Quaestor károsultak megmentéséért


Vendég

#4476 Re: Re:

2015-11-19 11:52

#4475: - Re:  

 Én is így gondolom! Semmi értelme sem a különvéleményeket vesézgetni, sem eljátszani, hogy itt ki mekkora alkotmánytudós, és ködszurkálás gyanánt ötletrohamot indítani.
Ha érdemben akarunk pozitívan hatni a jövendő eseményekre, akkor gyökeresen szakítani kellene az eddigi – alapvetően a konfrontációra és gyűlölködésre épülő - gyakorlatokkal, mert azokról bebizonyosodott, hogy sehová sem vezetnek, sőt kontraproduktívak, ráadásul egyre nagyobb mértékben vívják ki a köz utálatát.


Vendég

#4477

2015-11-19 13:05

"Semmi értelme a különvéleményeket vesézgetni" - de van értelme, mert ezekből IS kiindulva lehet konkrét ötleteket, javaslatokat gyűjteni, nemrég itt erről volt szó, hogy gondolkozzunk megvalóstíható, raciionális, korrekt kártalanítási javaslatokon. A határozatban írtak, a különvélemények is adhatnak megoldási támpontokat.

"ködszurkálás gyanánt ötletrohamot indítani" - az előbb meg többen azt írták, hogy legyenek ötletek.

Na most akkor szerinted mit kell csinálni? Semmit?

Azzal egyetértek, hogy nem kell gyűlölködni, de azért még gondolkodni, "ötletrohamot indítani" a te megfogalmazásod szerint csak lehet, nem?

 


Vendég

#4478 Re: Re:

2015-11-19 14:01

#4465: - Re:  

 Lehet, hogy nem is akarták jobban megindokolni. Erre nem mentség, hogy kevés idejük volt a törvény megalkotására, mert még az AB döntéséig (miután megismerték, hogy mit kifogásolnak a törvényben) lehetőségük volt kiegészítéseket tenni, de nem tettek. Ez azért elgondolkoztató.

 


Vendég

#4479

2015-11-19 14:32

http://webradio.hu

 

A kormány egyeztetni akar a bankszövetséggel

 


Vendég

#4480

2015-11-19 14:33

A Jobbik szerint a Quaestor-ügy minden károsultjának ügyéért tovább kell küzdeni.

Volner János, az ellenzéki párt alelnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az Alkotmánybíróság döntésére hivatkozva arról beszélt, hogy ha a Befektetővédelmi Alap (Beva) nem kártalaníthatja az ügyfeleket, akkor a kormány közpénzből teszi meg, s ez ellentétes az uniós irányelvekkel, amelyek alapvetően a hitelintézeti szektor forrásait jelölik meg ilyen esetekre.
Bírálta azt is, hogy senkit nem vontak felelősségre a pénzügyi felügyeletnél, holott szerinte nyilvánvaló mulasztás, hogy éveken át nem volt átfogó ellenőrzés a 24 független brókercégnél. A Magyar Nemzeti Bank és a korábbi pénzügyi felügyelet is elhanyagolta kötelezettségét – tette hozzá.
A jobbikos politikus megjegyezte: úgy tűnik, mintha a kormány szándékosan épített volna be diszkriminatív törvényalkotási hibát azzal, hogy egy cég ügyfeleit emelte ki és megötszörözte a kártérítési értékhatárt.
Volner János azt mondta, kormányra kerülésük esetén kivizsgálják a történteket, addig pedig várják a kormánypárti képviselők nyilatkozatait arról, hogy vettek-e ki pénzt ők vagy családtagjaik a botrány kirobbanása előtt.
(MTI)


Vendég

#4481 Re:

2015-11-19 14:50

#4477: -  

 Az ötletelést, az ötletrohamot nem általában tartom ködszurkálásnak, hanem konkrétan ebben a helyzetben, az AB határozat értelmezésében kerülném el, ill. a kidolgozandó új törvény megszövegezésében játszható szerepünket illetően lennék mértéktartó. Egyszóval, ne legyünk szereptévesztésben! Ne mi mondjuk meg, hogy a határozat egyes passzusait és a fő tartalmait hogyan kell értelmezni, ne mi akarjuk eldönteni, hogy melyik alkotmánybíró érvelése a helytálló, vagy hogy laikusként ne akarjunk itt kodifikálni stb, stb.

