Nyílt levél Balog Zoltán miniszterhez a tankönyvrendelés ügyében

tanár

/ #50 szempontváltás

2014-04-24 18:50

A tanári szabadság zászlaját lengetjük. Ki gondolt már arra, hogy fontos lenne a diák azon jogos igényére különösképpen figyelni tankönyvíráskor, hogy megbízható forrás álljon rendelkezésére a továbbtanuláshoz is szükséges ismeretekkel jól tanulható módon. Nehéz ma egy érettségizőnek megfelelő könyvcsaládot ajánlani. Egyikben ez, másikban az található és a színvonal is meglehetősen különböző. Szerintem a jó tankönyv nem lehet piaci verseny kérdése, és nem lehet egy-egy szerző ötletelése sem. A tankönyv elsősorban a diákot kell, hogy segítse, hisz a tanár nem tankönyvet tanít.
Összegezve: szakmánként kell összefogni és a legjobb tapasztalatokat összegezni, ez hosszú, de megérné a fáradságot. Megfontolandó az egyéni tankönyvszerzés helyett a team-munka széles információgyűjtésre alapozva, hogy kikristályosodjon az, ami a TANULÁS-t leginkább segíti (max.2-3könyv tantárgyanként reális lenne).