Tárgyalásokat a felsőoktatásért!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Tárgyalásokat a felsőoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#12012-12-17 10:19Támogatom a petíciót. |
Vendég |
#22012-12-17 13:52A bolognai rendszer egy idiotizmus, meg kell szüntetni. Aki 30 éves korában kezd el dolgozni, nem lesz sikeres soha. Akik produkálni tudtak, azok a minimum a 20-as éveik közepén aktívan dolgoztak. Lásd a nagyok közül Bill Gates, Mark Zuckerberg. Ez késői munkába állás, olyan mint amikor a Nyugdíjas Otthonból viszik a szülőszobára a hölgyet. |
Vendég |
#32012-12-17 13:5435 éve dolgozom folyamatosan. Most éppen a 32 éves egyetemistákra. Akkor én egy mártír vagyok? |
Vendég |
#4 Re:2012-12-17 14:0232 éves egyetemistákért nemigen dolgozol... én inkább az egyetemistákért fizetnék adót nem a tandíjjal van a probléma szerintem...hanem, h Mo-i viszonylatban nem megfizethető...irreális és noha már idén többen fizetnek mégis szénszünetet rendelnek el...ez szégyenletes |
Kémikus |
#5 Re: 42012-12-17 14:29Szerintem sem valos problema a nyugdijas, allamilag finanszirozott egyetemista. Ideje lenne, es erre hiv fel a peticio is, hogy atgondoltan, a torvenyes keretek kozott, szakmailag elfogadhato megoldasokat kellene keresni. Semmikeppen sem a szombati kocsmai beszelgetestol a szerdai kormanyulesig lehet erre esely, mikozben rebuszok hangzanak el a mediaban! A hallgatoknak teljesen igazuk van, hogy leirva szeretnek latni, mi a kinalat. |
jenike5 |
#62012-12-17 14:48Támogatom! |
Vendég |
#7 Re:2012-12-17 15:0035 éve dolgozom folyamatosan. Még szerencse, hogy keresztény ember vagyok, s ez nem okoz nekem gondot. Amíg birom, húzom az igát. Én még régi vágású ember vagyok. Nem zavar, hogy másokra kell dolgozni. |
Vendég |
#82012-12-17 15:02Mindent a maga idejében kellene csinálni. |
Vendég |
#92012-12-17 15:06Sajnos Magyarországot gyarmatként kezelik, kiviszik a szakképzett munkaerőt, behozzák a késztermékeket. Így aztán a kilenc millió elégedetlen ember országa lettünk. Kilenc millió kalandvágyó ember országa. Már a 60 évesek is Németországba vágynak. |
Vendég |
#102012-12-17 15:08Göbbels röhög a sírjában. |
tothfalussy |
#11 ellenvélemény2012-12-17 15:27Kedves Kollégák és Érintettek! Az, hogy nem jól működik a felsőoktatás az biztos. Hogy csak kb. minden 5. hallgató odavaló az is biztos. Hogy az egyetemeken főiskolákon sokan élnek abból, hogy a motiválatlan fiatalokhoz bejárnak alacsony színvonalú órákat tartani, majd pedig a létszám megtartása miatt átengedik őket valós tudás nélkül a vizsgán, az is biztos. Hogy ezzel a fiatalok (vissza)élnek, az magától értődő. Egyszer rendbe kell tehát tenni ezt a pénzszivattyút. Lehetett volna okosabban, jobban kommunikálva ezzel egyetértek. De akárki kezdene is hozzá a reformokhoz, a megélhetési egyetemi/főiskolai oktatók így is úgy is beszólnának érte. Mi lenne, ha például azután kapnák a felsőoktatási intézmények a pénzt, hogy évente hány általuk az adott szakon képzett hallgató tud normálisan elhelyezkedni a végzés utáni öt évben Magyarországon és hogy milyen a publikációs