műszereket, berendezéseket vásároltak. Most nagy az elkeseredés, mivel az autógáz jövedéki adójának emelése lenullázza, elértékteleníti ezeket a fejlesztéseket. Az autószerelő szakma a válság miatt egyébként is bajban van. Akik kitörési pontot kerestek most rá kell döbbenniük, hogy a jelentős jövedéki adó emelés tönkreteszi elképzeléseiket.


Vendég

#70

2012-07-16 14:02

Kapja be a kormány.

Vendég

#71

2012-07-16 15:04

Klasz kis ország.......
lzb

#72 Szentendre

2012-07-16 15:05

cool...
sprinter1

#73

2012-07-16 15:06

Én 1990- óta gázautózóm akkor még 1 évig adtak környezet védelmi támogatást de ezt hamar meg szüntették 1 évig járt és vége ???!Európában vagyis az unióban valamilyen szinten módon támogatják az lpg-ét csak nálunk nem ilyenkor nem vagyunk uniós tagok ???? Még 1 érdekesség kb 1 éve vásároltam Németországból 1 benzi gáz- üzemű autót honosítás regadó befizet rendszám stb kint euró 4 volt az autó itthon kinti forgalmiba be írva NKH-nak is jó volt az euró 4!!! 3 hete ékezet 1 ajánlott levél megyei kormány hivataltól közlik az drága NAV ( Vám és pénzügyérség) eljárást kezdeményezett meg állapították az autó euró 3 fizessek regadó különbözetet cseréljek forgalmit stb.ahonnan jött ott jó volt itt nem jó????? Ennyit erről az országról!!!!!!
Elnézést

#75

2012-07-16 19:33

Elfelejtettem leírni, hogy ezek tavalyi árak.(A fenti táblázatra gondolok.)
Amikor még szép volt az élet.