Nyílt levél a döntéshozókhoz és a magyar társadalomhoz...

Quoted post

sünike

#14 Re:

2013-10-11 14:21

#9: Nem mindegy ki? -

Magyar mentalitás...Ha más többet keres, az dögöljön meg. Onnantól ellenség. De szép is ez...Azt látom, hogy a pénzem irigyli. A munkámat is? Szívesen beküldöm 36 kamasz közé arra a 6-7 órára. Utána pedig megcsinálhatja a munkám egyéb részeit. Előbb-utóbb úgysem marad gondolkodó ember a pályán. De majd itt lesz Ön és az Önhöz hasonlók, és majd megoldják. Hiszen tanítani mindenki tud, és a pedagógusmunka minden elemével is tisztában vannak.

Válaszok

Csubaka

#15 Re: Re:

2013-10-11 20:37:50

#14: sünike - Re:

Én pedig a "világ másik végéről" azt gondolom, pontosabban látom és naponta tapasztalom, hogy bizony a tanári társadalom egy része jó ideje valahol a valóság talaja felett lebeg!

A versenyszférában, a szolgáltatóiparban, a mezőgazdaságban, vagyis azon ágazatokban amelyek a nemzeti vagyon újraelosztához szükséges javakat előállítják, 2008 óta nem volt egységes és országos béremelés! A FIDESZ ugyan 2010-ben figyelmeztette a munkáltatókat, hogy a közbeszerzési eljárásokból kizárja azokat akik az infláció mértékevel nem emelik a béreket, ennek azonban semmiféle elrettentő hatása nem volt! Példa rá az azóta becsődölt pécsi multi az ELCOTEQ, ahol a bérelmelés helyett a dolgozókkal aláírattak egy elismervényt, hogy a 2009-es béremelés tulajdonképpen a  2010-es volt vagyis egy fillért sem kaptak! Több munkáltató úgy oldotta meg a kérdést, hogy elbocsájtotta dolgozói egy részét, és azok bértömegével emelte a maradók fizetését, ugyanakkor a kafetériát és a szociális juttatásokat brutálisan megfaragta. Ezekben a foglalkozási ágazatokban nagyságrenddel többen dolgoznak mint a közoktatásban, az ő bérüket nem garantálja az állam! Nics mérnök, közgazdász, jogász  stb. életpályamodell!

A nagyon kiváló minőségú közoktatás  valódi színvonalához néhány gondolat! Szinte nincs az országban olyan egyetem, ahol ne kellene fakultatív képzés formájában felzárkóztató kurusokat indítani, a középiskolából érkezett 'gólyák' szintrehozására. Sok egyetemi oktató, tanár panaszkodik, hogy munkájukat nagy mértékben nehezíti, hátráltatja, hogy  alapvető ismeretek hiányával érkeznek a fiatlok hozzájuk! Ha más nem, már ez elegendő alap lehet a közoktatás reformjához.

Mielőtt a 36 kamasz lenne az elrettentő példa, elmondanám, hogy a multik nagy részénél folyamatos munkarendben napi 12 órában legfejlebb havi egy szabad vasárnappal dolgoznak emberek. Ha bárki kételkedne ebben szíves részletezem a történet egészét. Egy híradástechnikai üzemmérnöknek, de még egy technikusi végzettségű áramköri hibakeresőnek is folyamatosan fejlődnie, tanulnia kell. Vannak néhány órás munkahelyi képzések és vannak több napos, szabadidejükre programozott szakmai tanfolyamok, amelyeken a technológia folyamatos fejlődésével tartanak lépést. Aki nem az megy az levesbe, vagy közmunásnak. Semmiképpen nem kívánom őket rivalizálni a tanári pálya és képzettség ellenében, de szeretném felhívni a figyelmet arra a brutális kontrasztra ami például a PDSZ elnökének visszatetsző nyilatkozata váltott ki a társadalom széles rétegeiben, s amely úgy szólt, hogy..."  az értelmiségi léthez pénz kell, ha tetszik a kormánynak, ha nem!

Tessék elhinni, hogy mindenféle léthez pénz kell, ha tetszik a PDSZ-nek ha nem! De amikor az ország gazdasága okos, agyontanult, elől-hátul diplomás nyakkendős szarháziak miatt a gödör mélyén van és sokanak már az ünnepnap, hogy a gyerekének csirkeparizeres szendvicset tud csomagoltatni tízóraira az iskolába, nem szerencsés nyilvánosan és nagy hanggal jóval többet követelni annál amit az adott körülmények lehetővé tesznek.