A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola tiltakozása
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola tiltakozása petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#262016-04-28 07:43mert egyet értek a peticióval |
Vendég |
#272016-04-28 09:13Felháboritó amit ez a kormány törvénybe foglalva, kötelezővé teszi a fiatalok butítását. Az alapvető ismeretek tiltása. És hol van a nyelvtanulás iskolai keretek közötti tanítása? Ezt is azért szorították minimálisra, hogy az országból elmenve, nehezítsék a megélhetés lehetőségét. Szakképzéshez nem kell nyelv-tudás.Informatika nyelvezete? Síralmas állapotok vannak.Felháborító,nem szabad,hogy a tanév végefelé menve csökkenjen a tiltakozás. |
Vendég |
#282016-04-28 13:551964-ben érettségiztem a Képző-és Iparművészeti Gimnáziumban Nemcsak művészeti, hanem közismereti tárgyakban is kitűnő oktatóink voltak. Nekik köszönhetem, hogy 1969-ben kitüntetéses oklevéllel zárhattam tanulmányaimat a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen Nekik köszönhetem, hogy volt lehetőségem a pályaválasztásra/-egészen más kérdés, jól tettem-e?/. |
Vendég |
#292016-04-28 14:28Emlékszem a középiskolai éveimre a Pécsi Művészeti Szakközépiskolában. Néha úgy estünk be az ágyba miután 10 órás tanítási napok után este hazaértünk. Meg kellett tanulni mindazt amit egy sima gimiben tanulnak, plusz a szakmánkhoz kapcsolódó tananyagot is. Iszonyatosan túl voltunk terhelve, ráadásul olyan tudást kértek rajtunk számon amit azóta se használtam soha. Itt a sok kommentelőnek fogalma sincs milyen kemény egy ilyen suli a sok felesleges tantárgy miatt. |
Vendég |
#302016-04-28 15:07Azt elképzelhetőnek tartanám, hogy egymás után (egymást követő években két-két évben) oktassák a fizikát és a kémiát, de a természetföldrajz óraszáma így is nagyon kevés. A szakiskolák felé tegyük lehetővé az iskola részére szabadságot, értelemszerűen az építész / építőmérnök jelölt fizikát tanuljon és kevesebb kémiát, stb. |
Vendég |
#31 Re:2016-04-28 15:30A történelem óraszámának drasztikus csökkentését? Mégis milyen alapon? Merthogy a világ és a magyar történelem ismerete felesleges? Látszik, hogy fogalmad nincs a modern kori problémákról amikkel egy pályakezdőnek szembe kell néznie. Kémia, földrajz, néprajz, pszichológia? Rengeteg olyan tantárgyra lenne szükség ami alapvető egy művész pályafutásához. Az általad felsoroltak nem tartoznak bele. |
Vendég |
#322016-04-29 17:58Azért, mert az általános műveltséghez hozzátartoznak atermészettudományok ismerete, a következő művész- generációnak is különösen fontos lenne ezekkel a témakörökkel foglalkozni! |
Vendég |
#332016-04-29 21:26Nem is tudom, mert akiknek szol, mind egy szálig utálatos primitiv kontraszelektált hülye barmok.......de nálam is a remény hal meg utoljára. |
Vendég |
#342016-04-30 06:43Tiltakozom a tervezett átalakítás miatt |
Vendég |
#352016-04-30 07:07tiltakozom a tervezett átalakítás miatt |
Vendég |
#362016-05-01 08:45Vajon hogy juthatott eszébe valakinek, hogy alapműveltséghez hozzátartozó tantárgyakat egy tollvonással kitöröljenek? Megmagyarázhatatlan és felháborító! A cél az lehet, hogy a jövő nemzedéke ostoba legyen, ezért könnyebben lesz írányítható. |
