Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#512016-04-24 06:47Felháborítónak tartom... van még néhány sokkal kevésbé fontos tárgy, ha már csökkenteni akarják a terhelést. Nem szeretném, ha tudatlan, engedelmes birkák kapnának érettségit |
Vendég |
#522016-04-24 06:52Szerintem mindenkinek alá kellene írnia a petíciót nem csak annak, aki a munkája során használja a középiskolában szerzett tudását, hiszen az élete minden területén, a háztartásban, a családban, kvízműsorokban stb, rendszeresen szembesül olyan esetekkel, helyzetekkel, amit azzal az ismerettel tud megoldani - még ha nem is arra gondol közben, hogy "ezt biológia órán tanultam" - amit ezeken az órákon tanult, hallott. |
kémfizes |
#532016-04-24 07:02A természet most és a jövőben is része az életünknek, alapvető ismeretére éppúgy szüksége van mindenkinek, ahogy a múltunk, történelmünk megismerésére, a nyelvünk és irodalomunk legnagyobbjainak ismeretére, legalább egy idegen nyelvre, informatikai ismeretekre ... |
Vendég |
#542016-04-24 07:29Úgy gondolom, hogy akik ezt kitalálták, nem a gyerekek terhelését akarják csökkenteni, hanem forrást vonnak ki az oktatásból a következő nemzedék kárára. Akik ezt megszavazzák azoknak elég ha tudnak nyomógombot használni. De akiknek dolgozni kell a keresetükért, azokank ismeretekre is szükség van és az alapokat 6-18 év között kell lerakni, ha ezt elmulasztják a tömegek számára nem a változás követése hanem csak a nyomor jut. |
Vendég |
#552016-04-24 07:44Mert a természettudományok fontosak a teljes *ökologikus* kerekebb világképünk kialakításához, az egészségesebb élethez szükséges és fontos az emberi szervezet müködésének megismerése, a hatások, ellenhatások és következményeinek elemzéséhez szükséges képességek fejlesztése. Harmonikus világkép kialakítása nélkül a társadalom szétesik, és csak erőszakkal lehet valamennyire összetartani, ami már nem emberi, hanem ember alatti létet eredményez azoknak is akik a hatalmat gyakorolják, és azoknak is akik elszenvedik. A természet ismeret hozzátartozik az emberi kultúrához, müveltséghez. |
Vendég |
#562016-04-24 08:08Fontosak a természettudományos tárgyak - problémafeladatok, gondolkodás - ja, nem kell gondolkodni? De igen! Ezért írtam alá. |
Vendég |
#572016-04-24 08:48Én 16 évesen szerettem meg a kémiát, jelenleg vegyészmérnöknek tanulok. Hagyjanak időt a gyerekeknek, hogy rájöjjenek, mivel szeretnének foglalkozni, ne 14 évesen kényszerítsék őket életre szóló döntésekre! |
Vendég |
#582016-04-24 09:17Az általános műveltség, sőt a mindennapi élet elengedhetetlen része a természettudományos ismeret. |
Vendég |
#592016-04-24 10:14Mert barom volt, aki kitalálta és előállt vele. Meg akarnak szabadulni néhány száz pedagógustól. Arra nem gondolnak, milyen kárt tesznek vele. A természettudományok alapfokú ismerete nem luxus, hanem minimális elvárás. Kivonják a humán ismereteket is, és akkor lesznek szakbarbárok a szakik. De hogy még azt se tudják, ne hallják az életükben legalább egyszer, hogy hol van India, vagy Vlagyivosztok? 500 év visszafejlődés. Normális az a főpap és pártja? Á dehogy . |
Vendég |
#602016-04-24 10:24Mert egyetértek! |
BOJO |
#61 Re: Re:2016-04-24 10:274 éve küzdök a pedagógusokkal is, új, modern internetes oktatás bevezetése érdekében. Több Facebook csoportban szerepeltem. Max 2 ember reagált, több csoprtból kitiltottak, vagy megfenyegettek. Hivatalos oktatásfejlesztők, akik pénzért csinálják ami teszenek, tesznek rám. Egy videó jut eszembe. Oroszlán kergeti a bivalycsordát. Az utolsót elkapja és harapdálja, veszit és megeszik az oroszlánok. A többe meg megáll, már nem kell futni és bambán bámulják a pusztuló társuk szenvedését. Ilyenek vagyunk mi is? De láttam olyan videót is, ahol a bivalyok közös igyekezettel felkoncolták az oroszlán csapatot. |
Vendég |
#622016-04-24 10:27Mert a fejlett időben elsősorban saját magát kellene kiterjesztenie az embernek és nem halálra dolgozni magát. Ennek egyik útja a természettudományok fejlődése. Nem megengedhető hogy az emberek ne tanulják meg ezeket. A triviális dolgoktól mint a háztartási vegyszerek veszélyei, azon át hogy hogy milyen országok, városok vannak, egészen addig hogy ne lehessen tudománytalan dolgokkal beetetni az embereket mint például az oltásellenesség. |