Már csak azért is intenék önmérsékletre, mert 8 hónapja kísérem figyelemmel a quaestoros fórumokat, beleértve a facebook csoport oldalait is. Először csak sírni lett volna kedvem az ott megfogalmazott „ötletek”, és egyéb vélemények olvasatán, de már régóta inkább csak felvidulni járok ezekre a helyekre. Nehéz jelzőket találni arra töméntelen sok, minden képzeletet felülmúló ostobaságra, ami megjelenik.

De ettől függetlenül, itt és most ajánlatos lenne tudomásul venni, hogy az esetleges új törvény kidolgozói nem a mi kommentjeinkből, az általunk gyártott paragrafusokból fognak merítkezni. Ez a felület is elsősorban csak a gőz kiengedésére alkalmas. Az értelmes javaslatok megfogalmazásához, elfogadtatásához és a kodifikációs folyamatba történő becsatornázásához új módszerek szükségesek, s itt már helye van az ötletrohamnak. Cselekedni kell, de alapjaiban másként, mint ahogy eddig tették. És semmiképpen sem úgy, ahogy most például a debreceniek, Tyll Attila, aki a még keményebb konfrontációban hisz, és kijelentette, hogy a jövőben a keményebb fellépéstől sem riadnak vissza. Ha normális emberek szerveznék és irányítanák a FB csoportot, akkor például azt javasolnám nekik, hogy szervezzenek nyilvános, NEM POLITIKAI, HANEM SZAKMAI fórumokat azon releváns szereplők (pl. kormánypárti képviselők) meghívásával, akik érdemileg befolyásolhatják a döntéshozatalt. Még hosszasan lehetne folytatni, de már így is megközelítettem a tűréshatárt.


Vendég

#4482

2015-11-19 15:15

Természetesen nem törvényalkotásra gondoltam ITT, mikor tegnap felvetettem, hogy lehetne "ötletelni" amikkel "segíteni" lehetne a kormánynak. De néhány felvetődő (értelmes vagy sem, majd eldöntik) ötlettel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a másik oldal - a kormány - lássa, hogy itt nem csak destruktív, elvadult ötletekkel dobálódzó károsultak vannak, hanem többségük kompromisszumkész egyed, akinek az a lényeg, hogy a kára előbb vagy utóbb, egyben vagy részleteiben megtérüljön. (egészséges kompromisszumról beszélek természetesen, hiszen azt elmondhatjuk, hogy a kártalanítás a jelenlegi állapotában a károsultak nagyon nagy többségének elfogadhatatlan, s nem elsősorban a 30 milliós felső határ NEM teljesülése miatt hanem elsősorban a fiktív, nem fiktív kötvények megkülönböztetésből származó kár miatt, a QPT ügyfelek lenullázása miatt, stb) Nem tudom, tényleg az-e a cél, hogy 32e emberből mondjuk 20e elmenjen pereskedni, hiszen a károsultakon KÍVÜLI felelősség kérdése nem igazán lehet kérdés, más téma persze a per időbeli lefolyása, s az azzal járó újabb költségek felmerülése a károsultaknál. Erre mondtam, hogy célszerű, legalábbis ésszerű lenne mindkét oldalnak újragondolni a lehetséges forgatókönyveket, stratégiákat, s ezek alapján egy relatíve gyors, kompromisszumos megoldást megcélozni, ami se nem köpködést, se nem bírósági perek ezreit, hanem minél előbbi, lehetőleg a kárértékhez képest a károsultaknak minél kisebb veszteséget jelentő kártalanítást összehozni. Mert egy 30%-os kártalanítás azért valljuk be az nem az. S az sem, hogy "majd a felszámoló", mikor látszik hogy a VALÓS vagyon már kimentésre került. A Jobbikos érvelést nem is értem, ezek alapján az deviza autóhitelesek 15 milliárd forintja amit az állam vállalt magára ugyanolyan uniós irányelveket sértene. Azt meg hagyjuk, ki vett ki pénzt a csőd elött, ha a rendőrség kitudja nyomozni akkor hajrá, bevallani meg senki sem fogja, ez egy politikai maszlag ami a károsultakat nagyon nem érdekli, még akkor sem ha a Jobbik azt hiszi mi ezért "harcolunk"... nem ÉRDEKEL ki mit vett ki, a kára mindenkinek térüljön meg, a többi nem a károsultak dolga szerintem.


Vendég

#4483 Re: Re:

2015-11-19 15:23

#4481: - Re:  

 Egyetértek, én nem is vagyok fent az FB-n, de pár károsult ismerősöm igen, és ők küldtek pát hozzászólást, amin én is megrökönyödtem.

