A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#651

2013-06-10 12:09

KÖLCSEYS TANÁROK NYÍLT LEVELE
A BÉREN KÍVÜLI JUTTATÁSOK ÜGYÉBEN
- LEHET CSATLAKOZNI!!! -

Marekné dr. Pintér Aranka Elnökasszony részére
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

Másolatot kapnak:
Emberi Erőforrások Minisztériuma
Balog Zoltán miniszter

Köznevelésért Felelős Államtitkárság
Dr. Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár

Sajtó

Tisztelt Intézményvezető Asszony!

Mi, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium pedagógusai azzal a határozott kéréssel fordulunk Önhöz, hogy a cafeteria juttatások ügyében tájékoztatni szíveskedjék minket.
Szeretnénk tudni, mi a pontos jogszabályi háttere és erkölcsi magyarázata annak a döntésnek, mely szerint 2013 júniusában kizárólag azoknak a pedagógusoknak „jár” ez a béren kívüli juttatás – tudomásunk szerint visszamenőleg is –, akik az erőltetett tempójú, átgondolatlan és a tanárok nagy részének ellenállásába ütköző állami fenntartásba vétel előtti időszakban még olyan jobb módú önkormányzatok fenntartásában működhettek, amelyek hajlandóak, illetve képesek voltak számukra ezeket a juttatásokat biztosítani.
Ha az állami fenntartásba vétel megszervezésének egyik legfontosabb indokaként az aránytalanságok, egyenlőtlenségek megszüntetését jelölték meg – mely fő célt Hoffmann Rózsa államtitkár asszony személyesen is hangsúlyozta, amikor „megnyugtatásunk” érdekében és a „türelmünket” kérve ez év január 30-án iskolánkba látogatott -, akkor mire véljük ezt a furcsa, egyben megalázó megkülönböztetést? Miért éppen azok kerülnek újfent hátrányos helyzetbe, akik az elmúlt években is kimaradtak már mindenféle béren kívüli javadalmazásból?
Fontosnak tartjuk hangsúlyozni azt, hogy a fent vázolt probléma nem kizárólag az államosítás előtt a főváros fenntartásában működő iskolák sajátja: az ország számos településén, legfőképpen az amúgy is rendkívüli nehézségek között működő, leghátrányosabb helyzetű térségekben található iskolák pedagógusai, egyes számítások szerint a pedagógustársadalom mintegy ötven százaléka érintett.
Hangsúlyozni kívánjuk azt is, hogy levelünk nem azok ellen irányul, akik nálunk valamivel szerencsésebb anyagi feltételek mellett dolgoztak és dolgoznak, hiszen az elmúlt évek és a jelen bérezési rendszere, illetve a tanári terhek folyamatos növekedése mellett ez a mostani juttatás valójában az ő esetükben sem más, mint ezen terhek utólagos, megkésett és igencsak kismértékű kompenzálásának látszata.
Levelünk célja tehát pusztán az, hogy világosan lássuk, mi volt a béren kívüli juttatásokról szóló döntés jogszabályi háttere, és melyek a döntés erkölcsi indokai. Megnyugtató magyarázat híján ez az intézkedés – értelmezésünk szerint – azon lépések sorába illik, melyeknek lényege az a ki nem mondott szándék, hogy azoktól kell elvonni, akiktől már eddig is elvontak, azokat kell megalázni, akiket már eddig is megaláztak, azokba kell belerúgni, akikbe már eddig is többször belerúgtak, ők már hozzászoktak, nem fognak hangosan tiltakozni.

