Petíció a balatonfenyvesi „madár-utcák” stégbejárói ügyében

Hozzászólások

#202

Balatonfenyvesen nincs kutyás strand, így egyedül a madár utcákban lévő lejárókon van lehetőségem a kutyáimmal strandolni.

Lídia Ferencz (Budapest, 2023-08-26)

#207

Véleményem szerint ezek az utcai közösségi lejárók a legjobb példái, hogy tud az ember a parti sáv legkisebb ökológiai károkozásával kijutni a nyílt vízre.
Nyilván szükséges ezek telepítésének és fenntartásának hatósági szabályozása, de a teljes tiltásuk nem csökkentené, csak áthelyezné (és szerintem növelné is) a Balaton ökoszisztémájára nehezedő nyomást.

Zsófia Horváth (Szombathely, 2023-08-26)

#209

1.) A part mentèn van hàzunk, ami rèvèn közvetlenül èrintett vagyok az ügyben.
2.) Biològuskènt az a meglàtàsom, hogy a mòlòk ökològiai terhe jelentôsen kisebb, mint, ha nagy tömegek , mestersèges partszakaszokon strandolnak. Szemetelnek, szennyezik a vizet. A mòlò nem izolàlja a partot a nàdastòl, mint egy mestersèges partszakasz, hanem àtszeli azt. A nàdas èlôvilàga folytonosan jelen van a parti kertekben is. A nàdas èlôvilàgàt izolàlni a parti èlettèrtôl, a fàktòl füves bokros partszakasztòl egy parti sènnyal vagy kiterjedtebb területû stranddal sokkal termèszet kàrosítòbb, mint, ha lokàlisan kevès ember harmòniàban az èlôvilàggal jelenik meg. A bejàròkat egyszerre kevès ember hasznàlja. Ha közelben rövid ideig fürdôzünk, nem a strandon, ami akàr òràkat is igènybe vesz, pèldàul nem hasznàlunk naptejet. Nem hagyunk szemetet, nem kell infrastruktùràt lètesíteni, nincs betonozàs ùtalapozàs, hatalmas emberi zaj ès jelenlèt. A lokàlis közössèg nem szemetel, ügyel a környezet bèkèjère, hiszen ezèrt jàr ide.

Krisztina Fülöp (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#211

Balatonfenyvesen az érintett utcában van az ingatlanom.

Katalin Kozma (Herceghalom, 2023-08-26)

#219

1972 óta van nyaralónk Fenyves-alsón, mindig is ezeket a lejárókat használtuk.Az utcabeliek rakták be és vették ki a bejárókat. És vigyáztunk-vigyázunk a környezetünkre, a nádasra. Jobban, mint a kibetonozott strandokon, vagy a vitorláskikötőben. Akik itt járnak le a vízre, azok nem szemetelnek, mert csak lejárnak fürdeni, nem esznek-isznak stb. Tiltakozunk a "madár-utcai" bejárók megszüntetése ellen! Tiltakozunk a "megastrandok" ellen!

Klára Matus (Tahitótfalu, Tahi, 2023-08-26)

#220

A bejáró maradjanak.

Balázs Szögi (Pécs, 2023-08-26)

#221

A bejárók maradjanak.

Eszter Dr Márki (Pécs, 2023-08-26)

#228

Gém utcai üdülő tulajdonos vagyok.

Attila Domján (Nagykanizsa, 2023-08-26)

#232

A tervezet a lejárók megszüntetésére nem szól másról,minthogy újabb és újabb területekre terpeszkedhessen rá a bürokratikus állami kútfej.

Zoltán Pécz (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#235

Aláírom, mert egyetértek a petíció tartalmával!

Burcsa Annamária (Sopron, 2023-08-26)

#236

Madár utcái bejárok fennmaradása érdekében.

Ujvári Péter (Pécs, 2023-08-26)

#237

Nem értek egyet a polgármester önhatalmú döntésével. Igy vásároltam az ingatlant így is szeretném a jövőben.

Dezső Kósik (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#239

Családom már 40 éve használja az érintett lejárókat, melyeket ráadásul az utcák saját költségükön tartanak fenn.

Kata Ulmer (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#241

Családom már negyven éve használja az érintett lejárókat, melyeket ráadásul az utcák saját költségükön tartanak fenn. Az elmúlt években a nádas állapota változatlan maradt.

