A közoktatásért!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#6512013-06-10 12:09KÖLCSEYS TANÁROK NYÍLT LEVELE A BÉREN KÍVÜLI JUTTATÁSOK ÜGYÉBEN - LEHET CSATLAKOZNI!!! - Marekné dr. Pintér Aranka Elnökasszony részére Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Másolatot kapnak: Emberi Erőforrások Minisztériuma Balog Zoltán miniszter Köznevelésért Felelős Államtitkárság Dr. Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár Sajtó Tisztelt Intézményvezető Asszony! Mi, a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium pedagógusai azzal a határozott kéréssel fordulunk Önhöz, hogy a cafeteria juttatások ügyében tájékoztatni szíveskedjék minket. Szeretnénk tudni, mi a pontos jogszabályi háttere és erkölcsi magyarázata annak a döntésnek, mely szerint 2013 júniusában kizárólag azoknak a pedagógusoknak „jár” ez a béren kívüli juttatás – tudomásunk szerint visszamenőleg is –, akik az erőltetett tempójú, átgondolatlan és a tanárok nagy részének ellenállásába ütköző állami fenntartásba vétel előtti időszakban még olyan jobb módú önkormányzatok fenntartásában működhettek, amelyek hajlandóak, illetve képesek voltak számukra ezeket a juttatásokat biztosítani. Ha az állami fenntartásba vétel megszervezésének egyik legfontosabb indokaként az aránytalanságok, egyenlőtlenségek megszüntetését jelölték meg – mely fő célt Hoffmann Rózsa államtitkár asszony személyesen is hangsúlyozta, amikor „megnyugtatásunk” érdekében és a „türelmünket” kérve ez év január 30-án iskolánkba látogatott -, akkor mire véljük ezt a furcsa, egyben megalázó megkülönböztetést? Miért éppen azok kerülnek újfent hátrányos helyzetbe, akik az elmúlt években is kimaradtak már mindenféle béren kívüli javadalmazásból? Fontosnak tartjuk hangsúlyozni azt, hogy a fent vázolt probléma nem kizárólag az államosítás előtt a főváros fenntartásában működő iskolák sajátja: az ország számos településén, legfőképpen az amúgy is rendkívüli nehézségek között működő, leghátrányosabb helyzetű térségekben található iskolák pedagógusai, egyes számítások szerint a pedagógustársadalom mintegy ötven százaléka érintett. Hangsúlyozni kívánjuk azt is, hogy levelünk nem azok ellen irányul, akik nálunk valamivel szerencsésebb anyagi feltételek mellett dolgoztak és dolgoznak, hiszen az elmúlt évek és a jelen bérezési rendszere, illetve a tanári terhek folyamatos növekedése mellett ez a mostani juttatás valójában az ő esetükben sem más, mint ezen terhek utólagos, megkésett és igencsak kismértékű kompenzálásának látszata. Levelünk célja tehát pusztán az, hogy világosan lássuk, mi volt a béren kívüli juttatásokról szóló döntés jogszabályi háttere, és melyek a döntés erkölcsi indokai. Megnyugtató magyarázat híján ez az intézkedés – értelmezésünk szerint – azon lépések sorába illik, melyeknek lényege az a ki nem mondott szándék, hogy azoktól kell elvonni, akiktől már eddig is elvontak, azokat kell megalázni, akiket már eddig is megaláztak, azokba kell belerúgni, akikbe már eddig is többször belerúgtak, ők már hozzászoktak, nem fognak hangosan tiltakozni. Mielőbbi válaszát várva, üdvözlettel, Budapest, 2013. június 7. Törley Katalin |
Liongate |
#6522013-06-28 05:26
Radó Péter gondolatai: http://oktpolcafe.hu/e-la-nave-e-andato-via-vakacio-elott-pedagogusoknak-2143/ |
kréta |
#653 csönd2013-07-31 07:26Igen, nagy a csönd... tudták, ezért tehették meg velünk. S megtették. Köveket dobálnak a pocsolyába, melynek hullámai előbb-utóbb lecsendesülnek. Befogják a szánkat nettó 14-15ezer Ft-tal. Mert az is jól jön minden egyszerű háztartásba. Heti 32 órában le leszünk foglalva rendesen, estére fáradtan zuhanunk majd ágyba, s várjuk a szüneteket. Mindenki egyenlő lesz (ped.I.), nincs motiváció, minek strapálni magunkat. Félelem az nem motivál, várjuk csendben sorsunkat. Mindenki sunnyog majd, megpróbál csöndben maradni, s fásultan várjuk a fizetést, melyet azonnal el is utalunk rezsire. "Kuncog a krajcár, ezért dolgoztál, nem épp semmiért..." |
antironwerber |
#654 Re: csönd2013-08-04 19:24"..mindenki egyenlő lesz...