Vendég |
#372016-05-02 02:11Mert szeretem ezt az iskolát, és nem akarom hagyni, hogy lebutítsák, és megalázzák. Én nagyon boldog diák voltam benne, és egész életemben hasznát vettem annak az útravalónak, amit itt kaptam. Szeretném, ha a most idejárók, de még az unokáim korosztálya is hasonló jó oktatásban, nevelésben részesülhetne, mint annak idején mi. Tóth Ágnes, a kerámia szak egykori növendéke, kerámia tervező ipm. rajztanár. |
Vendég |
#382016-05-02 08:01Egyetértek |
Vendég |
#39 Re:2016-05-03 10:23Én például pont egy ilyen iskolában tanultam Szegeden, és kicsit sem okozott gondot a közismereti tárgyak tanulása. Utólag sem érzem fölöslegesnek, amit ott tanultam. Fontos, hogy az embernek legyen rálátása a világra, akármilyen szakmában dolgozik, a művészeti szakmáknál pedig különösen fontos, hiszen a mai világban annyiféle ága van a művészetnek, hogy lehetetlen olyan tárgyat kiválasztani, ami nem hiányozna egyetlen diáknak sem a jövőben. Tudod, mintázhatsz szobrot kőből, és sárból, de akár számítógéppel is. Mint ahogy festhetsz bolti olajfestékkel, de az általad kevert pigmentekkel is, vászonra, kőre bőrre, üvegre is. Pont az a jó a művészetben, hogy sokszínű, és az alkotásokkal kinyitja a világ sokszínűségét mások számára is. De ahhoz, hogy igazi tartalmat tudjunk nyújtani, rendelkezni kell az alapokkal ahhoz, hogy egyáltalán létrejöhessen egy mű. Ha egy művész soha nem foglalkozott például fizikával, nem lesz képes olyan alkotások létrehozására, amik egy fizikai jelenséget használnak fel. És itt utalnék a számtalan modern műalkotásra, amik a mozgással, vagy a fényjelenségekkel játszanak, gondolj bele, mennyivel szegényebb lenne nélkülük a világ. |
Vendég |
#40 Re:2016-05-13 14:2010 évig tanítottam a Kisképzőben, matematikát. Végig osztályfőnök is voltam. Matematika-fizika szakos középiskolai tanár vagyok. Végig osztályfőnökként is szolgáltam a középfokú oktatást a Kisképzőben. Természetesen, mint osztályfőnök, és egyben mint mat-fiz. szakos tanár, rendszeresen látogattam osztályaimnak szakóráit is. A hospitálások alkalmából is tapasztalhattam, hogy EL NEM LE HET KÉPZELNI A SZAKOK tanítását fizika, kémia, biológia, stb tárgyak oktatása nélkül !!! Továbbá, a XXI. században, a bennünket körülvevő világot, hogyan érthetné meg a középfokú oktatásban részt vevő, "érettségit" szerző magyar honpolgár, természettudományi tárgyak oktatása nélkül !!! Úgy-e nemcsak "gombokat nyomogató" felnövekvő nemzedékkre van szüksége Magyorországnak???? Szüksége van Magyarországnak, ahogy Széchenyi fogalmazott, a kiművelt emberekre: "kiművelt emberfők sokasága egy nemzet hatalma" (Széchenyi István) Lehetőséget kell adni minden tehetséges magyar polgárnak felsőfokú tanulmányok folytatására is!!! Tisztelt Döntésthozók! Mint már többen a hozzászólók közül megfogalmazták: nem tantárgyak eltörlésére van szükség, hanem észszerű tananyag csökkentésre!!! Bartha Gyöngyi tanár |
Vendég |
