Tiltakozás az egész napos iskola ellen

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) Tiltakozás az egész napos iskola ellen petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#1

2011-09-23 12:24

Legyen LEHETŐSÉG, ne kötelező...

Vendég

#2 ESÉLY

2011-09-23 15:58

ez nagyon jo lehetőség azon szülők számára akik dolgoznak és nem tudnak gyermekeikkel foglalkozni ,vagy azoknak akik nem is akarnak ,mert nekik igy kényelmes , de aki tud és akar is attol nem szabad el venni a lehetőséget .LEGYEN LEHETŐSÉG NE KŐTELEZŐ.

Vendég

#3 JOGOT A SZÜLŐKNEK IS

2011-09-23 16:03

AZT KÉNE BE ÜLTETNI AZ ISKOLAPADBA NAPI 8 ORÁRA AKI EZT KI TALÁLTA NEM EGY 7 ÉVES GYEREKET

Vendég

#4

2011-09-23 17:42

Ismerek olyan négygyermekes anyukát, aki a három kisebbel otthon volt/van, a legnagyobb mégsem tölthette a családdal a délutánt, mert ez volt a "szabály". Emiatt a legnagyobb folyamatosan kizárva érezte magát, hiszen a délutáni együttléteken, játszóterezéseken, téli közös délutáni sütisütéseken ő nem tudott részt venni.

Vendég

#5

2011-09-24 09:59

Rz arra jó,hogy az agymosást el lehessen kezdeni minél előbb! A diktátorok így szokták!

Vendég

#6

2011-09-24 11:02

Szerintem van olyan kisgyerek, akinek TÉNYLEG jobb, ha egész nap az iskola, vagy az óvoda felügyelete alatt van,de az, hogy ezt MINDEN gyerek számára kötelezővé akarják tenni ez elég bosszantó és egyben ijesztő elgondolás.

Vendég

#7

2011-09-24 15:01

Az egész napos iskola választható forma legyen ott, ahol erre maximális feltételek adottak. Ma még sok iskolában áldatlan állapotok uralkodnak a tanórán kívüli foglalkozások, így pl. a napközi otthon körül is!

Vendég

#8

2011-09-24 17:34

Ne hagyjuk, hogy az állam akarja nevelni a Gyermekeinket a Család helyett!

Vendég

#9

2011-09-25 08:07

Hozzászólókhoz csatlakozom: csak lehetőség legyen!
De gondolkodjunk tovább -mi aláírók- itt együtt! A lehetőség választásának joga a szülőé.
Ez ismét egy ún. iskolalátogatási igazolvány mintájára készülő papírcetli lenne majdan, amit aláír, aki akar - és kész?!
(S még hány másik 'szál' van, amiről beszélhetnénk...!)

Vendég

#10

2011-09-25 23:53

Az államnak ahhoz sincsen energiája, hogy a meglévő struktúrát elfogadható hatásfokkal működtesse. Egy újabb teher bevállalása már csak gazdasági okokból sem indokolt (finoman szólva).
Tkp. ennek a másik vetülete, hogy nincsenek meg hozzá az emberi föltételek, azaz azon személyek, akik értenének a gyermekeink oktatásához, neveléséhöz.
A másik emberi oldal pedig én volnék, aki "ilyen" struktúrára egyáltalán nem akarja bízni gyermekét.
Más megfogalmazásban azért (is) a legnagyobb kincsünk a gyermek, mert az a jövő. A Jövőnket pedig ilyen kezekbe adni, ugye felelőtlenség...

Vendég

#11

2011-09-27 14:26

Minden szavával egyetértek.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2011-09-27 14:28


iii

#13 a másik oldal.....

