Petíció a balatonfenyvesi „madár-utcák” stégbejárói ügyében

Hozzászólások

#601

A Balaton mindannyiunké!

Andrea Miskolcziné Nagy (Vác, 2023-08-29)

#603

Környező utcában lévő nyaralóként én és családom is érintettek vagyunk (Közép. u.)

Laszlo Bek-Balla (Telki, 2023-08-29)

#609

A Varjú utcában volt a nyaralónk. A nádast nem a stégek teszik tönkre hanem a kivágásuk a feltöltések és az esztelen építkezések.

Beáta Csősz (Hosszúhetény, 2023-08-29)

#611

Szeretném, ha megmaradnának a nádast átívelő lejárók és a Balatonpart hagyományos használata.

Velkei Károly (Budapest, X., 2023-08-29)

#614

A családnak 110 éve van telke, nyaralója. Nem ártunk senkinek. Kérjük nekünk se ártsanak!

Péter Mikola (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#615

A családom generációk óta itt fürdik a balatonon, továbbra is így szeretnénk tenni.

Júlia Mikola (Ráckeve, 2023-08-29)

#628

Úgy látszik, hogy az ott és a környéken lakó 'kisemberek' érdekei/szempontjai nem számítanak. Milyen érdekek vezethetik a képviselőtestület, hogy ennyire abszurd indokkal álljanak elő? Gondolom a vitorláskikötő csak pozitív hatással van a környezetre vagy a lebetonozott part a nagystrandnál... Nem számítanak az idősek, a gyerekes családok vagy azok,akik nem vágynak a strand zajára és milliőjére.Akik nem tudnak vagy nem akarnak strandra járni.Hogy lehet elzárni egyeltalán a Balatont az emberektől??? Milyen jogon??? Közel 50 éve járunk le az egyik 'lejáróba' fürdeni és nemhogy nő, hanem csökken az ott fürdőzők száma. A nádas állapota ha romlott is, (?) akkor biztosan nem a fürdőzők száma miatt. Szomorú, hogy milyen irányba tartunk.

Éva Mózes (Telki, 2023-08-29)

#636

Nem szeretném, ha megszüntetnék az érintett utcák stégeit.

Kinga dr. Bátor-Gulyás (Alsózsolca, 2023-08-29)

#638

Gyermekkorom óta Balatonmáriafürdőn nyaralok és látogatom Balatonfenyvest. A közösségi lejárók sokak számára az itteni nyaralás lényegét képezik, ezért nagyon fontosnak tartom a fennmaradásukat.

András Vukics (Mány, 2023-08-29)

#642

Mi gondozzuk a nadat, nem irtjuk.

Melinda Speer (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#643

Aláírom, mert itt járunk le 10 éve, közel van a nyaralónkhoz, nem szeretjük a nagy tömeget. A kislányunknak is közelebb van mint a strandra elsetalni.

Krisztina Kubinyiné Kovács (Érd, 2023-08-29)

#644

Én is használom a szabad stégbejárókat, 30 éve nyaralok Balatonfenyvesen, és az elkövetkező 30 évben is ezt tervezem. Ha megszüntetik a szabad stégeket, nem lesz miért ide jönnöm.

Károly Kubinyi (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#645

Jogtalannak ítélem megszüntetni azt, ami évek óta működik. Amibe rengeteg munka van, s ami inkább előnyös mint hátrányos ökológiai szempontból is!

Éva Angyalosi (Nagykanizsa, 2023-08-29)

#646

Teljesen egyetértek a petíció minden szavával! És minden erőmmel azon leszek hogy a közösség által megfogalmazott jogokat érvényesítsük..

Ferenc Mészáros (Pécs, 2023-08-29)

#647

Ha már a hajóknak beleegyezett a polgármester a környezetkárosító hatású kikötő megépítéséhez és helyiek kérésének ellenére áldását adta, félresöpörve azt a nem mellékes tényt, hogy a polgármesternek a helyiek érdekeit kell képviselnie, tűzön vízen át. Én a helyében minimum annyit tennék, hogy nem állandóan a “földijeim” igényei ellen teszi le a voksát, hanem a többség mellé áll.