Ez a disznóra nem vonatkozik!. Bocs, nem tudtam kihagyni! |
budapesti |
#655 Re: csönd2013-08-23 12:19Minden szavával egyetértek. |
Vendég |
#6562013-08-28 12:16Gyermekeink a Jövőnk... |
Vendég |
#6572013-09-09 04:37Minden pontal egyet értek. |
kréta |
#658 Nyílt levél2013-10-04 16:19…ALATTVALÓK LETTÜNK… MI NEM ALATTVALÓKAT AKARUNK NEVELNI! - PEDAGÓGUSOK NYÍLT LEVELE - Nyílt levél a döntéshozókhoz és a magyar társadalomhoz arról, hogyan éljük meg mi, pedagógusok az oktatásban napjainkra kialakult állapotokat A magyar kultúrában nem dicsérünk gyakran. Mégis, megdöbbentő tapasztalat, hogy miközben az oktatásirányítók arról beszélnek, hogy növelni kell a pedagógusok megbecsültségét, folyamatosan elmarasztalnak bennünket. Kiderült, hogy nem dolgozunk rendesen. Nem tanítunk, nem nevelünk. Csak gyermekőrzést végzünk. De majd jön a köznevelési törvény, a pedagógus életpályamodell, és minden nagyon jó lesz, ígérték. És eljött mindkettő. Igaz, a pedagógustársadalom kirekesztésével, követhetetlen előkészítéssel, kaotikus bevezetéssel. Ahogy az elmúlt években, most is minden képlékeny, bizonytalan, állandóan változó. És az oktatásban dolgozók közül egyre többen vagyunk szomorúak, megalázottak, reményvesztettek, dühösek és még mindenfélék, de elégedettek, bizakodóak, hálásak, egyre kevesebben. A pedagógus életpályamodell az oktatást (újabb nevén a köznevelést) irányító vezetőink szerint minőségpárti, hiszen korlátozza a túlmunkát. A korábbinál kiszámíthatóbb, igazságosabb bérrendszert teremt, hiszen honorálja az egyéni érdemeket, növeli a motivációt. S mindez együtt emeli a tanári pálya presztízsét. Ha ez így lenne, legalább egy okunk volna örülni a végre perspektívát nyújtó változásnak. A modell azonban jelenlegi formájában és bevezetésének előkészítetlensége folytán éppen ellenkező hatást vált ki, mint amit kijelent. Egyszerre demotivál és demoralizál. Demotivál és demoralizál, mert az „egyéni érdemek honorálása” helyett a pedagógus életpályamodell nem megbecsül, hanem büntet. Eltörli például a minőségi munkával, többletfeladatok ellátásával kiérdemelt címeket, címpótlékokat. Sokszor azokat csapja arcul, akik idősebb, nagy tapasztalattal rendelkező, az intézményt a vállukon vivő pedagógusok. A „Pedagógus I.” kategóriába való terelésük valójában visszaminősítés. Semmisnek nyilvánítja a sok tanulással, munkával, saját szabadidőben, akkreditált egyetemi képzéseken megszerzett, egyetemi tanúsítványt adó pedagógus szakvizsgát, a másod- és harmad-diplomát, a megszerzett doktori fokozatot, az eddig végzett szakértői és fejlesztő munkát. Lenulláz minden eddigi eredményt, életutat. Ezzel azt üzeni, hogy amit eddig csináltunk, az értéktelen, kidobható, felejthető rossz volt, és majd ők eldöntik, hogy mi a jó. Különösen méltánytalan a „Pedagógus I”- be sorolás azokkal szemben, akik pályájuk utolsó harmadában járnak. Ők tanítanak legrégebben. Nekik már nincs idejük, sokszor energiájuk sem az öncélú újrabizonyításhoz. Mióta a pályán vannak, különböző kormányok alatt már többször meg kellett tenniük ezt. Mivel félő, hogy idő, energia, lehetőség híján kimaradnak a minősítő eljárásból, nyugdíjuk is méltatlanul alacsony lesz. Számukra nagyon megalázó ez a pályájuk végére kialakult helyzet. A megbecsülés hiánya itt hatványozottan fájó és egyszersmind érthetetlen, miként a megalázó eljárással a munka és a nyugdíj között választásra kényszerített tanártársaink esetében is. De az is büntetés, amikor