Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban! petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#176

2016-04-22 23:45

Mert nagyon fontos.

Vendég

#177

2016-04-22 23:51

A foldrajz volt az egyik kedvenc tantargyam.

Vendég

#178

2016-04-23 00:14

A környezetvédelem egyik alaptantárgya a földrajz. Környezetvédelmi ismeretek elsajátítása és gyakorlati alkalmazása például térkép olvasás nincs földrajzi ismeretek nélkül. A földrajzi ismeretek ugyan úgy hozzátartozik az alapműveltséghez, mint a történelem vagy magyar irodalom Tág szemléletű, a Földért felelős gondolkodású fiatalokat nevel a tantárgy!

Vendég

#179

2016-04-23 05:17

Egyetértek 


Vendég

#180

2016-04-23 05:53

Azert irtam ala, mert amikor osszekeverik Budapestet Bukaresttel, mi is jol kinevetjuk azt az ostobat aki ezt elkoveti.
Kozben meg fel is haborodunk, hogy ilyen buta ember /szinesz, politikus/ latszik, hogy nem az esze miatt ilyen gazdag egyebkent. Mi magyarok nem engedhetjuk meg a butasag luxusat magunknak! A foldrajz tudasra nagyon nagy szuksege van az ifjusagnak!

Vendég

#181

2016-04-23 06:18

Azért írtam alá ezt a petíciót mert mindig is büszke voltam arra,hogy a Magyarok tájékozottabbak a világ dolgaiban mint a világ más országainak lakosai!!!Igaz nem viseltünk Bírói talárt mint az amerikaiak,akik annak ellenére,hogy büszkék az egyetemeikre,de sötétek mint mint a tök,azt sem tudják hol van Magyarország vagy Budapest stb.de megkérdezel egy magyar általános iskolást az meg tudja mondani hol van pl.Tanzánia,vagy Montenegro vagy Brazília!!!!Jól lettek tanítva,az általános inteligencia messze felülmúlja a világ más országok állampolgáraiét!Ne adjuk alább,ezért értékesebb a magyar ember,ezért ad a világnak annyi tudóst,találmányt!!!!!!

Vendég

#182

2016-04-23 06:27

A földrajz segít nekünk hazánk és szomszédaink, távolabbi országok és más kontinensek, azaz a világ megismerésében.
Bűnt követnek el akik a magyar fiatalok kötelező oktatásából törlik ezt a tantárgyat, mert még a lehetőségét is elveszik annak, hogy széles látókörű, befogadó, integráló társadalom nőjön fel ebben az országban.

Vendég

#183

2016-04-23 06:40

hogy a nagykanizsára közlekedő pesti buszon ne kérdezze meg egy 30-40-es, hogy bemegy-e a busz mosonmagyaróvárra!!!

Vendég

#184

2016-04-23 06:54

Mert egyetértek vele.

Vendég

#185

2016-04-23 07:03

Fontosnak tartom a földrajzi ismereteket. Nagyon élvezetes és szép tantárgy!

Vendég

#186

2016-04-23 07:07

A földrajzi tantárgy rendkívül fontos, elképzelni sem tudom a tananyagot nélküle, hiszen a Földet tanítja, amely az otthonunk...
Pista

#187

2016-04-23 07:14

Azt nagyon sajnálom, hogy annak idején nem figyeltem jobban földrajzórákon, mert bár semmi köze nincs az (értelmiségi) szakmámnak a földrajzhoz, de pl a kávézói beszélgetésekben a kollégákkal vagy ügyfelekkel néha kínosan érzem magam, amikor nem tudom, hogy mondjuk, melyik földrészen van az a hely, amiről az illető éppen mesél, hogy ott nyaralt vagy ott járt valami okból. Ilyenkor aztán gyorsan bepótolom a „tananyagot”, és mindent elolvasok az országról, földrészről, de jobb lett volna, ha még jobban figyelek az órákon és akkor még a társalgásba is be tudnék kapcsolódni ilyen esetekben.

A földrajz tehát az alapműveltség részét is képezi, persze, amit leírtak a petícióban, hogy nem lehet földrajztudás nélkül átlátni a világ történéseit ésatöbbi, az sokkal fontosabb szempont!

őszapó

#189 Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-04-23 07:28

#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! 

 Nem tudom eldönteni, hogy most viccelsz, vagy provokálsz :))) Viccnek jó, mert alátámasztod a mostani döntés őrült, degenerált fonákságát. Mert, hogy mit is tanítsunk földrajz címén, mit is módosítsunk rajta, azon valóban lehet gondolkodni. Általános iskolai évek alatt, ahogy a többi tárgynál, valóban lehet szerezni valamilyen alapokat, részben a gyermek életkorához igazodóan más tárgyakkal integráltan (környezetismeret, gazdasági-pénzügyi ismeretalapok), a felsőbb tagozatokban pedig a bonyolultabb, tudományosabb ismeretek egyszerűbben fogalmazott, emészthetőbb (mondhatni, ismeretetterjesztőbb kiadásait). A földrajz azonban nem (csak) arról szól, amit Kerouac irt, hogy ő ..."nem könyvekből akarja megtanulni a földrajzot"... és még csak arról sem amit ugyancsak már a 70-es évektől pedzegettek, hogy azt a médiából, az újságokból is meg lehet tanulni. Azzal csak a tudatlanságod árulod el, ha szerinted a földrajz lényege, hogy a tanult helyeket külföldön meglátogasd.

