Quaestor károsultak megmentéséért

embo

#4676 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 18:24

#4667: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 quaestorkarosultak.hu-n rajta van,olvassa el,most szoltak hogy oda fel lett teve.


Vendég

#4677 Re:

2015-11-23 18:25

#4668: -  

 Na ha csak sertegetni tudja azokat akik a legtobbet tettek az ilyen lusta emberekert akkor keresse meg ahol akarja


Vendég

#4678 Re:

2015-11-23 18:26

#4675: -  

 Maga nem tudom mirol beszel itt,ha nem karosult,akkor lehet odebballni


Vendég

#4679 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 18:27

#4674: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nem, a kormány le akarja vonni a kamatokat az AB határozatban írt káronszerzés tilalma miatt, de nem világos, hogy hogyan és milyen kamatot akarnak levonni, ezt meg kellene várni, hogy ők ezt hogy gondolják.

Nem a kamatok levonásának a fejtegetésével van a baj a javaslatban, hanem a 6 millió alattiak és felettiek elválasztásával.Mert a kormány egységesen 30 millióig akar kártalanítani. Ne a kamatokkal kapcsolatos javaslatról beszéljünk, hanem hogy miért kellene másnak, máshogy kártalanítani a 6 millió alattiakat és felettieket, mi ennek az indoka? Végre írja már meg 1 mondatban.


Vendég

#4680 Re: Re:

2015-11-23 18:28

#4677: - Re:  

 Nem sértegettem senkit. De hagyjuk, megkaptuk, elolvastuk, az MTI-s hír helyett EZT kellett volna alapban belinkelni, mert ez "kissé" más. Félreértéseket szül a "csak Facebookozás" ezt kell megérteni. 32e-n vagyunk, nem 1000-en ami a Facebookosok összessége.


Vendég

#4681 Re:

2015-11-23 18:32

#4673: -  

 7. pont kimaradhatott volna, felesleges nekimenni az MNB-nek, inkább árt, mint használ. Pláne felesleges előre - a tv. javaslat ismeretének hiányában - nekiugrani, az MNB-t max. perelni lehet, ha valaki nem kapja meg azt, amennyivel megelégszik.


Vendég

#4682

2015-11-23 18:33

Az MNB-t én is kihagytam volna, max. magunkra haragítjuk a kormányt (akikről függ a kártalanításunk módja, mikéntje), hogy nekünk már az sem mindegy, hogy kitől kapjuk meg a pénzt. Szerintem sem volt jó húzás.

Meg kell(ett volna) várni szerintem is a tervezetet, és azt véleményezni.


Vendég

#4683

2015-11-23 18:34

A BEVA meg különben is levonja a 10%-ot 1 milla fellett, azzal megint csak bukunk, ha ő kártalanít 6 millióig.


Vendég

#4684

2015-11-23 18:37

Ezt végképp nem kellett volna:

 

"Végül pedig bekerülne a kárrendezés terheit viselők körébe az MNB is. Az MNB kártérítési felelőssége véleményünk szerint felügyeleti hatóság minőségében is megállapítható, illetve ex gratia alapon a jegybanktörvényből is levezethető a pénzügyi rendszerbe vetett bizalom visszaszerzése okán, szemben az MNB által alapítványok létrehozására, valamint ingatlanok és műkincsek vásárlására fordított összegekkel."

 

Nem szabad az oroszlán bajszát ráncigálni, amikor megvan a szándék a 30 millióig történő kártalanításra. Nem szabad perekkel fenyegetni az oroszlánt, amikor van esély arra, hogy a lehető legkisebb bukóval megússzuk a dolgot.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2015-11-23 18:41