Helga Ulmerné Kénesi (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#242

A stég nem károsítja a nádas állapotát, az utcák lakói és a környékbeliek közösen tartják fenn a bejárókat.

Roland Ulmer (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#244

Szeretném, hogy a stégek maradjanak a helyükön 🤗

Andi Wesz (Balatonfenyves, 2023-08-26)

#245

A stégbejárók semmilyen kockázatot nem jelentenek a sem a környezetre, sem az élővilágra.

János Fazekas (Környe, 2023-08-26)

#247

Vonyarcvashegyi stég tulaj vagyok.

Zsolt Koltai (Szombathely, 2023-08-26)

#250

Mert sokszor vagyok Fenyvesen és használom a stégeket.

Violetta Gergelynè P (Környe, 2023-08-26)

#254

Aláírom, mert teljes mértékben egyetértek a petícióban foglaltakkal! Családunk évtizedek óta a Sas utcában jár le fürdeni. Jómagam születésemtől fogva. Nem szeretjük a hangos, nyüzsgő, olaj és egyéb szagokkal telített levegőjű strandot fürdőzéskor, ott vadászni kell egy kis megfelelő parti helyért, és a vízben is sokkal zsúfoltabb, nekünk tökéletesen megfelel, hogy a csendes környezetben, a környékbeli ismerősökkel nyugalomban hűsölhetünk a vízben. A nádasban soha semmilyen kárt nem tettünk!!!!! (Ellentétben azokkal, akik haszonszerzés céljából építkeztek, építkeznek, pl kikötő,stb...)!!!!
Sőt, az utcaközösség gondozza a területet! Saját forrásokat áldozva azért, hogy minden rendben legyen! Azok az emberek, ahogy pl édesanyám is, egészségügyi problémák miatt alig bír még 100-200 m-t is megtenni néha, hogy elérje a Balatont és élvezhesse a hűsítő, gyógyító vizét, mégis hogy jussanak el a központi 1,5 km-re lévő strandhoz? A Balaton mindenkié!!! Vagyis mindenkinek elérhető távolságban kell lennie! Ha a fizetős strandoknak van engedélye, márpedig azok jóval nagyobb ökológiai lábnyommal rendelkeznek, akkor egy közösség által ugyanúgy fizetett és karbantartott kis (1m széles) lejáróval mi is a probléma???? Ennek akkor írják le jogszabályi indoklását! Ha engedély kell, rendben! Akkor kérünk engedélyt, és egyértelműen kapjuk is meg, ahogy más strandok is megkaphatták!

Judit Tulák (Kaposvár, 2023-08-26)

#256

2 éve vásároltam a Sas utcában nyaralót, 100 méterre van a lejáró a vízhez, pont ezért esett a választásom erre a nyaralóra. Azóta megismertük az utca családias közösségét, gyerekeknek pedig egy igazi paradicsom az utca végén a balatoni fürdőzés.

Dr Molnár Csilla (Kozármisleny, 2023-08-26)

#263

Ezek a bejáró stégek jelentik a Balaton igazi szépségét, amiket legjobban kellene védeni.

Kende Péter (Pécs, 2023-08-26)

#266

Szerintem a madar utcák vízbejarói egy olyan különleges és kellemes családias környezetet teremtenek meg amikből csak keves található meg a balaton környekén.

Péter Áron (Gödöllő, 2023-08-26)

#270

Egyetertek..

Miklos Erdi-Krausz (Chester, 2023-08-26)

#272

Imádom Balatomfenyvest a stégekkel együtt!!!!!!!!

György Bartók (Budapest, 2023-08-26)

#273

1900 óta- bizonyíthatóan- él itt a családom! Azóta ott vannak a lejárók! Szeretnénk B.fenyves nyugalmát megtartani! Tiltakozunk a partszakasz jövőbeni nagy állami vagy magán beruházásai ellen! (A fenyvesi kikötő jelenléte már az eliszaposodáshoz vezet!)

Katalin Mészáros (Budapest, 2023-08-26)

#274

Egyetértek a petícióval!