Egy dolog, hogy a tőkés érdeke a tudásában lebutított élő emberi robot, amely törekvés tükre, hogy magad is kocsmatölteléknek tartod azt a szakmunkás tanulót, aki egyrészt jobb sorsra érdemes, másrészt előbb-utóbb a szakmájában is felelős döntéseket kell hoznia, illetve rákényszerül, hogy autodidakta módon is bővítse az ismereteit. És ugyancsak fontos, hogy a politika belemászott az általános iskolások vagy akár az óvodások hétköznapjaiba is és az oktatás is olyan kapcsolt ideológiákkal operál, mint például a hittan. Ez ügyben és a Jehova Tanui szekta befolyásolási kampányaival sem ártana egyfajta konszenzusra jutni, hogy hol a határa mindezeknek. Hasonlóan nem lenne szabad föladni az átjárhatóságot a középiskolák fajtái között. Ezek újabb és másfajta petíciókat indokolnak.

Mindazonáltal meg lehet találni azt a formát, amely egy szakmunkás tanulónak is valamilyen, az általánosnál magasabb szintű alapot ad a Világegyetemben és a környezetében való helyéről, arról, hogy mi a mocskos mechanizmusa van annak, hogy Nepálban, vagy Érsekvadkerten rengett a föld, hogy meg tudja különböztetni a fontosabb kőzetfajtákat, hogy lássa a globális fölmelegedés és a nagymarosi gát visszabontásának a következményeit Magyarország jelenére és jövőjére vonatkozóan, hogy lássa, hogy mi a jelentősége a maga, a leendő unokái és a gazdaság szempontjából, ha ő most külföldön, vagy itthon dolgozik, stb. stb. Ezernyi, talán nem megfelelően fogalmazott dolog, amelyek között a vezérkérdéseket, "szenzációkat", sajátos hazai "szélsőségeket" (árvizek, talajpusztulás, elmaradott régiók, stb.) kiemelve egyszerű, tanulható, és talán az "elittel" is valamilyen módon összahangolt alapok adhatók a szakmunkás tanulóknak is.

Pista

#190 Re: Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-04-23 07:44

#189: őszapó - Re: Semmi sincs veszélyben! 

 "Egy dolog, hogy a tőkés érdeke a tudásában lebutított élő emberi robot, amely törekvés tükre, hogy magad is kocsmatölteléknek tartod azt a szakmunkás tanulót, aki egyrészt jobb sorsra érdemes, másrészt előbb-utóbb a szakmájában is felelős döntéseket kell hoznia,"

Érdemes ellátogatni egy nagyobb gyárba (merci Kecskemét, audi Győr, csak hogy a legismertebbeket mondjam), a futószalag mellett nem igazán látsz autószerelő munkásokat, robotkarok rakják össze a kocsikat... de nem csak az autókat, bármit. Persze van 1-2 munkás, akik rásegítenek kézzel, de alapvetően a szalagon a robotok szerelnek össze mindent. Szóval emberi robotra SINCS már nagyon szükség, mert az elektronikus robot olcsóbb, gyorsabb, pontosabb, 24/7-ben tud dolgozni.

Szóval azt kellene már észrevennie kedves vezetőinknek, hogy nem kétkezi munkásokra van szükség, hanem a tudás alapú társadalomban, a 21. században olyan emberekre akik az eszükkel dolgoznak. Persze fodrászra mondjuk még sokáig szükség lesz, de összeszerelő munkásra vagy pénztárosra (lásd teszkó automata pénztár) már nem sokáig.

sokadikvendég

#191 Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-04-23 08:09

#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! 

 Ez úgy hülyeség ahogy leírta. A tanárok ma már baromira nem veszik komolyan az erkölcstan oktatását, főleg a mai OFI-s tankönyvek tükrében.... mert bele lehet nézni, neten elérhető az összes kísérleti tankönyv... lehetetlen belőle tanítani, a történelem anyaig össze vannak zsúfolva és van egy olyan tippem, hogy ez más tárgyaknál is elmondható.

A napi testneveléssel azt fogják elérni, hogy felnőtt korban sem fognak mozogni a mai gyerekekek, mert az iskolai testnevelés oktatásnak köszönhetően csak megutálják az egészet. Nem arra mennek rá, hogy fittek legyenek a diákok, hanem mégjobban leterhelik és teljesen feleslegesen heti plusz 5 órát kell végig szenvedniük - amivel lehetne az amúgy is megterhelő heti óraszámukat csökkenteni.