Vendég

#4686 NRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 18:44

#4667: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nem vagyok jogász, lehet hogy nagyot tévedek, de azt hiszem, hogy azért akarják, hogy a 6 millió alattiakat a BEVA kártalanítsa, mert akkor a 6 millió alattiaknak nem kellene pénzt visszafizetniük. A fiktív kötvények után mi megkaptuk a pénzünket, a befektetett hozamok után is. Ha nem tartoznánk a questor törvény hatálya alá, akkor a mi kártalanításunk befejeződött és kiszálltunk a buliból. Amennyiben továbbra is a questor törvény hatálya alatt maradunk, mi már pénzt nem várhatunk (a fiktív kötvényeink után fizetett a BEVA), viszont a káronszerzés tilalma miatt vissza kéne fizetnünk a befektetett hozamaink után kapott kártalanítást. Senkit nem akarnék az írásommal félrevezetni, csak leírtam a gondolataimat, kérem ezt vegyék figyelembe. Annak viszont nagyon örülnék, ha egy indoklást, vagy jogi alapokon nyugvó  magyarázatot adnának arra, hogy miért ezeket a módosításokat javasolják, akkor lehet hogy megnyugodnának a kedélyek. 

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2015-11-23 18:45


Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2015-11-23 18:47



Vendég

#4689 Re:

2015-11-23 19:01

#4684: -  

 http://quaestorkarosultak.hu/

A fenti linken megtlálható a Javaslat szövege.  Kérem, olvassák el, és ha még mindig nem világos, akkor kommenteljenek. Egyébként pedig szerdán lehet jönni a tüntetésre és ott minden részletre kiterjedően választ kapnak a kérdésekre. 


Vendég

#4690

2015-11-23 19:17

http://quaestorkarosultak.hu/

Lenne egy áthidaló javaslatom. Felejtsük el kedves EKEZETNELULI TROLL beírogató társunk provokációit és ne válaszoljunk rá – ha már a rendszergazda nem törli. Ő bizonyára tudja miért teszi amit tesz.
Biztos van az a pénz (ÉRDEK) amiért neki is zsírosodhat a haja.
Elég ha a piros betűs főcímet elolvassuk, "PETiCIÓ..." (amíg ki nem törlik) majd alatta ezt a … khm. javaslatot.
Hát ez … nem akarok triviális lenni – beszarás. Főleg ha elkezdem értelmezni. Ellenségekre már nincs is szükségünk- pedig abból már most is van bőven - ilyen "jóakarók" mellett.

Abban az előttem szólókkal maximálisan egyetértek, hogy a megosztásunk már most is teljes siker pedig hol van még a törvény!


Vendég

#4691 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 19:21

#4656: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 "nem lehet ember,90 karakter a maximum ertsek mar meg!!!"

Süket duma, dehogynem lehet! Csak akarni kellene!

 

Itt van a levél:

Tisztelt Orbán Viktor Úr, Miniszterelnök!
Tisztelt Rogán Antal Úr, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető Miniszter, mint a Quaestor-törvény beterjesztője!
Tisztelt Bánki Erik Úr, az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának Elnöke!
Tisztelt Windisch László Úr, az MNB Alelnöke!
Tisztelt Kovács Levente Úr, a Magyar Bankszövetség Főtitkára!


A Quaestor Károsultak Közössége vidéki és budapesti csoportvezetőinek 2015 november 21-i budapesti
megbeszélése után az alábbi javaslatot juttatjuk el Önöknek.

A javaslatunk lényege az, hogy olyan irányban módosuljon az AB által 2015 november 17-én részben
alkotmányellenesnek ítélt Quaestor-törvény, hogy megvalósuljon a Lenkovics Barnabás AB Elnök úr MTI
nyilatkozatában szereplő alkotmányos Quaestor kártalanítás.