Csabáné Csankó (Pécs, 2023-08-27)

#276

Végtelenül utálom hogy a tesze-tosza pozícióba került emberek egy kicsit sem hajlandóak konfliktusba keveredni a fennálló rend képviselőivel. Beszari alakok nagy egóval, sajnos kényszerpályán vannak, szégyen ! Újabb listázás, de ha egy kicsit is érdekelné a kis pártkatonákat, akkor rákeresnének a nevemre, amiből egész Európában egy van, talán nem tévednek Sok sikert !

Ádám Rothermel (Budapest, 2023-08-27)

#277

Gyönyörű , 20,30 család által használt jól karbantartott lejáró van a nádas között mely teljes mértékben természet értékeit figyelembe veszi és megőrzi. Szemet gyönyörködtető az itt lako madár és növény világ !!!

Dóra Gyenisné Kacskovics (Pecs, 2023-08-27)

#279

Nem értem miért került ez most terítékre és miért nem kérdeztek meg senki a kikötővel jár móló megépítésekor? A bejárók semmilyen mértékben nem ártanak a Balatonnal ellenben a strandok zsúfoltságát csökkentik nagymértékben.

János Ágner (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#283

Daru utcában van myaralónk

Bernadett Tajti-Halasi (Kozármisleny, 2023-08-27)

#289

Családommal több, mint 45 éve használjuk a Zengő utcai közös bejárót.

Ágoston Simon (Pécs, 2023-08-27)

#291

Sokat használom a stègeket .
A strandon a táborok résztvevő fiataljai szinte lehetetlenné teszik a nyugodt fürdèst. Nem beszèlve arról hogy èletveszèlyes gödröket àsnak a mederben.

Kàrolynè Balázs (Budapest, 2023-08-27)

#293

Felháborító, amit művelnek, a Balaton közkincs.

Diána Kovács (Budapest, 2023-08-27)

#294

A közös használatú lejárók és stégek jelenlegi állapotának megőrzését szeretnénk, hogy a közösséget, lakosokat, nyaralótulajdonosokat és vendégeket ne rekesszék el a tó használatától. Sok országban a tavak, tengerpartok közkincset képeznek, bárki sétálhat, úszhat ott, gyönyörködhet a természetben- természetesen annak károsítása nélkül. Magyarországon egyre inkább a kisajátítás a tendencia. Nem tetszik amit látunk, ez szembemegy azzal ami a közjót és a tavat szolgálná. Az ott élők gondosan rendben tartják és óvják a nádast, ha eltiltják őket a tótól, ki fogja ellátni ezeket a feladatokat?

Zsuzsanna Kiss (Diósd, 2023-08-27)

#297

60 éve van nyaralónk Bfenyves Seregély utcában. Szeretném, ha az ugyancsak 60 meglévő utcavégi lejáró továbbra is így maradna. Nagyon remélem, hogy nem esik mondva csinált kifogások áldozatául!

Éva Zsámárné (Nagykanizsa, 2023-08-27)

#299

Unokatestverem vwndegekent igy rudunk a vizhez jutni es nem etzem termeszetkarosironak

Gyorgy Galdi (Torokbalint, 2023-08-27)

#301

Aláírom, mert fontosnak tartom Balatonfenyves múltját, jelenét és nem utolsó sorban a jövőjét. Szeretném ha adédunokáim is használhatnák a madár utcai lejárókat.

Nadine Tichler (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#304

Aláírom, mert szeretem a Balaton közelségét, sok időt töltök Balatonfenyvesen.

Bálint Sovány (Baléatonfenyves alsó, 2023-08-27)

#305

Teljes mértékben egyet értek a leírtakkal. Kb. 23-24 éve van meg a nyaralónk és soha, semmilyen kárt nem tettünk a nádasban, sem a Balaton természeti kincseiben. Ott védjék a nádast ahol szükséges, ahol kárt okoztak, ne ott ahol ez szükségtelen, ahol óvják, vigyáznak rá évtizedek óta.

Györgyné Csoknyay (Esztergom, 2023-08-27)

#306

Többször nyaraltam ott és nem szeretném, ha a tervezettek szerint elcsúfítanák a tótartot, valamint hogy gátolnák annak megközelíthetőségét.

Tamás Terdi (Budapest, 2023-08-27)

#308

Aláírtam, mert jogosnak tartom a peticióban foglaltakat.

