Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban! petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#512016-04-24 06:47Felháborítónak tartom... van még néhány sokkal kevésbé fontos tárgy, ha már csökkenteni akarják a terhelést. Nem szeretném, ha tudatlan, engedelmes birkák kapnának érettségit |
Vendég |
#522016-04-24 06:52Szerintem mindenkinek alá kellene írnia a petíciót nem csak annak, aki a munkája során használja a középiskolában szerzett tudását, hiszen az élete minden területén, a háztartásban, a családban, kvízműsorokban stb, rendszeresen szembesül olyan esetekkel, helyzetekkel, amit azzal az ismerettel tud megoldani - még ha nem is arra gondol közben, hogy "ezt biológia órán tanultam" - amit ezeken az órákon tanult, hallott. |
kémfizes |
#532016-04-24 07:02A természet most és a jövőben is része az életünknek, alapvető ismeretére éppúgy szüksége van mindenkinek, ahogy a múltunk, történelmünk megismerésére, a nyelvünk és irodalomunk legnagyobbjainak ismeretére, legalább egy idegen nyelvre, informatikai ismeretekre ... |
Vendég |
#542016-04-24 07:29Úgy gondolom, hogy akik ezt kitalálták, nem a gyerekek terhelését akarják csökkenteni, hanem forrást vonnak ki az oktatásból a következő nemzedék kárára. Akik ezt megszavazzák azoknak elég ha tudnak nyomógombot használni. De akiknek dolgozni kell a keresetükért, azokank ismeretekre is szükség van és az alapokat 6-18 év között kell lerakni, ha ezt elmulasztják a tömegek számára nem a változás követése hanem csak a nyomor jut. |
Vendég |
#552016-04-24 07:44Mert a természettudományok fontosak a teljes *ökologikus* kerekebb világképünk kialakításához, az egészségesebb élethez szükséges és fontos az emberi szervezet müködésének megismerése, a hatások, ellenhatások és következményeinek elemzéséhez szükséges képességek fejlesztése. Harmonikus világkép kialakítása nélkül a társadalom szétesik, és csak erőszakkal lehet valamennyire összetartani, ami már nem emberi, hanem ember alatti létet eredményez azoknak is akik a hatalmat gyakorolják, és azoknak is akik elszenvedik. A természet ismeret hozzátartozik az emberi kultúrához, müveltséghez. |
Vendég |
#562016-04-24 08:08Fontosak a természettudományos tárgyak - problémafeladatok, gondolkodás - ja, nem kell gondolkodni? De igen! Ezért írtam alá. |
Vendég |
#572016-04-24 08:48Én 16 évesen szerettem meg a kémiát, jelenleg vegyészmérnöknek tanulok. Hagyjanak időt a gyerekeknek, hogy rájöjjenek, mivel szeretnének foglalkozni, ne 14 évesen kényszerítsék őket életre szóló döntésekre! |
Vendég |
#582016-04-24 09:17Az általános műveltség, sőt a mindennapi élet elengedhetetlen része a természettudományos ismeret. |
Vendég |
#592016-04-24 10:14Mert barom volt, aki kitalálta és előállt vele. Meg akarnak szabadulni néhány száz pedagógustól. Arra nem gondolnak, milyen kárt tesznek vele. A természettudományok alapfokú ismerete nem luxus, hanem minimális elvárás. Kivonják a humán ismereteket is, és akkor lesznek szakbarbárok a szakik. De hogy még azt se tudják, ne hallják az életükben legalább egyszer, hogy hol van India, vagy Vlagyivosztok? 500 év visszafejlődés. Normális az a főpap és pártja? Á dehogy . |
Vendég |
#602016-04-24 10:24Mert egyetértek! |
BOJO |