1., A kártalanítás alapja a kötvények bekerülési értéke legyen, ne a névértéke. A Quaestor diszkont
kötvényeket is kibocsátott, illetve a kamatozó kötvények egy kisebb részét is diszkont (névérték alatti) áron
értékesítette. A névértéken történő kártalanítás a kötvényesek egy részénél felvetné az AB által más
aspektusban említett káronszerzés tilalmát, így a módosított törvény továbbra is támadható maradna az
AB előtt. Ráadásul ez a megoldás összhangban van azzal, hogy a Quaestor kötvényprogram MNB által
jóváhagyott Alaptájékoztatója szerint a részleges kötvényátruházás semmis (lásd http://www.quaestor.hu/sites/ default/files/kozzetetelek/ QFH_alaptajekoztato_2014_2015_final_1.pdf,
9. oldal teteje). Álláspontunk szerint ugyanis a károsultak többségének egyáltalán nincs Quaestor Hruria
kötvénye (sem valódi, sem fiktív), csupán készpénzkövetelése van a semmis vásárlási tranzakciók miatt a
Quaestor Értékpapír Zrt., vagy a Quaestor Pénzügyi Tanácsadó Zrt. felé.

2., A kártalanítás számításának módja a semmis kötvényvásárlásokból eredő követelések esetén legyen a
bekerülési érték, annak törvényes kamatai, viszont csökkentve a kifizetett vagy jóváírt nettó hozammal. A
nettó hozam a jóváírt kamat, mínusz kamatadó, mínusz egészségügyi hozzájárulásként legyen számítandó
a nem tartós befektetési számlán lévő összegek esetén, illetve egyezzen meg a fizetett kamattal a tartós
befektetési számlán lévő követelések esetén. Ez a módszer megfelelne a Miniszterelnök Úr 2015 november
20-i rádiónyilatkozatában elhangzott pontos elszámolásnak, valamint a bírói gyakorlatnak is, mert a figyelembe veszi az eredeti tőkére rakódó valamennyi növelő és csökkentő tételt. Ugyancsak megfelelne Rogán Antal úr 2015 november 19-i nyilatkozatának az RTL-en, ahol a fair elszámolásról beszélt, amihez mind az eredeti tőkekövetelés növekedését és mind a csökkenését tartalmazó tételek beszámítása hozzátartozik. Továbbá
megfelelne az AB Quaestor-törvényről hozott határozatának is, ami előírta, hogy a jogalkotó foglalkozzon a kamatok kérdésével is. Ez a megoldás a Quaestor kötvények kamatszintje miatt valamivel alacsonyabb összeget jelentene a legtöbb károsultnál, mint amit a Quaestor-törvény áprilisban elfogadott eredeti formája biztosított, viszont nem hozná a már régebben Quaestor kötvényekkel rendelkezőket sem olyan súlyosan hátrányos helyzetbe, hogy nagyszámban inkább a bírósági úton történő érdekérvényesítést válasszák, túlterhelve a magyar igazságszolgáltatási rendszert. Ez utóbbival pedig megvalósulna a Rogán Antal úr által a Quaestor-törvény áprilisi bejelentésekor az M1-es interjújában említett cél is, hogy ne kelljen a károsultaknak egyenként pert indítani az érdekeik érvényesítésére.

3., A kárrendezés a követelések 2015 április 22-i állapotára, a Quaestor Értékpapír Zrt. felszámolási
eljárásának megindulásának napjára vonatkozzon. A kárrendezés folyamata rendkívül elnyúlt. A 2., pont
szerinti kamatszámítási logikát a Quaestor-károsultak a felszámolási eljárás megindulása utáni időszakra is
érvényesíteni kívánták bíróság előtt az ügy Quaestor Értékpapír Zrt.-től független érintett jogi személyeivel
szemben, és erre a szokásos bírói gyakorlat mellett joggal számíthattak volna is. Azonban lemondanak erről
a követelésről, ha a módosított Quaestor-törvény a jelen javaslatban megfogalmazott módon megnyugtatóan rendezi a kérdést.

