Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#2012016-04-23 11:37Hová süllyedünk még? Mikor mondjuk, hogy állj! Tűnjetek el a francba! |
Vendég |
#2022016-04-23 11:42Legyen földrajz oktatás mert kell hog tudjuk értsük hol a helyünk a világban es érteni tudjunk akar egy hírt a nagy világból. Okos tájékozott jövő generáció legyen ehhez kell minnel szélesebb természet tudományos intelligencia is . Nem utolsó sorban a földrajz el Büvölö a honnan hova utat tarja elénk .... Es meg sorolhatnám mit vesztene vele sok fiatal ha nem lenne ..... |
Vendég |
#2032016-04-23 11:50Mert a földrajzot tudni kell. Igaz, nem úgy, ahogy minket tanítottak, mikor bemagoltattak velünk egy csomó folyót és hegycsúcsot. Hanem gyakorlatiasan, hogy tudjunk jól tájékozódni! Mindig tudjuk, merre van észak iránytű nélkül is! Térképen tökéletesen tudjunk tájékozódni, akár terepen, akár városban, akár bonyolult metró-, villamos-, és vaporettójáratok ábráin! |
Vendég |
#2042016-04-23 12:26Rendkívül fontosnak, az általános műveltség részének és számos szakma műveléséhez alapfeltételnek tartom hogy az állampolgárok ismerjék a földrajzot. Jómagam többdiplomás szakértőként számos esetben használtam földrajzi ismereteimet. Ne csökkentsék a földrajz óraszámát a középiskolák egyikében sem! |
Vendég |
#2052016-04-23 13:20Kerek mindenkit, irjatok ala! Geografuskent nonszensznek tartom, a felvetest is! |
Vendég |
#2062016-04-23 13:59Talán meg kéne szüntetni még a matek,m.irodalom,m.nyelvtan,történelem,fizika stb.tantárgyakatis együtt a földrajzzal és helyette a focit kötelezővé tenni. Van már annyi f.pályánk lassan az egész ország ra fér. |
Vendég |
#2072016-04-23 14:01Talán meg kéne szüntetni még a matek,m.irodalom,m.nyelvtan,történelem,fizika stb.tantárgyakatis együtt a földrajzzal és helyette a focit kötelezővé tenni. Van már annyi f.pályánk lassan az egész ország ra fér. |
Balázs |
#2082016-04-23 14:20Végre! Teljesen felesleges volt már eddig is ez a tárgy, a legtöbb ember számára. Tipikusan olyan amire az ember ironikusan azt mondja, hogy csak "tanították", de valójában senki sem tanulta. Én is földrajzból érettségiztem, mint még rengetegen mások, de egyáltalán nem azért mert érdekelt, hanem mert ezt tűnt a legkönnyebbnek. Pár év eltelt azóta, és már a kérdésekre sem emlékszem, nemhogy a válaszokra, pedig 5-ösre érettségiztem Őszintén az élet melyik helyzetében lesz számomra hirtelen fontos, hogy megmondjam, a Nílusnak milyen a torkolata? Hogy milyen kőzetekből állnak az Andok csúcsai, vagy épp mekkora a hőingadozás a Szahara vidékén? Elég annyit megtanulni általános iskola végén, hogy mi merre van a térképen, aztán középiskolában lehet olyan szakmai tárgyakat tanítani, amit a diák meg is tanul, mert később hasznát is veszi. Talán hasznosabb lenne minden iskolás számára, ha hasznos szakmai tudással rendelkezne érettségi után, ami biztos alapot nyújt neki a munkaerőpiacon való elhelyezkedéshez, vagy a továbbtanuláshoz. Én nem írom alá. |
Vendég |
#2092016-04-23 14:36Mert szeretném ha továbbra is oktatnák. |
Nimród |
#210 Re:2016-04-23 15:10Azért, mert nem a LÉNYEGET tanították meg neked, arról nem Te tehetsz. Őszintén sajnállak! |
Nimród |