teljesítményük a kutatóiknak. Merthogy az ásványvíz termelő cég is az után kapja a pénzt, hogy mennyire jön be a terméke a fogyasztóknak. Ez lenne igazi piaci alapú finanszírozás. Egyből kevesebb léhűtő lenne hallgatói és oktatói oldalon egyaránt. Mivel minden résztvevő ahhoz szokott hozzá, hogy nincs kimeneti alapú visszacsatolás a rendszerben, így megrökönyödésre ad okot, ha valaki elkezdi az eredményalapú gondolkodást az ügyben. Az eszközök és a kommunikáció lehet, hogy nem megfelelő, de a problémákat őszintén bevállalva kéne tárgyalni menni a reformról és nem dafke dacból, hogy itt ne kotorásszon senki az egyetemek zsebében. Ezért nem írom alá a petíciót. |
részmunkaidős egyetemi oktató |
#12 Re: ellenvélemény2012-12-17 15:34#11: tothfalussy - ellenvélemény Egyetértek. Talán azzal nem, hogy "csak kb. minden 5. hallgató odavaló". Tapasztalataim alapján ennél rosszabb az arány. |
Vendég |
#132012-12-17 15:48Az egyetemek alig motiváltak, alig innoválnak, csak várják a sült galambot. |
rezangyal |
#14 Re: ellenvélemény2012-12-17 19:31#11: tothfalussy - ellenvélemény Van egy alapveto gond az erveleseddel, megpedig az, hogy az oktatas es az egeszsegugy soha nem szabadna hogy teljesen piaci alapu legyen. Ezert van ugyanis az allam, hogy ezt finanszirozza. Ezert fizetunk adot. Nem azert, hogy a Kozgep sok szazmilliardos megrendeleseket kapjon, vagy hogy a kepviselok megszavazzak a sajat fizetesemelesuket. Abban igazad van, hogy a felsooktatas reformra szorul, sok szempontbol is. Ezt nem is vitatja senki. A peticio sem errol szol. A peticio arrol szol, hogy valaki 3 nap alatt egyszemelyben eldonti, hogy mi hogy legyen, konkret hatastanulmany es az erintettek (vagy akar a piac, ha mar te ezzel hozakodsz elo) megkerdezese nelkul. Hasrautve. Hol vannak a statisztikak amikre a dontes epul? Hol vannak a hatastanulmanyok amik kimutatjak, hogy most ezzel tenyleg olcsobb, szinvonalasabb, az orszagnak barmilyen szempontbol jobb felsooktatasa lesz? Vagy elhisszuk, hogy a felsooktatashoz (is) egyedul es kizarolag Viktor ert a legeslegjobban, vagy nem. Ha nem, akkor pedig illene errol megkerdezni tobbeket, esetleg olyanokat is, akik ertenek hozza. Esetleg olyat is, akinek mas a velemenye es nem csak azt ismetli amit Viktor mond, jo papagajkent. Mert van ra esely, hogy nekik is lehet igazuk valamiben, ha nem is mindenben (mar csak a tobb szem tobbet lat alapon is) Es amiben igazuk van, azt be lehet epiteni a tervekbe. Errol szol a peticio, kedves tothfalussy |
Vendég |
#15 Re: Re: ellenvélemény2012-12-18 10:58#12: részmunkaidős egyetemi oktató - Re: ellenvélemény Szerintem 50.-et akart írni... Az tényleg reális! Egyetemi adjunktus vagyok. Nemrég voltam egyetemista (10 éve, de még élesen emlékszem rá). Arra is emlékszem, hogy a HÖK-ösök voltak mindig is a legnagyobb léhűtők. Miért tárgyaljon a kormány egy 28 éves HÖOK elnökkel?! Mit képvisel az a fazon? A bulizást és a lógást, vagy a tanulást? Ha netán családi okból kezdte később a tanulást és nem bukdácsol évek óta, akkor meg jobban tenné, ha gyorsan diplomát szerezne és nem tüntetések szervezésével