4., A kártalanítás terjedjen ki a Quaestor ügyfélszámlákon letétben lévő összegekre is. Az eredeti Quaestor-
törvény elfogadásakor még nem volt ismert, hogy a letétben lévő pénzösszegek egy része is hiányzik. Ezeken a számlákon zömében korábban jóváírt kamatkövetelések illetve lejárt és jóváírt kötvénytőke követelések vannak. A 2. pontban vázolt kamatszámítást ellehetetlenítené, ha a kárrendezés számításakor meg kéne különböztetni, hogy mely kamatot vették fel, vagyis mely kamatokhoz jutottak hozzá ténylegesen a károsultak és melyekhez nem. A javasolt módon a fel nem vett kamatok kérdése technikai szinten megoldódna, levonandó lenne a kötvénykövetelésből, de megjelenne, mint készpénzkövetelés. Ugyancsak kezelhetetlen helyzetet jelentene, ha a BEVA-nak egy károsultat 6 millióig kártalanítani kellene már a kötvénykövetelése után, de ugyanezen személynek letéti számlával kapcsolatban készpénzkövetelése is van. Mindkettőre jár a BEVA kártalanítás, és eldönthetetlen lenne a Quaestor-törvény alapján történő kártalanítás esetén, hogy a BEVA a kötvénykövetelés vagy a letéti számla követelés alapján fizetett-e. A BEVA és a Quaestor Kárrendezési törvénynek ugyanazon instrumentumok körére kell kiterjedniük, különben kezelhetetlen helyzetek adódnak. Ez egy alapvetően technikai módosítás, ami nem eredményez lényeges plusz kiadást. Logikátlan ugyanis az, hogy valaki nem kamatozó Quaestor letéti számlára helyezett be nagyobb összeget, és azzal a későbbiekben sem kívánt volna rendelkezni. A Quaestor letéti számlán lévő pénzek alapvetően hozamok jóváírásából adódnak, amit nem vettek még fel a károsultak. Vagyis jelen megoldással csupán egyszerűsítjük a kötvényeknél az AB szerint figyelembe veendő kamatszámítást, ha a 2. pont szerinti kalkulációnál egységesen levonjuk a kártalanítás összegéből a jóváírt nettó kamatot, viszont számlaköveteléseknél jóváírjuk azt, ha valaki a kamatot nem vette volna még fel.

5., A Quaestor letéti ügyfélszámlákon lévő összegek esetén ne számoljunk fel a törvényes kamatot sem.
A Quaestor károsultak elfogadták azt, amikor nem kamatozó letéti számlákon hagytak pénzt, hogy arra
kamatot nem kapnak. Ha ezekre az összegekre is kiterjesztenénk a törvény szerint járó kötelező kamat
számítását, azzal olyan plusz igények adódnának, amit a károsultak annak idején nem is igényeltek a
Quaestortól. A törvényes kamat tehát csak a semmis kötvényvásárlásokból adódó követelésekre terjedne
ki, de az ügyfél letéti számlákon lévő követelésekre nem.

6., A kárrendezésért 6 millió Ft-ig (20 ezer Euróig) a BEVA feleljen. A vételi tranzakciók 1., pontban említett
semmissége miatt álláspontunk szerint a Quaestor károsultaknak készpénzkövetelésük van a Quaestor
Értékpapír Zrt-vel szemben, így erre a BEVA-nak a jelenlegi szabályok szerint is fizetnie kellett volna.
Nem lehet fiktív–nem fiktív megkülönböztetés a kötvények között, mert a károsultak a forgalmazás szabályai
szerint egyáltalán nem rendelkeznek kötvényekkel. Véleményünk szerint a BEVA tagok 6 millióig történő
teljes kártalanítási kötelezettsége jelenleg is fennáll. Vagyis elegendő lenne ennek a kötelezettségnek a
kikényszerítése, ami megtehető anélkül, hogy ezt beírnák a Quaestor törvénybe. Egy MNB által indított
közérdekű per elérhetné ugyanezt.

