Petíció a balatonfenyvesi „madár-utcák” stégbejárói ügyében

Hozzászólások

#402

Tulajdonos vagyok a Kakukk utca sarkán 22 éve. Az életünk részévé vált a Balatonpart és az utca ahol élünk minden nyáron.
Fontos részét képezi a stég az életünknek.

Edmond Tóth (Eger, 2023-08-27)

#408

Egyetértek a kezdeményezés tárgyával.

Attila Zsin (Letenye, 2023-08-28)

#410

Egyáltalán nem pusztítja a körülötte levő nádast.

Gréta Háromi (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#412

Mert a Balaton mindenkié és oda szoktunk járni nyaralni.

Zsuzsanna Kovacs (Budapest, 2023-08-28)

#413

Ñagyon jó a nyugalom, nincs a szabad strandi zaj és zaklatás. 50 éve használjuk, semmi gond nincs vele.

József Leidecker (Budapest, 2023-08-28)

#415

Jogtalannak és igazságtalannak tartom az eljárást!

Józsefné Spórer (Kaposvár, 2023-08-28)

#417

A lejárók megszüntetését semmi nem indokolja.

Károly Jenő Kostyák (Pécw, 2023-08-28)

#423

A Balaton mindenkié. A nádas nem ritkul a stégek miatt, sőt gyerekekkorom óta sokkal szélesebb sávban nő.

Adrienn Kertészné Leidecker (Budapest, 2023-08-28)

#424

Nyaraló tulajdonos

Nikolett Arnold (Orfű, 2023-08-28)

#426

Igazságtalannak tartom a lejárók megszüntetését.

Beata Katalin Kőváriné Posztós (Kaposvár, 2023-08-28)

#430

Minden évben Fenyvesen nyaralunk 2 hetet és ha megszüntetik nàlunk a lejàròt ,többet nem jövünk.Nekem ez a nyugalom jelenti a pihenést!A szabadstrandra tuti ,hogy egyszer nem mennénk le !Csak esténként és akkor sok bevétellel segítjük az ott dolgozò büféseket !

Mònika Wagner (Altdorf, 2023-08-28)

#431

35 éve ugyanabban az utcában járok le a Rigó utcában, már már hagyomány lemenni egy nap akár többször is felfrissülni egy forró nyári napon. Igen akár többször is, mert közel van a nyaralonkoz.

Szabolcs Kővári (Bonyhád, 2023-08-28)

#432

Régóta használjuk, semmi kárt nem okoz.

Jung Nándorné (Szászvár, 2023-08-28)

#437

Mióta csak az eszemet tudom Balatonfenyvesre járunk minden évben nyaralni. Szoktunk a petíciókban említett utcában lejárni fürödni. A nádas a mai napig megvan az utcában, ahol lejárunk. Ezenkívül a Balaton élővilága a "madár utcák" partszakaszon véleményem szerint sokkal gazdagabb, mint amit bármely más területen lát az ember, így nem ezen a területen kellene "a nádas védelmében" cselekedni.

Zsófia Teleki (Szászvár, 2023-08-28)

#438

Mert 20 éve járok le a varjú utcában

Mihalecz Norbert (Nagykanizsa, 2023-08-28)

#440

egyetértek a petícióban aláírtakkal

Imre Balázs (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#441

Szívügyem a Balaton. A Balaton a magyar tenger. Nemzeti kincsünk. NE hagyják ezt is pusztulni, veszni!!!!

Orsolya Hikisch-Keresztes (Biatorbágy, 2023-08-28)

#442

60 éve jàrok le ezeken a stègeken, nem szeretném ha megszüntetnèk

Zoltánné Csepregi (Nagykanizsa, 2023-08-28)

#444

Álláspontunk szerint a 21 madár utca mintegy 50-60 éve fennálló, közös használatú utcai lejárói és stégei semmilyen módon nem okozzák a nádas pusztulását.