De: én is azt mondom, hogy van értelme gondolkodni, ötletelni, és nem baj, ha nézegetjük az AB határozatot, esetleg jogászok segítenek értelmezni, mert a Kormány is az AB határozatból fog kiindulni. Lehet gondolkodni.


Vendég

#4484 Re:

2015-11-19 15:27

#4482: -  

 A 30 milliós felső határ nemteljesülése igenis fájó pont lenne nem kevés embernek. Nem kellene hagyni elmenni ezt a lehetőséget, mármint a 30 milliós felső plafont. Az pont az a határ, ami még nem kőgazdag, lehet hogy 40-50 évnyi munka van benne, vagy örökség...stb. Nem kellene elkezdeni a 30 milliós határ mellőzését, mert ez ahhoz vezet, hogy megossza a károsultakat. Egységesen kellene fellépni, és a 30 milliós plafonhoz igenis ragaszkodni. Így is nyilván minél több pénze volt bent, annál nagyobbat fog bukni!


Vendég

#4485 Re:

2015-11-19 15:28

#4482: -  

 A valós vagyon már kimentésre került??? Ezt írod. Mi van az ügyészség által lefoglalt 160 mrd forintnyi vagyonnal?


Vendég

#4486 Re: Re:

2015-11-19 15:55

#4484: - Re:  

 Nézd van pár dolog ami nem teljesült a kártalanítás során:

1, fiktív nem fiktívek miatti veszteség

2, BEVA 1-6 millió közti 90%-os kifizetés

3, QPT ügyfelek 0%-os kártalanítása

4, 6 és 30 millió közti kártalanítás

Mind fájó pont. A QPT-t KIVÉVE MAGAM is, CSALÁDOM is érintettek vagyunk mindegyikben. Terészetesen NAGYON jó lenne, nagyon szívesen vennénk a 30 milliós plafon megtartását - valaki már említette, hogy így lenne szinkronban az OBA összeghatárral. Azért írtam, hogy apró lépésekben lehet haladni. Meg kell nézni mennyi a VALÓS összkár, számolni mit bírnak azonnal a bankok, a költségvetés. S ha megy, s nincs akadálya, természetesen a 30 millió szerintem is egy korrekt kártérítési plafon. De lehet olyan megoldás is, hogy amit írtam már, megkülönböztetni ÖNKÉNTES ALAPON, s akinek most gyorsban kell a pénz, az csak mondjuk 15-ig legyen kártalanítva (értelem szerűen ezt azok fogják választani, akiknek nem sok lenne a bukó), aki ráér, s nem akarja ma KP-ben az legyen 30-ig, s kapjon pld 3-5 év múlva lejáró állampapírt, stb. (azaz kapna a pénzügyi szektor 3-5 évet, hogy összekaparja a maradék összeget) Lehetne köztes megolást találni, HA és hangsúlyozom HA nem lenne MA meg a 30 milliós határig a fedezet. Ez, hogy ma mi áll(na) rendelkezésre pénzileg az ismeretlen számomra három okból:

1, nem tudom mennyi a valós, még kifizetendő Q kár (a fenti 4 pont összkárait összeadva) Erről a BEVA tett annó egy sanda számot, ez még kb 100 milliárd, amiben nem tudom mi van benne, s mi nincs. Mert ha itt 200 milliárd fölötti kötvénykibocsátás volt, akkor a mostani 88 + 100 milliárd kifizetés nemigen takarja azt be, tehát valahol valami bibi van, s kétlem, hogy párszáz 30 milló fölöttinek összesen még 20-30 milliárdja bent ragadt volna (bár mint mondom NEM tudom)

2, ismerni kellene, a többi cég kifizetendő kárát, ez megint szürke zóna, kérdés, bekerülnek-e ők is a kártalanításba, vagy sem, ha igen, kinek mennyi jár még, stb

3, ismerni kellene a magyar állam és a bankok VALÓS anyagi helyzetét, ami megint számomra inkább csak sejtés, így találgatásokba nem mennék bele

DE olyanok, akkik ezzel foglalkoznak, biztos tudnak/tudnának infót adni ezekre a kérdésekre. Ha ezt látnánk, fel lehetne mérni, hogy mennyire reális, mennyire elvárható a 30 milliós kártérítési plafon. Én magam azt hiszem, ha kötünk kompromisszumokat, akkor a 30 millió TARTHATÓ. Nem biztos, hogy úgy, hogy holnap mehetünk a kasszához KP-ért, de valami módon megoldható, hisz azért az összeg ami a kártalanításra kell bár hatalmas, azért állami, pénzügyi szektor szintjén nem egy irgalmatlan összeg. Ráadásul, mint írom, bizonyos kompromisszumokkal ez az összeg (legalábbis egy része) akár azonnal újra befordul(na) a pénzügyi szektorba.

