Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#1762016-04-22 23:45Mert nagyon fontos. |
Vendég |
#1772016-04-22 23:51A foldrajz volt az egyik kedvenc tantargyam. |
Vendég |
#1782016-04-23 00:14A környezetvédelem egyik alaptantárgya a földrajz. Környezetvédelmi ismeretek elsajátítása és gyakorlati alkalmazása például térkép olvasás nincs földrajzi ismeretek nélkül. A földrajzi ismeretek ugyan úgy hozzátartozik az alapműveltséghez, mint a történelem vagy magyar irodalom Tág szemléletű, a Földért felelős gondolkodású fiatalokat nevel a tantárgy! |
Vendég |
#1792016-04-23 05:17Egyetértek |
Vendég |
#1802016-04-23 05:53Azert irtam ala, mert amikor osszekeverik Budapestet Bukaresttel, mi is jol kinevetjuk azt az ostobat aki ezt elkoveti. Kozben meg fel is haborodunk, hogy ilyen buta ember /szinesz, politikus/ latszik, hogy nem az esze miatt ilyen gazdag egyebkent. Mi magyarok nem engedhetjuk meg a butasag luxusat magunknak! A foldrajz tudasra nagyon nagy szuksege van az ifjusagnak! |
Vendég |
#1812016-04-23 06:18Azért írtam alá ezt a petíciót mert mindig is büszke voltam arra,hogy a Magyarok tájékozottabbak a világ dolgaiban mint a világ más országainak lakosai!!!Igaz nem viseltünk Bírói talárt mint az amerikaiak,akik annak ellenére,hogy büszkék az egyetemeikre,de sötétek mint mint a tök,azt sem tudják hol van Magyarország vagy Budapest stb.de megkérdezel egy magyar általános iskolást az meg tudja mondani hol van pl.Tanzánia,vagy Montenegro vagy Brazília!!!!Jól lettek tanítva,az általános inteligencia messze felülmúlja a világ más országok állampolgáraiét!Ne adjuk alább,ezért értékesebb a magyar ember,ezért ad a világnak annyi tudóst,találmányt!!!!!! |
Vendég |
#1822016-04-23 06:27A földrajz segít nekünk hazánk és szomszédaink, távolabbi országok és más kontinensek, azaz a világ megismerésében. Bűnt követnek el akik a magyar fiatalok kötelező oktatásából törlik ezt a tantárgyat, mert még a lehetőségét is elveszik annak, hogy széles látókörű, befogadó, integráló társadalom nőjön fel ebben az országban. |
Vendég |
#1832016-04-23 06:40hogy a nagykanizsára közlekedő pesti buszon ne kérdezze meg egy 30-40-es, hogy bemegy-e a busz mosonmagyaróvárra!!! |
Vendég |
#1842016-04-23 06:54Mert egyetértek vele. |
Vendég |
#1852016-04-23 07:03Fontosnak tartom a földrajzi ismereteket. Nagyon élvezetes és szép tantárgy! |
Vendég |
#1862016-04-23 07:07A földrajzi tantárgy rendkívül fontos, elképzelni sem tudom a tananyagot nélküle, hiszen a Földet tanítja, amely az otthonunk... |
Pista |
#1872016-04-23 07:14Azt nagyon sajnálom, hogy annak idején nem figyeltem jobban földrajzórákon, mert bár semmi köze nincs az (értelmiségi) szakmámnak a földrajzhoz, de pl a kávézói beszélgetésekben a kollégákkal vagy ügyfelekkel néha kínosan érzem magam, amikor nem tudom, hogy mondjuk, melyik földrészen van az a hely, amiről az illető éppen mesél, hogy ott nyaralt vagy ott járt valami okból. Ilyenkor aztán gyorsan bepótolom a „tananyagot”, és mindent elolvasok az országról, földrészről, de jobb lett volna, ha még jobban figyelek az órákon és akkor még a társalgásba is be tudnék kapcsolódni ilyen esetekben. A földrajz tehát az alapműveltség részét is képezi, persze, amit leírtak a petícióban, hogy nem lehet földrajztudás nélkül átlátni a világ történéseit ésatöbbi, az sokkal fontosabb szempont! |
Pista |
#188 Re:2016-04-23 07:20 |
őszapó |