#61 Re: Re:2016-04-24 10:274 éve küzdök a pedagógusokkal is, új, modern internetes oktatás bevezetése érdekében. Több Facebook csoportban szerepeltem. Max 2 ember reagált, több csoprtból kitiltottak, vagy megfenyegettek. Hivatalos oktatásfejlesztők, akik pénzért csinálják ami teszenek, tesznek rám. Egy videó jut eszembe. Oroszlán kergeti a bivalycsordát. Az utolsót elkapja és harapdálja, veszit és megeszik az oroszlánok. A többe meg megáll, már nem kell futni és bambán bámulják a pusztuló társuk szenvedését. Ilyenek vagyunk mi is? De láttam olyan videót is, ahol a bivalyok közös igyekezettel felkoncolták az oroszlán csapatot. |
Vendég |
#622016-04-24 10:27Mert a fejlett időben elsősorban saját magát kellene kiterjesztenie az embernek és nem halálra dolgozni magát. Ennek egyik útja a természettudományok fejlődése. Nem megengedhető hogy az emberek ne tanulják meg ezeket. A triviális dolgoktól mint a háztartási vegyszerek veszélyei, azon át hogy hogy milyen országok, városok vannak, egészen addig hogy ne lehessen tudománytalan dolgokkal beetetni az embereket mint például az oltásellenesség. |
Vendég |
#632016-04-24 10:37Pályám első 4 évében ipari, a következő 52 évben akadémiai kémiai kutatásokat végeztem. Természettudományos ismeretek nélkül a mai gyerekeknek nem lesz esélyük az életben. |
Vendég |
#64 Felfoghatatlan2016-04-24 10:45Képzőművészeti iskolába járok és a mi órarendünkben nem több, hanem kevesebb szak óra lenne, mint amennyi a jelenlegi diákoknak megadatott. Nem is beszélve arról, hogy nálunk vannak ötvösök, nyilván nekik nem kell a kémia, 12 szakból 12 használ vegyszereket, ragasztókat! Mindenkinek szüksége van a természettudományi tantárgyakra és nevetséges maga a felvetés is, hogy erre nincs szükség. A végzősök közül rendszerint legalább 5 ember készül építő művésznek vagy építésznek. Ellehetetlenitenék a felkészülését a későbbi generációknak ha nem juthatnának kellő fizikai ismeretekhez! Minden tantárgy elősegíti a.kreatív és logikus gondolkodást, elhinti az érdeklődés magvait és ugyan lehet , hogy egyeseknek problémát jelent egy egy tantárgy de rengetegen vannak akiket kifejezetten érdekel! Egy művészeti iskolába anna tudatában jelentkezik valaki, miszerint a gimnáziumi tantárgyak MELLETT művészeti tantárgyakat is tanul, nem HELYETTE!!! |
Vendég |
#652016-04-24 11:43Tudomásom szerint a szakgimnáziumokban jövő tanévtől kezdve csökken a kémia és a fizika tanórák száma. A Jendrassik-Venesz Középiskola és Szakiskola fizika és kémia szakos tanára vagyok, így engem is érint az ügy. Ha Nobel-díjjal elismert tudományok tanításának, tanulásának, oktatásának, átadásának óraszáma csökken és degradálásuk tantervi megszüntetésük felé tendál, akkor a tanulók természettudományi és a hozzá kapcsolódó egyéb kompetenciáinak színvonala is csökken, függetlenül attól, hogy közvetlenül kapcsolódik-e egy adott szakma ismeretanyagához, ill. műveléséhez e két alaptudomány vagy sem. A fizikai és a kémiai tudás életvitelre gyakorolt közvetett hatása alapvető a fogyasztási szokásoktól kezdve a tudatosan vállalt egzisztenciális döntésekig. Eredményesebb közoktatási-köznevelési eredményekkel bíró országokban fordított tendenciák működnek. A fizikai és a kémiai alapműveltség, az