Nyílt levél a döntéshozókhoz és a magyar társadalomhoz...


Vendég

#1

2013-10-09 15:31

Ha valamiben tudok segíteni, akkor szóljatok! Osztom a petíciót.

Vendég

#2

2013-10-10 12:19

Kedves Érintettek!

Remélem, nem lesz igazam, amikor a kormányt cinikusnak tartom. Amikor úgy gondolom, hogy az egész életpályamodellt azért csinálta, hogy a 'nép' elhiggye, hogy tesznek a pedagógusokért. Hogy olyan látszatintézkedésekkel nyerjen további éveket, ami alatt nem kell több pénzt fizetnie a tanároknak. Hogy tudatosan számoljon azzal, hogy az idősebb tanároknak így "szerencsére" kevesebb nyugdíjat lehet majd fizetni. Még sok minden jut az eszembe, de inkább nem is folytatom.

Vendég

#3 kis sakál, vadkaktusz és a többiek

2013-10-10 16:24

Petri György: Mondogatnivaló

Cipőmre nézek: fűző benne!
Nem lehet, hogy ez börtön lenne.

Vendég

#4

2013-10-10 18:05

A Tanárképzőt végzett,diplomás könyvtáros is oktatást segítő munkatárs lett. Ezért nem kaptunk béremelést!

Vendég

#5 Re:

2013-10-10 18:28

#4: - A Tanárképzőt végzett,diplomás könyvtáros is oktatást segítő munkatárs lett. Ezért nem kaptunk béremelést!

Könyvtáros tanárnak besorolást KELL kapnia a pedI-be.


Vendég

#6

2013-10-10 21:13

És hol van ilyenkor a szakszervezet?? Most kellene egy nagyon határozott és fegyelmezett sztrájk!!

Vendég

#7 Re:

2013-10-11 05:02

#2: -

Minden szavaddal egyetértek. Rövid távú,kicsinyes átcsoportosítást hajtottak végre,látszatintézkedéseket,ami arról (is) szól, hogy a 4-5 év múlva tömegesen nyugdíjba menő Ratkó korosztály pedagógusai ne terheljék "érdemtelenül magas" nyugdíjakkal a nyugdíjkasszát. Ha ma majd' minden mai 58-59-60 éves ped. mesterpedagógus lenne az annak megfelelő bérrel,az jelentősen megemelné 4-5 év alatt a várható nyugdíjakat is.


Vendég

#8

2013-10-11 05:44

A cirkusz helyett inkább utánna kellene nézni, hogy mit akar a Fidesz! A besorolás csak ideiglenes, mert új szempok alapján történik meg. Aki nem rest, leadja az átsoroláshoz szükséges pályázatot! Kiszámítható életpálya modelt akartatok, most túlórázás nélkül is megkaptátok a fixen azt a pénzt, amihez eddig, csak más helyettesítésével jutottatok.
Ne felejtsétek! AZ MSZP csak papíron emelte a béreteket PÉNZT NEM ADOTT HOZZÁ!!! Most fizeti ki azt is a Fidesz az eladósodott önkormányzatok helyett, emellett még újabb emelést is kaptatok tőlük! HA KAPSZ, AZÉRT LEGYÉL HÁLÁS!! KÖSZÖND MEG!!!!!!!!!!!!!
Nem mindegy ki?

#9

2013-10-11 08:48

Úgy látom sokaknak az fáj, hogy bent kell maradni napi 6-7 órát a suliban és nem mehetnek magántanítani...de a 40-50 ezres netto emelés miatt nem sír a szájuk... sokan 2008 óta egy fillér emelést nem kaptunk...
Diák

#10 Baj!

2013-10-11 08:56

Alapvető probléma hogy nem értjük meg egymást!
Miért kell hálásnak lenni a béreemelésért ? Nem járt-e meg ez már rég tanárainknak ??
Baj,hogy ebből vita születhet egyántalán!
sintex

#11 Re:

2013-10-11 12:51

#9: Nem mindegy ki? -

Kedves tényleg mindegy ki ! Én nem vagyok pedagógus, de matematikából nem voltam felmentve. Ha a fizetési borítékban 5-10 ezerrel kevesebb van, mint az előző hónapban, vagy egy évvel ezelőtt és ezért még többet is kell dolgozni, akkor mindegy, hogy papíron mennyi a fizetésem. A boltban csak azért tudok kenyeret venni, ami a kezemhez jut pénz. Ilyen egyszerű. 2 pedagógus van a családomban, mindkettő kevesebb pénzt kapott, mint eddig és egyik sem tartozik a kiemelten  magas keresetű tanárok közé.