Géza Kapitány (Budapest, 2023-08-27)

#310

A nádas kiírtása káros a Balaton ökoszisztémájára

Eszter Szabóné Katona (Budapest, 2023-08-27)

#316

Egyetértek a peticióval.

Erzsébet Lehotay (Budapest, 2023-08-27)

#319

Mert ott járunk le 50éve

Zoltán Csepregi (Nagykanisa, 2023-08-27)

#320

Egyetértek a petícióval!

Cecilia Ráth (Budapest, 2023-08-27)

#321

mert pofátlanság megszüntetni azt ami 60 éve jó müködik.
Az engedélyel rendelkezö horgászstégeket hogyan közelitsük meg ????

Karl schmidt (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#322

parti nyaraló tulajdonosként továbbra is szeretném az utcai lejárót és stéget használni. Nem szeretném a nyaralóm értékét elveszíteni és nem szeretnék naponta a strandon fürdeni, ahol a parkolás nem megoldott.

Andrea Füzes (Pécs, 2023-08-27)

#325

A kezdeményezéssel egyetértek!

Györgyné Dr.Balázs (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#326

A kezdeményezéssel egyetértek!

György Dr.Balázs (Marcali, 2023-08-27)

#328

Egyetértek!

Lajosné Kalmár (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#331

Nekem is a Sas u.-ban van nyaralóm, mindig volt itt lejárat a Balatonra, melyet szabadon bárki bármikor használhatott, lehetöséget teremtett nyaranként sok száz embernek hogy kulturált körülmények között strandoljon, horgásszon.

Péter Kerekes (Budapest, 2023-08-27)

#332

Ingatlannal rendelkezem a gerle utcában és egyetértek a petícióban foglaltakkal.

Norbert Horváth (Dombóvár, 2023-08-27)

#335

Több barátomnál nyaralok évente Fenyvesen és véleményem szerint ezek a stégek semmilyen kárt és kényelmetlenséget nem okoznak.

László Körmendi (2440 Százhalombatta, 2023-08-27)

#337

Aláírom, mert okleveles biológusként úgy vélem, hogy a madárutcai lejárok minimálisan sem veszélyeztetik a nádast és élővilágát. Az elmúlt 50 év empirikusan ezt bizonyítja.

András Surján (Tahitótfalu, 2023-08-27)

#340

Jogosak a petícióban felvetett kérdések. Jómagam 1969 óta járok le fürdeni a nevezett utcákban és még ez után is így kívánok tenni.

Attila Nagy (Zalaegerszeg, 2023-08-27)

#342

A Daru utcában töltöttem a gyermekkorom egy részét, tisztában vagyok az ott fennálló helyzettel és hiszem, hogy a lejárók és stégek nem károsítják a Balaton élővilágát. Az ott lakó emberek tisztelik a Balatont és a nádast, az ott vállalkozni kívánó üzletemberekkel ellentétben.

Dani Boglárka (Nagymaros, 2023-08-27)

#346

Nem értek egyet a stégek eltávolításával, hiszen a nádas pusztulását.

Dóra Czipóth (Nagyatád, 2023-08-27)

#348

Nem értek egyek a stégek eltávolításával, mert azok nem okozzák a nádas pusztulását.

Dóra Várfi (Nagyatád, 2023-08-27)

#349

Helyi jellegzetessèg.Még gond sincs rá,hiszen az ottani tulajdonosok gondozzák. Nem okoz nagyobb kárt mint a kikötő,ami iszapot termel,a víz áramlását akadályozza.

Istvánné Spilák (Szombathely, 2023-08-27)

#357

Mert a Balaton mindenkié!
Ne hagyjuk, hogy ezt is le nyúlja a Fidesz!

Kálmán Tamás (Kaposvár, 2023-08-27)

#359

Tökéletesen egyetértek a petíció tartalmával. Évtizedek óta az utca a nyaralótulajdonosok anyagi hozzájárulásával tartja karban a stéget és környékét mely abszolút nem károsítja a környezetet - kacsák, hattyúk, siklók élnek, fürdenek velünk együtt háborítatlanul. Ugyanez nem mondható el a kikötő és környékéről ..

Veronika Kiss (Sopron, 2023-08-27)

#361

Számomra fontos az ügy.