#412016-05-15 09:53Lehet rombolni, ha valami rossz volt és helyette jobbat építünk, de ha eszetlenül rombolunk, csak mert nincs más ötletünk, az nagyon ostoba és káros! Egyébként ami itt zajlik, az az egész országot úgy tönkreteszi, hogy évtizedekig egy társadalmi, erkölcsi és gazdasági romhalmaz lesz! |
Vendég |
#422016-05-16 11:45egyetértek a tiltakozással |
Vendég |
#432016-05-24 09:38Magam is az intézmény tanulója voltam! |
M |
#44 Re:2016-06-11 09:41Ott tanultam, legcsodàlatosabb évek voltak az életemben, egyàltalàn nem volt megterhelő az órarend, sőt! Azóta is abból a szilàrdan lefektetett, àtfogó tudàsanyagból és a mesterektől àtvett nyitott, elfogadó szemléletmódból tàplàlkozom. Ha neked sok volt, akkor az nem a te utad volt, vàlaszthattàl volna màsik iskolàt, csak rajtad múlt. Ez az új rendszer pont azt a lehetőséget veszi el a diàkoltól, (amivel te nem éltél, úgyhogy most azt a jól működő rendszert szidod) hogy bàrmikor irànyt vàlthassanak tanulmànyaikban... |
Vendég |
#452016-06-12 17:06Mert a tudatlanságba taszított ember védtelen. Itt most a tudás ellen tesznek a minisztériumok. |
egy szülő |
#46 szkepszis2016-06-23 09:36Nem is tudom, hogy most sírjak vagy nevessek. A tiltakozás, amelynek ezen petíció által is nyomatékot kívánnak adni -önmagában- és csakis önmagában - helyes és támogatható. Mint írják: "Egyetlen ágazatban sem képzelhető el a jövő változásaira nyitott, versenyképes szakképzés átfogó természettudományos ismeretek nélkül!". 2.) A másik része a szigorú tények - a felvételi (is): Elsőszülött csimotám, a jövő évben az Önök iskolájában - grafika szakon - szeretett volna/szeretne továbbtanulni. Ez sajnos újra nyitott.
Szerencsénk volt a tavaly őszi nyílt napon is ott lenni, ahová idén is szándékozunk ellátogatni.
Végtelen csalódottságom szeretném kifejezni ezzel a levéllel, mivel az ott elhangzottak és a felvételi tájékoztatóban megjelentek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Mire gondolok:
- a nyílt napon nem egyszer hangzottak el olyan jelzők, hogy nagyon nehéz, kimagasló, a legjobb satöbbi.
- a felvételi tájékoztatóban ez áll kiemelten szedve: "Fontos tudni, hogy a közismereti tárgyakból elfogadhatatlanul gyenge előképzettségű tanulókat esetleges jó rajzi képességek esetén sem veszünk fel." - kiegészítve: "Iskolánk művészeti jellege nem mentesíti diákjainkat attól, hogy a magyar középiskolák számára meghatározott közismereti tudásszintet elérjék, hiszen nincsen számukra könnyített érettségi. A szakórák nagy száma miatt itt a tanulás nehezebb feladat, mint egy általános gimnáziumban."
Miért gondolom:
Egy közeli ismerősöm gyermeke felvételt nyert a szerencsés 21 grafika szakos egyikeként a jövő tanévre.
Szintén a felv. táj.-ból:
"A felvételi vizsgán elért pontok számításának módja A) központi, egységes írásbeli (matematika: max. 50 pont, magyar: max. 50 pont) 50% 100 pont B) általános iskolai eredmények 50% 100 pont C) alkalmassági vizsga, szóbeli vizsga – elbeszélgetés kreativitást / motiváltságot / általános tájékozottságot mérő feladatok megfelelt / nem felelt meg ÖSSZESEN 100% 200 pont Felvételnél a rangsort a rajzi képességvizsgán megfelelt jelentkezők által (a központi írásbeli vizsgán és az általános iskolai eredmények szerint) elért pontszámok alapján állítjuk fel."