#2112016-04-23 15:22A földrajz a MIÉRT-ekre adott válaszok tantárgya. A válaszok pedig nem mindig tetszetősek az egymást váltó/hosszabb ideig hatalmon lévő kormányzatok számára. Sokkal kényelmesebb/biztonságosabb, ha egy buta, irányítható tömeget a választások előtti évben hangzatos ígéretekkel megvezetve terelnek a fülkékbe... Geográfusként mondom, hogy a középiskolai földrajzoktatás lényege nem a fővárosok neveinek megtanítása, hanem a napjainkban zajló gazdasági/politikai folyamatok MIÉRT-jeinek válaszaira való rávezetés. Most a szakközépiskolások, holnap már mások sem fognak VÁLASZOKAT kapni. Aztán szép lassan már KÉRDEZNI sem kérdezünk... |
Vendég |
#2122016-04-23 17:26Azért, mert nem értek egyet azzal, hogy a gyerekeinket tudatlanságban szeretnék tartani!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Vendég |
#2132016-04-23 19:32Szakközépiskolában tanítok földrajzot. 9. évf. 2 óra/hét, 10. évf. 1 óra/hét. Az egyik legalacsonyabb tantárgyi óraszám. Ráadásul csak alig pár éve van 10. évfolyamon földrajz oktatás. Nemcsak ezt a tárgyat nem tanulják a diákok, hanem matekot, magyart, történelmet, kémiát sem. Folyamatosan az az érzésem, hogy az egykori szakmunkásképzők diáksága ült át a szakközépiskolába, csak elfelejtik, hogy itt érettségizni kell és természettudományos tárgyakat is kell tanulni. Minél kisebb energiával igyekeznek megúszni a tanulós tárgyakat. Érettségi után többen büszkék, hogy mennyire nem tanultak, mégis leérettségiztek. Most - a természettudományok tervezett eltörlésével - úgy tűnik ez a mentalitás győzött a szakközépiskolákban. Nincs külön felvételi, megdöbbenve láttam, hogy a saját szakközépiskolai osztályomba felvett tanulók közel fele valamelyik érettségi vagy természettudományos tárgyból 8. év végén elégségest (2) kapott, néhányan több tantárgyból is. A magas óraszámban tanított szakmai tárgyakat inkább kedvelik, elmondásuk szerint azok jóval lazábbak, nincs feszített tempó. Ha a szakmai képzés színvonalának az az ára, hogy eltörlik a természettudományos tárgyak szakgimnáziumi tanítását, ám legyen. De talán ez megérne egy mélyebb vizsgálódást. Remélem, hogy kormányunk tényleg nem hagy senkit az út szélén, a feleslegessé váló tanárokat sem. Bár illúzióim nincsenek, többszakos tanárként, nyelvvizsgákkal, másoddiplomával, más szakmában versenyszférában szerzett gyakorlattal felvértezve mégis furcsa érzés ha majd gazdasági menekültként NY-Európa valamelyik országa biztosítja megélhetésemet. Amit a mai napig nem értek, hogy miért kell a másoddiplomáért fizetni? Ha használta a magyar állam az első diplománkat, mert akkor éppen szüksége volt rá, majd egy tollvonással lenullázza azt, akkor talán nem kellene azért fizettetni, ha valaki még nekivág egy hiányszakma elsajátításának. |
Vendég |
#214 Re:2016-04-23 19:52Jézus! Hogy lehet ilyen butaságokat összeírni? A földrajz egy komplex tantárgy, ha eddig nem vetted volna észre! Ez egy buta felfogás, hajrá! Látom te is annak vagy híve,hogy hogy butítsuk tovább az embereket. |
Vendég |
