Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#101

2016-04-25 07:43

Nagyon fontosnak tartom, hogy a felnövő generáció tisztába legyen ezekkel a dolgokkal és az általános műveltség alapjaival ,ami a további fejlődéshez szükséges. Ne hogy már évszázados hagyományokat szüntessen meg a kormány. Nem cél, hogy minél butább embereket neveljen a társadalom !

Vendég

#102

2016-04-25 09:09

Azért mert egyet értek vele,nem szabad megszüntetni a természettudományokat.

Vendég

#103

2016-04-25 09:23

Minden szavával egyetértek, és rendkívül fontosnak tartom.

Vendég

#104

2016-04-25 09:27

Egyetértek vele.

Vendég

#105

2016-04-25 10:33

hosszú pályafutásom eredményességét annak a biztos természettudományos és kultúrális alapnak köszönhetem, melyet az első 12 évben tanultam. pályám során többször irányt váltottam, műszaki, tudományos és gazdasági szerepeket vállaltam. lehetetlen lett volna sokszínű, alapos közipiskolás alapok nélkül. pálya- és szakmaváltások várják a ma tanulókat. legyen nekik is esélyük a sikerre. kaphassanak ők is erős természettudományos és kulturális alapokat.

Vendég

#106

2016-04-25 10:41

Bölcsész (kulturális antropológus kutató) végzetségem "ellenére" , mi több, épp e miatt is - alavető fontosságúnak tartom a Földrajz tantárgyi oktatását valamennyi iskolatípus, valamennyi szintjén, s nem csökkentett óraszámban, - ugyanis, ez a mindenkori emberi alapműveltség egyik elengedhetetlen és visszavonhatatlan eleme!

Vendég

#107

2016-04-25 10:50

Mert az SZTE Természettudományi és Informatikai Karának
oktatója vagyok.

Vendég

#108

2016-04-25 10:54

Az érettségi általános műveltséget kell adjon. Ezek a tantárgyak szükségesek hozzá. Szakbarbárok és csicskásképzéshez természetesen nem kell.....

Vendég

#109

2016-04-25 11:05

Családomban pedagógus is van,aki érintett, de úgy gondolom , hogy az unokáim sem nőhetnek fel ezen ismeretek nélkül.
Alapműveltség!!

Vendég

#110

2016-04-25 12:48

Meggyőződésem, hogy aki a természettudományok középiskolai szintű csökkentésén gondolkozik, az más aljasságokra is képes. Nem csökkenteni, hanem a tananyag korszerűsítésére kellene figyelmet fordítani, hiszen nemcsak a szakterületeken, hanem a magánéletben is egyre nagyobb jelentősége van a természettudományoknak. A tudomány és technika egyre nagyobb szerepet kap az egész élet területén!

Vendég

#111

2016-04-25 13:16

Szakközépiskolai kémia fizika szakos tanár vagyok közel a nyugdíjas korhoz. Nagyon el vagyok keseredve, hogy ennyit ér sok-sok év kemény munkája és a szakma képviselőinek tudása ennyire leértékelődött. Bele sem merek gondolni milyen gyerekeket fogunk kiengedni a középiskolából.

Vendég

#112

2016-04-25 16:47

Magyar szakos tanárként is életbe vágóan fontosnak tartom a természettudományok oktatását, mert aztán kuruzslók százai, ezrei lepik el országunkat.


Vendég

#113

2016-04-25 17:06

83 éves vagyok, egész életemben villamosmérnökként dolgoztam. Három unokám van, nem mindegy a jövőjük!

Vendég

#114

2016-04-25 18:26

Ad 1.pontban foglaltak:
Kiss László lemondott. Gyárfás Tamást újra választották.E pontot ezért, nem tudom támogatni.
BGy

Vendég

#115

2016-04-25 18:49

Leendő kémia-fizika szakos tanárként nem csak azt vallom, hogy a középiskolában igen is van helye a természettudományoknak, de azt is vallom, hogy szinte ugyanannyira az alapműveltséghez tartozik, mint a magyar irodalom vagy történelem. Lehet, hogy nem a legkönnyebb tantárgyak közé tartoznak, de szerintem ezen még nem igazán gondolkodott el senki. Már szinte így sincs idő semmit sem normálisan megtanítani, de nem az lenne a megoldás, hogy ki is vegyék a közoktatásból. Valamint az is rossz attitűd, hogy egyes tárgyak más tárgyak rovására legyenek népszerűsítve. Jelenlegi oktatás sajnos ott tart, hogy lassan azt se tudjuk, mit kell leadni az órán, azt meg már nagyon régen el is felejtettük, mi is a cél vele, mit akarunk elérni, miért kell tanítanunk.
Ákos

#116

2016-04-25 19:27

A középiskolai kémiatanítás méltatlanul el van sikkadva. Muszálytantárgy lett belőle, mint az énekből.