7., Meg kell vizsgálni az MNB bevonását a 6 millió feletti kártalanításba. Az AB határozat megállapítja, hogy
a Quaestor károsultak kártalanítása közérdek, amely rendezésének terheit akár harmadik félre is terhelheti
a törvényhozó. Viszont nyilvánvalóan igazságtalan, bár az AB határozat szerint nem alkotmányellenes, ha
a kártalanítás terheit tisztán harmadik felekre terhelik, miközben könnyen található olyan fél is, akinek a
mulasztásos felelőssége megállapítható. Határozottan nem értünk egyet dr. Windisch László MNB alelnök
úr a Magyar Hírlapban 2015 november 20-án megjelent álláspontjával, amelyben megismétli azt a már
korábban is ismertetett véleményét, hogy az MNB-t, mint felügyeleti hatóságot, nem terheli felelősség a
brókerbotrányokban, mert az MNB tárta fel a PSZÁF évtizedes tehetetlensége után a brókerbotrányokat.
Határozott álláspontunk az, hogy az MNB kártérítési felelőssége fennáll, emiatt a Quaestor-törvény hiányában vagy ellehetetlenülése esetén perelni is kívántuk. Nem az MNB fedte fel a brókerbotrányokat. A három brókerbotrány egyike sem úgy robbant ki, hogy az MNB kivonult, és ellenőrzése során megelőző jelleggel feltárta volna a jogellenes magatartást. Mindhárom brókerbotrány az adott cég csődjével, a Quaestor esetében kamu csődjével indult, és csak ekkor, utólag vonult ki az MNB ellenőrizni. Vagyis egy „pénzügyi rendőrség” szerepkörében részt vett ugyan a visszaélések feltárásában, segített felderíteni a visszaélések mikéntjét, amit
a politikai felelősség megállapításakor nyilván az MNB oldalán szóló érv. Mellékszál, de megjegyezzük, hogy azt a mai napig nem hozta nyilvánosságra az MNB, szemben a többi brókercsőddel, hogy hová tűntek el a hiányzó Quaestoros százmilliárdok. Az MNB Quaestor ügyben semmilyen lépést nem tett felügyeleti szerepkörében 2015 március 9-én estéig, a Quaestor (kamu)csődbejelentésének időpontjáig az ott történt
visszaélések leleplezésére, amivel álláspontunk szerint ugyanúgy mulasztást követett el, mint korábban a PSZÁF. Emiatt pedig bekövetkezett mindazok kára, akik március 9-én estéig nem vették ki a pénzüket. Ezért pedig véleményünk szerint felvethető a kártérítés terheinek részleges ráterhelése az MNB-re, szemben a dr. Windisch László által a Magyar Hírlapban megfogalmazott MNB nézettel. Jelen javaslatot kompromisszumos megoldásként ajánljuk. A Quaestor-károsultak lemondanak a követelésük egy részéről, a törvényes kamatok érvényesítéséről arra az időszakra, ami a kárrendezés elhúzódásából adódik. Azt maga az igazságügyi miniszter is elismerte, hogy a Quaestor-törvényt eredeti formájában is végre kellett volna hajtani, függetlenül az akkor még csak folyamatban lévő AB vizsgálattól. A Quaestor-károsultak elállnak az ebből a jogsértésből adódó további kártalanítási igényük érvényesítésétől, ha a Quaestor-törvényt a jelen javaslatnak megfelelő
elvek mentén módosítják, és azt a lehető leghamarabb végrehajtják. A BEVA tagokat terhelő kártérítési rész ugyan magasabb lenne, mint amit a jelenlegi kártalanítási szakaszban kifizettek, de nem haladná meg az általunk egyébként a jelenlegi BEVA szabályok alapján levezethetőnek vélt összegnél. Végül pedig bekerülne a kárrendezés terheit viselők körébe az MNB is. Az MNB kártérítési felelőssége véleményünk szerint felügyeleti hatóság minőségében is megállapítható, illetve ex gratia alapon a jegybanktörvényből is levezethető a pénzügyi rendszerbe vetett bizalom visszaszerzése okán, szemben az MNB által alapítványok létrehozására, valamint ingatlanok és műkincsek vásárlására fordított összegekkel.

Budapest, 2015 november22.

Quaestor Károsultak Közössége

 


Vendég

#4692 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 19:25

#4669: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Egyedül is lehet küzdeni a pénzedért , ha úgy szeretnéd . Azokat vegzálni , akit mindent megtesznek , hogy legyen ebből a borzalomból valami , enyhén szólva felháborító !! Bárkinek lehet jobb ötlete , akkor vezesse elő . Legalább ezek az emberek gondolkodnak , szerveznek , nem csak szítják az ellentéteket , csak köszönet jár nekik !