#2152016-04-23 20:51Azért írtam alá, mert meg vagyok győződve róla, hogy szükség van rá. Rengeteg összefüggést és gondolkodási képességet lehet fejleszteni a földrajz tantárgyon keresztül. Soha nem statisztikát tanítottam. Elindítottam egyetlen tényből kiindulva egy logikai folyamatot, amit a diák végig követett, és rengeteg egymásra épülő folyamatot megértett. Megéltek ebből a módszerből a középiskolában is. Rácsodálkoztak, milyen egyszerű és tervszerű, logikus következtetéseket lehet levonni egy domborzati térkép megfigyeléséből. A gazdaságföldrajz is ilyen egyszerű volt. Nem kellett magolni hozzá. Az éghajlattan rengeteg élvezetesa felismerést nyújtott a diákoknak. Sok tanulmányi versenyen az élvonalban végeztek. A földrajz tantárgy INTERDISZCIPLINÁRIS kapcsolatrendszere a leg sokoldalúbb. Nélkülözhetetlen az élet ben történő események, éghajlat, időjárás, földrengések, nyersanyagok, gazdasági élet megértéséhez. Ezt akarják kivenni a diákok értelmi képességeiből? Mi jön utána? a fizika? a matematika? Az analfabétizmus? Mi ez, ami itt történik? Írtózatos hanyatlás!!! Ne hülyítsük el a felnövekvő generációkat, hogy beprogramozott fogyasztók legyenek, manipulálható bábok! Esztelenség, hogy már nincs irodalom, nyelvtan, nincsenek készségtárgyak, most a földrajz is áldozatul essen? NEM!!! NEM!!! NEM!!! Normális földrajz tanárokat kell képezni, akik örömmel, élvezettel szerettetik meg és teszik érdeklődővé diákjaikat! Amikor valaki külföldi nyaralásra készült, felhívtam a figyelmét az ottani felszín, kőzetek, ásvényok, növényzet megfigyelésére, megtanulták, hogyan lehet gyűjteményt készíteni nem a hamburger evés, meg idétlen elektronikus játékok töltötték ki az idejüket.Nagyonsajnálom, hogy idáig jutott az oktatás. Lassan utól érjük Amerikát. Végszó: Magyar általános iskolás tanítványom két tannyelvű gimnáziumban tanult tovább. Kiküldték Németországba a német diákok földrajz versenyére, ami természetesen Németország földrajzának ismeretéről szólt. Megnyerte a német diákok előtt az ő országukról szóló versenyt. Nézzenek utána, a fiú Mezőberényben járt gimnáziumba. Így is lehet. Senkinek nem jutott eszébe, hogy ezért nekem minőségi bérpótlékot adjon. Egyszerűen szerettem tanítani és szerettem amit tanítok és a diákokat, akiket taníthattam. Ennyi. |
Efmint Feri |
#216 Re:2016-04-23 20:51Ez butaság. Nem az az igazán fontos, hogy röghegység, vagy lánchegység (lásd https://www.youtube.com/watch?v=skjggJ3weMU). Hanem az, hogy az ember és környezetének kapcsolatáról (ami rendkívül bonyolult) egy átfogó kép kialakuljon mindenkiben valamilyen szinten. Ilyen kérdésekre általános iskolás korban a gyerekek még nem fogékonyak, középiskolásként már valamennyire igen. Lehet, hogy földrajz nélkül is jól megtanul egy szakmát és jó kis fogaskereke lesz az ipari termelésnek, de mindig süket lesz a globális problémákra. Ilyen állampogárok tömege sötét jövőt fog eredményezni.
|
Vendég |
#217 Re:2016-04-23 21:04Gratulálok az 5-ös földrajz érettségiéhez, már gyerekként is "ügyes" volt, hogy ezt a link tárgyat választotta. Nem tudom, hogy az élet melyik pillantában lenne hirtelen szükségem a másodfokú egyenlet megoldóképletének vagy egy József Attila verssornak a felidézésére, de azért nem gondolom, hogy a metakot, az irodalmat (stb) kihúznám a tanrendből, bánnám, hogy ilyen fölösleges dolgokat tanultam egykor. Így van ez a földrajzzal is. Mellesleg olyan petíciókba nem elegáns belerondítani, amit nem ír alá valaki. Helyette írjon egy támogató levelet azoknak, akik a megszüntető döntést fontolgatják. Ők örülni fognak. Sok ezren itt NEM!