Antics László (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#446

Örvös utcai nyaralótulajdonosként érintett vagyok a kérdésben és egyetértek a petíció tartalmával

Emőke Hilbertné Janek (Szentendre, 2023-08-28)

#447

Az ükapám 110 éve vett a Mária utcában egy hatalmas telket, és épített rá házakat. A családunk azóta nyaral ott.
A strand túl messze van, főleg az idős embereknek. Sokan már nem tudnak biciklizni, vagy ennyit gyalogolni, de az úszás jót tesz nekik. Most is alig lehet parkolni a strand közelében, mi hova fogunk állni, amikor az idős rokonainkat odavisszük fürdeni? A sok autózás nem károsítja a környezetet?!
Tényleg pont most van gond a lejárókkal, amikor a keleti oldalt totál beépítik?!
Üdvözlettel
Pap Zsófia

Zsófia Pap (Budapest, 2023-08-28)

#449

Véleményem szerint a stegek és a Balaton ily módon történő megközelítése fontos.

István Miskei (Százhalombatta, 2023-08-28)

#450

Aláírom, mert egyetértek a kezdeményezővel

Viktória Vukics (Mány, 2023-08-28)

#457

Amióta élek a madár utcai lejárokon járunk fürdeni a Balatonba.A lejárókat a lakók karban tartják,ősszel kiszedik.Vélemenyem szerint a nádas pusztulását nem befolyásolják.

Ágnes Vass-Drubek (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#460

Varjú utcai stéglejáró felszámolása ellen

Réka Kónyi (Pécs, 2023-08-28)

#468

Mert fontosnak tartom a kezdeményezést

István Papp (Budapest, 2023-08-28)

#470

Gyerek korom óta ott van a nyaralónk és rendben tartjuk a stégünket és a környezettet. Felhábórító amit ez a polgármester akar csinálni!!

Karfner Máté (Pécs, 2023-08-28)

#474

Egyetértek a kezdeményezéssel.

Róbertné Horváth (Bicske, 2023-08-28)

#476

Ezekkel a feltételekkel vettük a telket és annak tudatában építkeztünk ott, hogy közel vagyunk a vízhez. Ezért nem az olcsóbb de messzebb lévő részen képzeltük el a nyaralásunkat. Meglévő állapotot nem javítaná, ha megszűnne a lejárati lehetőség. Sokan járnak le az utcánkban fürdeni a vasút túl oldaláról is. Az (ez) a sok ember kilométereket gyalogoljon, mert "valaki" meghülyült???!!! (Hogy miért, az érdekes kérdés!) Sok idős ember van itt, akitől elvenné a fürdés, a szép öregkori nyaralások lehetőségét! Ez milyen dolog már, hogy van egy jól működő rendszer és azt egyoldalúan felrúgja valaki!! Nem volt a telekvásárlás feltétele, hogy idővel itt megszűnhet a fürdési lehetőség. Nem az itt lakók renitenskedtek, hanem egy evidenciát használtak, használnak! NONSZENSZ!

Péter Ferenc Zsivoczky (Budapest, 2023-08-28)

#479

Aláírom, mert egyetértek a petíció szövegével.

Miklós Bereszlényi (Budapest, 2023-08-28)

#483

Ott nőttem fel, a kis madár utcákba vittek a szüleink mindig fürdeni és meg van a varázsa! Én csak az elmúlt 30 évről tudok beszélni de ez alatt eddig senkit nem zavart!! Azért ez az ARCÁTLANSÁG amit most akarnak!