Tehát egy, a központi felvételi vizsgán harminc, azaz harminc százalékot elért, és - talán nem túlzok - az általános iskolai eredményei is az erős közepes szintet megütő illetve - ezek szerint - a rajzi képességvizsgán megfelelt nebuló tudása elégséges, hogy a huszonegyek tagja lehessen. Egy olyan nebulóé, aki saját bevallása szerint a könyvet csak akkor veszi le a polcról, ha inog az asztal lába, amin a PlayStation monitora pihen. Akinek a kis élete az iskola és az otthona közti tengelyen zajlik. Tudom, nagy bátorság/botorság egyetlen felvételizőből általánosítani, mégis nem járok messze az igazságtól, ha azt mondom: megdöbbentem. Feltettem magamnak a kérdést, hogy a naivitásom vagy a mai magyar rögvalóságtól való hiszékeny elszakadásom a nagyobb. Naivitásom, mert hittem/szerettem volna hinni, hogy az Önök intézményébe, a fent nevezett szakra igenis nehéz bekerülni. Keveseknek adatik meg a lehetőség a tudásuk alapján rangsorolva.
A mai magyar rögvalóságtól való hiszékeny elszakadásom, mert néztem, de nem láttam. Tudtam, de nem akartam tudni róla. Több művészeti középiskolában nevelődött rokonom/ismerősöm van; táncos, hegedűs, zongorista, brácsás. Akkor sem a két könyvnél többet olvasottak helye volt egy művészeti középiskola , de hogy ma sem és Önöknél sem és ennyire nem..!?
Sajnos nem tudok másra gondolni, hogy ez a szint. Ennyike a szint. Miért? Csak hipotézisem lehet rá; Nincs és/vagy icipici azon felvételizők száma, akik kiemelkedő tudással, kiváló eredményekkel merészkednek beadni a jelentkezésük a "zászlóshajó" intézményükbe. Feltéve ennek piciny valóságalapját is, a konklúzió több mint kiábrándító. A feltételes mód jogát továbbra is fenntartva, Önöknek sem lehet könnyű; hiszen abból kell főzni, ami van. Ha a kimagasló eredmény-és tudás illetve a grafika, mint szakma/művészet iránti érdeklődés kombó nincs, vagy csak rendhagyó módon, akkor bizony nem lehet mit tenni: a lécet igen alacsonyra kényszerülnek tenni.
Kérném Önöket, hogy ne vezessék félre a felvételizni kívánókat illetve ne tegyék hintába a "talán jobb lehet" attitűdű szülőket, hogy ilyen meg olyan. Mert nem ilyen, meg nem olyan. Nagyon nem! Ha úgy dönt a lurkóm, hogy mindezek ellenére Önökhöz jelentkezik első helyen, akkor nincs más dolga, mint vinni a kitűnő biziét és a várhatóan jóval több, mint harminc százalékosra megírt központi eredményét. No persze a rajzi képességvizsgán való megfelelést nem kihagyva.
Szomorú, mert magam részéről úgy gondolom, hogy kevéssé jó értelmi képességű diák, kevéssé jó grafikus lesz. Maximum iparos. A petíciójukban megfogalmazottak fő sodra is ezen vagyon.
Eleddig abban a tudatban voltam, hogy nagy dolog, ha a csimotám bejut grafikára..most már azt gondolom ez a minimum, mindenféle versenyhelyzet/valós megmérettetés nélkül.
Nem járok messze a valóságtól, ha azt mondom: komoly ellentmondást, jópofaságot, kihaénem attitűdöt érzek.
Szerintem nem kell ezt erőltetni!