az egyetemi végzettséggel rendelkező, általános iskolában tanító kollégákat minősítik vissza, hiszen ők a főiskolai végzettségnek megfelelő bért kapnak. (Miután egyébként hosszú évek alatt formálódott ki az egységes tanárképzés koncepciója, ami most szintén kimúlni látszik.) Miért nem érdem a magasabb szintű tudás, a magasabb szakmai végzettség? És még nem szóltunk akkor a nem pedagógus munkakörben dolgozókról: rendszergazdákról, szociális munkásokról, gazdasági és technikai dolgozókról, portásokról, takarítókról és konyhai személyzetről. Ők kívül maradtak mindenféle bérfejlesztésen, sokuknak még a munkáltatója is kétségessé vált. Az életpályamodell fokozataiba való besorolás visszásságai önmagukban is felháborítóak. De az a béremelésünk körüli huzavona is. A bértáblázatok a külső szemlélő számára látványosak. De a jelenlegi megvalósulás sokunknál nem jövedelemnövekedést, hanem jövedelemcsökkenést jelent. Jó esetben egy-két ezer forintos emelkedést, miközben a jelentős pedagógus béremelésről szóló hírek ellenünk hangolják a közvéleményt, a társadalom más, szintén kiszolgáltatott csoportjait. A túlórák eltörlése, beemelése a 32 óra kötelező intézményi benntartózkodás keretébe szintén elégedetlenséget váltott ki. Ezzel egy időben különböző adminisztrációs szabálytalanságokról, horribilis tanári fizetésekről, csalásokról szóltak az irányítóink által kommunikált hírek. A szembeállítás ismét megkérdőjelezte becsületességünket, rontotta hitelünket. Ha ugyanis a túlórák kifizetésénél korábban előfordultak eseti szabálytalanságok, akkor csak annyi lett volna a teendő, hogy a törvényesség erejénél fogva ezeket megszüntetik, a törvénysértőket pedig megbüntetik. De mi, a többség, nem vagyunk csalók! Nem tartjuk a markunkat telhetetlenül, és nem rendelünk a süllyedő hajón konyakot! Sőt! Számtalan esetben mi fizetünk azért, hogy a munkánkat jól végezhessük. Mi vásárolunk eszközöket, mi tartjuk saját telefonon a kapcsolatot a szülőkkel, kollégákkal. Mi fénymásolunk és nyomtatunk otthon, ha kell. Mi szervezzük az osztálykirándulásokat hétvégékre, hogy tanártársaink ne veszítsenek szakórát, és a kiesett óráik miatt pénzt. Igaz, a tanári kíséretért az iskola nem tud fizetni, nincs rá fedezet. És nem vagyunk naplopók sem. Aki közelről ismeri a közoktatás világát, az tudja, hogy a pedagógusok nem annyit dolgoznak, amennyi a „kötelező óraszámuk”. Az órákra való felkészülés, javítás, adminisztráció, a szaktárgyi és pedagógiai önképzés, a versenyekre való felkészítés, a tanulási gondokkal küzdők segítése, a kulturális és sport programok megszervezése, az azokra való kísérés, a pályázatok írása vagy a kirándulások a 40 órás munkahétbe eddig sem fértek bele. De megtettük, mert a tanári önbecsülésünk, hivatástudatunk, a gondjainkra bízott gyerekek érdeke ezt diktálta. Eddig sem csak gyermekmegőrzéssel foglalkoztunk, ahogyan néhányszor oktatáspolitikusaink a fejünkre olvasták. Oktatásunk eddig sem nélkülözte az értékközvetítést, az értékekre nevelést. Az értékek sokszínűségét hangsúlyozta, ami nem egyenlő az érték-viszonylagossággal, amivel mostanában megbélyegző szándékkal összemossák. A pedagógiai programok tartalmazták az intézmények oktatással-neveléssel kapcsolatos céljait, hitvallását, tevékenységtervét. A programok, tantervek, intézmények egyébként a tanulás szabadságára épülő társadalmi környezetekben sokfélék, ahogy az oda járó diákok is. Ezeknek az elveknek a jelenlegi