alapvető természettudományokhoz kötődő szemléletformálás, paradigma-fejlődés, az anyagi világot leképező és modellező gondolkodás-rendszer és a szervesen vele formálódó öntudatosság hiánya egyéni és társadalmi szinten is ön- és közveszélyes tudatlansággal, viselkedéssel, és magatartással párosul. A jó szakembert nem önmagában a szakismerete, hanem absztrakt, árnyalt, kritikus gondolkodása (fizikai-kémia alapvetések), morális attitűdje és mindenekelőtt természettudományos szemléletű probléma-látása, és probléma-megoldása emeli ki környezetéből, habár a felsorolás elemei egymástól nem függetlenek. A természettudományos kultúra hiánya szakmai kulturálatlanságban is kifejeződik. Fizika és kémia órákon interdiszciplináris kompetencia-fejlesztés történik: a tanulók anyanyelvi, idegennyelvi, matematikai, kommunikációs, szövegértési, stb. kompetenciáinak a fejlesztését is megvalósítom ill. megvalósítjuk. Levelemben tiltakozom a fizika és kémia tanórák számának csökkentése ellen a szakgimnáziumokban, és kérem a fizika és a kémia tanórák számának növelését (akár) a matematika, a magyar nyelv, valamint egyes szakmai tantárgyak óraszámának csökkentésével párhuzamosan. Úgy gondolom, hogy az említett tantárgyak óraszám-csökkentése és tartalmi átszervezése még emelné is az azokhoz kapcsolódó kompetenciák elméleti és gyakorlati eredményességét és hasznát, hiszen túlerőltetésük stresszkeltő és alul-motiváló, mivel a gyerekek élmény-feldolgozási sebességét meghaladja, alulmúlja vagy készségeikkel nem kongruens. Irrelevánsnak, érthetetlennek és demoralizálónak tartom az óraszám-csökkentést, a fizikai és a kémiai tudományok negligálását! Kérem levelem, gondolataim felsőbb oktatáspolitikai, köznevelés-szervezési, ill. szakképzés-koordinálási és irányítási szintre történő eljuttatását, Köszönettel és tisztelettel, Várnai László |
Vendég |
#662016-04-24 12:02Egyetértek a petícióban leírtakkal. Nagyon fontos a gyermekeink természettudományos tájékozottsága, a jövőnk egyik kulcsa ez. |
Vendég |
#672016-04-24 12:07Utolsó cseppek egyike ... |
Vendég |
#68 Re:2016-04-24 12:34Szerintem csak akkor tudnak a gyerekek igazán jól fizikát kémiát tanulni,ha olyan tanár tanítja őket aki jól tanít.Lehet több10-éve tanítani, ha a gyerekek gyomorgörcsel mennek órára és az osztályátlag kb.3 -as akkor szerintem nem sok értelme van ezeket a tantárgyakat tanulni. ...csak utálni fogják a tantárgyat.Akit érdekel a fizika kémia olyan iskolát fog választani ahol ezt emelt szinten tanulhatja,a többi diákot nem kellene kínozni vele,helyette tanulhatna más fontos tantárgyat ami érdekli is.Én NEM támogatom ezek a tantárgyak minden középiskolában való tanítását. |
Vendég |
#692016-04-24 13:02A középiskolákban egy általános műveltséget szerezni kell. Minél hülyébb annál jobb? Ez a stratégia ? Ezt nem szabad hagyni!!!!!!!! |
tanár1 |
#702016-04-24 13:05A természettudományos tárgyakra leírták előttem, hogy mennyi okból van szüksége a gyereknek. Azonban alaposan át kellene dolgozni a tananyagot, hogy jóbban tanítható legyen, érdekesebb legyen, aktuális témát dolgozzunk fel, de ügy, hogy az alapja ne lógjon a levegőben. Ne öncélúan durrantsunk, tüzijátékozzunk, sokszor a gyerek azt sem tudja, mi miért történik. Nem lenne könnyű. Jelenleg a szakközépiskolások nagy része utálja a fizikát, kémiát, nem bánná, ha megszünnének. |