#189 Re: Semmi sincs veszélyben!2016-04-23 07:28#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! Nem tudom eldönteni, hogy most viccelsz, vagy provokálsz :))) Viccnek jó, mert alátámasztod a mostani döntés őrült, degenerált fonákságát. Mert, hogy mit is tanítsunk földrajz címén, mit is módosítsunk rajta, azon valóban lehet gondolkodni. Általános iskolai évek alatt, ahogy a többi tárgynál, valóban lehet szerezni valamilyen alapokat, részben a gyermek életkorához igazodóan más tárgyakkal integráltan (környezetismeret, gazdasági-pénzügyi ismeretalapok), a felsőbb tagozatokban pedig a bonyolultabb, tudományosabb ismeretek egyszerűbben fogalmazott, emészthetőbb (mondhatni, ismeretetterjesztőbb kiadásait). A földrajz azonban nem (csak) arról szól, amit Kerouac irt, hogy ő ..."nem könyvekből akarja megtanulni a földrajzot"... és még csak arról sem amit ugyancsak már a 70-es évektől pedzegettek, hogy azt a médiából, az újságokból is meg lehet tanulni. Azzal csak a tudatlanságod árulod el, ha szerinted a földrajz lényege, hogy a tanult helyeket külföldön meglátogasd. Egy dolog, hogy a tőkés érdeke a tudásában lebutított élő emberi robot, amely törekvés tükre, hogy magad is kocsmatölteléknek tartod azt a szakmunkás tanulót, aki egyrészt jobb sorsra érdemes, másrészt előbb-utóbb a szakmájában is felelős döntéseket kell hoznia, illetve rákényszerül, hogy autodidakta módon is bővítse az ismereteit. És ugyancsak fontos, hogy a politika belemászott az általános iskolások vagy akár az óvodások hétköznapjaiba is és az oktatás is olyan kapcsolt ideológiákkal operál, mint például a hittan. Ez ügyben és a Jehova Tanui szekta befolyásolási kampányaival sem ártana egyfajta konszenzusra jutni, hogy hol a határa mindezeknek. Hasonlóan nem lenne szabad föladni az átjárhatóságot a középiskolák fajtái között. Ezek újabb és másfajta petíciókat indokolnak. Mindazonáltal meg lehet találni azt a formát, amely egy szakmunkás tanulónak is valamilyen, az általánosnál magasabb szintű alapot ad a Világegyetemben és a környezetében való helyéről, arról, hogy mi a mocskos mechanizmusa van annak, hogy Nepálban, vagy Érsekvadkerten rengett a föld, hogy meg tudja különböztetni a fontosabb kőzetfajtákat, hogy lássa a globális fölmelegedés és a nagymarosi gát visszabontásának a következményeit Magyarország jelenére és jövőjére vonatkozóan, hogy lássa, hogy mi a jelentősége a maga, a leendő unokái és a gazdaság szempontjából, ha ő most külföldön, vagy itthon dolgozik, stb. stb. Ezernyi, talán nem megfelelően fogalmazott dolog, amelyek között a vezérkérdéseket, "szenzációkat", sajátos hazai "szélsőségeket" (árvizek, talajpusztulás, elmaradott régiók, stb.) kiemelve egyszerű, tanulható, és talán az "elittel" is valamilyen módon összahangolt alapok adhatók a szakmunkás tanulóknak is. |
Pista |
#190 Re: Re: Semmi sincs veszélyben!2016-04-23 07:44#189: őszapó - Re: Semmi sincs veszélyben! "Egy dolog, hogy a tőkés érdeke a tudásában lebutított élő emberi robot, amely törekvés tükre, hogy magad is kocsmatölteléknek tartod azt a szakmunkás tanulót, aki egyrészt jobb sorsra érdemes, másrészt előbb-utóbb a szakmájában is felelős döntéseket kell hoznia," Érdemes ellátogatni egy nagyobb gyárba (merci Kecskemét, audi Győr, csak hogy a legismertebbeket mondjam), a futószalag mellett nem igazán látsz autószerelő munkásokat, robotkarok rakják össze a kocsikat... de nem csak az autókat, bármit. Persze van 1-2 munkás, akik rásegítenek kézzel, de alapvetően a szalagon a robotok szerelnek össze mindent. Szóval emberi robotra SINCS már nagyon szükség, mert az elektronikus robot olcsóbb, gyorsabb, pontosabb, 24/7-ben tud dolgozni. Szóval azt kellene már észrevennie kedves vezetőinknek, hogy nem kétkezi munkásokra van szükség, hanem a tudás alapú társadalomban, a 21. században olyan emberekre akik az eszükkel dolgoznak. Persze fodrászra mondjuk még sokáig szükség lesz, de összeszerelő munkásra vagy pénztárosra (lásd teszkó automata pénztár) már nem sokáig. |