Egyébként, ha a cikket figyelmesen elolvasod ez csak 1 a rengeteg felmerülő probléma közül. Szerencsére gyermekem már kinőtt abból a korból, hoyg ez az "egyentanítás" érintené, de lesznek unokáim is ...... értük komolyan aggódom

Üdvözlettel

cipőfűző
Vendég

#12 kilábalás a kiskorúságból

2013-10-11 12:59

Sajnos, a hozzászólások alapján látható, hogy a pedagógusréteg minden más foglalkozásúaknál is megosztottabb. Ha köztük nincs összefogás, ha csak egy maroknyi elszánt nép küzd az autonómiáért, azért, hogy szabadon, szabad lelkületű diákokat neveljen, akkor elveszett. Ha ő maga sem bízik abban, hogy a tanulás során önálló értékrendet kialakító felelős felnőtteket képes útra bocsátani, akkor magában sem bízik. Mert az ilyen pedagógusnak nincs világképe, nincs értékrendje, csupán szolga lelkülettel elfogadja a tartalmuktól megfosztott ígéretes szavakat, melyek felülről érkeznek, s őt magát is kiskorúnak tekintve megmondják, mi a helyes. Ez a pedagógus, ugyanígy "felülről" akarja megmondani diákjainak, mi a jó, nem bízván azok ítélőerejében, amelynek tanítása pont az ő feladata lett volna (a "leadott anyag"-on túl, azzal együtt, néhol helyett). Az ilyen tanár ugyanolyan szolgalelkű nemzedéket nevelhet csak fel (vagy sorozatos kudarcokba ütközik, még ha ezt nem is érzékeli), mint ő maga. Jól ismerem diákkoromból ezt a típust, épp azért lettem én is tanár, hogy ellenpéldát mutassak.

Alma

#13 szolgalelkű szegény tanárok

2013-10-11 14:06

Azért a tanárokat, iskolaigazgatókat sem kell félteni!
Az egyik kommentelő írta, hogy "Miért kell hálásnak lenni a béreemelésért ? Nem járt-e meg ez már rég tanárainknak ??" Persze, itt mindenkinek minden jár... Szerintetek más mikor kapott utoljára fizetés emelést? Elárulom, jó régen és mégsem sírnak a sajtóban. Azért egy iskolai parkolóban is körbe kellene nézni milyen autók állnak, főleg az igazgatóknak és a kegyeltjeinek! Más is járt főiskolára és pl: mérnökként tevékenykedik, mégsem tud megélni a fizetéséből. És ez nem a kormány hibája, hanem azoké a multiké akik azért dolgoztatnak velünk, mert olcsó munkaerő vagyunk és mellette képzettek. Ha felemelik a béreket, elmegy a multi romániába és kínába, mert jobban megéri neki.
Az viszont már lehet a kormány hibája is, hogy megengedi egy multinak, hogy az ország különböző régióiban ugyan azért a munkáért jelentősen eltérő fizetéseket adnak a dolgozónak!!
A szolgalelküségről pedig annyi, hogy mindenkinek van főnöke, felettese és mindig is azt fogja csinálni amit ők előírnak! Ez egy ilyen világ ami erre épül már régóta! Csak ezt most olyan meghatóan előtudják adni, mintha eddig nem így lett volna!
sünike

#14 Re:

2013-10-11 14:21

#9: Nem mindegy ki? -

Magyar mentalitás...Ha más többet keres, az dögöljön meg. Onnantól ellenség. De szép is ez...Azt látom, hogy a pénzem irigyli. A munkámat is? Szívesen beküldöm 36 kamasz közé arra a 6-7 órára. Utána pedig megcsinálhatja a munkám egyéb részeit. Előbb-utóbb úgysem marad gondolkodó ember a pályán. De majd itt lesz Ön és az Önhöz hasonlók, és majd megoldják. Hiszen tanítani mindenki tud, és a pedagógusmunka minden elemével is tisztában vannak.