Orosz Tamás (Fuerteventura, 2023-08-29)

#649

Nagyon szeretek ott nyaralni az unokámmal,igen közel van a nyaralónkhoz. Nagyon jó a közösség, szívesen látnak minket ott.

Barna Kovács (Jánkmajtis, 2023-08-29)

#651

Mélyen egyetértek a petícióban foglaltakkal.

Péter dr. Lőrincz (Gödöllő, 2023-08-29)

#652

Ha a milliárdosoknak lehet saját lejárójuk a Balatonra, akkor ezeket a közös lejárókat mindenképpen használhatja a "pór" nép. Nem károsítják ezek a lejárók a nádast, annál inkább kipusztították azok, akik magán lejárót építettek saját maguknak!

Marianna Teleki Tiborné Wáger (Szászvár, 2023-08-29)

#653

Családunk több generációja élvezte és élvezi a közös stégek élményét.

Gabriella Pasztor (Budapest, 2023-08-29)

#655

Nagymamaként 3 unokával nem szeretnék strandra járni.
Eddig is a Zengő utcai lejárót használtuk, 45 éve, ami karbantartásával egy megbízott foglalkozik, teljesen rendben van.

Péterné Simon (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#656

Gyerekkorom óta rendszeresen járok a madár utcai strandokra a Bihari utcai nyaralómból. Már a hetvenes években is oda jártunk!

Ákos Csilling (Budapest, 2023-08-29)

#660

Többször nyaraltunk ott a rokonoknal. Az utcajuuk vegen van egy kis steg, ott lehet napozni , fürödni .Ne szüntessék meg !

Mária Fiser (Eger, 2023-08-29)

#661

engem is érint és nem gondolom hogy 40-50 év után kellene ezeket megszüntetni

istván Nádi (Dunakeszi Irsz. 2120, 2023-08-29)

#662

A petícióval egyetértek és támogatom.

Pálné Szárnyasi (Vác, 2023-08-29)

#663

Egyetértek a petícióval!

Piroska Szádvári (Szombathely, 2023-08-29)

#666

Évek óta minden nyáron ott töltöm szabadságom egy részét az unokáimmal, évtizedek óta a rokonok tulajdonában lévő nyaralóba. Az ott lakó emberek saját költségükön tartják karban a stégeket, a partot, így nem tartom jogosnak az önkormányzat intézkedését.

Zsoltné Pásztor (Eger, 2023-08-29)

#667

50 éve használjuk ezeket a lejárókat. Semmi kárt nem okoztunk vele. Felháborító, hogy most önkényesen meg akarják ezeket szüntetni. Miért nem az undorító mólót, yacht kikötőt szüntetik meg, vagy a balatonparti többszintes luxusapartmanokat. Vagy beszéljünk inkább a tengerre való yachtokról, melyek robbanómatorral mennek ki teljes szélcsendben, s hesszelnek a 30 cm- es vízben. De ide sorolhatnám a siófoki EXTREME JET BOAT- ot is. Ha valami akkor ezek tényleg pusztítják a Balatont.

Fogjanak már vissza egy kicsit, nézzenek önmagukba s ne menjen el teljesen a józan eszük!

Marcell Széll (Pécs, 2023-08-29)

#668

Fenyvesi nyaralóként nem szeretném, ha a nyaralók fürdési lehetőségei csökkennének.

Gabriella Megyery (Budapest, 2023-08-29)

#669

Nem fogunk elférni a szabad strandon, már évek óta meg vannak a lejárók

Hanna Balázs (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#671

Elegem van abból, hogy lépésről lépésre "közeli" magánszemélyek ki akarják sajátítani a Balaton környékét és leginkább a partszakaszait, kiszorítva az átlagembereket, besajtolva őket minimális strandokra. A Balaton Mindenkié, az összes magyaré! Biztos vagyok benne, hogy ez a lépés a polgármester részéről ebbe az irányba viszi Balatonfenyves partszakaszának elérhetőségét, hogy egyre kevesebb embernek jusson egyre több. Elég volt a harácsolásból!

Zoltán Márkus (Székesfehérvár, 2023-08-29)

#672

A petícióval egyetértek és támogatom.

Szilvia Kosdi (Vác, 2023-08-29)

#674

Egyetértek a petícióval.