Vendég |
#632016-04-24 10:37Pályám első 4 évében ipari, a következő 52 évben akadémiai kémiai kutatásokat végeztem. Természettudományos ismeretek nélkül a mai gyerekeknek nem lesz esélyük az életben. |
Vendég |
#64 Felfoghatatlan2016-04-24 10:45Képzőművészeti iskolába járok és a mi órarendünkben nem több, hanem kevesebb szak óra lenne, mint amennyi a jelenlegi diákoknak megadatott. Nem is beszélve arról, hogy nálunk vannak ötvösök, nyilván nekik nem kell a kémia, 12 szakból 12 használ vegyszereket, ragasztókat! Mindenkinek szüksége van a természettudományi tantárgyakra és nevetséges maga a felvetés is, hogy erre nincs szükség. A végzősök közül rendszerint legalább 5 ember készül építő művésznek vagy építésznek. Ellehetetlenitenék a felkészülését a későbbi generációknak ha nem juthatnának kellő fizikai ismeretekhez! Minden tantárgy elősegíti a.kreatív és logikus gondolkodást, elhinti az érdeklődés magvait és ugyan lehet , hogy egyeseknek problémát jelent egy egy tantárgy de rengetegen vannak akiket kifejezetten érdekel! Egy művészeti iskolába anna tudatában jelentkezik valaki, miszerint a gimnáziumi tantárgyak MELLETT művészeti tantárgyakat is tanul, nem HELYETTE!!! |
Vendég |
#652016-04-24 11:43Tudomásom szerint a szakgimnáziumokban jövő tanévtől kezdve csökken a kémia és a fizika tanórák száma. A Jendrassik-Venesz Középiskola és Szakiskola fizika és kémia szakos tanára vagyok, így engem is érint az ügy. Ha Nobel-díjjal elismert tudományok tanításának, tanulásának, oktatásának, átadásának óraszáma csökken és degradálásuk tantervi megszüntetésük felé tendál, akkor a tanulók természettudományi és a hozzá kapcsolódó egyéb kompetenciáinak színvonala is csökken, függetlenül attól, hogy közvetlenül kapcsolódik-e egy adott szakma ismeretanyagához, ill. műveléséhez e két alaptudomány vagy sem. A fizikai és a kémiai tudás életvitelre gyakorolt közvetett hatása alapvető a fogyasztási szokásoktól kezdve a tudatosan vállalt egzisztenciális döntésekig. Eredményesebb közoktatási-köznevelési eredményekkel bíró országokban fordított tendenciák működnek. A fizikai és a kémiai alapműveltség, az alapvető természettudományokhoz kötődő szemléletformálás, paradigma-fejlődés, az anyagi világot leképező és modellező gondolkodás-rendszer és a szervesen vele formálódó öntudatosság hiánya egyéni és társadalmi szinten is ön- és közveszélyes tudatlansággal, viselkedéssel, és magatartással párosul. A jó szakembert nem önmagában a szakismerete, hanem absztrakt, árnyalt, kritikus gondolkodása (fizikai-kémia alapvetések), morális attitűdje és mindenekelőtt természettudományos szemléletű probléma-látása, és probléma-megoldása emeli ki környezetéből, habár a felsorolás elemei egymástól nem függetlenek. A természettudományos kultúra hiánya szakmai kulturálatlanságban is kifejeződik. Fizika és kémia órákon interdiszciplináris kompetencia-fejlesztés történik: a tanulók anyanyelvi, idegennyelvi, matematikai, kommunikációs, szövegértési, stb. kompetenciáinak a fejlesztését is megvalósítom ill. megvalósítjuk. Levelemben tiltakozom a fizika és kémia tanórák számának csökkentése ellen a szakgimnáziumokban, és kérem a fizika és a kémia tanórák számának növelését (akár) a matematika, a magyar nyelv, valamint egyes szakmai tantárgyak óraszámának csökkentésével párhuzamosan. Úgy gondolom, hogy az említett tantárgyak óraszám-csökkentése és tartalmi átszervezése még emelné is az azokhoz kapcsolódó kompetenciák elméleti és gyakorlati eredményességét és hasznát, hiszen túlerőltetésük stresszkeltő és alul-motiváló, mivel a gyerekek élmény-feldolgozási sebességét meghaladja, alulmúlja vagy készségeikkel nem kongruens. Irrelevánsnak, érthetetlennek és demoralizálónak tartom az óraszám-csökkentést, a fizikai és a kémiai tudományok negligálását! Kérem levelem, gondolataim felsőbb oktatáspolitikai, köznevelés-szervezési, ill. szakképzés-koordinálási és irányítási szintre történő eljuttatását, Köszönettel és tisztelettel, Várnai László |
Vendég |
#662016-04-24 12:02Egyetértek a petícióban leírtakkal. Nagyon fontos a gyermekeink természettudományos tájékozottsága, a jövőnk egyik kulcsa ez. |