Vendég

#4693

2015-11-23 19:27

Én elolvastam, és szerintem a kamatszámításban van ráció, de szerintem nem kellene szétválasztani a 6 milliós kár alattiakat és felettieket, és szerintem az MNB-t sem kellett volna belekeverni. De látom, hogy mások is ezeket írták, úgyhogy úgy tűnik, nem vagyok egyedül a véleményemmel.

Az MNB NEM FOG KÁRTALANÍTÁST FIZETNI! Kész, pont. Ez tény. Nem fog változni. Max. hergelni lehet a döntéshozókat ezzel, de semmiképpen sem fog ez megvalósulni, szerintem is több kárt okoz(hat), mint hasznot. Remélhetőleg ezt a részt úgysem veszik komolyan a döntéshozók.

Szerintem BEVA tagok fognak előlegezni, de a kamatok levonása miatt kevesebbet, szerintem meg fog maradni a QKKA is.


Vendég

#4694 Re:

2015-11-23 19:30

#4693: -  

 Miért nem fog fizetni a MNB?

A beva tagok megelőlegezik a saját pénzükkel (ha szerencsénk van) a nagy semmire, mert a felszámolásból nem fog maradni semmi szerintem és akkor úgyis az mnb-nek/államnak kell fizetnie.


Vendég

#4695 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 19:31

#4692: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Itt is gondolkodnak, nem csak a FB-on. Itt is lehet ötletelni. De már mindegy, mert elment a javaslat, nem tudom, hogy hány ember írta, és kiket (hány embert) képviseltek, de nem szabad soha mások nevében, azok felhatalmazása nélkül írni. Lehetett volna írni javaslatot "az 1000 tagú FB csoport" (nem tudom hány tagja van, csak írtam egy számot) nevében, de nem mindenki nevében. Legközelebb nem árt egyeztetni a javaslatról - annak elküldése előtt - egy nyilévános oldalon, pl. a quaestorkarosultak.hu-n, vagy itt, vagy bárhol.

Most már mindegy, várjuk meg a törvénytervezetet.

 


Vendég

#4696 Re: Re:

2015-11-23 19:32

#4694: - Re:  

 De nem lehet az MNB felelősségének a kimondását kényszeríteni.

Végső soron eddig is az állam állta volna (de nem kifejezetten az MNB), ahogy most is lesz.

Kár az MNB-t csesztetni.


Vendég

#4697 Re: Re:

2015-11-23 19:33

#4694: - Re:  

 Hello-bello...szerinted az állam és az MNB egy és ugyanaz?


Vendég

#4698 Re: Re:

2015-11-23 19:36

#4694: - Re:  

 Így van. A lényeg, hogy megkapjuk a pénzünket (legalábbis annak a nagy részét). A végén az állam áll ott a tv. tervezet szerint. Ezért felesleges az MNB felelősségét feszegetni, meg hogy műkincs vásárlások helyett nekünk fizessen..stb., mert ha ott az állam a végén a sornak, akkor nem mind1, hogy kitől kapod a pénzt: az államtól vagy az MNB-től? Neked nem mind1, hogy ki fizet? Mert azzal, hogy az MNB-t csesztetitek, csak felhergelitek azt, akitől a megoldást várjátok. Ez szerinted jó politika?

 


Vendég

#4699 Re: Re: Re:

2015-11-23 19:39

#4697: - Re: Re:  

 Igen, úgy gondolom.

Az MNB-en is állami pénz van, a jó festményeket is állami pénzből veszi.

A bal zsebemből adjam a pénzt vagy a jobból. Tökmindegy.

 


Vendég

#4700 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-23 19:44

#4665: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 "maga tenyleg hulye,milyen link?"

Arrrogáns és buta volt, de ez most az ellenkezőjére fordult. Most buta és arrogáns.