2011-09-28 11:30


Aki ezt a pectíciót írta, van fogalma arról, hogy az iskolaotthonos oktatás kifejezett céla az, hogy a gyerek hazaérve KIZÁRÓLAG A SZÜLEIVEL, családjával LEHESSEN, ne kelljen több órát pluszban otthon tanulnia, leckét írnia, hanem az otthoni idő kizárólag a családé, közös játéké lehessen???????? Az egész napos oktatás nem gyermekmegőrzés, nem napközi!!!!! 2-2,5 óra tanulás délelőtt, pihenő-játék-séta-készségf​ejlesztés 2 óra, délután 2 óra és gyakorás és ismét közös játék-készségfejlesztés-pi​henő és gyereke egész estéje szabad. Az iskolaotthonos oktatás pont felszabadító a gyerekek számára, mert egyénre szabott, van idő a fejlesztésre, nem nyom rá 5 órai anyagot egyszerre, hanem életkorának megfelelően terheli és fejleszti. A gyerekek kiegyensúlyozottak, nem fáradtak és NAGYON SZERETNEK ISKOLÁBA JÁRNI. A szülők pedig szeretik az iskolát. Több éves szakmai tapasztalatom van róla. De hát mindig vannak, akinek nem testszik valami... az sem, ami az ő érdeküket szolgálja... De legalább előtte nézzünk utána, mi ellen is tiltakozunk...

Vendég

#14 Re: a másik oldal.....

2011-09-28 12:17

#13: iii - a másik oldal.....

EZT BIZTOS EGY OLYAN TANÁR IRTA KINEK NINCS GYEREKE MÁSOKÉBA NE ŐRVENDEZEN

 

 


Vendég

#15 Re: Re: a másik oldal.....

2011-09-28 12:20

#14: - Re: a másik oldal.....

EZ IGY IGAZ LEGYEN DE NE KŐTELEZÉK


Vendég

#16 H.T.GY.

2011-09-28 12:25

KŐNNYEN BESZÉLNEK MERT FÉLTIK A MUNKÁJUKAT AZÉRT HOGY KŐTELEZŐ A 8 ORA A TANÁROKNAK MÉG NEM KELLENE A KICSIKET EL SZAKITANI A CSALÁDJUKTOL NEKEM NINCS GYEREKEM DE EGYET ÉRTEK AZ ALÁ IROKKAL

Vendég

#17 Re: a másik oldal.....

2011-09-28 15:34

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves iii!

Engem úgy neveltek, hogy a véleményemhez az arcomat is vállalni kell, szóval én a valódi nevmen fogok vitába szállni Önnel! Ha gondolja, ezt Ön is megteheti; akár utólag is.

Mondjuk, hogy én írtam a petíciót, és Ön téved, ugyanis van foglamam arról is, hogy miről beszélünk.

Egyfelől semmi kivetni valót nem látok abban, ha iskolaotthonos és hagyományos iskolák egymás mellett léteznek, és a szülőnek joga és lehetősége van dönteni arról, hogy gyermekét milyen intézménybe íratja.

Másfelől nagyon meghatónak tartom, amit leírt gyermekeink és a mi érdekünk szem előtt tartásáról, csakhogy ez nem igaz. Másodikos gyermekünk - úgy, hogy az iskolában ebédel - legkésőbb 1 órára itthon van, legkésőbb 2 órára végez a leckéjével, és utána játszik a tesvéreivel, futkos és készséget fejleszt az udvaron, beszélget, játszik és mesét olvas velünk, sőt, jut ideje még sportra és majd még zeneiskolára is. Ennek fényében talán Ön számára is érthető, hogy miért nem vet fel minket az öröm arra a gondolatra, hogy nem járhat úszni és zenesuliba, de legalább szabad az estéje.

Audietur et altera pars! Baráti üdvözlettel:

Tisch Dávid


Vendég

#18

2011-09-28 20:24

Kedves iii!

Mivel az előttem szóló sok mindent megválaszolt, én már csak annyit tennék hozzá, hogy még ha különbözik is az Ön véleménye a miénktől, a miénk a gyermekeink nevelésének joga és felelőssége. Ezt elvitatni jogtalan, akár Ön, akár az állam teszi.