|
Vendég |
#2182016-04-24 05:48Azért,mert fontosnak tartom a fiatalok, bármely iskolatípusban tanuljanak is, minden irányú alapképzését-középfokon is. |
Vendég |
#2192016-04-24 06:42A természettudományok teljes kiiktatása az oktatásból (követve az un. "művészeti" tárgyak -ének,rajz- gyakorlati megszüntetését) folyamatban van és az ifjúság általános műveltségi szintjét jelentősen lecsökkenti,ami egyetlen, a magyar nemzetért dolgozó kormánynak sem lehet programeleme. |
Vendég |
#2202016-04-24 07:56Földrajz -történelem szakos tanár vagyok. A földrajz tantárgy olyan általános műveltségi elemeket, és alapvető kompetenciákat tartalmaz, melyek szükségesek a hétköznapi életvitelhez, |
Vendég |
#2212016-04-24 09:25Felháborít az átgondolatlan, csak anyagi megfontolásból meghozott felelőtlenül meghozott döntés! |
Vendég |
#222 Re:2016-04-24 12:59 |
Vendég |
#2232016-04-24 13:07A "pálya tévesztett" szakgimnaziták elől elzárhatják a felsőfokú iskolákba való lépést! |
Balázs |
#224 Re: Re:2016-04-24 13:32Az érdeklődést kell felkelteni a gyerekekben, és valami alapot nyújtani számukra, ahhoz, hogy ha valaha érdekelni fogja őket a téma, akkor ismerjenek alapfogalmakat, tudják, hogy hol nézhetnek utána. Ilyen általános dolgokat elég általános iskolában megtanulni szerintem. Annak sok értelme nincs, hogy az ember azt tanulja középiskolában, hogy évente hányszor szaporodnak a nyulak, mekkora a kontinensek vándorlási sebessége, mi volt a neve a népgyűlésnek az ókori Aténban... mert ha nem érdekli az embert, nem használja, nem tartja folyamatosan frissen a tudását, akkor elveszik az egész. Nálunk egyenesen szitokszó ha valakire azt mondják, hogy "szakbarbár", de közben sajnos annyira átestünk a ló túloldalára, hogy alapművelt(nek hitt) emberek tömegei kerülnek ki a munkaerőpiacra. A műveltség valójában kérdéses, mert valószínűleg az un. alapműveltséget adó tárgyak óráin legtöbben inkább csak bent voltunk, firkálgattunk, unatkoztunk, cserébe szaktárgyakból nem kaptunk olyan felkészítést ami elég lett volna az egyetemen, vagy a munkaerőpiacon való helytálláshoz. Ezért dőlnek ki emberek tömegei az egyetemekről, és ezért nem mernek fiatal pályakezdőknek lehetőséget adni, hogy bizonyítsanak, mert mindent tudnak, csak azt nem, amit elvárnak tőlük. Sok olyan srácot ismertem meg eddig, akik teljesen bizonytalan szakmai tudással kerültek ki az oktatási rendszerből. Nekik sajnos nem a programozást tanították meg, hanem a "LÉNYEGET". Aztán amikor úgy kellett munkát keresniük, hogy "Suli után összesen két hónapot dolgoztam xy-nál, de kirúgtak mert..." akkor már csak egy "MIÉRT"-re kerestek választ: hogy miért nem hasznos dolgokat tanítottak nekünk a köz és felsőoktatásban. Én örülnék, ha az én gyerekemnek már több szaktudást és kevesebb lexikális tudást szerezhetne az iskolában. |
Vendég |