Csubaka

#15 Re: Re:

2013-10-11 20:37

#14: sünike - Re:

Én pedig a "világ másik végéről" azt gondolom, pontosabban látom és naponta tapasztalom, hogy bizony a tanári társadalom egy része jó ideje valahol a valóság talaja felett lebeg!

A versenyszférában, a szolgáltatóiparban, a mezőgazdaságban, vagyis azon ágazatokban amelyek a nemzeti vagyon újraelosztához szükséges javakat előállítják, 2008 óta nem volt egységes és országos béremelés! A FIDESZ ugyan 2010-ben figyelmeztette a munkáltatókat, hogy a közbeszerzési eljárásokból kizárja azokat akik az infláció mértékevel nem emelik a béreket, ennek azonban semmiféle elrettentő hatása nem volt! Példa rá az azóta becsődölt pécsi multi az ELCOTEQ, ahol a bérelmelés helyett a dolgozókkal aláírattak egy elismervényt, hogy a 2009-es béremelés tulajdonképpen a  2010-es volt vagyis egy fillért sem kaptak! Több munkáltató úgy oldotta meg a kérdést, hogy elbocsájtotta dolgozói egy részét, és azok bértömegével emelte a maradók fizetését, ugyanakkor a kafetériát és a szociális juttatásokat brutálisan megfaragta. Ezekben a foglalkozási ágazatokban nagyságrenddel többen dolgoznak mint a közoktatásban, az ő bérüket nem garantálja az állam! Nics mérnök, közgazdász, jogász  stb. életpályamodell!

A nagyon kiváló minőségú közoktatás  valódi színvonalához néhány gondolat! Szinte nincs az országban olyan egyetem, ahol ne kellene fakultatív képzés formájában felzárkóztató kurusokat indítani, a középiskolából érkezett 'gólyák' szintrehozására. Sok egyetemi oktató, tanár panaszkodik, hogy munkájukat nagy mértékben nehezíti, hátráltatja, hogy  alapvető ismeretek hiányával érkeznek a fiatlok hozzájuk! Ha más nem, már ez elegendő alap lehet a közoktatás reformjához.

Mielőtt a 36 kamasz lenne az elrettentő példa, elmondanám, hogy a multik nagy részénél folyamatos munkarendben napi 12 órában legfejlebb havi egy szabad vasárnappal dolgoznak emberek. Ha bárki kételkedne ebben szíves részletezem a történet egészét. Egy híradástechnikai üzemmérnöknek, de még egy technikusi végzettségű áramköri hibakeresőnek is folyamatosan fejlődnie, tanulnia kell. Vannak néhány órás munkahelyi képzések és vannak több napos, szabadidejükre programozott szakmai tanfolyamok, amelyeken a technológia folyamatos fejlődésével tartanak lépést. Aki nem az megy az levesbe, vagy közmunásnak. Semmiképpen nem kívánom őket rivalizálni a tanári pálya és képzettség ellenében, de szeretném felhívni a figyelmet arra a brutális kontrasztra ami például a PDSZ elnökének visszatetsző nyilatkozata váltott ki a társadalom széles rétegeiben, s amely úgy szólt, hogy..."  az értelmiségi léthez pénz kell, ha tetszik a kormánynak, ha nem!

Tessék elhinni, hogy mindenféle léthez pénz kell, ha tetszik a PDSZ-nek ha nem! De amikor az ország gazdasága okos, agyontanult, elől-hátul diplomás nyakkendős szarháziak miatt a gödör mélyén van és sokanak már az ünnepnap, hogy a gyerekének csirkeparizeres szendvicset tud csomagoltatni tízóraira az iskolába, nem szerencsés nyilvánosan és nagy hanggal jóval többet követelni annál amit az adott körülmények lehetővé tesznek.

még tanár

#16 Re: Re: Re:

2013-10-12 16:57

#15: Csubaka - Re: Re: ...nem szerencsés nyilvánosan és nagy hanggal jóval többet követelni annál amit az adott körülmények lehetővé tesznek.