Mielőbbi válaszát várva, üdvözlettel,

Budapest, 2013. június 7. Törley Katalin
kréta

#653 csönd

2013-07-31 07:26

Igen, nagy a csönd... tudták, ezért tehették meg velünk. S megtették. Köveket dobálnak a pocsolyába, melynek hullámai előbb-utóbb lecsendesülnek.
Befogják a szánkat nettó 14-15ezer Ft-tal. Mert az is jól jön minden egyszerű háztartásba.
Heti 32 órában le leszünk foglalva rendesen, estére fáradtan zuhanunk majd ágyba, s várjuk a szüneteket. Mindenki egyenlő lesz (ped.I.), nincs motiváció, minek strapálni magunkat. Félelem az nem motivál, várjuk csendben sorsunkat. Mindenki sunnyog majd, megpróbál csöndben maradni, s fásultan várjuk a fizetést, melyet azonnal el is utalunk rezsire.
"Kuncog a krajcár, ezért dolgoztál, nem épp semmiért..."
antironwerber

#654 Re: csönd

2013-08-04 19:24

#653: kréta - csönd

"..mindenki egyenlő lesz...

 

 

Ez a disznóra nem vonatkozik!. Bocs, nem tudtam kihagyni!

budapesti

#655 Re: csönd

2013-08-23 12:19

#653: kréta - csönd

Minden szavával egyetértek.


Vendég

#656

2013-08-28 12:16

Gyermekeink a Jövőnk...

Vendég

#657

2013-09-09 04:37

Minden pontal egyet értek.
kréta

#658 Nyílt levél

2013-10-04 16:19

…ALATTVALÓK LETTÜNK…
MI NEM ALATTVALÓKAT AKARUNK NEVELNI!
- PEDAGÓGUSOK NYÍLT LEVELE -

Nyílt levél a döntéshozókhoz és a magyar társadalomhoz arról, hogyan éljük meg mi, pedagógusok az oktatásban napjainkra kialakult állapotokat

A magyar kultúrában nem dicsérünk gyakran. Mégis, megdöbbentő tapasztalat, hogy miközben az oktatásirányítók arról beszélnek, hogy növelni kell a pedagógusok megbecsültségét, folyamatosan elmarasztalnak bennünket. Kiderült, hogy nem dolgozunk rendesen. Nem tanítunk, nem nevelünk. Csak gyermekőrzést végzünk. De majd jön a köznevelési törvény, a pedagógus életpályamodell, és minden nagyon jó lesz, ígérték. És eljött mindkettő. Igaz, a pedagógustársadalom kirekesztésével, követhetetlen előkészítéssel, kaotikus bevezetéssel. Ahogy az elmúlt években, most is minden képlékeny, bizonytalan, állandóan változó. És az oktatásban dolgozók közül egyre többen vagyunk szomorúak, megalázottak, reményvesztettek, dühösek és még mindenfélék, de elégedettek, bizakodóak, hálásak, egyre kevesebben.

A pedagógus életpályamodell az oktatást (újabb nevén a köznevelést) irányító vezetőink szerint minőségpárti, hiszen korlátozza a túlmunkát. A korábbinál kiszámíthatóbb, igazságosabb bérrendszert teremt, hiszen honorálja az egyéni érdemeket, növeli a motivációt. S mindez együtt emeli a tanári pálya presztízsét.

Ha ez így lenne, legalább egy okunk volna örülni a végre perspektívát nyújtó változásnak. A modell azonban jelenlegi formájában és bevezetésének előkészítetlensége folytán éppen ellenkező hatást vált ki, mint amit kijelent. Egyszerre demotivál és demoralizál.