cseszné a drága idejét. A színvonal esését évről évre látom. Nem lettem szigorúbb, hanem engedékenyebb. Ott kezdődik a probléma, hogy nincs szóbeli felvételi. OK, itt lehet jönni a protekció szöveggel. Persze, az amúgy mindig is elkerülhetetlen, csak most mindenkit egyből felvesznek, így a protekciósnak már azon se kell izgulnia, hogy az ismerőseit beégeti a felvételin. Az egyetemen nincs ellenőrző, intő, rovó, stb, tehát úgy érzem nem a mi dolgunk fegyelmezni, pedig így, hogy válogatatlan csürhét veszünk fel, fontos lenne. A szóbelin ezt is ki lehetne szűrni. A minap p.l. egy nálam 10 évvel fiatalabb srác ül a folyosón a fotelban, sapka a fején vár, hogy szóban beszámoljon. Odamegyek hozzá, fel sem áll, sapka a fején (férfi, épületben!) és kezet nyújt (nem én, hanem ő!), hogy szeva'! Az a baj, hogy ez csak egy példa a sok közül, és ha mind az évfolyamonként 300 diáknak elkezdeném magyarázni, hogy mi illik, mi nem, akkor ezzel el is megy a munkaidőm. Hogy ez miért baj? Nem is tudom... De ha már értelmiségieket képzünk... Ők lesznek a gyerekeink oktatói, orvosai, stb!!! A 300 diáknak megyünk be 4-en ZH-t íratni egy nagy terembe. Olyan az alapzaj, mint egy buiban. Belépünk, mint ha mi se történt volna. Elkezdünk beszélni, ZH-t osztani, tovább beszélgetnek. A ZH közben, ha az egyikre rászólok, hogy tegye el a mobilt (ugye azon gyűjtik az infót a ZH-hoz), akkor a hátam mögött kapja elő a másik a mobilt. Ha megfordulok, az előbbi kapja újra elő. Na bekeményítettem és mondtam, hogy OK, kimegy a banda fele, a másik fele meg lepakol mindent a tanári asztal köré és csak egy toll meg a papír lehet náluk. Azóta én vagyok a szemétláda (ennél csúnyább szinonimákat hallottam vissza). Ezekkel tárgyaljon a kormány, ezek mondják meg a kormánynak, hogy mikor legyen a tárgyalás? 50-el kezdtem és azzal is fejezem be: régen erre a szakra 15-en jártak, most 300-an. Valószínűleg jól volt ez úgy. Pláne, ha az elhelyezkedési lehetőségeiket is figyelembe vesszük. A fölös 250 lehúzza azt az 50-et, aki megérdemelné, hogy egyénileg foglalkozhassunk velük, csak így nincs erőnk rájuk. A mai felhozatalból bőven elég lenne minden 50. Kb. ennyi tudja, hogy mit akar az élettől. A többi végzősként is így válaszol: "nem tudom", "megyek külföldre". Kérdezem: "mit csinálsz ott, beszélsz angolul?" Válasz: "nem tudom, nem." Igazából sajnálom őket, de csak ezért nem kéne mindet átengedni. Ha meg nem engedem át, akkor felülről a fejemre koppintanak, miközben mondják, hogy azért szűrjem ki a nem ide valókat, mert romlik az egyetem hírneve... Skizofrén egy helyzet... Valószínű a középiskolai és általános iskolai rendszer is nagyon felhígult, az oktatók nem tudnak lépést tartani a puskázási lehetőségekkel, az Internetezés hülyíti a diákokat, de akkor legalább ne engedjük, hogy egy csürhe legyen majd a gyermekeink oktatója! Én a kormány céljaival teljesen egyetértek, de a kommunikációját bénának tartom! A MINŐSÉG FONTOSABB, MINT A MENNYISÉG! NEM AZT SZERETNÉM, HOGY MAJD EGY "MENNYISÉGI", HANEM HOGY MAJD EGY MINŐSÉGI ORVOS MŰTSÖN MEG ha netán majd oda kerül a sor!