Gergő Kovács (Gellénháza, 2023-08-27)

#364

A rendelkezés nem szolgálja a nádas védelmét, a lakosok, nyaralók érdekeit, szokásrendjét viszont sérti.

Róbert Horváth (Bicske, 2023-08-27)

#365

Teljes mértékben egyetértek.

Zsolt Répási (Budapest, 2023-08-27)

#366

Felháborító, hogy ezt tartja környezetkárosítónak, a több száz méter hosszan benyúló mólót pedig nem. Képmutatók!

Csongor Cserép (Balatonfűzfő, 2023-08-27)

#367

Aláírom, mert szeretnék megoldást találni arra, hogy a madár utcai lejárók kapjanak engedélyt, és ne kerüljenek elbontásra. Több száz, több ezer ember fürdését, horgászását, kikapcsolódását oldják meg ezek a lejárók. Mindenképpen valami jogi megoldást kell találnunk a fennmaradásukra.

Péter Iván Klujber (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#370

Azt gondolom van eleg olyan problema Fenyvesen amivel fontosabb lenne foglalkozni

Erika Adamne Dee (Budapest, 2023-08-27)

#374

A nyilvános strand már így is sokszor túlterhelt, nem lenne célszerű, ha még több száz ember ide járna fürdeni.
Meg kellene oldani például a Református tábor bejáróját a Balatonba, mert évek óta ők is kijárnakn 100- 200 gyerkkel.
Ezen kívül nem értem miért baj, hogy léteznek ezek a bejárók, amit az ott élők saját pénzükből és idejükből tartanak rendben évtizedek óta.

Eszter Molnár-Huba (Pécs, 2023-08-27)

#377

39 éve minden nyáron Balatonfenyvesen nyaralok. Indokolatlannak és felháborítónak tartom a stégbejárók tervezett megszűntetését.

Katalin Pattermann (Budapest, 2023-08-27)

#378

Több mint 20 éve itt nyaralok nyaranta több alkalommal családommal barátaimmal. Minden alkakommal a Fácán utcai bejárót használjuk. Közel van. A kettő strand nagyon messze van a nyaralótól a fenyvesalsói és a fenyvesi nagystrand is. Szeretem az utca végi bejárót mert nincs tömeg és közel van. Véleményem szerint ha megszüntetik a bejárókat ez a kettő strand és infrasruktúrája nem fogja elbírni a tömeget .

Ildikó Kostyák (Pécs, 2023-08-27)

#381

egyetértek

Zoltán Altorjay (Budapest, III., 2023-08-27)

#385

Érdekelt vagyok - Varjú utca és maximálisan egyetértek !!!

Miklós Tóth (Zalaegerszeg, 2023-08-27)

#386

Régi, Daru utcai lakosként írom alá. A mólót néhai édesapám és ugyancsak néhai Krénusz József 1958 .nyarán kezdték el kialakítani egy régi, ún. nádi út mentén. Az akkor kialakított telkek, később házak, tulajdonosai rendszeres éves hozzájárulásával, munkájával készült.

Zsuzsanna Dani (Budapest, 2023-08-27)

#387

Egyetértek.

György Csoknyay (Esztergom, 2023-08-27)

#391

A lejárók semmilyen formában nem járulnak hozzá a nádas és annak élővilágának pusztulásához. Sok évtizedes biológiai egyensúly jellemzi a környéket, amelyet a nemrég épített móló viszont károsan befolyásol.

Csaba Novák (Dunakeszi, 2023-08-27)

#393

Egyetértek és támogatom a peticióban leírtakat! Menteni, ami még menthető!

Ibolya Réthy (Balatonkeresztúr, 2023-08-27)

#394

Egyetértek a petíció tartalmával.
Az Önkormányzatnak támogatnia kell a közösségi lejárók meglétét, fennmaradását.

Katalin Stamlerné dr Bodor (Balatonfenyves, 2023-08-27)

#398

Szeretnék a nyaralòmbol tovàbbra is a partra kijutni és nem kilòmétereket menni, hogy fürödhessek.

Istvàn Halmai (Salzburg, 2023-08-27)

#399

Egyetértek a petícióval.

Eszter Szabadits (Budapest, 2023-08-27)