Minden Jót Kívánok! Plusz egyenességet, mivel itten kérem szépen gyermekeink sorsáról van szó! |
egy szülő |
#47 Re: szkepszis2016-06-23 09:46 Ja, és válaszban a hivatalosoktól még véletlen sem reménykedem, mivel a fentebb írottakat elektronikus úton is eljuttattam a kíváló intézményükhöz nem kevesebb, mint négy hónapja. A válasz, vagy csak annyi, hogy BÖFF, azóta is várat magára. |
ppp |
#48 Re: Re: szkepszis2018-07-28 09:05#47: egy szülő - Re: szkepszis No a helyzet az hogy én ott dolgoztam sok évig. Teljesen igaza van. A jellemzők a kivagyiság, idejét múlt gondolkodásmód, idejét múlt művészeti oktatás, begyepesedett tanárok a múlt-múlt rendszerekből ittragadva. Nagyon -nagyon gyege tanulói színvonal a tantárgyakból. A közismereti tárgyak oktatásának színvonala az óraszám csökkentés előtt is nagyon gyenge volt. Ez az iskola a XXI. században nem jó semmire. Fegyelem nulla, ha nem dohányzott gyermeke akkor itt majd fog, udvaron tolják a cuccot....stb...stb, a jófej tanárok pedig vigyorogva nézik végig, hogy hát én most mit csináljak. Osztályonként 1-1 tanuló van akiből lesz valami mert őstehetség abban amit csinál, a többi meg utánpótlás 18 éves kora után a gyorséttermi láncoknak. Ezt az iskolát a Képzőművészeti Egyetem tartja el. Ezért hívják Kisképzőnek. A látszatot tartani kell ugye az anyacég felé. Mert ha az egyetem lepasszolja ezt a sulit akkor senkinek nem kell. Az államnak azé nem mert ezen kívül is rengeteg művészeti iskola van, amelyek jóval erőssebb oktatási színvonalat biztosítanak, az egyház pedig nem foglalkozik evvel az irányzattal.
|
|
A Budapesti Wesley Iskolák megmentésére, működésének engedélyezésére szülői és támogatói kezdeményezés
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Szemétszállítás
2133 Létrehozva: 2025-01-01
ADJ REMÉNYT petíció a Duchenne izomdisztrófiával született gyermekekért
6794 Létrehozva: 2024-06-21
A kulturális, zenei és közösségi életért
1267 Létrehozva: 2024-12-18
Hadd maradjon meg a ZÖLDIKE KLUB!
650 Létrehozva: 2024-12-16
Legyen korlátozva a szilveszteri tűzijáték-használat Székesfehérváron!
351 Létrehozva: 2025-01-03
Közérdekű feljelentés bankok, bíróságok, közjegyzők ellen
273 Létrehozva: 2025-01-01
A Velencei-tó sukorói partszakaszának védelméért
1775 Létrehozva: 2024-09-29
TŰZIJÁTÉKMENTES XVI.kerület
219 Létrehozva: 2025-01-02
A PÉNZ SZÁMÍT, NEM AZ ÉLET?
187 Létrehozva: 2025-01-14
NE ZÁRJA BE A MAGYAR POSTA CSEPELEN A KIRÁLYERDEI ÉS A CSILLAGTELEPI POSTÁKAT!
245 Létrehozva: 2024-12-14
Tiltsák be a tűzijátékok lakossági használatát!
53215 Létrehozva: 2014-01-01
Tiltsák be Magyarország területén minden nap a tüzijáték használatát.
167 Létrehozva: 2025-01-01
PETÍCIÓ MAGYARORSZÁG EGYIK ELSŐ VASÚTI SZÁRNYVONALÁNAK (BÉKÉS-MURONY) ÚJRANYITÁSÁÉRT
455 Létrehozva: 2024-11-21
Hosszabbítás - Bókay-kerti jégterasz
101 Létrehozva: 2025-01-03
Nagykovácsi - Petíció a tűzijáték ellen
183 Létrehozva: 2024-10-13
Aláírás gyűjtés a petardák és pirotechnikai eszközök Zuglói alkalmazasanak tilalmáról
99 Létrehozva: 2024-12-24
Halasszák el az ügyfélkapu megszüntetését!
442 Létrehozva: 2024-12-09
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6826 Létrehozva: 2023-07-26
A szilveszteri tűzijátékok betiltásáért Kőbányán
74 Létrehozva: 2025-01-01
Összefogás a HÉV-en zaklatott kislányt védelmező apuka ügyében
49899 Létrehozva: 2024-02-07