Mária Bordácsné Perényi (Páty, 2023-08-29)

#677

Aláírom, mert felháborít az eljárásmód és a kommunikáció a témában, valamint értelmetlennek és igazságtalannak tartom a lejárók megszüntetését.

Zsuzsanna Szalay-Szakály (Budapest, 2023-08-29)

#678

Így helyes!!!

Róbert Vlasics (Balatonfenyves, 2023-08-29)

#681

Azok a lejárók jó helyen vannak,szükség van rájuk azoknak akik használják.

Ervinné Németh (Balatonfenyvesalsó, 2023-08-30)

#682

Aláírom mert nem szeretném, hogy elbontsák a stégeket!

Katalin Pogacsics (Pécs, 2023-08-30)

#684

Nyaranta a Seregély utcában családi nyaralásunkat töltjük és szeretnénk megvédeni ezt a különleges és értékes kincset.

Adrienn Antusné Megyeri (Pilisjászfalu, 2023-08-30)

#686

Szeretem a madár utcák jelenlegi arcukatát, értékét.

Gergely Daruka (Budakalász, 2023-08-30)

#689

Balatonfenyves a második otthonom, ne vegyék el a strandjainkat.

Kancsal Milán (Budapest, 2023-08-30)

#693

Egyetértek

Ilona Katica Kovács (Balatonfenyves, 2023-08-30)

#694

Aláírom: mert az ingatlanom értéke nagymértékben csökken. Mert gyerekkorom óta sok élmény kötődik az utca végi lejáróhoz. Mert az utca közösségi életét fent tartja. Mert másoknak is biztosít szabad lejárást a vízhez. Mert nem szeretném, hogy elszigeteljenek a Balatontól, sem engem sem a családom sem bárki mást.

Zoltán Papp (Szentlőrinc, 2023-08-30)

#702

Egyrészt sokkal jelentősebb problémák merültek fel a településen, melyre a polgármester semmilyen figyelmet nem fordít, másrészt az utcák lakóinak akadályozása a tó megközelítésében kifejezetten káros és rosszindulatú. Az állítólagos cél (természetvédelem) nem a jelenlegi állapot megváltoztatásával érhető el.

Péter Baumgartner (Budapest, 2023-08-30)

#704

76 éves rokkant ember vagyok. A Bonc Telepet dédapám vásárolta 110 éve. Azóta van a terület közepén lévő szolgalmi út végén közös lejáró a Balatonra. A nádas él, benne az élővilággal. Nem pusztult ki. Gyermekeim és unokáim, majdani dédunokáim nevében is tiltakozom a lejáró megszüntetése ellen.

György Simongáti (Budapest, 2023-08-30)

#706

Az utca végi közös használtú bejáró stég egyáltalán nem károsítja a nádast, minimális a bejáró által használt terület, nincs kikövezve sem a part mentén. A Yaht kikötő önmagában sokszorosan több kárt tett és tesz a nádasban, mint az érintett utcák kicsiny bejárói összesen. A bejárókat és környezetét az érintett utcák közössége önerőből tartja fennt és gondozza. A közösségek ügyelnek arra hogy természetkárosító tevékenység ne történjen, hiszen saját érdeke a természetközeli pihenés élménye. Amennyiben a lejárót megszüntetné az Önkormányzat úgy az érintett ingatlanok jelentős értékvesztést szenvednének el. A strand kisgyerekes családoknak már csak autóval lenne elérhető, ahol viszont a parkolás a szezonban teljesen megoldatlan és megoldhatatlan. A távolabbi utcákból pl. Fogoly, Kakukk, Galamb akár a fenyves-alsói akár a fenyvesi strand legalább 20-25 perc gyalog felnőttnek is. A bejárók valójában segítenek elosztani, szétszórni a szezonban a központra jutó terhelést. A "madár utcák" elzárása a parttól értelmetlen, kárt okozó és szándékosan rosszindulatú kezdeményezés.