Ambrusné Barna Anett Klaudia (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#490

Gálné Nagy Nikolett

Nikolett Gálné Nagy (Csömör, 2023-08-28)

#493

Arcátlannak tartom az egész eljárást, és szeretném, ha végre létrejönne Balatonfenyvesen egy olyan összefogás, mely elég erős lenne ahhoz, hogy a regnáló, arcátlanul mutyizgató jelenlegi vezetés végső felszámolás és következetes elszámolás alá kerülne
“Romlott fogat ki kell húzni” jeligére

Gábor Tóth (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#496

Fenyves utcában született dédnagymamám, nagymamám, édesanyám, akik itt jártak le fürdeni, mint ahogyén és a testvéreim ill.gyermekeim a mai napig.

Ivett Bekéné Pados (Nagykanizsa, 2023-08-28)

#497

Egyetértek a petícióval, és kérem, hogy a stégek maradjanak a helyükön. Minden évben az utca közössége tartja karban, teszi le tavasszal és szedi be ősszel a stéget, ápoljuk a nádast, ha szemetet találunk összeszedjük.. A gyerekeknek ideális kis oázis ez a fürdőhely, itt még megleshetik a tó élővilágát, a zsúfolt strandokkal ellentétben.

Ágnes Dr. Liker (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#498

A fenyvesi strand el sem bírná főszezonban a nyaralókat, ezért fizetünk nagy adót, az ingatlanok is sokat veszítenének az értékükből. Így legalább gondozva van a tópart és a megközelíthető útvonal.

Gábor Novák (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#503

Vajon nem e az a célja ennek az egésznek, hogy a szabadstrandokat fizetősség téve, az embereket oda tereljék?

Márton Gábor (Ispánk, 2023-08-28)

#505

Szükség van a lakosok érdekének megvédésére amellett hogy a meglévő stégek engedélyeztetése elkerülhetetlen.

Mária Péter (Balatonfenyves, 2023-08-28)

#506

Ha 50 évig nem ártottak a lejárók és stégek, akkor jó lenne tudni, most hirtelen mitől lettek ártalmasok és megszüntetendők.

Katalin Nagy (Pécs, 2023-08-28)

#510

mert itt nyaraltam a Nagynènèmnèl 35 èven keresztül

Szabó Adrienn (Budapest, 2023-08-28)

#511

Egyetèrtek

Gèza dr. Gulyàs (Budapest, 2023-08-28)

#514

Úgy gondolom a stégek szerves részét képezik az utcának. Nem gondolnám hogy bármilyen káros hatással lennének a Balatonra.

Jakab Liker (Dévaványa, 2023-08-28)

#517

Évek óta a településen nyaralok, soha nem tapasztaltam káros hatását a lejáróknak/stégeknek. A vízhez a nádasok között csak egy keskeny ösvény tör utat mindenhol, ami eddig évtizedekig nem okozott gondot. A helyiek karbantartják, a környéküket pedig tisztán.
Egyetértek a petícióval.

Erika Szentesi (Ráckeresztúr, 2023-08-28)

#521

Nem az 50-60 éve már ott lévő lejárókkal van a gond, hanem azokkal az ingatlantulajdonosokkal és "befektetőkkel" (értsd: a valódi nemzeti értékek meggyalázóival), akik a vízhez legközelebb eső telken vesznek nyaralót és - szintén nem legálisan - újabb lejárókat létesítenek, sittel és egyéb szennyező anyagokkal feltöltve a kiirtott nádas helyét. Szomorú, hogy egyesek úgy érzik, előjoguk van a Balaton kisajátítására (hátat fordítva a közösségnek), s ezzel mindenki mástól is elveszik a lehetőséget a vízzel való kapcsolatteremtésre.

András Gyémánt (Budapest, 2023-08-28)

#522

Egyetértek a petíció tartalmávall. Ésszerűtlennek és indokolatlannak vélem a stégek megszüntetését a leírt okokból.
Az utcabeli nyaralótulajdonosokkal közösen vigyázunk a víz és az utcai környezet tisztaságára. A lejárót évente karbantartjuk.
45 éve vagyok részese utcánk közösségének. Remélem szavunk utat talál!