Demotivál és demoralizál, mert az „egyéni érdemek honorálása” helyett a pedagógus életpályamodell nem megbecsül, hanem büntet. Eltörli például a minőségi munkával, többletfeladatok ellátásával kiérdemelt címeket, címpótlékokat. Sokszor azokat csapja arcul, akik idősebb, nagy tapasztalattal rendelkező, az intézményt a vállukon vivő pedagógusok. A „Pedagógus I.” kategóriába való terelésük valójában visszaminősítés. Semmisnek nyilvánítja a sok tanulással, munkával, saját szabadidőben, akkreditált egyetemi képzéseken megszerzett, egyetemi tanúsítványt adó pedagógus szakvizsgát, a másod- és harmad-diplomát, a megszerzett doktori fokozatot, az eddig végzett szakértői és fejlesztő munkát. Lenulláz minden eddigi eredményt, életutat. Ezzel azt üzeni, hogy amit eddig csináltunk, az értéktelen, kidobható, felejthető rossz volt, és majd ők eldöntik, hogy mi a jó. Különösen méltánytalan a „Pedagógus I”- be sorolás azokkal szemben, akik pályájuk utolsó harmadában járnak. Ők tanítanak legrégebben. Nekik már nincs idejük, sokszor energiájuk sem az öncélú újrabizonyításhoz. Mióta a pályán vannak, különböző kormányok alatt már többször meg kellett tenniük ezt. Mivel félő, hogy idő, energia, lehetőség híján kimaradnak a minősítő eljárásból, nyugdíjuk is méltatlanul alacsony lesz. Számukra nagyon megalázó ez a pályájuk végére kialakult helyzet. A megbecsülés hiánya itt hatványozottan fájó és egyszersmind érthetetlen, miként a megalázó eljárással a munka és a nyugdíj között választásra kényszerített tanártársaink esetében is.

De az is büntetés, amikor az egyetemi végzettséggel rendelkező, általános iskolában tanító kollégákat minősítik vissza, hiszen ők a főiskolai végzettségnek megfelelő bért kapnak. (Miután egyébként hosszú évek alatt formálódott ki az egységes tanárképzés koncepciója, ami most szintén kimúlni látszik.) Miért nem érdem a magasabb szintű tudás, a magasabb szakmai végzettség?

És még nem szóltunk akkor a nem pedagógus munkakörben dolgozókról: rendszergazdákról, szociális munkásokról, gazdasági és technikai dolgozókról, portásokról, takarítókról és konyhai személyzetről. Ők kívül maradtak mindenféle bérfejlesztésen, sokuknak még a munkáltatója is kétségessé vált.

Az életpályamodell fokozataiba való besorolás visszásságai önmagukban is felháborítóak. De az a béremelésünk körüli huzavona is. A bértáblázatok a külső szemlélő számára látványosak. De a jelenlegi megvalósulás sokunknál nem jövedelemnövekedést, hanem jövedelemcsökkenést jelent. Jó esetben egy-két ezer forintos emelkedést, miközben a jelentős pedagógus béremelésről szóló hírek ellenünk hangolják a közvéleményt, a társadalom más, szintén kiszolgáltatott csoportjait.

A túlórák eltörlése, beemelése a 32 óra kötelező intézményi benntartózkodás keretébe szintén elégedetlenséget váltott ki. Ezzel egy időben különböző adminisztrációs szabálytalanságokról, horribilis tanári fizetésekről, csalásokról szóltak az irányítóink által kommunikált hírek. A szembeállítás ismét megkérdőjelezte becsületességünket, rontotta hitelünket. Ha ugyanis a túlórák kifizetésénél korábban előfordultak eseti szabálytalanságok, akkor csak annyi lett volna a teendő, hogy a törvényesség erejénél fogva ezeket megszüntetik, a törvénysértőket pedig megbüntetik.

De mi, a többség, nem vagyunk csalók!

Nem tartjuk a markunkat telhetetlenül, és nem rendelünk a süllyedő hajón konyakot! Sőt! Számtalan esetben mi fizetünk azért, hogy a munkánkat jól végezhessük. Mi vásárolunk eszközöket, mi tartjuk saját telefonon a kapcsolatot a szülőkkel, kollégákkal. Mi fénymásolunk és nyomtatunk otthon, ha kell. Mi szervezzük az osztálykirándulásokat hétvégékre, hogy tanártársaink ne veszítsenek szakórát, és a kiesett óráik miatt pénzt. Igaz, a tanári kíséretért az iskola nem tud fizetni, nincs rá fedezet.

És nem vagyunk naplopók sem.

