A siklorepülés szabadságáért

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A siklorepülés szabadságáért petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#1

2011-05-11 22:54

Vajon miért hoznak egyre több szabályt,törvényt?mert a zavarosban lehet a legjobban halászni.

Vendég

#2

2011-05-12 10:30

Mikor érjük utól az európai államokat ezen a téren?
Jelenleg egyre távolabb vagyunk tőlük.

Vendég

#3

2011-05-12 11:04

Egyetértek.

Vendég

#4

2011-05-12 11:54

támogatom a peticiót

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2011-05-12 11:55


Ada

#6

2011-05-12 11:56

Támogatom a petíciót és egyetértek.
Szerk.

#7

2011-05-12 14:30

Valószínű, hogy azért van ez a sok egymásnak ellentmondó szabályozás, mert az egyik kéz nem tudja, hogy mit csinál a másik.
Nálunk egyébként is nagy hagyománya van az agyon adminisztrálásnak.

Vendég

#8

2011-05-12 21:53

Saját megtapasztalásom a petícióban szereplő ügyekben:
- 3 feljelentés, 4-féle ügy, ebből egy bűnügyi eljárás (egészen a bűnügyi nyilvántartásba vételig, ezt végül is bűncselekmény hiányában lezárták 8 hónap után), bírósági tárgyalások, ügyvéd, kb. 100 oldalnyi dokumentum és tavaly február eleje óta még mindíg nem értünk a végére úgy, hogy a legjobb tudásom szerint minden szabályt betartottam és minden irat nálam volt. Fél napig lehetne mesélni.

Éljen a repülés szabadsága!
V.Gyuri

Vendég

#9 uff

2011-05-12 21:56

Sajnos ez a petíció ebben a formában vállalhatatlan, az első 3 pontjában súlyos tárgyi tévedésben van, pusztán az derül ki hogy a fogalmazó sem az EÜ besorolásokkal, sem a bevizsgálási követelményekkel sem az extrém sportok besorolásával nincsen tisztában. Azt se tudja mi ellen tiltakozik. A 4. pont indoklását bárki lesöpri az asztalról, az 5. 6. pont pedig maga a semmi.
Ezt aláírni ciki. Az egész csupán felelőtlen hangulatkeltés.

Vendég

#10

2011-05-12 22:54

Messzemenökig egyetértek.

Vendég

#11 Re:

2011-05-12 22:58


Vendég

#12

2011-05-12 23:05

történjen már végre valami.

Vendég

#13 Re:

2011-05-12 23:06


Vendég

#14 Re:

2011-05-12 23:08

#12: - Kacár

 


Vendég

#15

2011-05-12 23:15

Sehol a világon nincs szükség orvosi alkalmasságra a siklóernyőzéshez csak nálunk. Akik nem kaphatnak orvosit, azok csak külföldön repüljenek???
A Csobáncon én is szeretnék repülni,(vagy legalábbis szeretném megélni azt a napot) de sajnos még azt is elmondhatom magamról, hogy magyarországi hegyről még nem volt alkalmam startolni, pedig már több éve repülök.
Kornélia Fekete
A petíció szerzője

#16 Szerk

2011-05-12 23:39

Kedves Kritizáló!
Kérjük, a vállalhatatlan helyett tegyél vállalható javaslatot!
Ez egy mindannyiunk érdekét szolgáló kezdeményezés és nagyon örülünk, ha minél többen és minél szakszerűbben előremozdító jelleggel hozzátesznek az ügyhöz.
Az üres kritikákra nem vagyunk kíváncsiak, az asszertív javaslatokat viszont beépítjük.
Kérjük, ha szakmai tudásod és ismereteid messze felülmúlják a mienket, oszd meg velünk! Mi hajlandóak vagyunk tanulni és köszönettel elfogadjuk a segítséget.
Üdvözlettel:
Szervezők
vendég

#17 Magyarhon kontra külföld

2011-05-13 10:31

A farok csóválja a kutyát és a hozzánemértő hoz döntéseket, bürokrácia... nos ez Magyarország. Külföldön a repüléssel kapcsolatosan és egyéb más területen mindenki teheti a dolgát és boldog. Mielőtt a keírítéses példát hozná fel a kolbásszal valaki, válaszom: Ott legalább van kerítés! Ismereteink és technikai, repülési tudásunk megvan, hogy bátran nemzetközi színekben is a repülés számos területén élenjárók lehessünk!

És miért nem tehetjük meg? Mert a "csík húzza a repülőt"

Ennek véget kell számos területen vetni, akkor fellélegezhetünk.