Judit Novák (Balatonfenyves/állandó:Dunakeszi, 2023-08-28)

#526

Aláírom, mert együttérzek a balatonfenyvesi nyaralótulajdonosokkal, és valóban a strand már így is nagyon zsúfolt.

Brigitta Lakiné Gyepes (Budapest, 2023-08-28)

#527

egyet ertek vele

Zsolt Tiszai (balatonfenyves, 2023-08-28)

#531

Minden évben ott nyaralunk és nagyon jó dolog hogy közel van a szálláshoz akármi adódik. Nem kell félteni az értékeket mert senki nem nyúl hozzá.

Mihály Jónás (Maglód, 2023-08-28)

#544

Ezzel az intézkedéssel ellehetetlenítenék többezer hozzáférését a Balatonhoz. A meglévő amúgy is zsúfolt strandokra nem lehet átterelni embereket sokszázméteres távolságból. Inkább támogatni kéne a minél egyszerűbb vízhezjutás lehetőségét.

Gábor Mészáros (Törökbálint, 2023-08-28)

#550

Családunknak Balatonfenyvesen a Gerle utcában van háza. A petíció teljes szövegével egyetértek

Mária Likerné Dr Diószegi (Dévaványa, 2023-08-29)

#553

Egyetértek a petícióban megfogalmazottakkal.

Bendegúz Horváth (Letenye, 2023-08-29)

#556

Az Kócsag utca végén található lejáró semmilyen módon nem zavarja a nádast, folyamatosan karbantartott, hosszú évtizedek óta.

Gabriella Imreh-Györkös (Nagykanizsa, 2023-08-29)

#558

…a 60-as évek óta, amióta nagyszüleim építették a nyaralót közvetlen a vízparton, figyelve van a lejáró. Faunának, Flórának nem ártunk és az utcalakók nem is engednek ártani! Viszont nagyon is ártana ha az a valószínűleg több ezer érintett nyaraló a madáritcákból is a szabadstrandot használná -Fenyves infrastruktúrája ezt nem engedi! Ráadásul nem szeretném egyetlen egy polgármester egóját kielégíteni miközben a sok-sok FIDESZ-es újgazdag az egész tó körűl vízparti telkét beépítheti, lezárhatja ahogy éppen tetszik neki! Ez nem környezetvédelemről szól!

Isabelle Balázs (Bönnigheim, 2023-08-29)

#561

Aláírom, mert Balatonfenyvesen Kakukk utca 12-ben van a nyaralónk. Vízparti telek, a saját lejáratunkat a vízre már pár éve megszüntettük a nádas védelme érdekében. Felháborító, hogy most az utcai lejáratokat is meg akarják szüntetni.

Pál István Fülöp (Gyöngyössolymos, 2023-08-29)

#562

Így gondolom, ezért aláírom.

Harcz Mónika (Nagykanizsa, 2023-08-29)

#565

Mert zalában születtem és gyermekkoromban sokat nyaraltam Balatonnak e részén és több családtag is ott vett nyaralót - a hatvanas években. Az évtizedek alatt kialakult rendszer a helyiek megelégedésére - jól működik.

Andó József (Budapest, 2023-08-29)

#566

40éve nyaralok Balatonfenyvesen. Altalában a fenyves-alsói strandot favorizálom, de időnkènt (baráti invitálásra) a Seregély utcai bejárónál is strandolunk. Nincs is annál romantikusabb mint a madaras utcák piciny strandjairól megnézni a naplementét.
Korábban windszörfösként, manapság kiteszörfösként, ha v.mi havária (brutális szélerősödés, árbóctörés stb.) miatt gyorsan kellett a Balaton medencéjét elhagyni, bizony életmentő volt, hogy ott volt v.melyik madaras utcai stégbejáró.

Krisztián Kercselits (Keszthely, 2023-08-29)

#568

A petícióval egyetértek és támogatom.

Anita Szárnyasiné Bossányi (Vác, 2023-08-29)

#570

A petícióval egyetértek és támogatom.