Vendég

#117

2016-04-25 22:07

Olyan mesterséges környezetben élünk, amelyben nem lehet értelmes, másokat nem veszélyeztető (károsító) életet élni, egy megfelelő szintet el nem érő természettudományos ismeretek nélkül.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2016-04-26 05:31



Vendég

#119

2016-04-26 08:17

A természettudományok nélkül az egész élet, a technika--gazdaság-környezet érthetetlen. De valahogyan másként kellene tanítani, mert a gyerekeket az eddigi módszerrel inkább elriasztják, mintsem az érdeklődésüket felkeltik. Kedves Tanárok! Tessék ezen gondolkodni, máshol már sok mindenre rájöttek.

Vendég

#120

2016-04-26 08:39

Azért írtam alá, mert felháborítónak tartanám , ha ezt is meglépné ez a bárgyú gyülekezet , amelyik az ország vezetésére van hívatva bánatunkra .Ezzel a törvénnyel , ha engedjük, megfosszák gyermekeinket , unokáinkat egy gyönyörű tantárgy megismerésétől. , már az alapoktól , esélyt sem adva arra , hogy megszerethessék azt és általa tengereket , óceánokat , hegyeinket , folyóinkat , melyek a földön árasztják az életet, a levegőt , földünk szépségeit. Megfosztanák gyermekeinket attól , hogy már gyermekkorukban megszerethessék a földgömb és a térképek nyújtotta érdekes szépségeket , , és attól ,is , hogy ábrándozhassanak arról , hogy a földünk melyik részén , hol lehetne élményeket gyűjteni , feltöltődni , szívnek léleknek.Aki ezt a tervezetet kitalálta , bizton állítom , hogy gyenge elméjű, szellemi fogyatékos !

Vendég

#121

2016-04-26 08:45

Azért írtam alá, mert az unokám is hátrányt szenvedhet emiatt a változtatás miatt.

Vendég

#122

2016-04-26 08:54

életem nagyobb részében szakoktatásban dolgoztam. Szenes igazgatót ismerem, hitelesnek érzem

Vendég

#123

2016-04-26 09:00

Egyetemi oktatóként elsősorban leendő mérnökoket tanítok. A mérnöki szaktárgyakhoz elengedhetetlen pl. a fizika középiskolai szinten túlmutató ismerete. Ha pl. a leendő vegyészmérnökök középiskolában csak kémiát tanultak, a leendő biomérnökök csak biológiát, a környezetmérnökök csak kémiát vagy csak biológiát, akkor reménytelen helyzetbe kerülnek.Többségüknél így is sok a pótolnivaló. Pedig, adott mérnöki szakokra, nagyon sokan jönnek szakközépiskolákból. Az ő helyzetüket erősen nehezítené ez a meggondolatlan változtatás. De pl. egy gépészmérnök esetében ha kimarad az alap kémia és biológia, akkor a jövőben előreláthatólag fontos szerepet kapó "bio-gépészet" (v. vmi. hasonló) nehezen átjárható út lesz. Vagy mit kezdjünk egy vegyipari gépész képzésben kémia nélkül? A biológiát választók kémia (és fizika) nélkül? Besenyő Pista bácsival szólva: normális?

Vendég

#124

2016-04-26 11:05

Felháborítónak és elfogadhatatlannak tartom a természettudományos gondolkodás szándékos kiirtását a társadalomból, ezzel elősegítve az áltudományok terjedését! Egyre nagyobb kereslet van a munkaerőpiacon természettudományokban és műszaki tudományokban járatos emberek iránt. A döntéshozók ennek ellenére, folyamatosan, tudatosan ássák alá a műszaki képzettséget biztosító oktatás minden ágát.

Vendég

#125

2016-04-26 11:45

A gyermek fejlődik. 13 évesen még nem tudhatja egyértelműen, mi lesz, ha nagy lesz. Másrészt nem merném a fiamat szakgimnáziumba íratni, ha ott nem kapná meg a minimális általános műveltséget.