|
Vendég |
#16 Re: Re: ellenvélemény2012-12-18 11:04#14: rezangyal - Re: ellenvélemény Bocs, de eléggé agymosott és dogmatikus szöveget írtál le: jól üzemel a balliberális média! Hány éve is tervezik az oktatási reformot?! Az bizony nem 3 nap és nem egy személy dolgozik ám rajta! De nem ám! |
tanulniszeretnék |
#172012-12-18 11:49Már csak arra lennék kíváncsi, hogy milyen szakon ennyire siralmas a helyzet...mert azt látom, hogy orvosokkal példálózunk végig, de abban is biztos vagyok, hogy belőlük sosem végeztek 15-en egy évfolyamban. És igen, valóban vannak olyan szakok, amiket egy az egyben be kellene zárni...csak kérdezem én, akkor a kedves adjunktusok hol fognak dolgozni?! A másik része a történetnek, hogy Ph.D hallgatóként sajnos eléggé belülről látom, hogy az egyetemen maradt oktatók-kutatók jelentős része nem azért marad itt, mert annyira rátermett, és tehetséges, hanem mert máshol nem kap állást és a semminél jobb a közalkalmazotti fizetés, az már más kérdés, hogy mennyire végeznek minőségi oktatást-kutatást...(és még mielőtt bárki megkérdezné, ezt a HVG besrolás szerint mindig top10ben lévő egyetemi karról tapasztalom, akkor mi lehet a többinél?!). |
rezangyal |
#18 Re: Re: Re: ellenvélemény2012-12-18 13:21Tenyleg? Nem is tudom, de ezt nem a ballib media irta, hanem a fidesz sajat maga: "Mindenki számára megteremti a felsőoktatásban a továbbtanulás lehetőségét a kormány a tegnap elfogadott új keretszámokkal – jelentette ki Giró-Szász András a tegnapi kormányülésről szóló kormányszóvivői tájékoztatáson." (Itt a forras, ha nekem nem hiszel, szoval a kormany sajat oldala, december 6-i keltezesu cikkeben: http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/oktatasert-felelos-allamtitkarsag/hirek/a-kormany-celja-a-felsofoku-vegzettseggel-rendelkezok-szamanak-novelese) Aztan Orban Viktor Brusszelbol uzent, hogy hetvegere hazajon es megoldja a gondot. Szombaton beszelgetett a Fidelitas-os barataival, es a sajat Facebook-os videouzeneteben mar arrol volt szo, hogy eltorlik a keretszamokat. Tudod, azokat az ujakat is, amiket Giro-Szaszek meg december 6-an emlegettek. Szoval ennyit arrol, hogy hany eve is tervezikl, meg hogy mennyire nem kezivezerlessel mennek a dolgok Fidesznel. Azt direkt a vegere hagytam, amirol az egesz peticio szol, es amire ezidaig nem erkezett erdemi cafolat (csak az, hogy ha nem hiszel Viktornak akkor agymosott ballib vagy), miszerint ebbol a fontos dontesbol kihagytak az erintetteket. Hol vannak a konkret esettanulmanyok? Hogy mi tortenik, ha eltorlik a keretszamokat, ahogy most szombaton kitalaltak? Rovid tavon es hosszu tavon? Es ez mibe kerul (penz, ido)? Kivel beszeltek ezt meg es mikor?. Magyaran: kapkodos otleteles zajlik, konkret utanajaras es az erintettekkel valo egyeztetes nelkul. Errol szol a peticio. |
Vendég |
#19 Re:2012-12-18 13:24Ahogy beszélek a kollégákkal, sok szakon ilyen a helyzet. Azért írtam orvost példának, mert őket is jól ismerem és belelátok a képzésükbe: laktam velük nemrég albérletben, voltak közös tárgyaink, volt évfolyamtársaim tartanak nekik órákat, családtagom kórházban dolgozik. De a tanár"képzés" is nagyon szomorú... Amúgy biológus vagyok, volt külföldi ösztöndíjam, kellettem volna oda, de hazajöttem. A körülöttem lévő kollégák is hasonló szintűek (Nature, Science cikkek..., már elnézést