#2252016-04-24 13:41Nagyon fontosnak tartom, nem csak a környezettudatosság miatt, hanem az általános műveltség része már évszázadok óta. Hogyan menjenek a "Határtalanul" program keretén belül külföldre, ha semmit sem tudnak arról az országról? Hogyan túrázzanak, akárcsak idehaza is, ha nincsenek tisztában törvényszerűségekkel, térképjelekkel, stb? Hogyan akarjuk fejleszteni a turisztikát, ha földrajzot sem tanulnának? Természetesen a földrajz oktatás megszüntetése nem állítaná meg az elvándorlást, mert akkor korlátozni kellene az internetet és a tévéműsorokat, adókat, stb. Ez ugyanolyan elhibázott lépés lenne, mint korábban a terv, mely szerint összevonják a természettudományos tárgyak oktatását, s megszűnne pl. a fizika tantárgy. Meg kell nézni, jelenleg évente hányan végeznek fizika tanári szakon, s mennyi iskolában okoz ez tanárhiányt! Pedig szükség lenne a jól képzett tanárokra, no meg a korábbi szép nemzetközi tanulmányi versenyeken elért eredményekre, melyeket büszkén emlegetnek azóta is. Agyatlan emberek agyatlan, át nem gondolt döntése ez megint. Inkább azt kellene megnézni, mi az amit valóban tanítani kellene az ÉLETKORNAK megfelelően! Talán nem egy másodikos gyereknek kellene a vegyjelekkel, kémiai elemekkel ismerkednie! Az alapokat kellene MÉLYEBBEN, alaposabban elsajátítania az alsó tagozatban! Úgy, hogy arra lehessen építeni! Hol van az ésszerűsítés? Már megint csak az orráig lát az, aki ezt kitalálta. Majd felveszi a sok-sok milliót, s egy-két év múlva átkozza a rendszert, mint mostanában hallani. Ne hagyjuk megvezetni magunkat! |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
NEM KÉRÜNK AZ EINSTANDBÓL! Ne legyen az Árpád Gimnázium a Közszolgálati Egyetem Gyakorlóiskolája!
1324 Létrehozva: 2024-12-06
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1180 Létrehozva: 2024-11-25
A kulturális, zenei és közösségi életért
1140 Létrehozva: 2024-12-18
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
747 Létrehozva: 2024-11-23
Hadd maradjon meg a ZÖLDIKE KLUB!
620 Létrehozva: 2024-12-16
Lakossági tiltakozás Harkány városában az építményadó-mentesség kivezetése ellen
398 Létrehozva: 2024-12-02
Halasszák el az ügyfélkapu megszüntetését!
372 Létrehozva: 2024-12-09
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
316 Létrehozva: 2024-11-21
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
266 Létrehozva: 2024-11-25
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
235 Létrehozva: 2024-11-06
NE ZÁRJA BE A MAGYAR POSTA CSEPELEN A KIRÁLYERDEI ÉS A CSILLAGTELEPI POSTÁKAT!
204 Létrehozva: 2024-12-14
Támogatom, hogy a Fóti Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola a számára felújított új épületébe költözzön!
193 Létrehozva: 2024-12-11
Követeljük, hogy a Meta állítsa vissza Toroczkai László törölt profilját!
185 Létrehozva: 2024-12-10
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
679 Létrehozva: 2024-11-19
Kiállunk Pajor András atya mellett!
122 Létrehozva: 2024-12-06
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1601 Létrehozva: 2024-09-29
A YETTEL mobilinternet/hanghívás szolgáltatásainak javítása Vámosszabadin
114 Létrehozva: 2024-11-25
Korcsolyapályát Egerben! 2024
189 Létrehozva: 2024-11-20
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
5153 Létrehozva: 2024-06-21
Kérvényezni fogjuk Ózdon az éjszakai gyógyszertári ügyelet visszaállítását. Írd alá, hogy támogatod!
88 Létrehozva: 2024-11-29