Aki közelről ismeri a közoktatás világát, az tudja, hogy a pedagógusok nem annyit dolgoznak, amennyi a „kötelező óraszámuk”. Az órákra való felkészülés, javítás, adminisztráció, a szaktárgyi és pedagógiai önképzés, a versenyekre való felkészítés, a tanulási gondokkal küzdők segítése, a kulturális és sport programok megszervezése, az azokra való kísérés, a pályázatok írása vagy a kirándulások a 40 órás munkahétbe eddig sem fértek bele. De megtettük, mert a tanári önbecsülésünk, hivatástudatunk, a gondjainkra bízott gyerekek érdeke ezt diktálta. Eddig sem csak gyermekmegőrzéssel foglalkoztunk, ahogyan néhányszor oktatáspolitikusaink a fejünkre olvasták.

Oktatásunk eddig sem nélkülözte az értékközvetítést, az értékekre nevelést. Az értékek sokszínűségét hangsúlyozta, ami nem egyenlő az érték-viszonylagossággal, amivel mostanában megbélyegző szándékkal összemossák. A pedagógiai programok tartalmazták az intézmények oktatással-neveléssel kapcsolatos céljait, hitvallását, tevékenységtervét. A programok, tantervek, intézmények egyébként a tanulás szabadságára épülő társadalmi környezetekben sokfélék, ahogy az oda járó diákok is. Ezeknek az elveknek a jelenlegi oktatáspolitikai szabályozás ellene hat, ahogy más vonatkozásokban, itt is szembe megy a szakmaiság és korszerűség kívánalmaival.

Nem igaz az sem, hogy a 40 óra munkaidőben eddig azt tettünk, amit akartunk, amit a kedvünk tartott. Egy pár éve készült országos felmérés szerint egy tanár hetente átlag 51 órát tölt a munkájával kapcsolatos különféle tevékenységgel. Tehát jóval többet 40-nél. Igaz, ennek egy részét saját időbeosztás szerint. Mivel a pedagógusok nagy része gyermekeit is nevelő, családját ellátó nő, ez a részben kötetlen munkaidő közvetve a család érdekeit is szolgálta. Most valódi bérkompenzáció nélkül jelentősen növelték terheinket azzal, hogy a 40-ből 32 órát kötelező az intézményünkben tartózkodni. Ebből 26-ban tanórát, szakkört, felzárkóztatást, tehetséggondozást és egyéb rendszeresen végzett oktató-nevelő munkát, további 6-ban mindenféle egyéb munkát vagyunk kötelesek végezni, s mindezt külön is adminisztrálni. Ez bizony a kötelező órák drasztikus emelése, és az óraterhelés törvényellenes növelése. Bizony, a 24-26 órára készülni kell. Vajon mikor? Hol? Az intézményekben nincsenek meg a tanórán kívüli munkavégzés alapvető feltételei. Zsúfoltak a tanári szobák, sorban állunk a számítógépeknél, sokuknak nincs saját laptopja az iskolában történő munkavégzéshez. Többségünk viszont saját kézikönyvtárral rendelkeznek odahaza. Ott minden, amit használni szoktunk, kézre is áll, nem úgy, mint az iskolai könyvtárban, ahol egyébként is gyakran órákat kell tartani a teremhiány miatt.

Nemcsak a jövedelmi viszonyaink nem fognak érezhetően javulni a pedagógus életpályamodell bevezetésével. Tekintélyünk, társadalmi megbecsültségünk sem fog nőni ilyen körülmények között.

Miért is nem? Az oktatási kormányzat kommunikációja, az új törvények, jogszabályok azt sugallják, azt éreztetik, hogy nem bíznak sem bennünk, tanárokban, sem a szülőkben és a gyerekekben. Méltatlanok vagyunk a bizalomra. Kiskorúak, ahogy az egész társadalom, akiknek meg kell mutatni az egyetlen helyes utat, s akiket büntetéssel az úton is kell tartani. Márpedig a bizalom tanár és diák, tanár és tanár, tanár és szülő, tanár és vezető, iskola és társadalom között nélkülözhetetlen, hiszen a felelős, felnőtt, állampolgári lét alapja.