a nagyképűségért), de itthon szeretnénk élni. Nem jó helyre mentél PhD-zni! :) Amúgy a reformhoz tényleg hozzá kéne, hogy tartozzon egy oktatói szelektálás. Mindenesetre amíg egy oktatóra ennyi fölös diák jut, addig nincs fölös oktató. Azt is rendbe kéne tenni, hogy egy oktatót mi alapján engedünk oktatni: engem nem tanított senki tanítani, nem volt ilyen vizsgám, de 3 órás előadásokat tartok. Ez korrekt? Továbbá, a kutatói állások esetén kevesebb oktatás, de magasabb szintű publikálás kéne, mint az oktatói állásoknál. Mindkettő fontos, de más arányban. Amerikában ez működik (már nem mintha fenékre esnék az ottani "oktatástól", de ami jó, azt átvehetnénk). Az oktatást és kutatást egyszerre nem lehet korrektül magas szinten végezni, pláne ha közben még pályázatokat is kell írkálni. |
Vendég |
#20 Re: Re: Re: Re: ellenvélemény2012-12-18 13:37#18: rezangyal - Re: Re: Re: ellenvélemény Ezt valahol elfogadom, csak kérdem, hogy mibe kerül, ha ezt most nem próbáljuk megoldani gyorsan? Magyrán: minden egyes év, ami ebben a képzési rendszerben telik, az pénzkidobás. Az zavart-e amikor gyorsmenetben bevezették ezt a finoman szólva szernecsétlen bolognai képzést? Gyorsan összehívott értekezleten gyorsan eldöntöttük, hogy az 5 éves anyagot hogy adjuk le lebutítva 3 évben. Azóta szenvednek az oktatók és a diákok és azóta értéktelenedett le a diploma. Korrekt azt mondani a fiataloknak, hogy "menjetek, lógassátok a lábatok az adófizetők pénzéből minimum 5 évig és utána szélnek vagytok eresztve egy olyan diplojával, amivel kitörölhetitek..."? Ez senkinek sem jó! Éb csodálom, hogy egyáltalán hajlandó a kormány szóba állni a 28 éves HÖOK elnökkel, aki már jó pár évet lógatta a lábát! A rektorok persze nyalnak a HÖK elnököknek, mert a HÖK elnökségi szavazaton is múlik, hogy ki lesz rektor! |
Vendég |
#21 Re:182012-12-18 15:12#20: - Re: Re: Re: Re: ellenvélemény Az, hogy ki lesz a rektor, immaron nem a szenatusi szavazaton (netan persze a hatteralkun) mulik, hiszen ezt a politika, a fulkeforradalom talajan miniszteri hataskorbe vonta. Igy tehat a rektorokat a fentiekkel talan nem kellene gyanusitani. |
rezangyal |
#22 Re: Re: Re: Re: Re: ellenvélemény2012-12-18 15:16#20: - Re: Re: Re: Re: ellenvélemény Idezek (a kiemeles tolem, ragalva az "értéktelenedett le a diploma" es az "olyan diplojával, amivel kitörölhetitek" ervelesedre, amit statisztikailag semmi sem bizonyit, viszont remek demagog szoveg): "Megbocsáthatatlanul félrevezetik a döntéshozókat és a magyar családokat, akik azt állítják, hogy a felsőoktatás tömegével bocsátja ki a használhatatlan diplomákat olyan szakokon, amelyekre nincsen kereslet a munkaerőpiacon. Ezzel szemben bármilyen diplomásnak többször nagyobb az elhelyezkedési esélye, mint az alacsonyabb végzettségűeknek. A diplomásoknak magasabb az elérhető keresete és az általuk befizetett adóból nagyobb az állam bevétele. A tények: - A magyar munkaerőpiac elismeri és kiemelkedően díjazza a hazai felsőfokú végzettséget. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők jövedelme háromszorosa a középfokú végzettséggel nem rendelkezőknek. - A felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében a legkisebb a munkanélküliség. A magyar munkaerőpiacon a diploma nagyobb esélyt ad az elhelyezkedésre és erősebb védelmet nyújt a foglalkoztatás megtartásában. A gazdasági válság első három évében – 2008-ról 2010-re – a munkanélküliség a középfokú végzettséggel nem rendelkezők körében 6,2%-kal, míg a diplomások körében csupán 1,8%-kal nőtt. - A magyar állam számára gazdaságos a felsőoktatásba történő befektetés. A magyar felsőoktatásra fordított közkiadás nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően magas megtérülést hoz. A megtérülés a középfokú oktatással összehasonlítva is igen magas. - A magyar felsőoktatás a fejlett országok között egyedülálló abban, hogy a felsőoktatási ráfordítások társadalmi megtérülése magasabb, mint az egyén számára jelentkező haszon. - A magyar felsőoktatásba érkező állami támogatás jelentős része visszaáramlik a költségvetésbe adó és járulék formájában, valamint hasznosul a gazdaságban. - A magyar felsőoktatás nemcsak oktat, alap- és alkalmazott kutatást végez, hanem őrzi és gyarapítja a nemzeti értékeket, a kultúra, a művészet és a sport terén egyaránt. - A magyar felsőoktatás elismert teljesítményt nyújt a nemzetközi térben. A legjobb magyar egyetemek a felsőoktatási ranglistákon a világ egyetemeinek legjobb 3%-ában vannak (ez olyan, mintha a magyar labdarúgó-válogatott a legjobb 15-ben lenne a FIFA világranglistán). Mindezt úgy érték el eddig, hogy lényegesen kevesebb állami támogatást kapnak a magyar egyetemek, mint azok, akik a ranglistákon hasonló, vagy előkelőbb pozíciókban helyezkednek el. - A magyar felsőoktatás minőségi képzést nyújt, megfelelő felkészültséget biztosít, mely nemzetközi vonatkozásokban is elismert. A magyar diákok keresettek külföldön, szívesen fogadják őket a neves egyetemek. - Közel 20 ezer külföldi hallgató tanul a magyar felsőoktatásban, akik azért jönnek Magyarországra, mert jó színvonalúnak ítélik a képzést. Az általuk befizetett tandíj növeli az egyetemek bevételét, miközben ugyanezek a diákok hasonló nagyságú összeget magyar áruk és szolgáltatások vásárlására is fordítanak. - A magyar oktatók elismertek a nemzetközi tudományosságban, keresettek külföldön, a magyar professzorok százait felkészültségük alapján szívesen látják a világ egyetemei. - A magyar egyetemek és főiskolák fontos szerepet játszanak a régiók, a városok gazdasági, kulturális és művészeti életében. - A felsőoktatásban való részvétel nemcsak gazdasági kérdés. Még olyan tényezőkre is, mint az emberek várható élettartama, jelentős hatással lehet. Magyarországon egy 30 éves diplomás férfi várhatóan 13 évvel tovább él, mint középiskolánál alacsonyabb végzettséggel rendelkező kortársa. - A felsőoktatás fejlesztése nem rendelhető alá a gazdasági szféra és a költségvetés pillanatnyi igényeinek. A magyar felsőoktatásnak hosszú távon kell szolgálnia a társadalmi fejlődést, stabil és kiegyensúlyozott intézményrendszerként kell képeznie és nevelnie a magyar értelmiség utánpótlását. A magyar felsőoktatás 600 éve létezik. Története során mindig kiemelkedő szerepet játszott a társadalmi, gazdasági és tudományos fejlődésben. Aki ennek a társadalmi erőforrásnak a tekintélyét, működését hibás döntésekkel kockáztatja, a közjót rombolja. A magyar felsőoktatás a közösség javát, a társadalom fejlődését, az emberek tehetségének, tudásának fejlesztését, a családok jövőjét, a tudás értékének növelését szolgálja. A Magyar Rektori Konferencia ehhez kéri a társadalom határozott támogatását.