 

A repülés szabadságáért!

pilot

#18

2011-05-13 11:24

Kedves BSE!

Előrehozom, hogy az alábbi javaslatok építési célzatú kritikát jelentenek, nem pedig egy egyébként jóindulatú kezdeményezés megfúrását.

Sajnos azt kell mondjam, hogy egyes elemek lehetetlen követelésre vonatkoznak, valamint a repülés szabadságát egyáltalán nem szolgálják.

1. a 2-es egészségügyi osztályú repülő orvosi vizsgálat eltörlését nem lehet kérni, a megfogalmazás nagyon pontatlan. Ettől függetlenül is szükséges, hogy a több ember életéért felelős, elsősorban nagygépeket vezető pilóták alkalmasak legyenek orvosi szempontból a repülésre. Nem kérdéses, hogy egy Boeing repülőgép többszáz utasa életéért felelős pilóta legyen alkalmas orvosi szempontbóla repülésre. Én ezt akkor is így látom, ha valaki tandempilótaként egy db utast szállít, ugyanis ennek a személynek az életéért - jogilag és ténylegesen is - a tandempilóta felel. Arról sem lehet vita, hogy a motoros siklóernyős - ha ájulás miatt emberek közé csapódik - szintén életeket olthat ki, így a motoros siklóernyősnél sem indokolt a reporvosi vizsgálat elmulasztása. Ettől függetlenül lehet azt támogatni, hogy ne kelljen reporvosi a sima gyalogos siklóernyősnek, de ezt nagyon nehéz lenne elválasztani az előbbi repülési formáktól.

2. A különböző szakszolgálati engedélyekhez kötött tevékenységgyakorlás eltörlését szintén nem tudom támogatni, mivel ennek semmi köze nincs a repülés szabadságához. Attól te még nem repülsz szabadabban, hogy ezentúl a pénzéhes Kiss Pista oktató is műszakiztathatja neked az eladásra szánt leharcolt siklóernyőjét.

3. a természetvédelmi területeken repülés tiltását sajnos nem lehet megváltoztatni, ugyanis a terület tulajdonosa-kezelője a birtokból eredő jogainál fogva tílthatja meg neked a terület ilyen célú használatát. Ha arra akarsz kényszeríteni nemzeti parkokat, hogy a területükről is felszállhass, akkor meg kell változtatni a polgári törvénykönyvet is, melyben korlátozod tulajdonosokat a saját tulajdonuk feletti rendelkezés jog gyakorlásában. Nyilvánvaló vicc. Nemzeti parkokkal az egyedül lehetőség a külön-külön tárgyalás lesz.

4. A NKH LH-től áttenni a szabályozási, képzési és üzemeltetési jogokat szakági szervezethez (HFFA, SIRSZ, MPC, stb.) - ez is szintén vállalhatatlan kérelem.
Egyrészt üzemeltetni és képezni eddig sem az NKH LH feladata volt. A repüléssel kapcsolatos szabályakotást elvenni a jogi szakértelemmel rendelkező szervezettől egy "lelkes amatőrökből" álló, egyébként önszerveződés alapján létrejövő szervezethez - nagyon nagy felelőtlenség. Egyrészt az önszerveződő szervezet vezetőjét nem lehet közigazgatási úton eltávolítani, ha nagyon hülye. Másrészt a szakág felruházása mindenféle jogokkal csak a szakági szervezet anyagi érdekeit szolgálja, hiszen ne legyen senki előtt sem kétséges, hogy a feletted gyakorolt "szakmai felügyeletért" te fizetni fogsz vaskosan, ami nyilván utazási költségtérítésekre, különböző külföldi konferenciákon való részvételre, brutális fizetésekre menne el. Egyik szakági szervezet sem alkalmas arra, hogy normális szabályokat alkosson, legfeljebb a szakmainak mondott vezetők mindenféle agymenéseinek szerezhetne nagyobb érvényt.

Már maga az is lekorlátozza a te repülési szabadságodat, hogy 3 és 6 hónapos repülési kötelezettséget ír el, különben érvénytelenné válik a pilóta jogosításod. Szerencsére a kisgéphajózáshoz, vitorlázáshoz szükséges jogosításokat a siklóernyőzéssel ellentéteben az NKH adja ki közokirati formában, nincsen időbelileg korlátozva az érvényessége (nincsen kötve 6 hónaphoz), és neked nem kell érte évente mindenféle hülye jogcímeken beszedett díjakat fizetni.