Márton András Maár (Szeged, 2023-08-30)

#707

A legalább 110 éve kialakított lejáró nem rongálta az élővilágot. Egy nagy család (Bonc leszármazottak) és vendégei számára ad lehetőséget a Balaton megközelítésére. Azt viszont észleljük, hogy a kikötő építésekor az iszonyatos méretű, megszámlálhatatlan számú dömperrel a Balatonba behordott kő, törmelék minden valószínűség szerint ártott a magyarok tengerének. Csakhogy ezt a kikötőt nem az egyszerű lakosság használja, hanem a társadalom vagyonos rétege. Ne gondolják rólunk, hogy vakok vagyunk, és nem érzékeljük, hogy a háttérben pénzérdekek húzódnak meg, nem a Balaton féltése.

Ágnes Bálint Simongátiné (Budapest, 2023-08-30)

#710

Alairom, mert Fenyvesen van csaladi nyaralonk es a legjobb strandoknak gondolom az utcankenti pallo bejarokat. Igy nem kell tobb nagyobb strandot letrehozni es tobb nadast kiirtani, nem kell a tomegben strandolni es kozel van minden lakonak, formalja a kozosseget.

Zahariev Anna (Budapest, 2023-08-30)

#711

Egyet értek a petícióval.

László Palkovics (Budapest, 2023-08-30)

#713

Mert a többi strand túlterhelt.

Miklós Ruszák (Balatonfenyves, 2023-08-30)

#716

A peticiót, mint új nyaraló tulajdonos aláírom, mert nem megszünteni kell, hanem szabályozni, segíteni a fennmaradásukat. Minél jobban eloszlik a tömeg, több helyen, annál jobban fogják élvezni a nyaralást.
A nádast az illetélesekmek kezelnie kellene rendesen, és nem pusztulna.

Károly Pajor (Balatonfenyves, 2023-08-30)

#719

Én is érintett vagyok

Attila Varga (Dorsten, 2023-08-30)

#721

Mert egyet értek vele.

Tímea Szoboszlay (Budapest, 2023-08-30)

#727

Minden évben Balatonfenyvesen nyaralunk,nagyon szeretünk ott lenni.Nem szeretném ha máshova kellene mennünk strandra.

Anett Ungvári (Dorog, 2023-08-30)

#728

Mert szūksėg van ezekre a lehetősėgekre.Nem szeretnėnk zsufolt strandon nyomorogni fėlóra gyaloglás idös emberkènt.

Ferenc Szendrődi (Kaposvà5gg, 2023-08-30)

#730

Felháborítónak tartom az intézkedést ! Szerintem a lejárók nem szennyezik a környezetet. Az lejárókat nem csak az utcabeli lakosok használják! A vizet kevésbé terheli az emberi jelenlét mint a strandokon . Nádasokban költő vizimadarak nincsenek veszélyeztetve számtalan figyelhető meg. Mivel Fenyvesen a strandok befogadó képessége erősen korlátozott nehezen bővíthető hol fog ennyi nyaraló elférni .

Edit Mózes (Balatonfenyves, 2023-08-30)

#736

A déli part CSAK ezekkel a lejárókkal maradhat olyan, amilyennek évtizedek óta szeretjük.

Gábor Ilka (Balatonmáriafürdő, 2023-08-30)

#737

Ott nyaralok barátomnál

István Zsolt Novák (Budapest, 2023-08-30)

#740

Minden évben ott nyaralunk. Szeretjük ezeket a lejàròkat.

Rozalia Adorjanyi (Vèrtesacsa, 2023-08-30)

#742

Ez a többség akarata...

István Attila Hanti (Pécs, 2023-08-30)

#744

Since 1985, when I was born, I spent my summers in Gerle utca. My mother and my aunt worked very hard to build our weekend house there. We swimmed, sunbathed and walked through "lejaro" every single summer, even if I'm a few steps from the Adriatic sea because I live in Rijeka, Croatia... and can you imagine, "nadas", through all of theese years growed, and they were not endangered. Dear Polgarmaster please, it would better if you spent your time, resources and energy on something more useful!

Denis Sokac (Rijeka, 2023-08-30)

#748

Egyetértek vele...

Ákos Debreczeni (Balatonfenyves, 2023-08-30)

#751

Több szempontból sem értek egyet a stégek lezárására irányuló kezdeményezéssel!

Péter Farkas (Ágfalva, 2023-08-30)

#752

A petíció tartalmával egyetértek.