Budapest, 2012. december 18.
A Magyar Rektori Konferencia Elnöksége"
|
Vendég |
#232012-12-18 15:19...na az új hírek szerint a HÖOK nem akar tárgyalni: a lényeg, hogy tüntessenek és nem a tárgyalás. Mit is akarnak ezek valójában?! Ha netán megint MSZP kormány lesz, akkor biztos szép pozíciót kapnak ezért, még diploma se kell majd hozzá! |
részmunkaidős egyetemi oktató |
#24 Re: Re: Re: ellenvélemény2012-12-18 15:39Minden szavaddal egyetértek, kollega. Igen, tényleg esik a színvonal évről évre és a diákok egyre nagyobb része egyre pofátlanabb. "Nem lettem szigorúbb, hanem engedékenyebb." Én próbálok ugyanolyan maradni, de már szóltak rám, hogy "nem kéne annyira keménykedni". Konkrétan azért, mert kapásból kivágom az olyan zh-t, amelyben a jogait követelő diák azt a véleményét fogalmazza meg, hogy például 2/3 + 1/5 az 3/8... |
melonbaron |
#25 Re:2012-12-18 16:21a bolognai rendszer mellett is, tanrend szerint haladva 23 éves korodra fejezed be az egyetemet. akkor milyen 30 évről beszélsz? |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1165 Létrehozva: 2024-11-25
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
737 Létrehozva: 2024-11-23
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
668 Létrehozva: 2024-11-19
Petíció a Maglódon, a 31-es út mellett tervezett Dél-koreai gyártóüzem és kereskedelmi központ létesítése ellen
463 Létrehozva: 2024-11-08
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
287 Létrehozva: 2024-11-21
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
254 Létrehozva: 2024-11-25
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1521 Létrehozva: 2024-09-29
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
1358 Létrehozva: 2024-03-21
Lakossági tiltakozás Harkány városában az építményadó-mentesség kivezetése ellen
205 Létrehozva: 2024-12-02
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
199 Létrehozva: 2024-11-06
Hozzon létre az állam állatrendőrséget, akik a hatósági kötelékek között végzik tevékenységüket. AKik fel vannak hatalmazva hatósági intézkedésekre, a jogszabályok betartatására.
204 Létrehozva: 2024-10-28
Korcsolyapályát Egerben! 2024
182 Létrehozva: 2024-11-20
A YETTEL mobilinternet/hanghívás szolgáltatásainak javítása Vámosszabadin
113 Létrehozva: 2024-11-25
Maradjon ingyenes a lakossági parkolás a XIII. kerületben!
125 Létrehozva: 2024-10-31
Za mađarsku dramu - Narodno Pozorište / Népszinház Subotica
89 Létrehozva: 2024-11-15
Ha Ön egyetért azzal, hogy Ponty Zoltán önkormányzati képviselő mondjon le, kérem írja alá.
86 Létrehozva: 2024-11-10
Kérvényezni fogjuk Ózdon az éjszakai gyógyszertári ügyelet visszaállítását. Írd alá, hogy támogatod!
78 Létrehozva: 2024-11-29
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6734 Létrehozva: 2023-07-26
STOP! Módosítsák a Reabilitare infrastructură rutieră pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989 projektet!
52 Létrehozva: 2024-11-19
Keresztállítás Solymár-Kerekhegyen
93 Létrehozva: 2024-11-03