Tiltakozás a budapesti buszközlekedés magánkézbe adása ellen!

Öreg nyugger

#1

2012-11-07 20:54

Szívesen támogatnám a petíció hirdetési felületen tartását anyagilag is, ha nem az elmúlt 5-30 "napt" (sic!, azaz "így" ahogy a művelt újságírók szokták jelölni az otromba tévedéseket.)jelölnék meg támogatandónak, és gondolom mások is így vannak vele. Kedves barátaim, ha ez politikánk támogatói, és "leendő", tagjaink (valójában egy regísztrációs kérelmet benyújtó párt valódi tagjai) körében jelenik meg, akkor egy kukkot sem írtam, és mások sem látják kritikámat, de ha nyílvános, akkor könnyen megkaphatjuk a szélhámos jelzőt ezért

Vendég

#2

2012-11-09 16:54

Népszerűsíteni kellene ezt a petíciót. Aki nem böngészi azokat, nem tudja, hogy ez is van és fontos.
bartoki

#3 Keresztfinanszírozás

2012-11-22 20:05

"1. NE privatizálják a BKV egyetlen nyereséges üzletágát!"

Én ezt nem tartom jó érvnek, szerintem nem jó a keresztfinanszírozás.
A leválasztás, tiszta elszámolás már inkább.
fovarosi

#4 Fontos ez a petíció, de nagyon elkésett

2013-01-05 20:33

Sajnos ha valaki tisztában van a realitásokkal is, akkor egyértelmű: nincs más út. A BKV-nak van hozzávetőlegesen 1400 darab busza, s ezek kivétel nélkül selejtérettek. Igen, a Volvok is. Ebből következik, hogy több mint 1000 buszt kellene sürgősen pótolni, ez olyan 100 milliárd forintos nagyságrendű beruházás lenne, amit meg nyilvánvaló hogy a Főváros nem tud előteremteni. Emiatt nem marad más választás mint a magántőke bevonása.
baggio

#5 Van más út!

2013-01-24 20:44

Kedves fovarosi!
Az Ön meglátása több szempontból is hibás. Abban egyetértünk, hogy a BKV összes autóbuszát minél hamarabb le kéne cserélni, abban viszont nem, hogy ezt kizárólag külső vállalkozó bevonásával történhet. Van lehetőség uniós forrás bevonánására is! A Regionális Operatív Program keretében autóbuszok, illetve a Kohéziós Alapból zéró emissziós járművek is vásárolhatók.
Az igaz, hogy a ROP-források kimerülőben vannak, de 2014-től ezek a források újra rendelkezésünkre állnak. Az átmeneti időszak átvészelhető autóbusz-bérléssel, illetve sokat javítana a BKV helyzetén, ha megoldanák végre a cég finanszírozását. Semmilyen vállalkozás nem működik, ha nem fizetik ki a szolgáltatás árát!

A 2012-ben elkészült tanulmányok szerint, jelentősen olcsóbb lenne a Fővárosnak, ha a BKV bérelne buszokat, mint az, hogy valós verseny nélkül (a legutóbbi pályázatra csak a Transman nyújtott be ajánlatot) 8-10 évre kiszervezzék az autóbusz-szolgáltatást profitorientált cégeknek.

A sokat emlegetett "londoni modell" is megbukott. Az Egyesült Királyságban több városban is elkezdték visszaszervezni a buszközlekedés, ugyanis az eltelt évek bebizonyították, hogy sokkal drágább magáncégekkel dolgoztatni!

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2013-01-25 01:20