Üdvözlettel:

Suri Dalma


Vendég

#19 Re: Daniella Shmit

2011-09-28 21:50

#18: -

Ki tudhatná jobban hogy mi jo a gyermekének ha nem az ,aki fel nevelte aki mellete viraszt mikor beteg, ki mindig ott van ha szüksége van bármire,aki vigasztalja ,szeretetben neveli,csak a szülője,nekem ne akarja meg mondani egy kivül állo hogy mi jo az én  gyermekemnek had dőntsem el én mi szülők csak szavazati jogot kérünk semmi mást


Vendég

#20

2011-09-29 11:29

Az egész napos iskolát kötelezővé tenni vagy ostobaság, mert a családokat még inkább szétszakítja, vagy nagyon is jól átgondolt terv az uniformizálásra, a kisgyermekkortól kezdődő agymosás lehetőségének megteremtésére. A lehetőséget meg kell adni az arra rászoruló gyermekek délutáni foglalkoztatására, DE VANNAK OLYAN GYERMEKEK (Hoffmannék meglepődnének, milyen sokan), AKIK DÉLUTÁNJAIKAT BOLDOGAN, CSALÁDI KÖRBEN TÖLTIK EL! Ha ezt a diktatorikus őrültséget átültetik a gyakorlatba, gyermekeink-családunk védelmében készek lennénk akár az ország elhagyására is.

Vendég

#21 Re: a másik oldal.....

2011-09-29 11:44

Teséééééék??? Ön miről beszél, ha kérdezhetem???? Mondok egy érdekességet. Utánanéztem, mi ellen tiltakozom! Milyen családban töltött időről, közös játékról beszél? Netán arról a szerencsétlen estéről, mikor a gyermek az egész napos agymosástól kimerülten hazatámolyog? Mert ha nincs otthon, a megszokott környezetében, a hejdeszuper 2-5 óra tanulás-játék-séta-készségfejlesztés akkor is lemeríti. Mellesleg elképzelem milyen NAAAGYON SZERETNEK ISKOLÁBA JÁRNI a gyerekek, mikor tudják, hogy egész napra indulnak... Aki így beszél, annak vagy nincsenek gyerekei, vagy már idegösszeroppanást kapott tőlük. Nos, én a gyerekeimet szeretm, NEM az iskolát. A gyerekek pedig szeretnek itthon lenni, bárminő perverz, ódivatú dolog is légyen ez. :)
egy otthon nevelő szülő

#22 Re: a másik oldal.....

2011-09-29 16:29

#13: iii - a másik oldal.....

Javasolhatnám, hogy toleranciával és tisztelettel forduljunk azok felé is, akiknek nem az egésznapos iskola a tökéletes megoldás a gyermeknevelésre? Kicsit ijesztő számomra az előző véleményben a sok felkiáltójel és a sziklaszilárd hit abban, hogy mindenki számára csakis ez lehet az egyetlen felelősségteljes és ésszerű választás, ellenkező esetben az illető felelelőtlen szülő és még idióta is hozzá.. Nem egy változatos politikai és gazdasági érdekeknek alárendelt állam intézményeinek feladata a gyermekeink nevelése. Az állam nagyon sok területen katasztrofálisan teljesít, ezek közül csak egy - de talán a legnagyobb kárt okozó - terület az oktatási rendszer. Nyilván sok olyan család van az országban - hála országunk nagyszerű és felelősségteljes vezetésének - akiknek  sok problémára megoldást jelentene egy ilyen iskolarendszer. Ezért választható lehetőségként megoldás lehetne, bár ilyen formában csak az eddigi napközihez hasonló formában működhetne. Erőszakkal elvenni azonban a gyermekek otthoni nevelésének lehetőségét azoktól a családoktól, akiknek erre a lehetőségeik és szándékaik is adottak és egy olyan személytelen intézményes rendszer kezébe adni, melynek elsődleges célja nem egészséges, kiegyensúlyozott, kreatív, felelősségteljes és az életben jól boldoguló emberek kinevelése, hanem egy olyan társadalom utánpótlásának biztosítása amelyik minél kevesebb ellenállással, rabszolgamód viszi a vállán az állami apparátust és minél rövidebb ideig él, hogy ne jelentsen túl nagy terhet - hát nem tudom.. számomra igen rémisztő és sötét perspektíva.