Az egyentanterv, az egyenszabályok, az egyenfizetés, a tervbe vett egyentankönyvek felszámolják a pedagógus szakmai önállóságát és szabadságát. Szinte percről percre való elszámoltatásunk egyértelművé teszi, minket nem partnernek tekintenek egy közös nagy feladatban. Csak arra vagyunk jók, hogy szó nélkül tegyük, amit valódi egyeztetések nélkül feletteseink előírnak, parancsolnak. Az iskola világával szembeni korszerűtlen, nem a jelen kihívásaihoz igazodó, inkább múltba révedő, teljesíthetetlen elvárások újabb elemét jelentik annak a rendszernek, amelyben bármikor bármelyikünkről állítható, hogy rosszul végzi a munkáját.

Úgy érezzük, alattvalók lettünk. Csak lopva, titokban, szabályt szegve lehetünk szabadon gondolkodó és cselekvő, kreatív tanárok. Az új rend félelmet szül, állandó szankciókkal riogat, bizalmatlanságot és bizonytalanságot kelt, kiszolgáltatottá tesz. Mindez pedig teljesítmény- és személyiségromboló diáknál és tanárnál egyaránt.

Új kinevezési/átsorolási dokumentumunk átvételekor tájékoztat bennünket a KLIK arról is, hogy állami-önkormányzati alkalmazásban levő tanárként automatikusan a Nemzeti Pedagógus Kar tagjaivá váltunk. Jogilag és erkölcsileg is aggályosnak, észérvekkel megmagyarázhatatlannak tartjuk, hogy a törvény erejénél fogva tagjai lettünk egy olyan szervezetnek, amely a gyakorlatban még hónapokig nem is létezik, amelynek alapszabályait, működési rendjét most kezdi kidolgozni egy erre megbízott csoport. A pedagógus kar egyébként önmagában vállalható szakmai testület lenne. Átlátható, világos szervezeti és működési szabályzattal, szabad döntésen alapuló belépéssel. Az azonban mély meggyőződésünk, hogy nem lehet az alulról szerveződő szakszervezeteket kiváltó érdekképviseleti szervezet. De nem lehet a pedagógustársadalom egyetlen civil-szakmai szerveződése sem. Nem lehet eszköze a tanárok megregulázásának, véleménynyilvánítási szabadságuk elfojtásának. Nem kínálhat utakat és eljárásrendeket a büntetéshez, megszégyenítéshez, megfélemlítéshez, megalázáshoz, megtorláshoz.

És legfőképpen: amennyiben szakmai és érdekvédelmi feladatokat kíván ellátni, hogyan várhatja el bárki, hogy e majdani testület által deklarált szabályoknak és értékeknek az ezeket látatlanban aláíró pedagógusok megfeleljenek? Ha meg érdekvédelmi szervezet, hogyan lehetséges, hogy működése megkezdése előtt jó félévvel, máris a lehetséges elbocsátás fenyegető rémét vetíti azokra, akik joggal tesznek fel kérdéseket e leendő szervezettel kapcsolatosan, vagy nem írnak alá bianco-csekket.

Sorolhatnánk hosszasan a problémákat, melyek a tanárok, diákok, szülők mindennapjait keserítik meg, pedig nem kellene így lennie. Nem folytatjuk a sort. De megkérdezzük. Miért hagytuk, miért hagyjuk, hogy így legyen?

Egy határhoz érkeztünk, és ezt a Rubicont sokan nem akarjuk átlépni. Szolgatanár csak szolgadiákot oktathat és nevelhet, szolgaiskolában és szolgatársadalomban. Mi nem alattvalókat akarunk nevelni. Hanem szabad polgárokat, felelős, kritikusan gondolkodó fiatal felnőtteket. A társadalom, a szülők, a diákok és egymás partnerei szeretnénk lenni ebben a nagy vállalásunkban. Partnerek az együttműködésben, a megbecsülésben, az egymás iránti bizalom felépítésében.

