Tárgyalásokat a felsőoktatásért!

Quoted post


Vendég

#15 Re: Re: ellenvélemény

2012-12-18 10:58

#12: részmunkaidős egyetemi oktató - Re: ellenvélemény

Szerintem 50.-et akart írni... Az tényleg reális!

Egyetemi adjunktus vagyok. Nemrég voltam egyetemista (10 éve, de még élesen emlékszem rá). Arra is emlékszem, hogy a HÖK-ösök voltak mindig is a legnagyobb léhűtők. Miért tárgyaljon a kormány egy 28 éves HÖOK elnökkel?! Mit képvisel az a fazon? A bulizást és a lógást, vagy a tanulást? Ha netán családi okból kezdte később a tanulást és nem bukdácsol évek óta, akkor meg jobban tenné, ha gyorsan diplomát szerezne és nem tüntetések szervezésével cseszné a drága idejét.

A színvonal esését évről évre látom. Nem lettem szigorúbb, hanem engedékenyebb. Ott kezdődik a probléma, hogy nincs szóbeli felvételi. OK, itt lehet jönni a protekció szöveggel. Persze, az amúgy mindig is elkerülhetetlen, csak most mindenkit egyből felvesznek, így a protekciósnak már azon se kell izgulnia, hogy az ismerőseit beégeti a felvételin. Az egyetemen nincs ellenőrző, intő, rovó, stb, tehát úgy érzem nem a mi dolgunk fegyelmezni, pedig így, hogy válogatatlan csürhét veszünk fel, fontos lenne. A szóbelin ezt is ki lehetne szűrni. A minap p.l. egy nálam 10 évvel fiatalabb srác ül a folyosón a fotelban, sapka a fején vár, hogy szóban beszámoljon. Odamegyek hozzá, fel sem áll, sapka a fején (férfi, épületben!) és kezet nyújt (nem én, hanem ő!), hogy szeva'! Az a baj, hogy ez csak egy példa a sok közül, és ha mind az évfolyamonként 300 diáknak elkezdeném magyarázni, hogy mi illik, mi nem, akkor ezzel el is megy a munkaidőm. Hogy ez miért baj? Nem is tudom... De ha már értelmiségieket képzünk... Ők lesznek a gyerekeink oktatói, orvosai, stb!!! A 300 diáknak megyünk be 4-en ZH-t íratni egy nagy terembe. Olyan az alapzaj, mint egy buiban. Belépünk, mint ha mi se történt volna. Elkezdünk beszélni, ZH-t osztani, tovább beszélgetnek. A ZH közben, ha az egyikre rászólok, hogy tegye el a mobilt (ugye azon gyűjtik az infót a ZH-hoz), akkor a hátam mögött kapja elő a másik a mobilt. Ha megfordulok, az előbbi kapja újra elő. Na bekeményítettem és mondtam, hogy OK, kimegy a banda fele, a másik fele meg lepakol mindent a tanári asztal köré és csak egy toll meg a papír lehet náluk. Azóta én vagyok a szemétláda (ennél csúnyább szinonimákat hallottam vissza).

Ezekkel tárgyaljon a kormány, ezek mondják meg a kormánynak, hogy mikor legyen a tárgyalás? 50-el kezdtem és azzal is fejezem be: régen erre a szakra 15-en jártak, most 300-an. Valószínűleg jól volt ez úgy. Pláne, ha az elhelyezkedési lehetőségeiket is figyelembe vesszük. A fölös 250 lehúzza azt az 50-et, aki megérdemelné, hogy egyénileg foglalkozhassunk velük, csak így nincs erőnk rájuk. A mai felhozatalból bőven elég lenne minden 50. Kb. ennyi tudja, hogy mit akar az élettől. A többi végzősként is így válaszol: "nem tudom", "megyek külföldre". Kérdezem: "mit csinálsz ott, beszélsz angolul?" Válasz: "nem tudom, nem." Igazából sajnálom őket, de csak ezért nem kéne mindet átengedni. Ha meg nem engedem át, akkor felülről a fejemre koppintanak, miközben mondják, hogy azért szűrjem ki a nem ide valókat, mert romlik az egyetem hírneve... Skizofrén egy helyzet... Valószínű a középiskolai és általános iskolai rendszer is nagyon felhígult, az oktatók nem tudnak lépést tartani a puskázási lehetőségekkel, az Internetezés hülyíti a diákokat, de akkor legalább ne engedjük, hogy egy csürhe legyen majd a gyermekeink oktatója! Én a kormány céljaival teljesen egyetértek, de a kommunikációját bénának tartom!

A MINŐSÉG FONTOSABB, MINT A MENNYISÉG! NEM AZT SZERETNÉM, HOGY MAJD EGY "MENNYISÉGI", HANEM HOGY MAJD EGY MINŐSÉGI ORVOS MŰTSÖN MEG ha netán majd oda kerül a sor!

 

Válaszok

részmunkaidős egyetemi oktató

#24 Re: Re: Re: ellenvélemény

2012-12-18 15:39:16

#15: - Re: Re: ellenvélemény

Minden szavaddal egyetértek, kollega. Igen, tényleg esik a színvonal évről évre és a diákok egyre nagyobb része egyre pofátlanabb.

"Nem lettem szigorúbb, hanem engedékenyebb."

Én próbálok ugyanolyan maradni, de már szóltak rám, hogy "nem kéne annyira keménykedni".   Konkrétan azért, mert kapásból kivágom az olyan zh-t, amelyben a jogait követelő diák  azt a véleményét fogalmazza meg, hogy például 2/3 + 1/5 az 3/8...


azbest

#27 Re: Re: Re: ellenvélemény

2012-12-18 16:38:35

#15: - Re: Re: ellenvélemény

Kedves Adjunktus Úr!

A tiszteletet ki kell érdemelni. A színvonal csökkenésével egyetértek, magam is tapasztalom. Ezzel kapcsolatban érdemes lenne megnézni az előadások/órák tartásának színvonalát is a néhány évvel korábbiakhoz képest. Tehát, ha tenni szeretni a minőségibb felsőoktatásért, akkor első körben azzal kezdje amire közvetlen ráhatása van: az Ön és kollégái által tartott kurzusok oktatói munkájának javításával, fejlesztésével. Sokszor megfeletkeznek arról az egyetemi oktatók, hogy a tanításhoz nem csak szakmai ismeretek, hanem pedagógikai készségek is elengedhetetlenek. Mivel az oktatók többsége nem tanult pedagógiát, így ezen lehetne erősíteni.

Üdvözlettel,

Egy pedagógiai végzettséggel is rendelkező diák.