Az Oktatói Hálózat petíciója

roundhead

/ #35 Re:

2015-11-30 11:22

#15: -  

 Kicsit talán más kategória egyetemi órákra felkészülni és megtartani azokat, mint egy rosszabb a középiskolában gyermekmegőrzőt játszani a tanított tárgy érdemi és mélyreható ismerete, nyelvtudás és motiváció nélkül.

Az egyetemi/kutatói/oktatói karrier, ahogyan a PhD megszerzése, jórészt az adott kolléga ambícióján, kitartásán, szorgalmán múlik. Manapság leginkább azon, hogyan viseli a nélkülözést és hogy le tud-e mondani a családalapításról, a szórakozás luxusáról, nyaralásokról stb.

A középiskolai pálya - néhány kivétellel (igen, a pökhendi, sznob budapesti/vidéki elitgimnáziumokról beszélek, amelyeknek létezniük se szabadna) - legtöbbször kényszerpálya. Volt szerencsém az egyik magyarországi megye legjobb gimnáziumában nevelkedni, alkoholista, inkomptetens, nyugis nyugdíjas létre vágyódó tanárok között, akiknek az életben semmit, de semmit nem köszönhetek. Szerencsére így is a kutatói pályán kötöttem ki, szóval ideje fizetést emelni - nekünk is.