Vendég |
#672016-04-24 12:07Utolsó cseppek egyike ... |
Vendég |
#68 Re:2016-04-24 12:34Szerintem csak akkor tudnak a gyerekek igazán jól fizikát kémiát tanulni,ha olyan tanár tanítja őket aki jól tanít.Lehet több10-éve tanítani, ha a gyerekek gyomorgörcsel mennek órára és az osztályátlag kb.3 -as akkor szerintem nem sok értelme van ezeket a tantárgyakat tanulni. ...csak utálni fogják a tantárgyat.Akit érdekel a fizika kémia olyan iskolát fog választani ahol ezt emelt szinten tanulhatja,a többi diákot nem kellene kínozni vele,helyette tanulhatna más fontos tantárgyat ami érdekli is.Én NEM támogatom ezek a tantárgyak minden középiskolában való tanítását. |
Vendég |
#692016-04-24 13:02A középiskolákban egy általános műveltséget szerezni kell. Minél hülyébb annál jobb? Ez a stratégia ? Ezt nem szabad hagyni!!!!!!!! |
tanár1 |
#702016-04-24 13:05A természettudományos tárgyakra leírták előttem, hogy mennyi okból van szüksége a gyereknek. Azonban alaposan át kellene dolgozni a tananyagot, hogy jóbban tanítható legyen, érdekesebb legyen, aktuális témát dolgozzunk fel, de ügy, hogy az alapja ne lógjon a levegőben. Ne öncélúan durrantsunk, tüzijátékozzunk, sokszor a gyerek azt sem tudja, mi miért történik. Nem lenne könnyű. Jelenleg a szakközépiskolások nagy része utálja a fizikát, kémiát, nem bánná, ha megszünnének. |
Vendég |
#712016-04-24 13:38A tervezett változtatást - a természettudományos tárgyak minimalizálását ill.eltüntetését a szakgimnáziumi képzésből - fölháborítónak és károsnak ítélem. Föltétlenül meg kell akadályozni, hogy életbe lépjen. |
Vendég |
#722016-04-24 13:41Egyetértek a felhívással! |
Vendég |
#73 Re:2016-04-24 13:57Nagyo egyetértek! |
Vendég |
#742016-04-24 14:11Nyugdíjas pedagógus vagyok, egyetértek a peticióban leírtakkal.Lehetőséget kell adni mindenkinek a tanuláshoz, a kedve szerinti szakmaválasztáshoz , a sokoldalú múveltség megszerzéséhez. Nem értek egyet a jelenlegi oktatási rendszer gúzsbakötésével. Nem lehet úgy tanítani, hogy mindenhol akadályokba ütközik a tanár, megszabják az egész életvitelét mind az iskolait mind az otthonit. Döntse már el az a szerencsétlen tanár, hogy otthon tud-e jobban elkészülni az óráira, vagy máshol, otthon tud-e dolgozatot javitani, vagy a zajos iskolában. Sokoldalú emberekre van szüksége a hazának. |
Vendég |
#75 Re:2016-04-24 14:18Nagyon igaz! |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
8077 Létrehozva: 2024-06-21
El a kezekkel és fűrészekkel a Péterhalmi-erdő fáitól!
1504 Létrehozva: 2025-01-18
Petíció a magyarországi gyepmesteri telepek működésének törvényi szabályozásáért ‼️
963 Létrehozva: 2025-01-19
Adják le Megtévesztve 2.évadát
615 Létrehozva: 2025-01-25
Budaörs Pumpa Pálya
550 Létrehozva: 2025-01-22
Anconai szerelmesek
434 Létrehozva: 2025-01-29
NEM AKAROK SPORTLÉTESÍTMENYT , SEM BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOTA TERMÉSZET HELYETT!!!!!
410 Létrehozva: 2025-01-19
Szeretnénk Lidl áruházat Tiszakécskére!
1262 Létrehozva: 2021-07-09
Töltéshasználati engedélyek visszaállítása Baranya megyében a horgászok részére
272 Létrehozva: 2025-01-17
Hidradenitis suppurativa betegségben szenvedők részére adókedvezmény igénybevétele
270 Létrehozva: 2025-01-29
Életeket veszélyeztethet a Menczer – Lázár paktum Tát-Bajna – Szomor régióban. Ister-Granum Tiszasziget petíciója
269 Létrehozva: 2025-01-07
A PÉNZ SZÁMÍT, NEM AZ ÉLET?
257 Létrehozva: 2025-01-14
Közvetlen buszjárat Tiszalúc-Miskolc között
184 Létrehozva: 2025-01-17
Intézkedések az iskolai bántalmazások megelőzésére és kezelésére, Kisvárda
171 Létrehozva: 2025-02-03
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
529 Létrehozva: 2024-11-21
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1889 Létrehozva: 2024-09-29
Pumpapálya-építés támogatása Szegeden
120 Létrehozva: 2025-01-23
A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ GYERMEKEK ELLÁTATLANSÁGA AZ ÁLLAMI SZFÉRÁBAN!
4434 Létrehozva: 2023-04-02
A Tüskék és rózsák udvara (ACOTAR) könyvsorozat újrakiadásáért
114 Létrehozva: 2025-01-13
Aláírásgyűjtés a Mátrafüreden található általános iskola ismételt megnyitására
110 Létrehozva: 2025-01-15