 


Vendég

#4487 Re: Re:

2015-11-19 16:39

#4484: - Re:  

 egytértek a kollégával, a 30 millió a reális plafon. 


Vendég

#4488

2015-11-19 17:43

Visszaolvastam jó néhány oldalt. Biztosan nem véletlen, hogy a kommentek hangvétele és tartalma is gyökeresen, és örvendetesen pozitív irányba megváltozott a kiszivárgott AB döntés nyilvánosságra kerülése (kb. a 4380. komment) után. Szinte teljesen eltűntek a politikai bozótharcosok, a véresszájú uszítók, s a kommentek túlnyomó többsége eltérő tartalommal, de civilizált módon reagált a nagy bejelentésre. Bizonyos vagyok benne, hogy több olyan új kommentelő (a józan és csendes többség képviselői) is megjelent, aki korábban azért hallgathatott, mert egyszerűen nem egy nyelvet beszélt, nem is tudott kommunikálni a tényleges helyzettel szembenézni képtelen, a valóságtól totálisan elrugaszkodott, riasztóan primitív és agresszív korábbi véleményvezérekkel. Ebben az elmúlt 3 napban ez a fórum végre az emberi arcát mutatta, s a hozzászólások többsége is a lényegre, az eredeti célra, a károsultak érdekérvényesítésére koncentrált.
Ugyanakkor nincsenek kétségeim, ezek a hordószónokok és szellemi kútmérgezők hamarosan visszatérnek, s kezdődik minden előröl; az alpári beszólások, az anyázás és kirekesztés a más véleményen lévőkkel szemben, a gyűlöletteli politikai propaganda, a totális konfrontáció azokkal szemben, akiktől bármiféle kibontakozás várható. Amíg lehet, használjuk ki ezt a kegyelmi állapotot!


Vendég

#4489 Re:

2015-11-19 19:53

#4488: -  

 szívemből beszéltél brother. 


Vendég

#4490

2015-11-20 08:55

Legfrissebb info:

Orbán Viktor miniszterelnök pénteken az állami rádióban az mondta, hogy általános kártérítés helyett egyedileg pontos kártérítésre, elszámolásra lesz szükség, ami bonyolult, nehéz feladat. Az új szabályokon az igazságügyi tárcánál dolgoznak - tette hozzá a miniszterelnök.

http://www.napi.hu

 

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2015-11-20 10:19



Vendég

#4492

2015-11-20 10:45

 Azért ebből a "káronszerzés" dologból még érdekes dolgok lehetnek... Ki mondja meg, melyik időpillanattól volt káronszerzés ? Vagy úgy veszik végig az volt ? Azaz pld 10 éve betett valaki 1 milliót, az egyszerűség kedvéért 10% hozammal számoljunk éves szinten, mostanra lett 2,6 milliója ha mindig a hozamot is újra befektette. Visszakap 1-et ? Vagy ha kivette a hozamokat, igy nem jár neki semmi, hisz hozamként kivette az 1 milliót már ? Mi lesz pld a BudaCash-es forex, tőzsdei termékeknél, mit számolnak ott "káronszerzésnek" ? Vagy ezt meg csak ráhúzzák a Q KÖTVÉNYESEKRE ? Mert így eléggé "érdekes" lesz a dolog... akkor azt fogják mondani, összesen betettél ennyit, aztán azt megkapod, és vége ? Ki őrizte meg mondjuk x évre visszamenőleg a szerződéseket pénzbefizetésekről, mikor a betett pénzből vett kötvénye már rég (akár évekkel ezelőtt) lejárt, s új kötvényt vett helyette ? Mi lesz azokkal, akiknek lejárt pld tavaly a kötvénye, felszámolta a Q számláját - vagy éppen volt számlája, csak nem volt rajta semmi - azokkal UTÓLAG visszafizettetik "káronszerzett" hozamaikat, esetleg hozamokkal növelt tőkéjük egy részét ??? Ez egy eléggé ködös jövőt vetítt előre ebben a formában...


