Mondj nemet az LPG (autógáz) jövedéki adójának emelésére!

Quoted post

Régiopelos

#64 Re:

2012-07-15 21:00

#63: -

Lépjünk fel az adóemelés ellen!

Most fogalmaztam meg egy levelet a tv2 Napló című műsorának, hogy a segítségüket kérjük, szerepeljen a médiában a téma.

Sajnos elég rosszul tudok fogalmazni, ha más írta volna lehet hatásosabb lenne, de nem volt rá jelentkező.

Meglátjuk mit reagálnak!

Válaszok


Vendég

#69 Re: Re:

2012-07-16 09:20:00

#64: Régiopelos - Re:

Az autógáz üzemű autók vesszőfutása Magyarországon

 

 

Kitekintés külföldre

 

Lengyelországban hosszú évek óta alacsonyan tartják az autógáz árát, ezzel serkentve a lengyel tulajdonú autógáz alkatrész gyártókat. A lengyel gazdaságirányítás elérte, hogy Lengyelország autógáz alkatrész gyártó nagyhatalom lett. Szinte a nulláról indulva hozzávetőleg több mint ezer cég gyárt, illetve kapcsolódik az autógáz alkatrész gyártók népes táborához. Ezek a közvetlen forgalmazással, beszállítással, szervízeléssel, beépítéssel foglalkoznak. A világ közel 100 országába szállító alkatrész gyártók a munkahely biztosításán felül jelentős exportot bonyolítanak le és a lengyel államot adóbevételekhez juttatják. Az előre látó és tervező lengyel gazdaságpolitika így szerez magának piacokat és így van jelen a saját fejlesztésű termékek világpiacán. Az autógáz alkatrészek a technika széles ma nagy hozzáadott értéket adó területéből merítenek. Ezek a hardver gyártás, a szoftver fejlesztés, az precíziós alumínium  öntés és a CNC forgácsolás, műanyag fröccsöntés. Hogyan jöttek létre ezek a cégek? Voltak, akik először importtal foglalkoztak. Voltak, akik már a szocializmusban is elektronikus gyártást végeztek. Termékeik minden kontinensre eljutnak, gazdagítva a lengyel államot.

Magyarországon is volt és van próbálkozás a gyártás kialakítására. A végiggondolatlan gazdaságpolitika azonban ezeket a kezdeményezéseket csirájukban fojtja el.

 

Az autógáz ára Európában

 

Szerbiában az autógáz ára 190 forint körül van. Németországban a mindenkori autógáz ára nem lehet több mint a benzinár 60 százaléka.

A autógáz üzemmódot társadalmi szelepnek is tekintik. Azok az emberek, akik nagyobb távolságra járnak dolgozni, akiknek a jövedelme alacsony egy lehetőséget kapnak arra, hogy ha szükséges az olcsóbb  megoldást választhatnak, az autógáz üzemmódot.

 

 

Az autógáz alkatrészeknek E jellel kell rendelkezniük.

 

Az "E" jelzés azt jelenti, hogy az autógáz alkatrészt egy erre szakosodott intézetben megvizsgálták és megállapították, hogy megfelel a rá vonatkozó ECE- szabványoknak.

Ezek"E" minősítésű darabok. Ez azt jelenti, hogy egész Európában használható, mert az országok egységesítették a műszaki követelményeiket és az ECE- szabványokat tekintik mérvadónak. Ezért a silány minőségű távolkeleti berendezések nem tudnak utat találni maguknak az európai piacon.

 

A károsanyag kibocsátás

 

Európai kibocsátási szabványok határozzák meg a kipufogógáz elfogadható határértékeit az új járművek értékesítésekor az EU tagállamaiban. A kibocsátási normáknak egy sor európai uniós irányelvnek meg kell felelni. Az egyre szigorodó előírásokat fokozatosan vezetik be. Az autógáz rendszerek a legszigorúbb EURO 5--ös európai előírásoknak is megfelelnek.

 

Jelenleg a nitrogén-oxidok (NOx), szénhidrogének (HC), szén-monoxid (CO) és részecske (PM) határértékeit szabályozzák. Az autógáz üzem a gázolajjal és a benzinnel és a gázolajjal szemben egy tiszta üzem. Jelentős tulajdonsága, hogy az égéstermék kormot nem tartalmaz. Egyébként is előírás, hogy gázüzemben a károsanyag kibocsátásnak kisebbnek kell lenni, mint benzinüzemben, A Diesel motor fejlesztők nem találtak olcsó és korrekt megoldást a un. részecske szennyezés ellen.

A jelenlegi technikai megoldások drágák, utólagos javításuk, alkatrész cseréjük is költséges.

 

Az autógáz ára Európában

 

Szerbiában az autógáz ára 194 forint. Németországban a mindenkori autógáz ára nem lehet több mint a benzinár 60 százaléka. Az autógáz ára Európa országaiban viszonylagosan alacsonyabb mint Magyarországon most is. Mi lesz 2013-ban?

A autógáz üzemmódot társadalmi szelepnek is tekintik. Azok az emberek, akik nagyobb távolságra járnak dolgozni, akiknek a jövedelme alacsony, egy lehetőséget kapnak arra, hogy ha szükséges az olcsóbb  megoldást választhatnak, az autógáz üzemmódot.

 

A helyzet jelenleg

 

Az elmúlt egy-két évben közel ezer szerelő szerzett autógázszerelő végzettséget.

Több száz autószervíz bővítette tevékenységét annak érdekében, hogy autógázzal kapcsolatos tevékenységet folytathasson. Átalakították a szerelő aknákat, műszereket, berendezéseket vásároltak. Most nagy az elkeseredés, mivel az autógáz jövedéki adójának emelése lenullázza, elértékteleníti ezeket a fejlesztéseket. Az autószerelő szakma a válság miatt egyébként is bajban van. Akik kitörési pontot kerestek most rá kell döbbenniük, hogy a jelentős jövedéki adó emelés tönkreteszi elképzeléseiket.