Vendég |
#712016-04-24 13:38A tervezett változtatást - a természettudományos tárgyak minimalizálását ill.eltüntetését a szakgimnáziumi képzésből - fölháborítónak és károsnak ítélem. Föltétlenül meg kell akadályozni, hogy életbe lépjen. |
Vendég |
#722016-04-24 13:41Egyetértek a felhívással! |
Vendég |
#73 Re:2016-04-24 13:57Nagyo egyetértek! |
Vendég |
#742016-04-24 14:11Nyugdíjas pedagógus vagyok, egyetértek a peticióban leírtakkal.Lehetőséget kell adni mindenkinek a tanuláshoz, a kedve szerinti szakmaválasztáshoz , a sokoldalú múveltség megszerzéséhez. Nem értek egyet a jelenlegi oktatási rendszer gúzsbakötésével. Nem lehet úgy tanítani, hogy mindenhol akadályokba ütközik a tanár, megszabják az egész életvitelét mind az iskolait mind az otthonit. Döntse már el az a szerencsétlen tanár, hogy otthon tud-e jobban elkészülni az óráira, vagy máshol, otthon tud-e dolgozatot javitani, vagy a zajos iskolában. Sokoldalú emberekre van szüksége a hazának. |
Vendég |
#75 Re:2016-04-24 14:18Nagyon igaz! |
|
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
NEM KÉRÜNK AZ EINSTANDBÓL! Ne legyen az Árpád Gimnázium a Közszolgálati Egyetem Gyakorlóiskolája!
1327 Létrehozva: 2024-12-06
A kulturális, zenei és közösségi életért
1209 Létrehozva: 2024-12-18
Hadd maradjon meg a ZÖLDIKE KLUB!
633 Létrehozva: 2024-12-16
Petíció a csepeli Fenyves óvoda fennmaradásáért
1180 Létrehozva: 2024-11-25
Lakossági tiltakozás Harkány városában az építményadó-mentesség kivezetése ellen
398 Létrehozva: 2024-12-02
Halasszák el az ügyfélkapu megszüntetését!
381 Létrehozva: 2024-12-09
NE ZÁRJA BE A MAGYAR POSTA CSEPELEN A KIRÁLYERDEI ÉS A CSILLAGTELEPI POSTÁKAT!
209 Létrehozva: 2024-12-14
Követeljük, hogy a Meta állítsa vissza Toroczkai László törölt profilját!
196 Létrehozva: 2024-12-10
Nem támogatom és szakmailag megalapozatlannak tartom a Bóbita óvoda és a Napsugár Óvoda összevonásának tervét
747 Létrehozva: 2024-11-23
Támogatom, hogy a Fóti Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola a számára felújított új épületébe költözzön!
193 Létrehozva: 2024-12-11
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
316 Létrehozva: 2024-11-21
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1636 Létrehozva: 2024-09-29
DIGI szolgáltatások Vámosszabadin
267 Létrehozva: 2024-11-25
Kiállunk Pajor András atya mellett!
122 Létrehozva: 2024-12-06
Támogatom, hogy Karcagon nyisson áruházat a Lidl!
679 Létrehozva: 2024-11-19
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
5155 Létrehozva: 2024-06-21
Kérvényezni fogjuk Ózdon az éjszakai gyógyszertári ügyelet visszaállítását. Írd alá, hogy támogatod!
88 Létrehozva: 2024-11-29
Közétkeztetés változtatása - XVII. Kerületi Diadal Úti Általános Iskola gyermekeinek szülei
235 Létrehozva: 2024-11-06
Hozzon létre az állam állatrendőrséget, akik a hatósági kötelékek között végzik tevékenységüket. AKik fel vannak hatalmazva hatósági intézkedésekre, a jogszabályok betartatására.
241 Létrehozva: 2024-10-28
Követelünk egy tiszta, átlátható szavazást a debreceni Fészek Lakópark közlekedési rendjéről!
72 Létrehozva: 2024-12-11