Pál Szárnyasi (Vác, 2023-08-29)

#572

A petícióval egyetértek és támogatom.

Márta Kovács (Vác, 2023-08-29)

#576

Minden évben rokonoknál Balatonfenyvesen nyaralunk és hasznaljuk a stégüket

Kata Miskolczi (Vác, 2023-08-29)

#579

A petícióval egyetértek és támogatom.

Péter Szárnyasi (Vác, 2023-08-29)

#580

A madar utcai bejarok nem okozzak a nadas pusztulasat.

Anett Angyalosi-Gunn Angyalosi-Gunn (Nagykanizsa, 2023-08-29)

#581

Mar a 3. GENERATION az aki igy hasznalja es gondozza a lejarokat. Most miert baj? Arcatlansag? Olyan tudnek en is sorolni...pl. nem mehetek be szemelyesen a FENYVESI POLGARMESTERI HIVATALBA....

Peter Balazs (Bönnigheim, 2023-08-29)

#582

A családunk nyaralótulajdonos.

Thomas Ifland (Erding, 2023-08-29)

#583

A jövőben is használni szeretnénk a lejárót!!

Viktor Tóth (Nagykanizsa, 2023-08-29)

#588

Teljes mértékben egyetértek és támogatom a petíciót.

Judit Farkasné Szárnyasi (Váchartyán, 2023-08-29)

#589

50 éve van meg a telkünk, azóta járok a madár utcai lejarókon a vízhez. Nem volt belőle probléma soha, hogy ott le lehet jutni a vízhez.

Edit Takács (Tát, 2023-08-29)

#591

Mert egyetértek a petíció tartalmával.

Gábor Szoboszlay (Budapest, 2023-08-29)

#592

Mert nem értek egyet a nyilvános lejárók megszüntetésével. A legalizálásuk feladata az Önkormányzaté. Ezen lejárókon fürdik Balatonfenyves nagy hányada.

József Merkly-Belus (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#593

Mert Balatonon nőttem fel. Most is járok sokat. Hihetetlen meggondolatlan, agyament intézkedéseket hoznak, indokolatlanul.
Az illegális partfeltöltésekkel, a vitorláskikötőkkel, a barátok szállodáinak a károkozásaival foglalkozzanak. Akkor nem volt ilyen fontos a nádas és a Balaton.

István Felde (Sormás, 2023-08-29)

#596

Gyerekkorom óta járok Balatonfenyvesre, az utcai lejárók és stegek szerves részei ennek a környezetnek, nem veszélyeztetik a természetet, a nyaraló tulajdonosok biztosítják a karbantartásukat.

Alexandra Sztepanov (Budapest, 2023-08-29)

#597

A Balaton védelmének ügye a legfontosabbak egyike.

Ádám Kamarás (Budapest, 2023-08-29)

#598

Használjuk a Varjú utcai bejárót

Nóra Pál (Vác, 2023-08-29)

#599

Nem szeretném, hogy mindent elvegyenek már tőlünk. 60 éve család tulajdonában van a nyaraló, megdolgoztuk az árát. Spórolt pénzünkön vettük. A part menti tulajdonosok igen is mindig vigyáztak a környezet megóvására. Minden szabályt betartunk pl: nem használunk motorcsónakot. A jacht kikötő megépítése volt káros hatással a Balaton vizére és élővilágára. Ott aztán kiirtották a nádast. Mi a céljuk a stégek elvételével? További bővítést terveznek? A Balaton MINDENKIÉ! Ne vegyék el az évtizedek óta kialakult szokásjog szerinti lejáróinkat. Annyi ember nem használja naponta, hogy ezzel kárt okozzon vele.

Katalin Győry (Kecskemét, 2023-08-29)

#600

Továbbra is szeretnék ott fürdeni

Szabolcs Bálint (Páty, 2023-08-29)