Pécs, 2013. október 2.

Bosnyákné Szűcs Erzsébet, Fekete Zsófia, Pethőné Nagy Csilla, Rózsahegyi Ágnes, Zsombori Barbara
budapesti

#659 Re: Nyílt levél

2013-10-10 14:11

#658: kréta - Nyílt levél

Nagyon igaz, szép írás.


Vendég

#660

2013-10-11 15:11

Megalázták a pedagógusokat: önálló véleménye már nem lehet pláne ha ezt meri nyilánosan kifejteni,akkor retorzió éri.Visszatértünk a kettős beszédhez.
deneskata77

#661 kerettanterv

2013-10-16 21:20

De rég jártam itt. De folyamatosan okot adnak a felháborodásra... Itt egy terápiás levél. Utána sokkal jobban lettem! Hátha nektek is segít! :)

Tisztelt Államtitkár Asszony!

Fontos dolog miatt bátorkodom zavarni. Tudom, hogy drága az ideje, de kérem, hallgassa meg egy szegény történelemtanár panaszait.
Elöljáróban annyit: ötödikben tanítok és már több mint egy hónapja tanítom a nebulóknak az új, magasabb színvonalú kerettantervet.
Tisztában vagyok vele, hogy ezt a tervet nálam sokkal okosabb emberek jól kigondolták, többször átgondolták, mire megszülethetett a maga tökéletességében. Így aztán másra nem tudok gondolni, hogy az egésznek azok a büdös kölkök az okai.
Mármint annak, hogy már most, október elején látom, hogy képtelen leszek év végére eljutni a tananyagban oda, ahova Önök – végtelen bölcsességükben – eljutni tervezték: tudniillik az Árpád-ház kihalásáig. Jó, ha el tudjuk szent honunkat foglalni. Ennek oka pedig másban nem rejtekezhet, mint a tanulók fegyelmezetlenségében.
Mert ezek a büdös kölkök nem úgy viselkednek ám, ahogy boldog emlékezetű Klebelsberg – áldassék a neve – regnálása idején. Bizonyára régen tetszett ilyen kicsiket látni, de tessék elképzelni: ezek élnek és mozognak. Meg érdeklődnek! Ezek nem képesek felfogni, hogy az új, magasabb színvonalú oktatás megköveteli a fegyelmezett magatartást. A gyereknek más dolga nincs, csak nyugodtan és figyelmesen hallgatni a tanár magyarázatát. De ezek! Bizonyára az előző, eléggé el nem ítélhető liberális oktatáspolitika az oka, de ezek a büdös kölkök azt hiszik, kérdezhetnek. Meglátják a piramis képét és rögtön ezer kérdés jut az eszükbe. Csak nehezen bírom megmagyarázni nekik, hogy ilyen kilengésekre nem ad lehetőséget az új, magasabb szintű oktatáspolitika, muszáj gyorsan továbblépnünk Palesztinára, mert lemaradunk… falra hányt borsó! Bár be kell vallanom, hogy eleinte én is elég nehezen alkalmazkodtam. Minduntalan csoport- meg pármunkát terveztem az órára, meg projektmunka járt az eszemben, de örömmel jelenthetem, hogy mára már majdnem teljesen sikerült ezektől a káros, szabadosságot generáló gondolatoktól megszabadulnom. Belátom már, hogy az új, magasabb szintű oktatásban csak a forradalmian új módszer: a frontális osztálymunka hozhat tartós sebességet. Azok a büdös kölkök persze nehezebben értik meg, hogy nincs időnk holmi múmiákra meg hieroglifákra, de hosszú még az év, majd felfogják!
A legfontosabbat meg majd’ elfelejtettem! Ami miatt írni bátorkodom. Nem tudom, csak a mi iskolánk járt-e így, vagy más iskolákba is elfelejtett a KELLO azokból az ügyes tölcsérekből szállítani, nem tudom. De a lényeg a lényeg: tessék szíves lenni utánanézni, mikor érkeznek meg a tölcsérek a mi iskolánkba is, amivel az engedetlen nebulók fejébe tölthetném a tudást? Bizonyára jár ezekhez az új tankönyvekhez egy ilyen ügyes kis szerkezet, csak valami vétkes hanyagság révén a mi iskolánk nem kapott!
Tisztelt Államtitkár Asszony! Kérem, hasson oda, hogy a KELLO mielőbb bepótolja mulasztását és én megnyugodva folytathassam munkámat, készülvén a tanfelügyelő elvtárs, bocsánat, tanfelügyelő szaktanár látogatására!
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel:
alázatos szolgája, a történelemtanár.