Vendég

#4493

2015-11-20 11:18

Egy 150 milliárdos bűncselekményt egy demokratikusnak mondott államban nem lehet eltüntetni, még akkor sem, ha az áldozatok kisemberek, az elkövetőnek pedig magasabb kapcsolatai vannak.
Az AB megakadályozta, hogy a bűncselekményből ( nem befektetői kockázatból) eredő kár megtérítését illetéktelenekre hárítsák.
Megvannak viszont az illetékesek : az elkövetők, és a kötvénykibocsátást jóváhagyók és jogutódaik, ha ezek ártatlannak vallják is magukat az igazságszolgáltatásnak kötelessége a felelősség és a bűnösség megállapítása,
és a kárrendezésnek felelősök irányába terelése.

Vendég

#4494 Re:

2015-11-20 11:46

#4493: -  

 Az a baj, hogy bár igazad van, sajnos az nagyon nagyon hosszú idő. Itt - mikor az eddig hozamok fölött is pálcát akarnak most törni (az újabb "kiadáscsökkentés" érdekében persze...) - ki bírja kivárni mire az igazságszolgáltatás, nyomozóhatóság elvégzi a dolgát, s mondjuk 10 év múlva a "fizetőképes" felelősők meg lesznek állapítva... mi lesz addig a kárral ? Marad tőkeérték, kamatozik "0 közeli" jegybanki kamatszinten, vagy mi... Mikor lehet majd 10 év múlva mondjuk egy politikust vagy felső szinten dolgozó jegybanki "szakembert" felelősségre vonni, mikor az "életciklusuk" 4 max 8 év, utánna eltűnnek a "süllyesztőbe" (vagy küldöldre :D) honnan lehetne előszedni, s valójában felelősségre vonni - no meg fizetésre kényszeríteni ? Mikor ma 2-3 hét alatt minden nyomot el lehet tüntetni, (ebben az ügyben is) akkor mit lehet elmaszatolni évek, sok-sok év alatt ? Mindent. Miért nincs ma igazán felelősségre vonva nem egy, hanem sok-sok politikus az előző ciklusból, vagy akár az előző rendszerből ? Senki nem tud (akar) ezekkel foglalkozni sajnos, a jelenlegi törvények minden kiskaput kitárnak az ilyen jellegű büncselekmények elkövetői elött, s az elkövetők élnek is ezekkel... (ügyvédeik segítségével persze) Az a gond, hogy vagy keményen meg kellene változtatni a törvényeket, vagy marad minden így, s kártalanítás kártalanítást fog követni, hisz mindig lesz akinek megéri 1-2 évre "ülni" 10-100 milliárd forintért...


Vendég

#4495 Re:

2015-11-20 12:06

#4492: -  

 Szerintem is az AB-nek ez káronszerzés tilmára való hivatkozása egy újabb csapda, amit nem lehet úgy lerendezni, hogy az valaki(kik) érdekét ne sértse és ne szülne újabb AB ügyet. Kíváncsi vagyok, hogy hogyan képzelik az egyénenkénti elszámolást és a Questornak volt-e és még megvan-e egy olyan nyilvántartása, amely alapja lehet ennek az elszámolásnak. Gondolom, hogy a saját adataid (ahogy eddig is volt) nem lesznek elegendőek, azokat a Questor nyilvántartásának is alá kell támasztania.

 


Vendég

#4496 Re: Re:

2015-11-20 12:33

#4495: - Re:  

 Már minden papír megvan afelszámolónál, illetve a QKKA-nál. Nem hiszem, hogy abból ne tudnának kiindulni, amikor számolnak. Ha egyénenként akarják kiszámolni az összegeket, vonogatva a kamatokat, na az nem kevés idő lesz.

Különben mi van az átruházott kötvényeinkkel? Mi átruháztuk, de nem kaptunk semmit??? Vagy most hogy van ez?


Vendég

#4497 Re:

2015-11-20 12:34

#4490: -  

 De legalább lesz kártalanítás a nyilatkozata szerint,és nem azt mondta, hogy nem lesz semmi, így jártatok,osztjónapot.


Vendég

#4499

2015-11-20 12:39

Nem egyszerű ez.

az a baj, hogy az az álláspont is érthető, aki túlzásnak érzi azt, hogy valaki évekig felvette a kötvénye kamatát, esetleg még újrabefektette amin még kötvényt vett, most azt mondja, hogy nem is kapott érte kötvényt, kéri vissza a pénzt (persze ha a felvett kötvény kamata a kérdés, akkor természetesen kötvény volt az, mi más lett volna, járt a bankbetét feletti kamat).

De ezt szerintem nem lehet egyesével kezelni. 


Vendég

#4500

2015-11-20 12:41

www.portfolio.hu

 

Nem kártalanítja a Quaestor kötvényeseket a jegybank