oktatáspolitikai szabályozás ellene hat, ahogy más vonatkozásokban, itt is szembe megy a szakmaiság és korszerűség kívánalmaival. Nem igaz az sem, hogy a 40 óra munkaidőben eddig azt tettünk, amit akartunk, amit a kedvünk tartott. Egy pár éve készült országos felmérés szerint egy tanár hetente átlag 51 órát tölt a munkájával kapcsolatos különféle tevékenységgel. Tehát jóval többet 40-nél. Igaz, ennek egy részét saját időbeosztás szerint. Mivel a pedagógusok nagy része gyermekeit is nevelő, családját ellátó nő, ez a részben kötetlen munkaidő közvetve a család érdekeit is szolgálta. Most valódi bérkompenzáció nélkül jelentősen növelték terheinket azzal, hogy a 40-ből 32 órát kötelező az intézményünkben tartózkodni. Ebből 26-ban tanórát, szakkört, felzárkóztatást, tehetséggondozást és egyéb rendszeresen végzett oktató-nevelő munkát, további 6-ban mindenféle egyéb munkát vagyunk kötelesek végezni, s mindezt külön is adminisztrálni. Ez bizony a kötelező órák drasztikus emelése, és az óraterhelés törvényellenes növelése. Bizony, a 24-26 órára készülni kell. Vajon mikor? Hol? Az intézményekben nincsenek meg a tanórán kívüli munkavégzés alapvető feltételei. Zsúfoltak a tanári szobák, sorban állunk a számítógépeknél, sokuknak nincs saját laptopja az iskolában történő munkavégzéshez. Többségünk viszont saját kézikönyvtárral rendelkeznek odahaza. Ott minden, amit használni szoktunk, kézre is áll, nem úgy, mint az iskolai könyvtárban, ahol egyébként is gyakran órákat kell tartani a teremhiány miatt. Nemcsak a jövedelmi viszonyaink nem fognak érezhetően javulni a pedagógus életpályamodell bevezetésével. Tekintélyünk, társadalmi megbecsültségünk sem fog nőni ilyen körülmények között. Miért is nem? Az oktatási kormányzat kommunikációja, az új törvények, jogszabályok azt sugallják, azt éreztetik, hogy nem bíznak sem bennünk, tanárokban, sem a szülőkben és a gyerekekben. Méltatlanok vagyunk a bizalomra. Kiskorúak, ahogy az egész társadalom, akiknek meg kell mutatni az egyetlen helyes utat, s akiket büntetéssel az úton is kell tartani. Márpedig a bizalom tanár és diák, tanár és tanár, tanár és szülő, tanár és vezető, iskola és társadalom között nélkülözhetetlen, hiszen a felelős, felnőtt, állampolgári lét alapja. Az egyentanterv, az egyenszabályok, az egyenfizetés, a tervbe vett egyentankönyvek felszámolják a pedagógus szakmai önállóságát és szabadságát. Szinte percről percre való elszámoltatásunk egyértelművé teszi, minket nem partnernek tekintenek egy közös nagy feladatban. Csak arra vagyunk jók, hogy szó nélkül tegyük, amit valódi egyeztetések nélkül feletteseink előírnak, parancsolnak. Az iskola világával szembeni korszerűtlen, nem a jelen kihívásaihoz igazodó, inkább múltba révedő, teljesíthetetlen elvárások újabb elemét jelentik annak a rendszernek, amelyben bármikor bármelyikünkről állítható, hogy rosszul végzi a munkáját. Úgy érezzük, alattvalók lettünk. Csak lopva, titokban, szabályt szegve lehetünk szabadon gondolkodó és cselekvő, kreatív tanárok. Az új rend félelmet szül, állandó szankciókkal riogat, bizalmatlanságot és bizonytalanságot kelt, kiszolgáltatottá tesz. Mindez pedig teljesítmény- és személyiségromboló diáknál és tanárnál egyaránt. Új kinevezési/átsorolási dokumentumunk átvételekor tájékoztat bennünket a KLIK arról is, hogy állami-önkormányzati alkalmazásban levő tanárként automatikusan a Nemzeti Pedagógus Kar tagjaivá váltunk. Jogilag és erkölcsileg is