Vendég

#23 abszurd ötlet

2011-09-29 19:10

Nézzünk körül egy kicsit országunkban, társadalmunkban. Milyen munkát végez az állami oktatás rendszere? Elégedett, kiegyensúlyozott, egészséges, toleráns, emberséges közeg vesz körül bennünket? Mert ha nem, akkor súlyos problémák vannak azzal, hogyan neveljük gyermekeinket. És ebben a nevelésben igen nagy szerepe van az államnak. Az iskolák közvetlen szerepén túlmenően a szülők nevelési módszereiben, szokásaiban, meggyőződéseiben, rátermettségében a saját neveltetésük, számukra társadalmilag továbbadott normák köszönnek vissza. A jelenlegi intézményes módszerekkel komoly problémák vannak és érthetetlen a felvetés, hogy a gyermekek még kevesebb időt töltsenek családi környezetben és még többet egy nem jól működő intézményes rendszerben, annak ellenére, hogy az egészséges fejlődéssel foglalkozó minden valamirevaló tanulmány a családi körben eltöltött idő fontosságát, a strukturálatlan, szabad játék fontosságát és a csendes elvonulásra biztosított lehetőség fontosságát hangsúlyozza. Mindezek tükrében nem csupán arrogáns, de kifejezetten veszélyes az a vélemény, hogy az iskola tudja csak igazán, mi a jó a gyereknek, figyelembe véve, hogy teljes mértékben szembe megy ezekkel a szempontokkal. Az egész napos, folyamatos, strukturált tevékenység, irányított játék, fejlesztés, gyakorlás, tanulás szellemileg és érzelmileg is teljesen kimeríti a gyerekeket. Ezen túlmenően pedig minimálisra csökkenti az időt és lehetőséget a gyermekek egészséges fejlődéséhez elengedhetetlenül és folyamatosan szükséges minőségek - a biztonságérzet, szeretet, fészekmeleg, gondoskodás - megtapasztalására.
Gabi

#24

2011-09-30 11:33

Kedves Mindenki!
Ajánlom a bemásolt cikket....
http://www.fn.hu/belfold/20110908/miert_jo_egesz_napos/

Igen, van ahol működik ez az oktatási forma, de ennek az iskolának is 10 évébe telt, hogy valóban hatékonyak legyenek!!!
Én is azon a véleményen vagyok, hogy ez VÁLASZTHATÓ legyen !!!

Ma reggel hallottam még egy iskoláról ahol ezt bevezették, a gyerek hazament 7-kor , és este 10-kor még a könyv felett ült. Végül a szülők átíratták egy másik suliba a gyerkőcöt.
Ennek nem látom értelmét.

Vendég

#25 EGY lelkileg megviselt család

2011-09-30 12:07

mi egy négy gyermekes család vagyunk három gyermekem legkésőbb 1 orára itthon van elsős kislányom egésznapos iskolába kezdte tanulmányait egy hétig rendszeresen sirva vittem iskolába második héten be lázasodot minek okát háziorvosunk nem találta ezért korházi kivizsgálásra küldte ahol szintén nem találtak testi okot, ezért pszichologiai vizsgálatot kértek, a vizsgálat eredményét szorol szora le irom hogy azoknak is világos legyen aki az alá irokat támadják ,---szellemileg iskolaérett,de fizikálisan ez a gyerek nem birja az egész napos iskolával járo stresszt,terhelést.Erősen kőtődik testvéreihez és tul nagy megprobáltatás volt ez a hirtelen egésznapos távol maradást otthonrol .Kérjuk a háziorvos és az iskola segitségét abban,hogy a kislány ebéd után haza mehessen EZ egészsége érdekében feltétlenül fontos Amennyiben ez nem lehetséges más oktatási rendszerü iskolába kell iratni EZCSAK EGY RÉSZ AMIT A ZÁROJELENTÉSBŐL IDÉZTEM .DE mondanom sem kell hogy az igazgatonő nem volt hajlando segiteni ezért át iratuk a kislány, szerencsére visszakaptam azt az élet vidám gyereket akit edig is neveltem de még hány gyereknek kell lelkileg őssze tőrni hogy be lássák nem jol mükődik ez a rendszer ez nem a családért és a gyermekért hanem ellene van A GYEREK ÉRDEKEIT KELLENE SZEMELŐTT TARTANI MIELŐTT MEG HOZNAK EGY IJEN DŐNTÉST.