budaoesti

#662 Re: kerettanterv

2013-11-07 15:12


Vendég

#663

2013-11-14 07:30

Az a baj,hogy a tavaszi tüntetésen is ezer körüli volt a létszám,azok is vidékről utaztak fel.Amíg az állását félti mindenki nem tudtok összefogni.Mindenkit nem lehet kirúgni.

Vendég

#664

2014-02-02 18:05

Szólj hozzá!...
szemlélő

#665 Re:szemlélő

2014-05-03 11:34

#26: hiszti a köbön -

Veled értek egyet.Mint nyugdíjas pedagógus,elítélem a gyermekek bevonását és valamiféle pajzsként való felhasz nálását.  Senki ne higyje,hogy a HVG,az ATV, a168óra hangos dícsérete nem okozott nagy kárt a PETÍCIÓnak.A Ha-Há-sokkal kötött szövetség sem szerencsés ,mert nem a valóban a tanunivágyó fiatalokat toborozta ,hanem bizony egy olyan erőszakos , közönséges réteget akik viszolygást keltettek a hallgatók túlnyomó többségében.      Tudom,hogy sokkal tartózik a társadalom és az állam már évtizedek óta,de miért akkor támadtok amikor javítani szeretnének a helyzeten. Nincs varázspálca és minden változás időt igényel,s a tévedések is benne vannak a pakliban. Kellő bátorságal de kulturáltan és méltósággal álljatok ki az érdekeitekért, ha nem akartok pont ellenkező hatást elérni.                        A Kárpátaljaiak nyilatkozata pedig nonszensz.


Vendég

#666

2016-01-19 18:40

Az unokáimért

Vendég

#667

2016-02-09 21:33

Több ismerősöm és barátom pedagógus. Borzasztó amit művelnek velük. Azonkívül a RÉGI világban három gyermekem egyetemet végzett és nagyon szépen helytállnak a megszerzett tudásukkal.

Vendég

#668

2016-02-12 10:39

Amit az Orbán kormány csinál ;ahogyan terrorizálja az országot. ..ELVISELHETETLEN. ..
Nagyon büszke vagyok Rátok, hogy nem vagytok" bologato Jánosok"
Bravó! Csak együtt lehet tenni valamit. .
Lélekben veletek leszek. ..

Vendég

#669

2016-04-05 07:30

Mert abszolút egyetértek, és változást szeretnék.
Viki

#670 a pedagógiai asszisztensekért

2016-08-23 11:02

Nagyon sok pedagógiai asszisztens csak közfoglalkoztatva van kevés fizetésért.

Macska

#671 közfoglalkoztatott ped asszisztensek

2016-08-27 07:23

http://www.peticiok.com/atlag_bert_a_szakkepzett_kozfoglalkoztatottaknak_is

Napi 8 órában kevés bérért dolgoznak az asszisztensek.

Macska

#672 Re: Szabálybetartó sztrájk.

2016-08-27 13:33

#4: Tudorka2 - Szabálybetartó sztrájk. 

 3 éve bajlódunk a klikkel