aggályosnak, észérvekkel megmagyarázhatatlannak tartjuk, hogy a törvény erejénél fogva tagjai lettünk egy olyan szervezetnek, amely a gyakorlatban még hónapokig nem is létezik, amelynek alapszabályait, működési rendjét most kezdi kidolgozni egy erre megbízott csoport. A pedagógus kar egyébként önmagában vállalható szakmai testület lenne. Átlátható, világos szervezeti és működési szabályzattal, szabad döntésen alapuló belépéssel. Az azonban mély meggyőződésünk, hogy nem lehet az alulról szerveződő szakszervezeteket kiváltó érdekképviseleti szervezet. De nem lehet a pedagógustársadalom egyetlen civil-szakmai szerveződése sem. Nem lehet eszköze a tanárok megregulázásának, véleménynyilvánítási szabadságuk elfojtásának. Nem kínálhat utakat és eljárásrendeket a büntetéshez, megszégyenítéshez, megfélemlítéshez, megalázáshoz, megtorláshoz. És legfőképpen: amennyiben szakmai és érdekvédelmi feladatokat kíván ellátni, hogyan várhatja el bárki, hogy e majdani testület által deklarált szabályoknak és értékeknek az ezeket látatlanban aláíró pedagógusok megfeleljenek? Ha meg érdekvédelmi szervezet, hogyan lehetséges, hogy működése megkezdése előtt jó félévvel, máris a lehetséges elbocsátás fenyegető rémét vetíti azokra, akik joggal tesznek fel kérdéseket e leendő szervezettel kapcsolatosan, vagy nem írnak alá bianco-csekket. Sorolhatnánk hosszasan a problémákat, melyek a tanárok, diákok, szülők mindennapjait keserítik meg, pedig nem kellene így lennie. Nem folytatjuk a sort. De megkérdezzük. Miért hagytuk, miért hagyjuk, hogy így legyen? Egy határhoz érkeztünk, és ezt a Rubicont sokan nem akarjuk átlépni. Szolgatanár csak szolgadiákot oktathat és nevelhet, szolgaiskolában és szolgatársadalomban. Mi nem alattvalókat akarunk nevelni. Hanem szabad polgárokat, felelős, kritikusan gondolkodó fiatal felnőtteket. A társadalom, a szülők, a diákok és egymás partnerei szeretnénk lenni ebben a nagy vállalásunkban. Partnerek az együttműködésben, a megbecsülésben, az egymás iránti bizalom felépítésében. Pécs, 2013. október 2. Bosnyákné Szűcs Erzsébet, Fekete Zsófia, Pethőné Nagy Csilla, Rózsahegyi Ágnes, Zsombori Barbara |
budapesti |
#659 Re: Nyílt levél2013-10-10 14:11Nagyon igaz, szép írás. |
Vendég |
#6602013-10-11 15:11Megalázták a pedagógusokat: önálló véleménye már nem lehet pláne ha ezt meri nyilánosan kifejteni,akkor retorzió éri.Visszatértünk a kettős beszédhez. |
deneskata77 |
#661 kerettanterv2013-10-16 21:20De rég jártam itt. De folyamatosan okot adnak a felháborodásra... Itt egy terápiás levél. Utána sokkal jobban lettem! Hátha nektek is segít! :) |
budaoesti |
#662 Re: kerettanterv2013-11-07 15:12#661: deneskata77 - kerettanterv :)))))) |
Vendég |
#6632013-11-14 07:30Az a baj,hogy a tavaszi tüntetésen is ezer körüli volt a létszám,azok is vidékről utaztak fel.Amíg az állását félti mindenki nem tudtok összefogni.Mindenkit nem lehet kirúgni. |
Vendég |
#6642014-02-02 18:05Szólj hozzá!... |
szemlélő |
#665 Re:szemlélő2014-05-03 11:34Veled értek egyet.Mint nyugdíjas pedagógus,elítélem a gyermekek bevonását és valamiféle pajzsként való felhasz nálását. Senki ne higyje,hogy a HVG,az ATV, a168óra hangos dícsérete nem okozott nagy kárt a PETÍCIÓnak.A Ha-Há-sokkal kötött szövetség sem szerencsés ,mert nem a valóban a tanunivágyó fiatalokat toborozta ,hanem bizony egy olyan erőszakos , közönséges réteget akik viszolygást keltettek a hallgatók túlnyomó többségében. Tudom,hogy sokkal tartózik a társadalom és az állam már évtizedek óta,de miért akkor támadtok amikor javítani szeretnének a helyzeten. Nincs varázspálca és minden változás időt igényel,s a tévedések is benne vannak a pakliban. Kellő bátorságal de kulturáltan és méltósággal álljatok ki az érdekeitekért, ha nem akartok pont ellenkező hatást elérni. A Kárpátaljaiak nyilatkozata pedig nonszensz. |