Hittan oktatás: ha otthonról nem kap a gyerek megfelelő példát a vallásos élettel kapcsolatban, akkor nem az iskolában lesz hirtelen hithű keresztény, akárhogy erölködik az iskola - persze ha a középkori tudatlan emberek megvezetését vesszük figyelembe, akkor a kormány viszonylag jól gondolkodik, bár azt már elfeljtik, hogy ez a 21. század....

Jehova tanúiról meg nem nyilatkozok.... főleg nem a "gyógyászati sikereikről"....


Vendég

#192 Re: Hozzászólás

2016-04-23 08:17

#32: Jehova Tanúi - Hozzászólás 

 Milyen ügy mellé??? Hogy nem adhatok vért a Jehova Tanui vallás szerint, mert hogy a vérben van az élet, és az Úr számon kéri mindenki vérét? Hogy mindenkinek az élete a saját vérében van nem a másikéban. És ha önként mondok le az életem azon véremben lévő darabjáról más élete javára? Vagy nem kaphatok vért másoktól, ha arra szükségem van???? És emiatt - az Úr fejbólintásával - trappolhatunk át a túlvilágra??? Na ja, ma már azért találták ki plazmaadás-kapást :))) És akkor az Úrnak nem kell fölmentenie, rábólintania, közbeavatkoznia, hogy a vérben valami nyavalya volt, ami miatt elpatkolásügyileg magához szólított!

De hogyan is könyveli el a Jehova Tanúi vallás azt a tényt is, hogy nem írogathatnék itt, ha ősöm annak idején a három éves szovjet hadifogság végefelé a jóvátétel fejében odahurcolt frissen leölt magyar szarvasmarhák véréből úgy frissen, habos melegen nem ivott volna és hadifogoly társaival ne vitt volna a tábor többi lakóinak is, holott a Csel. könyve is a vértől való "tartózkodást" mondja, nem kimondva, hogy miképpen juttatod be azt a szervezetedbe.

Milyen butaság az, és milyen ész az amelyik kenterbe veri a mindenkori józan paraszti észt? Miben is különbözik a ti diktátumotok a Rákosi vagy a Kádár rendszer, vagy a Hitleri fasizmus ditátumaitól? Annyiban, hogy nálatok nem gázkamrák, de virtuális, lelki terror van, a rátelepedtek a magyar közoktatásra?


Vendég

#193 Re:

2016-04-23 08:29

#69: -  

 Nem vagy te olyan fontos EZEKNEK, hogy törődjenek veled. Ebben, cinikus módon teljes a szabadságod és a szabadosságod is, mert túlságosan kis pondró vagy ahhoz, hogy árthass, keresztbe tehess nekik :)) Megjegyzem, földrajz tanárnak mindig is nehéz volt elhelyezkedni, már a Kádár rendszerben is. Azonban az egyetemen szerencsére alapvetően, tudós képzés folyik, amely számos egyéb lehetőséget kínál, a geológustól, a meteorológuson át, a statisztikuson keresztül a területi-térségi kutatásokig. :)))


Vendég

#194

2016-04-23 08:43

A műveltség lehetőség az erkölcsi felemelkedéshez

Vendég

#195

2016-04-23 08:51

Felháborít a gondolat,hogy egy ilyen fontos tantárgyat negligálni
terveznek az oktatásból !

Vendég

#196 Re: Re: Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-04-23 08:57

#190: Pista - Re: Re: Semmi sincs veszélyben! 

 Egyetértek, ebből a szempontból léptek be már a tercier és a quaterner ágazatok mellé a quinterner ágazatok is, kiválván a tercier, szolgáltató ágazatokból, akkor, amikor a mezőgazdaságban ma már 1-2 %, az iparban is mondjuk csak 10-15 %-nyian dolgoznak.


Vendég

#197

2016-04-23 08:58

Nem szabad nélkülözni az oktatásban ezt a szép és nagyon
hasznos, fontos tantárgyat !!!

Vendég

#198

2016-04-23 09:35

Nagyon sokan nem tehetik meg, hogy utazhassanak, mért kell elvenni az emberektől azt a csekély illúziót is, hogy legalább a földrajzi oktatás által tudja bebarangolni a földet. Nem az lenne a cél, hogy világot látott, különböző kultúrákat megismerő új generációt neveljünk? Kinek, kiknek van szüksége a sötétségre? A földrajz egy csodálatos tantárgy, nincs mellébeszélés, adott dolog, amit mindenkinek meg kell ismerni.

Vendég

#199

2016-04-23 11:24

Mert a földrajzi ismeretek, a földrajzi információk egyre inkább nélkülözhetetlenek egy nemzet polgárai, döntéshozói számára!

Vendég

#200

2016-04-23 11:34

Tananyagcsökkentésre szükség van, de ezt nem esszenciális tárgyak teljes eltörlésével célszerű elérni. A földrajz olyan műveltséget ad a tanulóknak, amelyek elengedhetetlenek egy 21. századi embernek, legyen az diplomás mérnök vagy szakmunkás.