sokadikvendég |
#191 Re: Semmi sincs veszélyben!2016-04-23 08:09#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! Ez úgy hülyeség ahogy leírta. A tanárok ma már baromira nem veszik komolyan az erkölcstan oktatását, főleg a mai OFI-s tankönyvek tükrében.... mert bele lehet nézni, neten elérhető az összes kísérleti tankönyv... lehetetlen belőle tanítani, a történelem anyaig össze vannak zsúfolva és van egy olyan tippem, hogy ez más tárgyaknál is elmondható. A napi testneveléssel azt fogják elérni, hogy felnőtt korban sem fognak mozogni a mai gyerekekek, mert az iskolai testnevelés oktatásnak köszönhetően csak megutálják az egészet. Nem arra mennek rá, hogy fittek legyenek a diákok, hanem mégjobban leterhelik és teljesen feleslegesen heti plusz 5 órát kell végig szenvedniük - amivel lehetne az amúgy is megterhelő heti óraszámukat csökkenteni. Hittan oktatás: ha otthonról nem kap a gyerek megfelelő példát a vallásos élettel kapcsolatban, akkor nem az iskolában lesz hirtelen hithű keresztény, akárhogy erölködik az iskola - persze ha a középkori tudatlan emberek megvezetését vesszük figyelembe, akkor a kormány viszonylag jól gondolkodik, bár azt már elfeljtik, hogy ez a 21. század.... Jehova tanúiról meg nem nyilatkozok.... főleg nem a "gyógyászati sikereikről".... |
Vendég |
#192 Re: Hozzászólás2016-04-23 08:17#32: Jehova Tanúi - Hozzászólás Milyen ügy mellé??? Hogy nem adhatok vért a Jehova Tanui vallás szerint, mert hogy a vérben van az élet, és az Úr számon kéri mindenki vérét? Hogy mindenkinek az élete a saját vérében van nem a másikéban. És ha önként mondok le az életem azon véremben lévő darabjáról más élete javára? Vagy nem kaphatok vért másoktól, ha arra szükségem van???? És emiatt - az Úr fejbólintásával - trappolhatunk át a túlvilágra??? Na ja, ma már azért találták ki plazmaadás-kapást :))) És akkor az Úrnak nem kell fölmentenie, rábólintania, közbeavatkoznia, hogy a vérben valami nyavalya volt, ami miatt elpatkolásügyileg magához szólított! De hogyan is könyveli el a Jehova Tanúi vallás azt a tényt is, hogy nem írogathatnék itt, ha ősöm annak idején a három éves szovjet hadifogság végefelé a jóvátétel fejében odahurcolt frissen leölt magyar szarvasmarhák véréből úgy frissen, habos melegen nem ivott volna és hadifogoly társaival ne vitt volna a tábor többi lakóinak is, holott a Csel. könyve is a vértől való "tartózkodást" mondja, nem kimondva, hogy miképpen juttatod be azt a szervezetedbe. Milyen butaság az, és milyen ész az amelyik kenterbe veri a mindenkori józan paraszti észt? Miben is különbözik a ti diktátumotok a Rákosi vagy a Kádár rendszer, vagy a Hitleri fasizmus ditátumaitól? Annyiban, hogy nálatok nem gázkamrák, de virtuális, lelki terror van, a rátelepedtek a magyar közoktatásra? |
Vendég |
#193 Re:2016-04-23 08:29Nem vagy te olyan fontos EZEKNEK, hogy törődjenek veled. Ebben, cinikus módon teljes a szabadságod és a szabadosságod is, mert túlságosan kis pondró vagy ahhoz, hogy árthass, keresztbe tehess nekik :)) Megjegyzem, földrajz tanárnak mindig is nehéz volt elhelyezkedni, már a Kádár rendszerben is. Azonban az egyetemen szerencsére alapvetően, tudós képzés folyik, amely számos egyéb lehetőséget kínál, a geológustól, a meteorológuson át, a statisztikuson keresztül a területi-térségi kutatásokig. :))) |