Vendég |
#6662016-01-19 18:40Az unokáimért |
Vendég |
#6672016-02-09 21:33Több ismerősöm és barátom pedagógus. Borzasztó amit művelnek velük. Azonkívül a RÉGI világban három gyermekem egyetemet végzett és nagyon szépen helytállnak a megszerzett tudásukkal. |
Vendég |
#6682016-02-12 10:39Amit az Orbán kormány csinál ;ahogyan terrorizálja az országot. ..ELVISELHETETLEN. .. Nagyon büszke vagyok Rátok, hogy nem vagytok" bologato Jánosok" Bravó! Csak együtt lehet tenni valamit. . Lélekben veletek leszek. .. |
Vendég |
#6692016-04-05 07:30Mert abszolút egyetértek, és változást szeretnék. |
Viki |
#670 a pedagógiai asszisztensekért2016-08-23 11:02Nagyon sok pedagógiai asszisztens csak közfoglalkoztatva van kevés fizetésért. |
Macska |
#671 közfoglalkoztatott ped asszisztensek2016-08-27 07:23http://www.peticiok.com/atlag_bert_a_szakkepzett_kozfoglalkoztatottaknak_is Napi 8 órában kevés bérért dolgoznak az asszisztensek. |
Macska |
#672 Re: Szabálybetartó sztrájk.2016-08-27 13:33#4: Tudorka2 - Szabálybetartó sztrájk. 3 éve bajlódunk a klikkel |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
NEM KÉRÜNK AZ EINSTANDBÓL! Ne legyen az Árpád Gimnázium a Közszolgálati Egyetem Gyakorlóiskolája!
1327 Létrehozva: 2024-12-06
A kulturális, zenei és közösségi életért
1201 Létrehozva: 2024-12-18
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1180 Létrehozva: 2024-11-25
Hadd maradjon meg a ZÖLDIKE KLUB!
631 Létrehozva: 2024-12-16
Lakossági tiltakozás Harkány városában az építményadó-mentesség kivezetése ellen
398 Létrehozva: 2024-12-02
Halasszák el az ügyfélkapu megszüntetését!
381 Létrehozva: 2024-12-09
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
747 Létrehozva: 2024-11-23
NE ZÁRJA BE A MAGYAR POSTA CSEPELEN A KIRÁLYERDEI ÉS A CSILLAGTELEPI POSTÁKAT!
208 Létrehozva: 2024-12-14
Támogatom, hogy a Fóti Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola a számára felújított új épületébe költözzön!
193 Létrehozva: 2024-12-11
Követeljük, hogy a Meta állítsa vissza Toroczkai László törölt profilját!
193 Létrehozva: 2024-12-10
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
316 Létrehozva: 2024-11-21
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
267 Létrehozva: 2024-11-25
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1632 Létrehozva: 2024-09-29
Kiállunk Pajor András atya mellett!
122 Létrehozva: 2024-12-06
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
679 Létrehozva: 2024-11-19
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
235 Létrehozva: 2024-11-06
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
5155 Létrehozva: 2024-06-21
Kérvényezni fogjuk Ózdon az éjszakai gyógyszertári ügyelet visszaállítását. Írd alá, hogy támogatod!
88 Létrehozva: 2024-11-29
Hozzon létre az állam állatrendőrséget, akik a hatósági kötelékek között végzik tevékenységüket. AKik fel vannak hatalmazva hatósági intézkedésekre, a jogszabályok betartatására.
240 Létrehozva: 2024-10-28
Követelünk egy tiszta, átlátható szavazást a debreceni Fészek Lakópark közlekedési rendjéről!
72 Létrehozva: 2024-12-11