Az emelt angolérettségi 3. részének felülvizsgálatáért

Quoted post


Vendég

#136 Re: Re: Re:

2014-05-10 17:27

#130: Tigris - Re: Re:  

 

Én vagyok a 128-as és eddig az volt az első hozzászólásom. Nem bunkóztalak csak annyit mondtam, hogy nincs arról fogalmad, hogy miről van itt szó. Az OH által feltöltött anyag teljesen érthető, a gyerekem is egyből meg tudta csinálni másnap itthon. A probléma az, hogy sok iskolában nem ugyanezt a hanganyagot hallgathatták meg a diákok. Még egyszer mondanám 12 évet tanult a fiam kéttannyelvű iskolában (pl.közgazdaságtan is angolul) + Euro-s C1 nyelvvizsgája van. Az iskolában ahány érettségi feladatsor csináltak mind tökéletesen ment neki. Valószínű ő is több száz (ezer) társával együtt arra a 10 percre hirtelen halláskárosult lett. A másik két téma nem okozott nagyobb gondot neki csak a szóbanforgó Picasso-s. Itt most arról van szó legfőképp, hogy akik a rossz minőségű hanganyagot kapták, hátrányban vannak a felvételik során. A legtöbben szerintem azért emelteztek angolból, mert ahová jelentkeznek oda az kell. Így viszont nem mindenkinek azonosak az esélyei. Arra lennék kiváncsi mi alapján választották ki, hogy hol lesz jó és hol rossz a CD. Egyébként garatulálok a nyelvvizsgáidhoz, remélem az én gyerekeim is 40 évesen ott tartanak majd.

Válaszok

Tigris

#137 Re: Re: Re: Re:

2014-05-10 17:37:42

#136: - Re: Re: Re:

Leírtam már párszor, leírom még egyszer, mert úgy látom, elbeszélünk egymás mellett. OK, van véleményem erről-arról. De az érdemi része a mondókámnak az, hogy az, ami a letölthető (és nagy valószínűséggel a hivatal által CD-n továbbított) anyagon volt, az alapján a vizsga nem volt nehéz. Tehát: a hivatal nem sáros, annak ellenére, hogy a petíció a hivatalt támadja. Nem kétlem, hogy voltak problémák abban, hogy ezt az anyagot az iskolák hogy adták le. Lehettek ezek technikai (a magnó zajos vagy gyors), felkészültségi (stúdiós fülhallgató helyett kihangosítás) és szervezési (termek közti áthallás, a diákok neszezése) problémák, de ezek az iskolák hatáskörébe tartoznak.
A petíció a hivatalt támadja, miközben szerintem az esetek jelentős részében az iskolák tehetnek a silány minőségű vizsgáztatásért, ugyanakkor a petíció fel sem veti az iskolák felelősségét. Mivel a hivatal felelősségét szerintem nem lehet bizonyítani, a petíció pedig önmagában, bizonyítékok nélkül csak egy pusztába kiáltott szó, szerintem mind a sok aláírás, mind az, hogy itt koptatjuk a billentyűzetet mindkét oldalról képviseltetve, nos, ez mind-mind hiábavaló és értelmetlen. Ha valaki értelmetlenül és hiábavalón problémázik valamin, ahelyett, hogy a valós okokat és megoldásokat keresné, na azt én meglehetősen nyersen és bántóan hisztinek szoktam hívni. És a hisztire nincs érdemi válasz.

Kata

#142 Re: Re: Re: Re:

2014-05-10 18:20:29

#136: - Re: Re: Re:

Az a baj, hogy ahány asztalt verő, annyi féle álltás.. És ez így hiteltelenné teszi az egész felvetést.. Már-már kabaré szerű ez a kétségeesett kapálódzás.

Olvastam itt olyat, hogy a Picassos szöveg felolvasójának durva francia akcentusa volt, (az illető brit anyanylevi lektor, még véletlenül sincs francia akcentusa..) most meg már azzal jönnek, hogy az elhangzott szöveg és a kiegészítendő mondatok nem egyeztek szóról szóra..  Igen, dirket nem!! Ez volt a feladat egyik nehézsége.. Ha csak simán a szó szerint elhangzott szövegbe kellett volna beilleszteni a szavakat, az nem lenne EMELT szint!, azt mi általános iskola 5. osztályában csináltuk...

Akik a fenti dolgokra hivatkoznak, azoknak a hozzáértése és a kompetenciája nulla, az angol nyelv és a feladatok miértje tekintetében egyaránt! Nem egységes dolgokat állítotok, próbáltok mindenbe belekötni alapvető ismeretek nélkül, laikusként, légből kapott, mondva csinált érvekkel bizonygatni az igazatokat...Ezzel azoknak az állítását is hiteltelenné teszitek, akiknél lehet, hogy ténylegesen gond volt a lejátszott hanganyag minőségével!