Na ezt nevezném a siklóernyőzésben én a repülés szabadságának.
rebel

#19 pilotnak

2011-05-13 12:21

A te érvelési szempontjaid tökéletesen alkalmasak az elmúlt 20 év gyakorlati, tapasztalatainak semmibe vételére. Minden érved a tapasztalanságod, vagy az érdekszövetséged igazolja.
Na ebből van elegünk, hogy aki soha, vagy nagyon ritkán repül, a jogon keresztül próbálja megértetni velünk azt , hogy nekünk miként kellene viselkednünk, hogy ne legyen senkinek baja.
Természetesen ezt minden hátsó érdeki összefonódás nélkül teszi.!?
Ilyenkor csak az a vicc jut eszembe /mert ez egy röhej ami itt megy/ amikor a kaszáló parasztbácsihoz kimennek a rétre nagyvárosi hivatalnokok,
és sorra kezdik a tanácsot adni, hogy miként kaszáljon holnaptól a hatékonyabb termelés érdekében. A választ gondolom ismeritek.

Pilot

#20

2011-05-13 12:25

Illetve azért szeretném figyelmeztetni az aláírókat, hogy a személyes adatokkal, főleg a személyi igazolvány számmal akár már kölcsönszerződést lehet kötni, milliós kötelezettséget is lehet vállalni bárkinek a nevében.

Akit nem zavar az, hogy ismeretlen eredetű adatbázisba a személyes adatait összegyűjtsék, aki nem fél az adataival való visszaélés lehetőségétől, akinek elegendő a petíció alá írt kétsoros szöveg (melyben becsszóra megígérik, hogy nem fogják rosszra felhasználni az adataidat), annak hajrá.
Kornélia Fekete
A petíció szerzője

#21 Szerk

2011-05-13 13:02

Az elején még azt írtad, hogy nem akarod megfúrni a kezdeményezést!
Mostanra ez már kezd egy kicsit azzá válni, mivel ez a második megszólalásod tartalmilag köszönö viszonyban sincs az előzővel.
Sajnos, amióta csak petíciók léteznek meg kell adni valamilyen adatot, amely hitelessé teszi azt. Akár papíron akár elektronikusan. Nem kell mindenben az ördögöt látni!
Jobbító szándékú kezdeményezésekkel várjuk privát emailedet!


Vendég

#22 Pilotajáték

2011-05-13 13:23

Egyesek mi a kutya úristennek koptatják itt a billentyűiket!?

Vendég

#23 Pilot

2011-05-13 14:17

Köszönettel vettem az előző hosszászólásokat.

Sajnos nekem egyszer már visszaéltek az adataimmal, azóta védem őket.

Nem rosszak az elképzelések, csak szervezettebb formában kellene előadni ahhoz, hogy a jogalkotók - akihez a petíciót is intézitek - meggyőzhetőek legyenek. Ahol mások testi épsége is érintett, ott nem szervezhető önszabályozó közösség, ezt sajnos tudomásul kell venni.

Javaslataim:

1. Felejtsétek el a reporvosi megfúrását tandem és motoros pilóta esetében. Nem indokolt.
2. Akinek számít valamit az élete, olyan szakemberrel vizsgáltat, akinek van szakszolgálati engedélye.
3. A természetvédelmi területen történő repüléshez sokkal célravezetőbbnek tartom a parlamenti képviselők levélben történő egyenkénti megkeresését, akiknek egyébként lehetőségük van törvényjavaslatot benyújtani, jogszabályt változtatni.
4. Határozottan azt javaslom, hogy szakági szervezet ne kapjon szabályalkotási jogot, ugyanis erre szakértelem híján egyik szakági szervezet sem alkalmas.
5. Nem sokat érsz a reporvosi eltörlésével, ha kb a semmire kifizetsz a szakágadnak tagdíjat, költséget, Rating Card díjat, Rebisz díjat, kötelező felelősségbiztosítást, meg még isten tudja miket. Ezeket az összegeket kellene drasztikusan visszavenni, nem a reporvosit.
6. Határozott álláspontom, hogy a jogosítások egységesítése, nyilvántartása, megújítása és pótolhatósága szempontjából az a legésszerűbb, ha mindenkinek az NKH LH állítja ki a jogosítását, és arról központi nyilvántartás lenne vezetve a hatósági informatikai rendzserrel levédve. A vizsgáztatások és jogosítások kiállításának rendszere egy vicc, a szakágtól a dokumentumok rendszeresen óriási késéssel érkeznek meg, ami tarthatatlan.

Vendég

#24

2011-05-13 14:22

sok sikert
Ata

#25 ???

2011-05-13 16:41

Megáll az ész!!