Félreérted. Senki nem követel többet. Amiről itt szó van, az az, hogy ez egy hazug és igazságtalan bérrendezés volt. Hazug, mert a béremelés egy része az eddigi túlmunka és pótlékok megvonásával történt, ezt visszakaptuk "béremelés"-nek címkézve. Igazságtalan, mert mert nem differenciál teljesítmény, túlmunka tekintetében, és egyenlőségjelet tesz a "megélhetési pedagógus" és a "munkáját hivatásnak tekintő pedagógus" között.

Amúgy a tanárok megérdemlik, a legbirkább csoportja a társadalomnak (természetesen magamat is beleértve).

Csubaka

#17 Re: Re: Re: Re:

2013-10-13 09:19

#16: még tanár - Re: Re: Re:

"a béremelés egy része az eddigi túlmunka és pótlékok megvonásával történt"

Talán az lehetett az oka, hogy a túlmunkában elszámolt többlet munka a valóságban a rendes munkaidő része, feladata volt! Iskolában dolgozom én is, bár nem tanárként. Hidd el sokkal többet látok és tapasztalok annál a felszínnél amit a média mutatni igyekszik.

Azzal egyet értek, hogy a valóban jól teljesítő tanárokat kiemelten kell fizetni, a közöktatási feladatokon túli munkavégzést megfelelő pótlékokkal honorálni kell, de itt sokaknak az fáj, hogy a megemelt alapbérrel nem garázdálkodhatnak korlátlanul pótlékolás címén

 

enlius

#18 Re:

2013-10-13 17:30

#9: Nem mindegy ki? -

Én eddig is bent voltam az iskolában átlag 6-7 órát, volt a hétnek olyan napja, amikor 10-et. Sokan 2008 óta egy fillér fizetést emelést sem kaptak, ...mi sem. És most sem. Az én jövedelmem pl. nem emelkedett.

enlius

#19 Re: Re: Re:

2013-10-13 17:59

#15: Csubaka - Re: Re:

Kedves Csubaka!

Elég elavult szemlélet a nemzeti vagyon újraelosztásához szükséges javak megtermelését a társadalom többi területével, nevezetesen az oktatással szembeállítani. A társadalom normális működéséhez a különböző rendszerek összehangolt munkája szükséges. Egyik nem létezhet a másik nélkül. Ebben a megosztott világban, ha még a társadalom különböző területeinek megosztása is fertőzi az életünket nem jutunk ki abból a gödörből , amelyben most vagyunk.

A társadalom nagy része nem látja a tanári munka lényegét. Azt hiszi, hogy egy tanár annyit dolgozik, hogy letanítja a kötelező óráit, aztán megy másodállású munkát végezni. Óriási tévedés. Miből gondolja, hogy egy tanár nem képzi magát ugyanúgy, mint egy mérnök, vagy technikus. Mi ugyanúgy figyelemmel kísérjük szakmánk újdonságait, mint más értelmiségi pályák dolgozói. Arról nem is beszélve, hogy közelező továbbképzéseken is képezzük magunkat. Sokunknak több diplomája van, ahogy Ön fogalmaz elöl-hátul diplomások vagyunk. Ja és nem volt béremelésünk 2008 óta és jövedelem növekedés most sem.Pedig ettől harsog minden média.

A kiváló minőségű oktatást nyilván némi iróniával említi, s igaza is van.Sajnos egyáltalán nem minőségi az oktatásunk, s az utóbbi egy-két évben tovább romlott. Nemcsak améltatlanul alacsony bérek rontják tovább a helyzetet, hanem az oktatásban a méltatlanul alacsony színvonalú munkakötülmények is. Ha egy mérnöki irodában színvonalas munkát várnak el a dolgozójuktól, biztosítják hozzá az eszközöket és a nyugodt munkakörülményeket. Ugyanez az oktatásról nem mondható el. Náunk 50 tanárra jut 4 számítógép, olyan, amelyet Önök már tíz évvel ezelőtt kidobtak. Azt várják tőlünk, hogy finn minőségű munkát végezzünk, s nekünk a legmodernebb technikai eszközünk a tábla, és a kréta, s van hozzá 35 gyerekünk. Miközben mi is tudunk a digitális tábláról, van is az iskolában kettő, de használni nem nagyon tudjuk még ezeket sem, mert ahhoz számítógépek és internet hozzáférés kellene, arra meg nincs pénz.