Vendég |
#1942016-04-23 08:43A műveltség lehetőség az erkölcsi felemelkedéshez |
Vendég |
#1952016-04-23 08:51Felháborít a gondolat,hogy egy ilyen fontos tantárgyat negligálni terveznek az oktatásból ! |
Vendég |
#196 Re: Re: Re: Semmi sincs veszélyben!2016-04-23 08:57#190: Pista - Re: Re: Semmi sincs veszélyben! Egyetértek, ebből a szempontból léptek be már a tercier és a quaterner ágazatok mellé a quinterner ágazatok is, kiválván a tercier, szolgáltató ágazatokból, akkor, amikor a mezőgazdaságban ma már 1-2 %, az iparban is mondjuk csak 10-15 %-nyian dolgoznak. |
Vendég |
#1972016-04-23 08:58Nem szabad nélkülözni az oktatásban ezt a szép és nagyon hasznos, fontos tantárgyat !!! |
Vendég |
#1982016-04-23 09:35Nagyon sokan nem tehetik meg, hogy utazhassanak, mért kell elvenni az emberektől azt a csekély illúziót is, hogy legalább a földrajzi oktatás által tudja bebarangolni a földet. Nem az lenne a cél, hogy világot látott, különböző kultúrákat megismerő új generációt neveljünk? Kinek, kiknek van szüksége a sötétségre? A földrajz egy csodálatos tantárgy, nincs mellébeszélés, adott dolog, amit mindenkinek meg kell ismerni. |
Vendég |
#1992016-04-23 11:24Mert a földrajzi ismeretek, a földrajzi információk egyre inkább nélkülözhetetlenek egy nemzet polgárai, döntéshozói számára! |
Vendég |
#2002016-04-23 11:34Tananyagcsökkentésre szükség van, de ezt nem esszenciális tárgyak teljes eltörlésével célszerű elérni. A földrajz olyan műveltséget ad a tanulóknak, amelyek elengedhetetlenek egy 21. századi embernek, legyen az diplomás mérnök vagy szakmunkás. |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
NEM KÉRÜNK AZ EINSTANDBÓL! Ne legyen az Árpád Gimnázium a Közszolgálati Egyetem Gyakorlóiskolája!
1324 Létrehozva: 2024-12-06
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1180 Létrehozva: 2024-11-25
A kulturális, zenei és közösségi életért
1140 Létrehozva: 2024-12-18
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
747 Létrehozva: 2024-11-23
Hadd maradjon meg a ZÖLDIKE KLUB!
620 Létrehozva: 2024-12-16
Lakossági tiltakozás Harkány városában az építményadó-mentesség kivezetése ellen
398 Létrehozva: 2024-12-02
Halasszák el az ügyfélkapu megszüntetését!
372 Létrehozva: 2024-12-09
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
316 Létrehozva: 2024-11-21
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
266 Létrehozva: 2024-11-25
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
235 Létrehozva: 2024-11-06
NE ZÁRJA BE A MAGYAR POSTA CSEPELEN A KIRÁLYERDEI ÉS A CSILLAGTELEPI POSTÁKAT!
204 Létrehozva: 2024-12-14
Támogatom, hogy a Fóti Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola a számára felújított új épületébe költözzön!
193 Létrehozva: 2024-12-11
Követeljük, hogy a Meta állítsa vissza Toroczkai László törölt profilját!
185 Létrehozva: 2024-12-10
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
679 Létrehozva: 2024-11-19
Kiállunk Pajor András atya mellett!
122 Létrehozva: 2024-12-06
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1601 Létrehozva: 2024-09-29
A YETTEL mobilinternet/hanghívás szolgáltatásainak javítása Vámosszabadin
114 Létrehozva: 2024-11-25
Korcsolyapályát Egerben! 2024
189 Létrehozva: 2024-11-20
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
5153 Létrehozva: 2024-06-21
Kérvényezni fogjuk Ózdon az éjszakai gyógyszertári ügyelet visszaállítását. Írd alá, hogy támogatod!
88 Létrehozva: 2024-11-29