Gábor Horváth (Budapest, 2023-08-30)

#753

Nem is tudom el képzelni hogy a hazunkbok az utcára sétálva ne érhessem el a Balatont a közös Stegen.

István Liker (5510, 2023-08-30)

#758

Aláírom, mert nyaratulajdonos vagyok az egyik megnevezett utcában!

Magda Maár-Kocsis (Lovas, 2023-08-30)

#759

Rengeteg emlek kot a fenyvesi kakukk utcai molohoz..

Reka Fejszes (Szabadszállás, 2023-08-30)

#765

Szeretném, hogy megmaradjon a lejáró ugyanis elég sokat veszít a balatoni ingatlan az értékéből. Úgy gondolom, hogy ezt a veszteséget senki nem fogja nekem megtéríteni.

Marcell Miklós (Nagykanizsa, 2023-08-31)

#768

Nem szeretném, ha megszünnének a magánlejárok a madárutcákban.

Zsuzsa Vargáné Kislaki (Balatonfenyves, 2023-08-31)

#773

Aláírom, mert támogatom a stégek megmaradásának ügyét.

Béla Dr. Keresztesy (Budapest, 2023-08-31)

#776

Mert egyetértek

Andrea Vas-Móricz (Orfű, 2023-08-31)

#779

30 éve ezeken a lejárókat használom a balatoni fürdőzésre.

Kővári Ákos (Balatonfenyves, 2023-08-31)

#780

A Balaton mindenkié

Tamás Sklenszky (Balatonfenyves, 2023-08-31)

#781

Aláírom, mert biztos vagyok benne, hogy az utcai vízi lejárók megszüntetése (amellett, hogy hátrányos az azt használók részére) nem környezetbarát megoldás, a strandok túl lennének terhelve, mindenki kocsival járna oda, kipuffogóbűz, stb..

István Dr. Németh (Budapest, 2023-08-31)

#782

A MADÁR UTCAI LEJÁRÓK, STÉGEK NEM VESZÉLYEZTETIK A NÁDAS PUSZTULÁSÁT, AZ OTTANI TULAJDONOSOK ÓVJÁK A KÖRNYEZETET, TISZTÁN TARTJÁK UTCÁIKAT, A LEJÁRATOKAT. MEGSZÜNTETÉSÜK SOK BALESETTEL, NAGYOBB TÖMEGGEL, KELLEMETLENSÉGGEL JÁRNA, A KIS UTCÁK KIÜRÜLNÉNEK, PONT AZ A VARÁZS VESZNE EL, AMIÉRT SOKAN EZEKBEN AZ UTCÁKBAN FEKTETTEK BE!!!

Ágnes Takács Horváthné (Nagykanizsa, 2023-08-31)

#785

Mária ucában van nyaralóm érint az ügy.
Polgit meg remélem leváltják mert már megszédült a melegtől.

Róbert Taller (Budapest, 2023-08-31)

#788

Szükség van az utca végi lejáróra,mivel a strandok zsúfoltak és messze van gyalog, parkoló nincs. Az utca végi lejárók karbantartását elvégzik a lakók és a vízügynek se okoz gondot. Ha a nádvédelem miatt kellene megszüntetni, akkor a kikötőt is bontsák le és állítsák vissza a nádast! Sétány pedig a parton végig csak flanc és nádírtás újra!

Andrea Horváth (Kaposvár, 2023-08-31)

#789

Felháborítónak tartom a lejáratok megszüntetését. Kíváncsi lennék a valódi okra amiért meg szeretnék szüntetni a lejáratokat, mert a felvázolt ok nem fedi a valóságot.

Ivett Kovács (Nagykanizsa, 2023-08-31)

#797

Gyerekkoromban szinte minden nyaramat itt töltöttem, szeretném ha megmaradnának a lejárók. Egészen más a hangulatuk, mint a "hagyományos" kikövezett partú strandoknak.

László Csilling (Budapest, 2023-08-31)

#799

Aláírom, mert minden évben az egyik utcába járunk nyaralni a családommal és mivel tudom, mennyire fontos szerepet tölt be ez a stég az utcabelieknek.

Dóra Somogyi (Szombathely, 2023-08-31)