 

tanár, aki részben tanár, de nem tanár

#20 lesz még jobb is (elvileg)

2013-10-14 15:51

Kedves Mindenki!
A feleségem 13 éve tanít, most az alapja nettó 154E + az osztályfőnöki pótlék, ami kb 9-10E. Júliusra és augusztusra 115E forintot kapott. Ebben az évben augusztusig a fizetése átlagban kb. 130E volt, az egyik hónapban kapott 140E-et, amikor vagy két hétig rengeteget helyettesített. Szóval ő jobban járt. Biztos nem tökéletes a rendszer, de ha 2017-ig folyamatosan emelnek kicsit, és nem csak a ped. I. kategória lesz, hanem a többi is bevezetésre kerül, reméljük minél hamarabb, hogy aki megérdemli, többet dolgozik, az többet is kapjon. A feleségemnek egyetemi diplomája van, nem tudom, hogy a főiskolai diplomások is persze ennyivel többet kapnak-e.
Egy egyetemi adjunktus nettó 147E-t keres. Egy docens kb 180-190E-t. Tehát 2017-ben, 13 év munkaviszony után egy pedagógus (egyetemi diplomával, egyes kategóriában) osztályfőnöki pótlékkal együtt annyit fog keresni, mint egy docens (a következő fokozat az egyetemi tanár). Ha addig nem nő az egyetemen oktatók fizetése.
És nem a digitális táblán múlik, hogy a gyerekek milyen tudással kerülnek ki az általános és középiskolából. Szerintem.
Én a pedagógusoknak szurkolok, a magyar oktatásnak :)

Vendég

#21

2013-10-14 18:33

Belegondolt abba valaki, hogy a mostani munkaidő emelés milyen következményekkel járhat? Először csak 26 órát kell tanítani, majd mind a 32 órában beosztható lesz a pedagógus. tehát, amit eddig pl. 4 tanár oldott meg egy iskolában (pl. tanítók, matek, stb.), azt most 3 tanár simán ellátja. Tehát lehet leépíteni a munkaerőket.. csak győzzön a rendszer kitalálója 2014-ben...

Vendég

#22 AKIK KIMARADTAK

2013-10-16 15:59


Kedves Kollégák!

Óvodapedagógus a végzettségem. 25 évig dolgoztam óvodában. 11 éve azonban a szociális szférában/ápoló-gondozó otthon/ fejlesztő pedagógusként. Örömmel és nagy reményekkel vártuk a pedagógus életpályamodell bevezetését és óriási volt a csalódásunk kollégáimmal együtt/szoc.ped, konduktor,gyógyped/amikor kiderült, hogy mi abból KIMARADTUNK!!
Halmozottan sérült, súlyosan fogyatékos kisgyermekekkel és felnőttekkel foglalkozunk napi 8 órában!Rendkívül méltánytalannak érezzük, hogy az egyik legnehezebb munkát áldozattal, alázattal, szakmai elhivatottsággal végző pedagógusokról elfeledkeztek honatyáink. Köszönöm, hogy olvastátok a levelem és ha bármilyen tanáccsal tudnátok segíteni bennünket azt megköszönnénk. Kérem azokat a fejlesztő pedagógus /gyógypedagógus stb/kollégákat, hogy akik szintén ilyen méltánytalan helyzetbe kerültek,jelezzék!!! Köszönettel: egy azok közül, akik KIMARADTAK!
Tanítónéni

#23

2013-10-16 19:18

Káosz van. Szeptember 11., tragikus dátum, 10 év után újra iskolában tanítok... kettőben is, óraadóként. A T. Közhülyítési Hivatal még mindig nem bírt egy aláírható szerződést produkálni:)( Amúgy meg nem értem, miért is nem jár pedagógus igazolvány az óraadóknak. Nehogy bejussunk egy múzeumba? A többi csak obszcén szavakkal leírható bürokratikus b...ságról meg ne is beszéljünk!

Vendég

#24

2013-10-17 04:02

Nagyon egyetértek a petíció tartalmával!

Vendég

#25 Re:

2013-10-17 13:38